Fallout 4 z płatnymi modami
Jeśli "moder" chce zarabiać na swojej pracy to niech stworzy pełnoprawną grę z całym wsparciem technologicznym.
Zrób 2 gry na 10 lat. Wydawaj w kółko ich nowe edycje.
Obie gry mają zestaw pierdołowatcyh DLC z jedną, niewielką, lokacją i zapewniają zabawę na 2 godziny (każde DLC)- kosztują 1/4 gry (każde DLC)
Wprowadzaj płatne mody.
A ja głosiłem, że Bioware sięgnęło dna...
Bardzo niepokojący krok, na razie nie groźny, ale kto wie co będzie za parę lat.
Bethesda jak widać, aż trzęsie się do zarabiania na modach.
A wydawało się, że płatne mody to oksymoron.
Napsuło graczom krwi EA wymyślając takie cudeńka jak premierowe DLC (choćby Z prochów do Mass Effect 3), ale widzę, że Bethesda chyba ma zamiar ich dogonić albo i wyprzedzić. Pominę milczeniem wszystkie reedycje Skyrima, których liczba idzie już chyba w dziesiątki, ale płatne mody? Już wolę, żeby twórca moda na Nexusie zaśpiewał, że chce na przykład dziesięć dolców za nową teksturę kurteczki, czułbym przynajmniej, że nie płacę Bethesdzie po raz kolejny za to, że stworzyła grę, ale twórcy moda za kreatywne wykorzystanie narzędzi, które gra oferuje. Bethesda chyba chce podążyć ścieżką Valve i odkryć sposób jak zrobić a się nie narobić, niestety robi to w wyjątkowo pokraczny sposób. No, i żeby dzieła Bethesdy robiły takie wrażenie jak onegdaj te od Valve.
"Oprócz niego udostępniono modułowy plecak wojskowy, skafander kosmiczny M. Yu z gry Prey, koński pancerz wspomagany, kilka broni czy lakiery na Pip-Boya."
^^ Widzę, że Bethesda ma spory dystans do siebie ;-). Choć niekoniecznie już do portfeli fanów ;-).
A co do newsa - pomysł był już testowany rok (dwa?) temu, wtedy nie spotkał się z ciepłym przyjęciem. Teraz wraca "tylnymi drzwiami", no ciekaw jestem jak (czy?) się przyjmie ;-).
I tak większość twórców będzie udostępniała na Nexusie z dobrowolną opłatą.
Noe właśnie niekoniecznie, bo Nexus słynie z legalności, nie pojawiają się tam, żadne treści, które w jakikolwiek sposób mogłoby okazać się nielegalne. I tu kwestia kluczowa, czy becia zakaże udostępniania modów do ich gier poza sklepami z modami. Osobiście w całkowity zakaz wątpię, ale w zakaz pojawiania się na Nexusie modów dostępnych w sklepie już tak.
Wiadomo, że beczezda tylko przebiera nogami, żeby wejść w rynek płatnych modów. Przy ostatniej próbie ze skajrimem zrobił się smrodek to przyczaili się na chwilę.
A to CDPR zakazuje modów, ciekawe skąd te nowiny? Fakt, do wieśka trzeciego jest 10x mniej modow niż do F4, ale to dalej 16 miejsce na nexusie. A modów jest mniej bo:
a) jest problem z narzędziami
b) sam silnik i struktura gry jest trudniejsza w modowaniu
c) mniej rzeczy wymaga poprawy (top mod do F4 to bugfixy, których nie potrafiła zrobić becia i musieli moderzy)
Bardzo niepokojący krok, na razie nie groźny, ale kto wie co będzie za parę lat.
Bethesda jak widać, aż trzęsie się do zarabiania na modach.
Każdy krok tego typu jest groźny i mówię to jako osoba, która mogłaby z miejsca wykupić wszystkie 'mody' jakie udostępniono w ten sposób. Tylko po co? Tego typu praktyki należy tępić, a pomysłodawcom przywracać kontakt z rzeczywistością.
I bardzo dobrze, może nareszcie moderzy zaczną choć trochę zarabiać na swojej pracy a nie wciąż udostępniać prace za free, bo tak zobowiązują licencje gier...
Modderzy robią mody z pasji, a nie dla zarobku. Poza tym część z nich można wspierać za pomocą Patronite. Nie wiem, co trzeba mieć we łbie, żeby uważać, że wprowadzenie opłat za mody to dobry pomysł.
