Mody w Mount & Blade II: Bannerlord – twórcy odpowiadają na pytania
,,nie pozwoli na modyfikowanie czystej gry, a jedynie dodawanie skryptów oraz zmienianie plików XML"
:/
Brak modyfikowania gry? Hmmm, czyżby szykowali DLC?
Przeczytałeś chociaż część tego faq albo newsa?
Tak naprawdę twórcy modów będą mieli większe możliwości niż w Warbandzie, przede wszystkim będzie można używać kilku modów jednocześnie, a nie jednego modułu jak w Warbandzie.
W przeciwieństwie do Warband, czystej gry nie będzie można modyfikować. Moderzy będą mogli jednak dodawać nowe skrypty jako plug-iny oraz modyfikować pliki danych XML. W przypadku Warband występowała taka sytuacja, że po opublikowaniu nowej wersji lub aktualizacji wszystkie istniejące mody natychmiast stawały się niekompatybilne, a moderzy musieli długo wprowadzać ponownie zmiany do nowych wersji skryptów. Dodatkowo gracze nie byli w stanie włączyć kilku modów jednocześnie. Nowe podejście ułatwi moderom życie i wspierać będzie obsługę wielu modów.
Przez zmianę plików XML będzie można modyfikować lub dodawać/usuwać prawie każdy typ obiektu w grze, czyli przedmioty, postacie, frakcje, etc. Będzie też można dodawać nowe zasoby, takie jak siatki czy tekstury.
Moderzy będą w stanie dodawać nowe procedury w kampanii, misjach czy zadaniach. Procedury kampanii przeprowadzane są, kiedy gracz znajduje się na mapie kampanii, zaś procedury misji dotyczą sytuacji, gdy gracz znajduje się w scenie. Jeśli na przykład chcecie, żeby co kilka dni powstawało kilka dodatkowych band złodziei, można tego dokonać za pośrednictwem procedury kampanii.
Moderzy będą mogli zmieniać większość formuł występujących w grze. Na przykład, jeśli chcecie dodać przedmiot specjalny, który sprawi, że postać będzie poruszała się szybciej na mapie, zrobicie to poprzez edycję pliku xml oraz modyfikację formuły prędkości na mapie kampanii, aby wracała do wyższej wartości, jeśli drużyna posiada dany przedmiot.
Moderzy, którzy chcą zmienić istniejącą procedurę (na przykład dezercję z oddziału w przypadku niskiego morale) mają do wyboru dwie metody działania: zmianę formuły domyślnej, a jeśli z jakiegoś powodu nie można tego zrobić, wyłączenie domyślnej procedury i dodanie nowej procedury, stworzonej od zera.
W newsie wszystko jest przeinaczone, polecam po prostu zajrzeć do FAQ od twórców.
https://steamcommunity.com/games/261550/announcements/detail/1464090667824385857