Cities: Skylines zmierza na PlayStation 4
Co kto lubi.
Zawsze mnie zastanawia, jak się gra w takie gry na konsolach. Przecież na pececie w takie gry obsługuje się tylko i wyłącznie myszkę. A na konsoli jak? Nie wyobrażam sobie grania padem w city buildera.
W Cities Skylines całkiem dobrze gra się na Steam Controllerze, aż się zdziwiłem. No ale to SC, praktycznie do wszystkiego się nadaje.
Zależy jakie wybrali podejście, najbardziej kompatybilna opcja z padem to jest po prostu wskaźnik myszki sterowany nim, daje to od razu 100% funkcjonalności bez wielkich zmian wiec mało roboty, ale nie każdy lubi i nie zawsze się da, choć ja sobie nie wyobrażam inaczej jeżeli jest dużo opcji, no chyba, że na konsolach będzie całkowicie przebudowane pod pady.
Dać się da i co całkiem ok działa.
M$ miał dodać w xone wsparcie myszy i klawy, ale nie wiem na jakim jest etapie.
To są gry, gdzie masz aktywną pauzę, czy nawet samo tempo wydawania poleceń nie ma znaczenia. Pad ma dwie gałki analogowe i wiele przycisków. Dobrze zaprojektowany interfejs będzie równie wygodny, jeśli nie wygodniejszy niż mysz.
Prawdę mówiąc w takie gry chyba nawet lepiej grać na TV siedząc na kanapie z padem niż przed komputerem.
Pad do PS4 ma też panel dotykowy i żyroskop, to też dodatkowe możliwości dodania precyzyjnego sterowania.
Nie jest to też pierwszy city builder. Simcity od którego wszystko się zaczęło wyszedł praktycznie na wszystkie możliwe platformy. Zresztą to dotyczy wszystkich popularnych gier, NES, SNES czy PSX dostawały nawet typowe gry myszowe czy strategie z PC i Amigi. Chociażby Lemmings trafiło na konsole mimo iż granie na padzie nie jest zbyt wygodne.
SNES i PSX miały też mysz, a na SNESa samo Nintendo zrobiło kilka gier tylko na mysz m.in. kultowe Mario Paint.
Na PSX gier na myszę było sporo, nawet RTSy jak C&C czy Dune 2000, albo X-COMy o grach ekonomicznych nie wspominając.
W tamtych czasach był na to rynek, bo konsole były dużo powszechniejsze w domach niż komputery. To tłumaczyło porty gier PCtowych na konsole. Część dobrze współgrała z padem jak DOOM, a inne wolały mysz jak X-COM.
Kolejne generacje już nie próbowały udawać PCtów, bo każdy konsolowiec i tak jakiś komputer posiadał.
Pad ma dwie gałki analogowe i wiele przycisków. Dobrze zaprojektowany interfejs będzie równie wygodny, jeśli nie wygodniejszy niż mysz.
Kogoś tu widzę poniosła fantazja. :D
Niby dobrze, że i konsolowcy będą mogli w to zagrać, z drugiej to czysty masochizm. Grałem w RUSE na konsoli i to był lekki niewypał. Niby interfejs przystosowany od początku do konsoli, ale brak precyzji i powolne przewijanie kamery (największa wada konsol, szczególnie w fpsach) zabijały przyjemność płynącą z grania.
Nie wiem dlaczego dostajesz minusy, skoro piszesz prawdę. Do tego aż strach pomyśleć jak to będzie działało na PS4...jeśli tak jak na Xklocku to szczerze współczuję każemu, kto to kupi. Już na PC optymalizacja nie powalała, a co dopiero na takim złomku. Nic dziwnego, że nie chcą wydawać dodatków, kompletnie zajechałoby to konsole.
"Osoby decydujące się na zakup tytułu muszą również pogodzić się ograniczeniami wynikającymi z możliwości technicznych konsoli. Musimy przygotować się więc na nieco gorszą oprawę graficzną oraz mniejszą liczbę generowanych na ekranie obiektów, takich jak samochody czy ludzie."
Czyli to będzie taka bieda wersja z PC, do tego wydany tylko 1 dodatek, a dodatkowo nie zapomnijmy że jakieś 80% roboty w tej grze robi warsztat.
Jakby wyszło na WiiU, to pewnie grałoby się tak dobrze jak na PC lub wygodniej :P
Mnie zastanawia jak będzie z wydajnością, wiem że były (sa?) problemy przy 100k mieszkańców, procki się zaczynały dławić (i to nie byle jakie proce)
Ta gra wymaga bardzo mocnego procesora przez co wydajność spada na łeb. A trailer raczej nie robiony na PS4 (Przy takim mieście co pokazali to zwykłe komputery już się zaczynają dławić.)