Mount & Blade II: Bannerlord na nowym gameplayu
Szkoda, że nie podali daty wydania. Pewnie trochę jeszcze poczekamy. A filmik świetny, ciężko będzie wytrzymać do premiery ;)
Szkoda, że nie podali daty wydania. Pewnie trochę jeszcze poczekamy. A filmik świetny, ciężko będzie wytrzymać do premiery ;)
Oj ta gra jest cudowna. Wygląda fantastycznie i pewnie jeszcze lepiej się w to gra. Już nie mogę się doczekać, oj będzie się działo !
Powiem wprost, mam mieszane uczucia, jako fan poprzedniej części czuję się trochę zawiedziony, bo właśnie o to się bałem... że pójdą w ilość, zamiast pogrzebać w innych elementach gry.
Pierwsze co rzuca się w oczy to niezmienione, słabe AI, co powoduje że wszyscy lecą na siebie z rykiem jak idioci, bez jakiejkolwiek taktyki, okładając się po łbach, na początku w jakichś tam formacjach, by za chwilę biegać od jednego wroga, do drugiego...
Naprawdę liczyłem na to że coś się w tej kwestii zmieni, będą jakieś bardziej zaawansowane formacje, itd. natomiast wojownicy będą się wspierali, np. w pierwszej linii zobaczymy tarczowników, a tuż za nimi włócznicy będą stanowić wsparcie, natomiast pikinierzy będą stosowani do zatrzymania konnicy... niestety się przeliczyłem.
Kolejną rzeczą są bronie, które jakby różniły się tylko typem ataku i obrażeniami, tu również liczyłem na to że w zależności od typu broni, przeciwnicy będą stosowali inną taktykę i na przykład halabardnicy będą starali się ściągać konnych, niestety sądząc po gameplayach, nie zanosi się na to, oczywiście wszystko może się zmienić i nadal nie widzieliśmy wszystkiego...
No cóż, zamiast większych zmian, które urozmaiciłyby i rozbudowały taktyki dostępne w grze, dostaniemy większą i ładniejszą jedynkę... czy to dobrze? Jak najbardziej, problem w tym że mogło być lepiej i trochę na to liczyłem i w sumie nadal liczę.
To się jeszcze może (ale nie musi) zmienić, bo do premiery jeszcze daleko.
Na pewno nie spodziewałbym się ideału na premierę, pewnie wiele rzeczy będzie do poprawy. Mam nadzieję, że będą słuchać społeczności i gra będzie taka jaką chcemy. Zostają jeszcze mody w ostateczności.
Średniowieczne bitwy właśnie tak wyglądały - najpierw leciał tłum, a potem się to przeradzało w serię pojedynków. Wspierające się nawzajem formacje pikinierów i piechoty do walki w zwarciu to dopiero renesans (wtedy już właściwie formacje strzelców - arkebuzerów, a nie mieczników czy tarczowników).
To dość wygodny kontekst historyczny dla twórcy, bo nie trzeba dodatkowej mechaniki, żeby bitwa wyglądała historycznie. Choć pewnie będą mody, a może nawet TaleWorlds wyda DLC o innych okresach historycznych (jak np. Napoleonic Wars do Warbanda).
Ja tylko dodam, że wiele nowości nie będzie tu wprowadzone. Cały czas się mówiło, że twórcy nie chcą dać nam nowej gry tylko to co znamy, ale za ulepszone, usprawnione+jakieś smaczki :)
No ale to tylko trailer. Zobaczymy jak będzie. Ja liczyłem przynajmniej na datę premiery :(
"Średniowieczne bitwy właśnie tak wyglądały - najpierw leciał tłum, a potem się to przeradzało w serię pojedynków."
Nie do końca, po pierwsze pojedynki to była rzadkość, większość bitwy to przepychanie się dwóch szyków bojowych i walenie po hełmach zza tarcz. Wszystko mniej więcej wyglądało tak https://www.youtube.com/watch?v=y09ih0sMy1s
Po drugie, piki i włócznie to broń dość powszechna również w średniowieczu, bo służą one do konkretnych celów, jak obrona przed kawalerią, w późniejszym okresie pikinierzy osłaniali głównie muszkieterów.
Po trzecie, wbrew pozorom, średniowieczne bitwy (i nie tylko średniowieczne) były dość poukładane i taktyczne, chaos był głównie skutkiem przerwania jednego z szeregów i wkroczenia jednej ze stron na tyły drógiej, tu mamy go praktycznie przez całą bitwę... gdyby tak walczyli w średniowieczu, praktycznie obie strony ponosiłyby niewyobrażalne straty.
Myślę, że największą i najważniejszą zmianą jest zmieniony sposób w jaki gra będzie modowana. Nie chcę się tu zgłębiać w kwestie techniczne, ale mody będą dużo lepsze, będzie mniej problemów z kompatybilnością, możliwość mieszania modów no i możliwość zmienienia dużo większej ilości rzeczy w grze. Do premiery jeszcze poczekamy, ale też ile będzie czekania na jakiś ogromny revamp mod, który zapewne poprawi i doda mnóstwo rzeczy do gry.
Taktyka jakakolwiek nie została nam tu pokazana. Widzimy tylko że bohaterowie z kawalerzystami atakowali od boku a reszta wojska miała atakować na pełnym gazie. Zastanawiają mnie te flagi przy wydawaniu rozkazów bo możliwe że jest to jakiś element do tworzenia zaawansowanych formacji...na razie pozostaje nam czekać...
Grałbym jak po*ebany.
Podobno miało być grywalne demo dla przedstawicieli medialnych a tu kupa . Dwa kilkuminutowe filmy z przebiegu bitwy . Nie no nie na to liczyłem. Mogli chociaż pokazać jakieś oblężenie, coś o świecie gry , korzystanie z npc , I tak dalej i tak dalej i tak dalej . Jedynie system komend w czasie bitwy zrobili na plus. W warbandzie też był ale to co tu pokazali to już duża metamorfoza tej części gry która według mnie wyszła im na plus. No ale... jak pisałem na początku gdzie to grywalne demo dla przedstawicieli medialnych? ?
Przecież oblężenie już 2 razy pokazywali. Świat gry też mniej więcej wiadomo jak będzie wyglądał.
Tak . Zgadza się. Ale to było rok temu. Mogliby się pochwalić czymś nowym . Po za tym oblężenie nie interesuje tak bardzo jak fakt czemu przedstawiciele medialni nie zostali dopuszczeni do tego niby grywalnego dema. Chyba że o czymś niewiem
Demo będzie dostępne do ogrania dla prasy od jutra. Pamiętaj, że na razie są tylko konferencje.
No to obyś miał rację bo czułem już pewien niesmak. Nie oczekiwałem daty premiery a jedynie dobrej porcji gameplayu z tej perełki
2018 to w pozytywnym scenariuszu :D Ja mam nadzieję zagrać przed 2020.
Czy tylko ja zauważyłem? że w ukazanym filmie ,,cavarly sergeant gameplay'' nieliczni kawalerzyści mają flagę biało-czerwoną a po chwili na tarczach jest Polski orzeł głową w lewo na czerwonym tle?
Tylko niewiem czemu nie ma jeszcze tego na głównej na gryonline