,,Nie wiem, co trzeba mieć we łbie, żeby uważać, że wprowadzenie opłat za mody to dobry pomysł." Prawdopodobnie nic...
Jeśli "moder" chce zarabiać na swojej pracy to niech stworzy pełnoprawną grę z całym wsparciem technologicznym.
Modyfikacje takie są dokładnie sprawdzane i w pełni kompatybilne grą, dodatkami itd. Można więc powiedzieć, że to takie DLC, tyle że nie zawsze robione przez twórców gry.
Na pewno wygląda to sensowniej niż to co wprowadzono dwa lata temu, ale i tak ten pomysł mi się nie podoba. I tak wszyscy korzystają z Nexusa (gdzie można dobrowolnie wesprzeć moderów), ta cała platforma z modami od Bethesdy to nisza i jest głównie używana na konsolach z braku innych możliwości.
Raczej nie wpłynie to szkodliwie na mody ze względu na małą popularność ich platformy, co innego Steam dwa lata temu, który miał ogromną siłę przebicia, a i tak się nie udało.
Ze Skyrimem nie przeszło, teraz pewnie znowu się nie uda.
Społeczność zareagowała tak jak można było się spodziewać:
https://www.youtube.com/watch?v=XRkrascT_iM
59 tysięcy łapek w dół mówi wszystko, a i znani youtuberzy w temacie modowania gier Beci raczej nie są zadowoleni:
https://www.youtube.com/watch?v=ciSAyylZjfM
Ludzie pod filmem o Creation Club piszą, że ci idioci z Bethesdy usuwają negatywne komentarze.
Zrób 2 gry na 10 lat. Wydawaj w kółko ich nowe edycje.
Obie gry mają zestaw pierdołowatcyh DLC z jedną, niewielką, lokacją i zapewniają zabawę na 2 godziny (każde DLC)- kosztują 1/4 gry (każde DLC)
Wprowadzaj płatne mody.
A ja głosiłem, że Bioware sięgnęło dna...
Skyrim ma w porządku DLC z adekwatną ceną. Nie wiem co złego w Legendary Edition, tania wersja ze wszystkimi dodatkami. Special Edition wprowadzi rewolucję jeśli chodzi o mody jak tylko wyjdzie Skyrim Script Extender do tej wersji. Jak wyjdzie SKSE to wiele modów będzie wychodzić tylko na Special Edition ze względu na ograniczenia 32 bitowej normalnej wersji.
Takie przypierdalanie się na siłę, akurat jeśli chodzi o Skyrim to nie ma nic do zarzucenia Bethesdzie, bo nawet po pięciu latach po premierze odwalili kawał dobrej roboty ze Special Edition.
Dokładnie, tez nie rozumiem przewózki po Skyrimie. Pierdołowate DLC? Chyba z byka spadłeś. Jak nowa mapa, questy i historia to pierdoły to ja nie wiem, co Ty byś chciał.
Może i przywalanie się na siłę, ale Bezi też się zagalopowałeś z obroną Bugthesdy.
bo nawet po pięciu latach po premierze odwalili kawał dobrej roboty ze Special Edition.
Serio? Taka dobra robota, że jednym z pierwszych modów wydanych do SE był nieoficjalny patch.
Skyrim?
Hearthfire - możesz zbudować dom za cenę jakoś 65 zł gdy dlc wyszło? Coś w tym stylu. No to rzeczywiście spory dodatek.
Dawnguard - drzewko rozwoju wampira i wilkołaka plus jakieś 12 nowych questów (plus powtarzalne poboczne), które według strony "how long to beat" starczają na 7 godzin gry. No to kurde, kolejny olbrzymi dodatek wart 65zł. Normalnie tak duży, że nie słyszałem o modach, które byłyby większe.
Dragonborn - nowa lokacja, nowe questy, niestety niewiele poza tym bo fabuła w dodatku starcza na jakieś 6 i pół godziny (ta sama strona "how long to beat"), aktywności poboczne są dosyć nudne i nie wnoszą nic nowego, muszę jednak przyznać, że nawet za cenę w dniu premiery można by się już pokusić bo mimo wszystko nowa lokacja rozszerza uniwersum, a sam dodatek oferuje najwięcej z pozostałych. To i tak nie zmienia faktu, że jest śmiesznie mały jak na dodatek do wysokobudżetowej gry AAA i nie, nie można nazwać go dużym. Nawet z przymiotnikiem "średni" bym się wstrzymał.
