Zwiastun Life is Strange: Before the Storm
Jestem oczarowany Life is Strange, chociaż z początku myślałem, że to jakaś gierka dla nastolatek. Jednak klimat a la Twin Peaks oraz opowieść o Max i Chloe mnie urzekły. Także jestem ciekaw dodatku czy tam prequela, szczególnie zaciekawiła mnie ta scena w której Chloe znajduje się w aucie w czasie wypadku swojego ojca. Najwidoczniej jakaś mechanika przenoszenia się w czasie i przestrzeni zostanie zastosowana.
Jak dla mnie konferencja Microsoftu była naprawdę niezła. Jednak mi najbardziej spodobało się własnie Life is Strange. Pierwsza część była całkiem fajna. Dwójka zapowiada się równie dobrze, albo nawet lepiej :D
To nie bardzo "dwójka". Zapowiedziano akcje przed life is strange czyli "before the storm". Oznacza to brak cofania czasu jak sądzę ;/
Dzięki braku cofania czasu może się zrobić ciekawiej według mnie :D
"Oznacza to brak cofania czasu "
Nie koniecznie, Może Rachel miała zdolność cofani czasu lecz przed śmiercią cofnęła czas tak by Chloe o tym zapomniała. Przecież nie wiadomo kto bd głównym bohaterem a ja był bardziej obstawiał właśnie Rachel niż Chloe
"Dzięki braku cofania czasu może się zrobić ciekawiej według mnie :D" Gra polegała na zabawie czasem, pozyskiwanie info a następnie korzystanie z niego by zrobic wrażenie na kolesiu, który wcześniej to info sprzedał było naprawde świetne, więc jego brak był by kiepski.
To jest dodatek a nie 2!
Tylko 3 krociotkie epizody, ktore zapewne tylko dopowiedza niektore watki z oryginalu.
W tym filmiku od jakiegos leszcza z YT ktory zalaczyliscie jest bald. To nie jest 2!
Na 2 pelnoprawna czesc z osobna historia a moze i bohaterami pewnie przyjdzie jeszcze poczekac.
Dla mnie git, bardziej czekam na sequel, ale taki dodatek to z chęcią kupie :)
Ale w artykule nic nie pisze że do jest druga cz.
A wręcz można przeczytać "wynika, że tytuł będzie prequelem" więc nie wiem skąd twoje oburzenie
Jestem oczarowany Life is Strange, chociaż z początku myślałem, że to jakaś gierka dla nastolatek. Jednak klimat a la Twin Peaks oraz opowieść o Max i Chloe mnie urzekły. Także jestem ciekaw dodatku czy tam prequela, szczególnie zaciekawiła mnie ta scena w której Chloe znajduje się w aucie w czasie wypadku swojego ojca. Najwidoczniej jakaś mechanika przenoszenia się w czasie i przestrzeni zostanie zastosowana.
To jak rozumiem, gdy w filmie lub grze jest retrospekcja, to podejrzewasz postać o cofanie się w czasie? :)
Retrospekcja? Z udziałem już starszej bohaterki, która wtedy i tak została w domu z Max?
Tak, na moje oko to retrospekcja. Gra ma opowiadać o czasach przed porwaniem Rachel. Wypadek zdarzył się dużo wcześniej (co sam zauważyłeś). Jak dla mnie, jadąc samochodem Chloe rozpamiętywała wypadek ojca, to co widzieliśmy to były wyobrażenia dziewczyny. Jednak to są moje zgadywanki.
Dlatego sądzę, że powinna być nieobecna.
Hello everyone! First things first... surprise (sort of)! If you're not sure what this is about, be sure to check out our blog post here in which we revealed Life is Strange: Before the Storm!
Now that you've read that and also watched the reveal trailer as well as the Developer Diary introducing Deck Nine Games, we're sure you've still got lots of questions...especially given the rumors flying around since last week.
We've gathered together a number of questions and answers that we anticipated you might have, but we hope to expand this FAQ post as time goes on. Additionally, we hope to hold an AMA between you guys and the Deck Nine Developers here on Reddit in the near future!
When is Life is Strange: Before the Storm set?
The whole game is set 3 years before the events of the first - and you’ll experience the very beginning of the friendship between Chloe and Rachel, and the events that brought them so close together.
