Star Citizen - aktualizacja 3.0 zaliczy lekki poślizg
Ja p... jak to brzmi, aktualizacja 3.0 do wersji Alfa. Z takim budżetem to ta gra już dawno powinna wyjść. No ale Amber Gold pokazało jak ludzie są naiwni.
Następny który uważa, że gra im większy ma budżet tym szybciej będzie powstawać. Z tym założeniem to powinniśmy mieć kolejne GTA co roku...
Masz po części racje, ale redzi w 5 lat zrobili gre taka jak wiedzmin 3 z mnóstwem zawartości dodając do tego dwa dość obszerne dodatki. Spojrz ile zrobili przez te lata panowie od star citizena, także usprawiedliwianie ich jest już trochę smieszne.
Nie da się porównać Wiedźmina do StarCitizena. Jak porównać grę, która została w pełni sfinansowana przez fanów do gry, która miała już od początku wyznaczony budżet na działania? Inaczej tworzy się gry, gdzie ciągle się zmienia kwota pieniędzy jakie możesz włożyć w projekt a inaczej tworzy się grę, gdzie masz z góry ustalony budżet. Tak naprawdę, gdyby być dokładnym to produkcja StarCtizena ruszyła dopiero w 2014 roku a nie jak twierdzi autor newsa w 2012 roku, bo dopiero wtedy rozpoczęto prace nad grą, którą się kształtuje w takiej formie jakiej widać obecnie. W 2012 roku to planowali co najwyżej jakąś kampanię dla 1 gracza na wzór Wing Commandera z kilkunastoma misjami, a nie to co jest obecnie. To tak jakby gra zmieniła studio w którym jest tworzona, bo zaczęto wszystko od nowa. Także jeszcze raz zaznaczę, że inaczej tworzy się gry jak masz z góry ustaloną kwotę za którą robisz grę a inaczej jak ciągle możesz rozwijać swój produkt w trakcie powstawania, dzięki większemu budżetowi. A przykładem tego jest to, że praktycznie wszystkie wypuszczone już statki dostały znaczący lifting aby zrównać je poziomem z tymi wyprodukowanymi później. A takie poprawianie to kosztuje czas i fundusze.
@wooda - StarCitizen będzie miało multi i coś na wzór MMO, Wiedźmin 3 to gra tylko dla jednej osoby. Jest masa różnic w produkcji jak i samym działaniu gry dla jednego gracza i dla wielu graczy głównie od strony technicznej. Bardziej skłaniałbym się do porównań z innymi grami multi lub MMO, jak już chcesz z czymś porównywać.
Problemem tworcow star citizena jest to, ze oni maja wszystko w planach. Prog 100 mln na produkcje uzbierali około 2 lata temu i postep ich prac dalej jest mizerny, pomimo licznej już ekipy. Prawda jest taka, ze Roberts naobiecywal rzeczy, których nie sa w stanie dostarczyć, bo moc obliczeniowa współczesnych komputerow jest zwyczajnie na to za mala.
Tu znowu widać różnice. Proces optymalizacji dla gier we wczesnym dostępie a gry wydanej klasycznie też się różni. Przy produkcji gry takiej jak Wiedźmin 3 proces optymalizacji zostawiony był na koniec, dlatego też przesuwali premierę dwukrotnie aby dopracować produkt jak tylko mogli i połatać bugi. W grze we wczesnym dostępie tak jak SC muszą ciągle na bieżąco po stworzeniu czegoś, to optymalizować jak chcą wypuścić to w kolejnej łatce. Dlatego też nie chcą wypuścić tej łatki 3.0 bo znowu jak przy 2.6.2 by ludzie marudzili, że ledwo chodzi, że kod sieciowy sobie nie radzi itd. Oczywiście wszystkiego nie da się zrobić na raz, więc są takie "perturbacje".
W wersji Evocati jak odpalasz PU na 1 osobę, to gra nie schodzi poniżej 60 klatek, a wystarczy, że odpalisz multi i z automatu masz -30 klatek, bo netcode nie wyrabia. Wina leży po stronie kodu sieciowego. Moc obliczeniowa współczesnych komputerów sobie z tym jak na razie radzi całkiem spoko.