I to są te trzy "...w porządku DLC z adekwatną ceną."
"Jak nowa mapa, questy i historia to pierdoły to ja nie wiem, co Ty byś chciał." No ja bym chciał na przykład więcej niż 6 godzin gry za taką cenę ale może rzeczywiście za dużo wymagam. Powinienem się najlepiej zamknąć i nie jeździć po polityce mającej na celu dojenie kasy z graczy jak najmniejszym kosztem.
@Agrelm Tak jak Bethsedzie można wiele zarzucić-np ostatni fallout- tak dodatkowy content do skyrim jest w porządku i to zdecydowanie nie jest wpadka pokroju zbroi dla koni. Dragonbron wystarcza na dużo więcej niż te 6h jeżeli ogrywa się go w odpowiedni dla gier bethsedy sposób, czyli na pierwszym miejscu eksploracja a fabuła na drugim. Wielkość akurat wynika z tego, że solstheim było już w morrowindzie, więc musieli trzymać się jakiegoś kanonu jeżeli chodzi o powierzchnie wyspy etc. Dawnguard wprowadza uprawienia, nowe mechaniki, którymi można się trochę bawić poza właściwym dodatkiem.
Heathfire nigdy nie kosztowało 60 zł, według newsów sprzed 5 lat cena na steam wynosiła 4,99 dolarów dokładnie jak obecnie. Wystarczy poszukać w sieci w [link] [ link zabroniony ] /news/2012/10/04/dlc-hearthfire-do-the-elder-scrolls-v-skyrim-wyladowalo-na-steamie.shtml
Naciągasz fakty, samemu nie weryfikując tego co piszesz.
Modne jest hejtowanie Bethesdy jak i innych zachodnich twórców RPG. Tylko Redzi nieskazitelni.
@legolas93 - nudny się robisz. Czy ktoś hejtuje Obsydian? Nie, bo robi dobra robotę. Albo Red Hook? Albo twórców z Azji odpowiedzialnych za nowa Personą lub FF XV (tak wiem, że to wschód)? Nawet InExile nie jest hejtowane, mimo, że ich najnowsze działo nie spełniło oczekiwań. Czemu? Bo te firmy się starają i nie robią gracza w trąbę swoja polityką skubania go na każdym kroku. I CDPR jest stawiany jako twórca za wzór nie tylko w Polsce jak uważasz, ale na całym świecie, starczy poczytać na forach czy obejrzeć filmiki na YouTubie z zagranicznych portali mówiące o kryzysie w branży, wskazujące równiez, że takie studia jak CDPR czy NG, oraz kilka innych pokazały, że można dać odpór tym złym praktykom jak choćby wspomniana w tym artykule.
@legolas93 psychofan się odezwał.
Ktoś coś złego powie na Bethesde, ty natychmiast przywołujesz Red-ów. Idz się lecz.
Wydaje się że Bethesda po prostu daje zarobić Zenimaxowi..
Czytałem pół godziny tą umowę Zenimaxa (fragmentami, całość trzeba czytać dłużej). Frajda dla prawnika :) Ile tam zastrzeżeń, poprawności politycznej, także w dziedzinie obyczajów.. Zenimax nie gwarantuje "użytkownikowi" wiele - gwarantuje interes sobie (są podane miejsca ich biur i takie tam). Zastrzega sobie prawo do usunięcia modów czy likwidacji konta w ich interesie, z podaniem przyczyn lub bez i już z góry uprzedza - tylko bez sądów! Ja wiem że to interes trudny bo na grach żerują kombinatorzy różnej maści ale.. Lepiej tego nie czytać bo humor psuje.. Nie znam ich powiązań z Bethesdą, pewne że to nie są ci sami ludzie :)
W F4, w interfejsie tytułowym teraz mam różności - brakuje tylko linijki o VR - nie mam go i nie będę miał..
Nie, nie skorzystałem z ich propozycji, mimo podarunku w "kredytach" :) Nic tam nie wywołało mojej chęci posiadania.
Aha, w Skyrimie SE jeszcze nie mam tej "nowości"..