Where is Max?
Before the Storm takes place 3 years before the events of the first game during a time period where Max was absent from Chloe’s life. Indeed, it is precisely the void that Max left behind that helps set up our new story. That being said, the Life is Strange: Before the Storm Season Pass includes a Bonus Episode called ‘Farewell’. It’ll give you the chance to play as a young Max Caulfield for one last time... Rest assured, anyone purchasing the Complete Season of Before the Storm will get the full story. Max’s ‘Farewell’ episode really is just a bonus episode for those who would like to play as her one final time. Additionally, while Max won't appear in the Before the Storm narrative, her absence will still be keenly felt by Chloe, who will reference her throughout the game.
Is there a power like Max’ rewind?
We did consider this, but having multiple people in control of a superpower in Arcadia Bay felt a little odd. We didn’t want to have a town full of superheroes! If Chloe did have a power, she surely would have told Max when Max revealed she could rewind time as well! Strange elements do make a return, but we won’t spoil any of them…
How many episode are there?
Rather than forcing ourselves to think of stories that fit a 5 part episodic model, we simply started brainstorming stories. The one that really resonated with us played out over 3 episodes that will take around 6-9 hours to complete. We did look at many different scenarios including a single episode, or even adding DLC to the existing game but we feel that we have landed on a great story and can’t wait to hear what you think when you play.
(#s "[Season 1 Spoiler] Will this also be the story of Rachel and the dark room?")"
No, it will be an entirely new story. We want to take the player on a new journey and not tell a story that players already know the ending of.
What platforms will Life is Strange: Before the Storm be available on?
At launch we are aiming to release Life is Strange: Before the Storm on PC (Steam), Xbox One and PlayStation 4.
What’s the difference between the Complete Season, the Season Pass and the Deluxe Edition?
The Complete Season includes Episodes 1, 2 and 3. The Season Pass includes Episodes 2 and 3 and is purchasable if you have already purchased Episode 1 as a standalone Episode. The Season Pass does NOT include Episode 1.
The Deluxe Edition includes the following:
Episodes 1,2 and 3.
The Bonus Episode “Farewell” in which you can play as a young Max (to be released after Episode 3). This is a bonus episode for those who would like to play as Max one final time. Anyone purchasing the Complete Season, which does not include the Bonus Episode "Farewell", will still get the full Before the Storm story.
Mixtape Mode, a main menu option which allows you to create a playlist of the in-game licensed music and set it to play against an in-game moment of calm.
The Outfit Pack, a set of three additional outfit options that Chloe can change into at certain points in the story.
Where can I pre-order the game?
Please visit www.LifeIsStrange.com to see your pre-order options.
Why can I not purchase just Episode 1 on Xbox and PlayStation?
The option to purchase Episode 1 by itself on Xbox and PlayStation will become available at launch on day one.
Where is my dynamic PlayStation 4 theme?
Players pre-ordering the game through the Sony PlayStation America Store will receive their dynamic theme immediately. The dynamic theme will unlock at the launch of Episode 1, August 31, 2017 for players pre-ordering the game through the Sony PlayStation Europe Store. This is due to the way the respective stores are set up.
As a final note, I just wanted to let you know that I'm currently at E3 and, much as I'd love to, it's likely that I won't be able to respond to comments or questions in this thread for a few days with the kind of WiFi that's available at the convention. That doesn't mean I won't read each and every comment as soon as I can though! (smile)
Heh, kontynuacja tej biednej gry w której twórcy kłamali, że każdy wybór ma znaczenie, a ostatecznie nie miał żadnego, a do tego masa wad...
Co to za bzdety?
Każdy wybór miał znaczenie. Przynajmniej każdy, który ja sobie wyobrażałem.
spoiler start
Od zwyczajnego podlewania roślinki, którą przelałem, chociaż wystarczyło ją podlać raz, żeby też nie miała sucho i przeżyła. Po Kate Marsh, którą trzeba było odciągnąć od samobójstwa. Mnie się udało. W grze znajomej jednak skoczyła z budynku.
spoiler stop
@Gremlinek
Ty kpisz czy udajesz?