Roberts obiecal graczom ze będą zwiedzac piękne, zróżnicowane planety generowane w czasie rzeczywistym. Żaden domowy komputer nie jest na razie w stanie temu sprostać. Roberts brnie w te brednie bedac niepoprawnym marzycielem jak molyneux albo celowo klamie podbijac hype na produkcje. Już tworcy no man sky się na tym wyłożyli, a ekipa star citizen powiela ich blad.
Obietnice, obietnicami, ale akurat proceduralnie generowane planety będą i to nie jest technologia, która jest obecnie nieosiągalna. Obejrzyj to, tutaj panowie lepiej ode mnie wyjaśnią Ci jak wygląda technologia proceduralnego generowania powierzchni planety: https://youtu.be/DbEKn6gN4Qk?t=719
No i akurat to co mówisz to nie obietnica, tylko to już jest zrealizowane i działa na, jak to ująłeś, domowym komputerze.
Roberts jest marzycielem, tego nie można zaprzeczyć, ale stara zrealizować swoją wizję. Na pewno będą cięcia tu i ówdzie, bo czegoś nie da się zrealizować, ale ważne, że próbują i nie idą po najmniejszej linii oporu rezygnując z "ficzerów" przy pierwszej próbie, bo są trudne do zrealizowania.
Te pustkowie nazywasz zróżnicowanym terenem, zobaczymy jak będzie wygladac flora i fauna na tych planetach i jaka plynnosc będzie, żeby się nie okazało ze po odwiedzeniu kilku planet reszta wygląda identycznie.
Gdzie powinniśmy mieć gta co roku? Jaka to gra niby kosztowała 200 mln dolców? Wiekszość gier, które obecnie wychodzą mieści się w granicach 70 mln i to z marketingiem. Wiedźmin to też zły przykład, bo najpierw trzeba się zapytać ile zarabiał grafik, programista przy produkcji tej gry.
Dj co Ty gadasz. W każdej grze optymalizacja jest pozostawiona na koniec, nie da się tego etapu robić wcześniej, bo niemiałby kompletnie sensu. I niby gdzie SC jest zoptymalizowane?
@TobiAlex - zobacz jak działała wersja 2.0 a jak działa obecnie 2.6.3 to zobaczysz różnice w optymalizacji. Jak osiągałem 30 fps w module dogfighting to był sukces przy 2.0, obecnie rzadko spada poniżej 60 klatek. Jedynie PU cierpi na bolączkę w postaci niedopracowanego kodu sieciowego, który niemiłosiernie zjada fps'y. Po stronie klienta gra jest zoptymalizowana.
@wooda - trudno żeby księżyce miały jakąś faunę i florę... silnik pozwala na stworzenie roślinności, myślę, że na zwierzątka też przyjdzie czas. Jak na razie i tak to wygląda lepiej niż w Elite Dangerous.
Ogólnie Star Citizen nie odniesie takiego sukcesu jak mogło się wydawać ponieważ: wymagania gry są kolosalne na tej uber grafice, gra trafia na 1 platformę, cena gry świadczy o tym że ma to być AAA a jak dotąd jest to gra czysto wczesnodostępowa.
Do premiery jeszcze hoho, więc jak już zostanie wydana, to każdy na kilkuletnich kartach sobie z grą powinien poradzić.
@izbi1982
To tak nie działa. Gry we wczesnym dostępie oprócz nowego contentu dostają również aktualizację graficzną, bo twórcy z biegiem czasu dostosowują grę do współczesnego sprzętu, przez co takie gry muszą być na bierząco optymalizowane. Dobrym przykładem jest Rust, który w momencie premiery we wczesnym dostępie wyglądał dużo gorzej niż obecnie, a optymalizacja nadal jest tragiczna.
http://www.starcitizenstatus.com/ to nie jest strona mająca jakikolwiek związek z twórcami gry, lecz nieaktualny fansite...
Dodatkowo w CIG nie pracuje Will Evert, za to Will "Soulcrusher" Leverett jak najbardziej już tak :)
Początkowo miała ona zadebiutować 29 czerwca.
Początkowo to miała być dostępna w grudniu 2016 roku... Przynajmniej tak twierdził sam Chris Roberts na zeszłorocznym Gamescom.
https://www.thelonegamers.com/2016/08/19/star-citizen-gamescom-2016-presentation-demo/
The 53 minutes of gameplay presentation was simply amazing to watch and see how far this game has actually come. I think the best part about it is that Chris Roberts said himself that alpha 3.0 of Star Citizen should be available to players by December of 2016. That’s this year!