Nie wydaje mi się też aby dużo zarobili przy F4 czy Skyrimie - to prostu przymiarka na zaś, do innych, nowych gier.. Chyba że będą się starali "utrudnić życie" Neksusowi, czy innym "wolnym" moderom..
Lub "przekonywać - "pecunia non olet"
No co Ty Fly? Nie chcesz końskiego pancerza wspomaganego??? ;) Ja na te rewelacje z modami patrzę na razie ze spokojem. Na tą umowę zerkne z ciekawości też. Ale nie sądzę by było możliwe by płatne mody wyparły całkowicie mody z Nexusa.
Przecież wiesz Lustro że pancerze wspomagane mnie nie jarają a lakieru na pipboya też nie chcę.. ozdobiłem go po swojemu ;)
nie sądzę by było możliwe by płatne mody wyparły całkowicie mody z Nexusa.
Różne rzeczy teraz dzieją się na świecie ..w dodatku coraz szybciej :)
Wiem Fly ,że nie lubisz wspomaganych ,jak i Ja zresztą ;) Za mody nie zapłacę .Zatem mam plan co zrobić zanim nie do cholery przyjdzie im do łba te płatem i tylko płatne mody zrobić ..... Kupię wszystkie dodatki do F4 , wrzuce z 500 modów , a potem bede grało offline na wszelki wypadek gdyby Zenimax chciał konta usuwać ;) Parę lat grania zapewnione ;) ....Tylko najpierw muszę zmienić kompa...Mam nadzieję,że zdążę XD
,Ile tam zastrzeżeń, poprawności politycznej, także w dziedzinie obyczajów,,
Gdzie w tej umowie masz poprawność polityczną? Dlaczego piszesz bzdury?
Dlaczego piszesz bzdury?
Jest poprawność "polityczna"..w fragmencie czego wolno a czego nie, w komunikacji między "użytkownikami" na kontach. Być może w określeniu, poprawność, powinienem ująć polityczna w " " Pozwoliłem sobie tego nie robić, dla żartu. Chodzi wyraźnie o kwestie rasistowskie i o gejów. Nie wierzysz, to sobie poczytaj jeszcze raz, tym razem uważniej..
Ale to nie jest poprawność polityczna, jaka oficjalna definicja poprawności politycznej, zawiera te elementy o których mówisz?
Jak becia będzie s^^$ka to może wysłać do nexusa case and desist tak samo do moddb by zamkneli działy fallout i skyrim tyle jedyne możliwość to płatne mody i już.
Betty już chyba totalnie powaliło. Mam nadzieję, że ten pomysł odbije im się czkawką.
Bardzo niebezpieczny trend, jak można pisać, że niegroźny? Dla mnie to ruch porównywalny ze zbroją dla konia. Wtedy też każdy sobie śmieszkował, a jak jest skutki widzimy do dzisiaj.
I tylko boli, że inicjatorem tego czegoś jest znowu Bethesda. Bardzo lubię ich gry, ale to ile kasy próbują z tego biznesu wyciskać to aż daje po oczach.
Oby tak się stało.
Nie podoba mi sie to, w zyciu nie zaplace za moda.
Cóż, zachłanność ma różne oblicza - tu mi się przypomniał xcom 2 i sposób wydania jego dodatku wraz z cenami :)
Czuje się jak jasnowidz. Nie musiałem wchodzić w link, a już wiedziałem że będzie masa łapek w dół.
Co ja tu widze... Mam nadzieje ze nastepne ich gry slabo sie sprzedadza a beda top1 na torrentach
A wydawało się, że płatne mody to oksymoron.
Napsuło graczom krwi EA wymyślając takie cudeńka jak premierowe DLC (choćby Z prochów do Mass Effect 3), ale widzę, że Bethesda chyba ma zamiar ich dogonić albo i wyprzedzić. Pominę milczeniem wszystkie reedycje Skyrima, których liczba idzie już chyba w dziesiątki, ale płatne mody? Już wolę, żeby twórca moda na Nexusie zaśpiewał, że chce na przykład dziesięć dolców za nową teksturę kurteczki, czułbym przynajmniej, że nie płacę Bethesdzie po raz kolejny za to, że stworzyła grę, ale twórcy moda za kreatywne wykorzystanie narzędzi, które gra oferuje. Bethesda chyba chce podążyć ścieżką Valve i odkryć sposób jak zrobić a się nie narobić, niestety robi to w wyjątkowo pokraczny sposób. No, i żeby dzieła Bethesdy robiły takie wrażenie jak onegdaj te od Valve.