O ile każdy wie że kaszanka to troll, to tym razem ma przynajmniej połowicznie rację, nie wiem na czym polega "masa wad", bo jakichś szczególnie bolesnych nie uświadczyłem.
Ale wybory znaczenia nie miały. Roślinkę to mogę ci darować, ale reszty już nie.
Wspomniana Kate faktycznie wydawała się bardzo ważnym wyborem... Ale tylko pozornie.
Cała gra sprowadza się do dwóch zakończeń dobrego i złego, z czego złe jest tak bezsensownie głupie, że chyba nikt go nie bierze pod uwagę jako faktyczne zakończenie (Max to była empatyczna dziewczyna, złe zakończenie czyli "wszyscy za jedną" za cholerę nie pasuje do charakteru postaci). I sprawa w tym momencie wygląda tak: nieważne czy emo pocałuje beton czy nie, choćbym miał opcję własnoręcznego zrzucenia jej z dachu i użył jej, w zakończeniu wszystko się resetuje do jedynej słusznej linii czasowej/fabularnej.
Więc wybór w tej grze znaczenia nie miał. Co nie zmienia faktu że to kawał przyzwoitej przygodówki.
Brakuje Wam wyobraźni?
Najważniejsze wybory odbijają się na Tobie, nie na grze, bo taką trzeba byłoby już pisać długie lata. Pod koniec dwa razy się zastanowisz, czy skoro uratowałeś większość, to czy teraz warto ich poświęcać. Nie wspominając, że Kate w zależności od wyboru i tak pojawia się później, i zachowuje różnie.
Z Twoją opinią, tak, bo tak powinieneś napisać, że to Twoja opinia, ciężko cokolwiek mi skomentować. Skoro wiesz już, że Max to empatyczna dziewczyna, to równie dobrze spokojnie powinieneś założyć, że mogła poczuć dług wobec Chloe za swoją nieobecność. To było nawet nakreślone fabularnie. Ostatecznie oba zakończenia są dobre, a Ty wcielony w Max wybierasz najlepsze według siebie, bo choć wcielasz się w jakąś napisaną postać w tym przypadku, to nadajesz jej indywidualny odbiór spraw mimo wszystko.
Bae before bay
@Gremlinek
Muszę za każdym razem w SWOICH postach wyszczególniać że to moja subiektywna opinia? Widać to na pierwszy rzut oka przecież :)
Że złe zakończenie fabularne nie trzyma się kupy to nie tylko moja opinia, tłucze się po internetach jakiś czas - tak czas trwania zakończenia jak i jego uzasadnienie fabularne, i ogólna logiczność, wskazuje na to że musieli dać co najmniej dwa zakończenia (BO WYBORY MAJĄ ZNACZENIE!! :D), ale nie zadbali o to by drugie było całkowicie sensowne.
IMO (wystarczająco dokładnie zaznaczyłem?)
spoiler start
Faktycznie pewien "dług" był. Ale nie wiem jakim chorym poczuciem moralności trzeba się kierować by wymienić miasto z przyległościami (ludzi i zwierzęta też) na przyjaciółkę, co prawda bliską... Nielogicznym jest wygłuszanie wyrzutów sumienia masowym morderstwem/wywołaniem masowego kataklizmu prawda? Masz rację co do indywidualnego odbioru i interpretacji, jednak przejście od "uratuję przyjaciółkę" do "uratuję przyjaciółkę mordując po drodze wszystkich których znam" to długa droga, nawet dla socjopaty^^. Bohaterka nigdy nie przejawiała aż takiego ładunku koreańskiej schizmy.
spoiler stop
Każdy ma prawo do dowolnej interpretacji, jednak nie zawsze jest sensowna.
Myślę, że jeśli piszesz, że jakaś decyzja jest głupia i nie bierze jej chyba nikt pod uwagę, to tak, wypadałoby.
Co jakiś czas o Life is Strange w internecie tłucze się wszystko, nie tylko to.
I generalnie w sumie nie mam nic więcej do dodania. Rozumiem, że masz własne zdanie na ten temat i szanuję. Właśnie dlatego gra jest wyjątkowa i została zakończona przez twórców linkiem do telefonów zaufania, bo w grę wchodzi moralność, różnie uzasadniona, nawet przeżyciami samego gracza niekoniecznie związanymi z grami wideo.
