X4 - zwiastun i nowe informacje o kosmicznym symulatorze studia Egosoft
Skoro mają być betatesty to trzeba wrócić na forum Ego i zacząć je obserwować. :P
Wygląda średnio pod względem grafiki i nie wiem czy nie będzie to problem patrząc na współczesne tytuły, mam na myśli te nijakie tekstury i pustawe przestrzenie wyglądające kiepsko bez zarysów galaktyki bez pełnego gwiazd nieba (wiecie o co chodzi). Jeśli gra oferowała by możliwość lądowania na planetach było by super ale na ten bajer nie ma co liczyć w tej serii na ten moment. Zastanawiają mnie też te stacje kosmiczne wiecie jest to taka rozkmina w stylu "czy można je eksplorować" (jeśli coś wybudujecie fajnie było by móc z tego korzystać w pełni) itp. szczerze wątpię ale było by to coś miłego.
BARDZO mi się podoba to, co mówią o AI i koncepcji uniwersum jako samodzielnego, nieprzewidywalnego i dynamicznego organizmu żyjącego poza graczem i jego działaniami, pozwalającego graczowi w to życie się włączyć i na nie wpływać i oferującego wzajemność. W tym o ekonomii jako kompletnym aspekcie. Stopniowe budowanie własnej potęgi rzutującej na świat - dokładne to, co lubię i cenię. A przy tym ogólna wizja wydaje się być o wiele bardziej spójna, domknięta i ogarnialna technicznie niż takie Star Citizen utkane ze snów i marzeń. Od czasów X3, które wspominam ciepło, konkurencja nieco stężała, ale jeśli pójdą w to, co deklarują i zrobią to dobrze, seria X zakróluje w moim grafiku czasu wolnego raz jeszcze i to być może na długo.
Póki co pozostaje się skoncentrować na usilnych próbach oparcia się hajpowi.
Dobrze, że wracają do sprawdzonych mechanizmów. Cieszę się, że ulepszyli mechanizm budowania fabryk i kompleksów - w X3 stawianie takowych to był prawdziwy koszmar.
Mam nadzieję, że ulepszą również balans i dodadzą lepsze zarządzanie flotą - zarówno myśliwcami na lotniskowcu, jak i flotą statków towarzyszących i statkami handlowymi. W X3 wyszło to bardzo słabo - co prawda gracze stworzyli masę skryptów pomagających, ale nie były one doskonałe.
Byłoby też bardzo fajnie, gdyby wprowadzono dynamiczny system zniszczeń zamiast prostej puli HP i tarcz (plus losowe padanie wyposażenia, gdy spada HP kadłuba) z X3. To nawet ważniejsze, niż piękna grafika. Na to jednak nie widzę wielkich szans - po grafice widać, że X4 będzie chodził na starym silniku.