Jestem za. Zwłaszcza jeśli beda to mody lepsze od nedznych dlc bethesdy. Jakosc modow na pewno sie poprawi, no i za pracę nalezy się placa.
Eee, ale wiesz że są serwisy jak choćby Patronite? Samego Skyrima kupiło ponad 20 mln osób, pewnie ponad połowa (jak nie więcej) korzysta z modów. Myślisz że w takiej bazie użytkowników nie znajdzie się nikt skory do wsparcia twórców?
Nędzne te komentarze, widze że większość na golu jest za praca za frajer, ale wtedy kiedy to inni coś robią. Na pewno nikt nikogo do kupna moda nie zmusi i wszyscy modziarze, beda mieli wybor dalej tworzyc za darmo.
Sami moderzy wypowiadali się, że nie chcą płatnych modów (przy tej pierwszej akcji na steam).
Większość moduję dla sportu w wolnych chwilach, branie za to pieniędzy wiązałoby się z zapewnieniem wsparcia technicznego no i ogólnie wysokiej jakości. To na pewno kłóciłoby się z dotychczasową ideą i na 100% musieliby poświecić więcej czasu na pracę, a kokosów to oni na tych modach nie zarobią, nie oni.
Chyba kogoś z Bethesdy pogięło ?! Moim zdaniem jak wypuszczą Fallouta 5 to gracze się zemszczą w postaci niskiej sprzedaży w dniu premiery , tak jak było w przypadku Call of Duty .
Moim zdaniem jak wypuszczą Fallouta 5 to gracze się zemszczą w postaci niskiej sprzedaży w dniu premiery , tak jak było w przypadku Call of Duty .
Naiwny jesteś.
banenan_v3.1 jak była premiera CoD-a w zeszłym roku to sprzedaż poszła poszła mocno w dół ,dlaczego ? ponieważ ludzie nie chcieli CoD -a w kosmosie a w klimatach II Wojny Światowej i w tym roku gracze dostaną to co chcieli. Więc uważam że jak wyjdzie Fallout 5 będzie podobna sytuacja, ale to tylko moja opinia :)
Niech giną w piz... zachłanność jankesów przechodzi ludzkie pojęcie. Z branży gier zrobili dziwkę i traktują ją jak alfons w potrzebie.
Natomiast Bethesda to w ogóle powinna zostać wyróżniona za tworzenie nowego gatunku RPG, RPG bez fabuły i dialogów. Mistrzostwo w rypaniu ludzi.
Nie wyobrażam sobie bym ja swoje mody do Skyrima miał sprzedawać, robię to bo lubie bawić się grą, tworzyć coś nowego do gry, zarabiam normalną pracą, nie hobby przy którym dłubię w wolnym czasie, niestety widzę że u niektórych pokusa dorobienia sobie paru dolarów jest coraz silniejsza, była jakiś czas temu afera gdy jeden autor usunął swoje treści bo miał za mało wpłat (?!) Coraz częściej wielu usuwa swoje darmowe mody i przenosi się na Patreona gdzie za 5-10$ miesięcznie możesz sobie je pobrać, pobrać też nowe mody, a jak nie chcesz płacić to czekaj jakiś tam czas, wczesny dostęp to modów jak się patrzy, dzielenie graczy na lepszych i gorszych, źle się dzieje, w złą stronę to idzie, ah zapomniałem dodać ze najcześciej ten Patreonowy modding to czyste piractwo, porty, najczęściej strojów, z azjatyckich gier bez jakiegokolwiek pozwolenia.
Proponuje wszystkim aby nie kupywali tych modów . Niech sie zdziwią że im zysków nie przynosi
Najlepiej po prostu nie kupować ich nowych gier.
Jako wielki fan Obliviona ,Skyrima, Fallouta NV ,F3 i F4 oraz miłośnik modowania,kupować modów nie zamierzam.Zapewne znajdą się na nie kupcy ,tak czy inaczej.Jednak Fallout 5 i tak kupię.Nie mam zamiaru się na Bethesdę z tego powodu obrażać. Gry Bethesdy są dla mnie świetne i bez modów,a liczy się dobra zabawa :)
Ależ są już :) Całe mnóstwo jest takich pancerzy w modach na Nexusie. Jak dotąd darmowych ;)
Znalezione na jednym z kanałów:
Bethesda employee 1:
Sooo for Fallout 4 are we going to wait until we have fixed the bugs before we release it?