Ze względu na moją inaczej wykształconą wrażliwość i niezależny kodeks etyczny wybrałem bae ze świadomością, że bay byłoby bardziej dojrzałą rozumem opcją, ale u mnie zawsze EQ brało górę i akurat w stronę jednostki.
Pierwszy Life is strange był świetny. Mam spore oczekiwania i liczę że deck nine uchwyci klimat gry od dontnod.
Nie wiem co myśleć o prequelu. Wg trailera otrzymujemy moment, w którym ginie ojciec Chloe. To co, cofnęła się w czasie czy jak to wytłumaczą? Do tego jakiś zjebany Season Pass z dodatkowym epizodem. Jestem wściekły, absolutnie nie podoba mi się powrót do historii Chloe z Rachel, który powinien dla mnie pozostać tłem LiS wraz z niedomówieniami.
No może jednak za bardzo emocjonalnie do tego podszedłem ze względu na obawy. Zobaczymy.
Prawdopodobnie moment w którym Chloe siedzi na tylnym siedzeniu z ojcem to jakiś koszmar albo sen. Służyć to będzie pokazaniu, że Chloe nadal cierpi po stracie ojca, a to, że jedzie z nim na tylnym siedzeniu w tym śnie pokaże beznadziejność tej sytuacji. Wie co się wydarzy ale nic nie będzie mogła zmienić.
Wydaje mi się, że umiejscowienie akcji 3 lata przed LiS to super opcja. Będziemy mogli poznać geneze przyjaźni Rachel i Chloe, no i wreszcie spotkać Rachel która cały czas się przewija w LiS wspominana przez bohaterów.
Life is Strange było bardzo dobrą grą i mam nadzieje że kontynuacja również będzie trzymać poziom.
LiS to świetna gra, nie mogę się doczekać drugiej części.
Obawiam się tylko, że robi to inne studio, ale jak tylko wjechała muzyka i pierwsza scena to od razu wiedziałem, że TO JEST TO, więc może inne studio całkiem dobrze to uchwyciło i odwzoruje fenomenalny klimat pierwowzoru.
Do wszystkich piszących o 'drugiej' części:
Wy zdajecie sobie sprawę, że w tym art. mowa jest nie o 'drugiej' części, a o prequelu ?
Druga część jest tworzona przez twórców jedynki, czyli Dontnod (o czym można ze zrozumieniem przeczytać w art.).
Co do samej gry... Uwielbiam LiS. Mam obawy co do tego prequela. Może z tego wyjść jakiś suchar czy głupia przygodówka... może też wyjść coś podobnego jakością do LiS. Oby tak było!
Czujesz to? Znowu? Ten powiew mocy?
Najwyższa z radości i najgłębszy ze smutków.
Witaj ponownie, Chloe.
Mam nadzieję, że ten prequel będzie wciągający jak oryginał. Dla osób które lubią LiS ale nie Chloe to może być duże rozczarowanie. Ja tam się cieszę, że będzie więcej wiadomo o Rachel bo ona zawsze mnie intrygowała tym czy jest tak dobra jak mówiła Chloe.
Też nie przepadałem za Chloe, a przynajmniej irytowały mnie nieraz jej fochy w stylu "łaski bez". Cały czas narzekała, że wszyscy ją opuszczają i temu była taka sceptyczna do wszystkiego. Może ten Prequel trochę przybliży jej perspektywę i wyjaśni jej zachowania.
Zabawne jest to, że w dniu ogłoszenia pre-quela, po raz pierwszy w życiu skończyłem pierwszą część :) Fenomenalny tytuł.
Aż nabrałem chęci na ponowne przejście LiS xD Kurde ta gra wywarła na mnie takie wrażenie i wyjeb.. moje emocje w kosmos że ciężko to opisać. Zgadzam się natomiast z 1 poprzednikiem, iż raczej nie będziemy kierowali postacią Chloe a raczej Rachel. Jak dla mnie specjalnie ukazują w trailerze postać Chloe. Ale zobaczymy jak to będzie. Niestety inni ludzie będą odpowiedzialni za ten dodatek więc może i nię będzie to wyciągacz łez jak ostatnio :(