Bethesda employee 2:
What! Of course not. Let the modding community fix the problems. That way we save money on testing / Quality control and leave it to someone else to fix our shit.
Bethesda employee 1:
Wow you are so clever I wish I had thought of that.
Bethesda employee 2:
Yea I am... But do you know what’s even better. Once the modders have fixed our bugs and the community is using them to make our game playable we then make them pay for the mods.
Bethesda employee 1:
So what your saying is we release a broken game for loads of money. Let someone else fix it. Then we charge them for a fix that we had nothing to do with. Those saps... I mean Customers.?
Jak wydawcy dalej będą iść w tą stronę to za parę lat trzeba będzie zapłacić za: możliwość korzystania z szybkiej podróży, możliwość jeżdżenia samochodem/koniem/czymś innym, żeby ściągnąć ostatecznemu bossowi całe hp inaczej za mocny i za zobaczenie zakończenia. Szczerze to nie zdziwię się jak którąś z tych rzeczy zobaczymy w jakiejś grze niedługo.
A już myślałem że gorzej tej części kultowej dla mnie serii gorzej ocenić nie będe w stanie... A tu taka niespodzianka...
Najpierw zbroja dla konia do Obliviona która zrodziła trend DLCków (gdzie tylko część firm potrafiła zrobić je w przyzwoitej jakości i stosunku cena/zawartość/jakość) a teraz płatne mody.
W jakim kierunku to pójdzie? Jaki trend tym razem zrodzi się w branży?
Kupować możemy punktami i podobnie jak z punktami od Electronic Arts - zostają spore resztki.
Do tego mimo cen ich jakość pozostawia wiele do życzenia --->
ale czego spodziewać się po firmie która sama nie jest lepsza.
Wagon metra w postaci hełmu biegnącego NPCa czy sam silnik Gamebryo który jest niestabilnym śmietnikiem...
Nadal pozostanę przy starym modelu czyli dobrowolnej wpłacie samym twórcom, przynajmniej nie będę musiał płacić Beth przy okazji...
Łał, ale was to boli, cebulaki, wszystko najlepiej za darmo :/
Wymagasz dodatkowej zawartości, to zapłać za nią. Nie stać cię? To nie kupuj i weź się za robotę!
Czy naprawdę tylko 4 osoby (które ten artykuł zaplusowały) widzą potencjał, jaki może to przynieść nam graczom?
Często mody tworzą osoby, które dopiero wchodzą w ten growy świat. Są to osoby niedoświadczone, a tu mają super pole do popisu! Nie dość, że czegoś się nauczą przy tworzeniu modów, to sprawdzają też te mody ludzie od oryginalnej gry! Jest kontrola jakości! Ostatnim plusem jest to, że naprawdę jeśli modderzy będą na tym zarabiali, to będą tworzyli kolejne mody, będą mieli motywację! Może to doprowadzić do sytuacji, w której jeden modder, osiągnie taki sukces, że nawet będzie zatrudniał inne osoby aż w końcu otworzą własne studio i zaczną robić może nawet własne gry! Wiem, że mogłaby to być sytuacja nadzwyczajna (a może właśnie nie?), ale jakoś trzeba zacząć! Gracze zweryfikują, czy będzie na to popyt. Ja jestem ZA pod warunkiem otrzymywania naprawdę sprawdzonych działających, wiele wnoszących modów, nie mam absolutnie żadnych problemów zapłacić za dobry towar.
1) I teraz na niektórych serwisach z mody się płaci, w innych jak nexus daje dobrowolne dotacja dla twórcy. Głupa tutaj jest to, że większość kasy trafiać będzie nie do modera a d beci.
2) Dział jakości beci nie radzi sobie z zapewnieniem jakości w ich własnych produkcja, w modach to będzie porażka.
Pewnie ograniczy się to do odrzucanie modów, które maja jakieś ułomności bez podania konkretnych powodów, tylko z ogólnikowym, w stylu "Mod miał problemy z kompatybilnością".
3) Jak wspomniał <Rydygier> tworzenie modów to hobby, jest niezobowiązujące. Wiadomo narzekacze znajda się zawsze, ale jak dajesz coś czy to za darmo czy za "co łaska" to mogą ci naskoczyć. W wypadku opłaty pewnie trzeba będzie zapewnić support, modyfikację moda pod nowe patche, dodatki itd. A gracze kupujący będą mieli prawo wymagać. Co w tym złego? Ano to, że kasę, pewnie większość będzie brała becia, a odpowiedzialność spadnie na modera.
latrommi - z tego co piszesz to ty jesteś największym "cebulakiem" gotowym wykładać kasę za dosłownie wszelkie g...o.
Mody są tworzone w większości przez pasjonatów za darmo a ci którzy chcą tworzyć płatne mogą umieszczać je na swoich blogach umożliwiając pobranie po zapłacie bez konieczności dzielenia się z bethesdą.
Pomysł jest poroniony zwłaszcza z tymi kredytami - co przypomina dojenie bioware z dlc za punkty z mass effect 3...
No cóż,ja do tego ręki nie przyłożę ale tobie podobni będą zadowoleni że mogą zostać zdojeni do cna,bardzo zadowoleni o tak:
Czy Ty TSG-PromaG-XRT w ogóle przeczytałeś co napisałem? Czy znasz pojęcie cebulak?
Przecież napisałem, że nie mam absolutnie żadnych problemów zapłacić za dobry towar a ty mi z kolei piszesz, że jestem gotowy wykładać kasę za dosłownie wszelkie g***o, człowieku idź się naucz czytać ze zrozumieniem. Skąd tacy ludzie się biorą? :/
No tak, na pewno jest to legalne używać 'bazy' gry, przerabiać co się tam chce i sprzedawać nie dzieląc się zyskami ze studiem, które tę grę stworzyło... Typowo polskie myślenie, kraść i sprzedawać. Powodzenia w prawdziwym świecie.
Jeszcze z perspektywy modera, jako ten, co się tym zajmował hobbystycznie a potem pracował robiąc praktycznie to samo, stwierdzam co następuje:
1. Godzien jest robotnik zapłaty swojej. Modowanie potrafi być bardzo pracochłonne, a z nakładu pracy biorca często nie zdaje sobie sprawy. Jeśli jakiś moder chce mieć zysk z własnej pracy, to nie ma w tym nic złego, o ile dogada się ze wszystkimi, którzy mają tu decydujący głos.
2. Serdecznie odradzam powyższe. Wprowadzenie zapłaty do relacji twórca-odbiorca zmienia ją diametralnie. Przyjemność tworzenia i dzielenia się rezultatem zmienia się w zobowiązanie wobec nabywcy, a ci już wobec darmowej zawartości potrafią być czasem mocno roszczeniowi. Tyle, że w takim układzie można te roszczenia i pretensje spokojnie zlać pochyłym, są zresztą rzadkie, natomiast gdzie jest kasa, pojawia się mentalność "płacę - wymagam"/"zapłacili mi - muszę się wywiązać". Nawet, gdy sprzedaje się rzecz gotową i uczciwie ją zaprezentuje, to i tak zupełnie inna bajka, również psychologiczny koloryt zupełnie inny, pojawia się stres, na pewno nie jest "tak samo, tylko dodatkowo z kasą".
Koniec supportu dla Bethesdy z mojej strony - od teraz wyłącznie 100% free download - jest takie powiedzenie "chytry traci 2 razy"...W głowach się poprzewracało tym chciwym s..........m.Nie dość że pełno gównianych dodatków w cenie 50-60 zł za sztukę lub season pass do każdego tytułu 2 razy droższy od gry to teraz jeszcze to - kpina mości panowie kpina - ja tam nie zamierzam z modów rezygnować ani TYM BARDZIEJ ZA NIE PŁACIĆ!!! Jak ktoś chce robić za jelenia na każdym kroku to proszę bardzo - nie mam nic przeciwko - ale z mojej strony za takie zagrywki NIE BĘDZIE NAWET ODROBINY LITOŚĆI...NO mercy!!! Branża transformuje się w jedną wielką machinę wyzysku - zabijając powoli moje hobby(od 1995 roku) które powoli staje się rozrywką jedynie dla dzianych/wybranych.Dojenie ludzi na poziomie dotąd nieznanym i niespotykanym staje się rzeczywistością...