Cold Waters - duchowy spadkobierca Red Storm Rising Sida Meiera ukaże się w tym tygodniu
O cholera, ale perełka. Jeszcze dynamiczna kampania do tego... będzie gra na długie jesienne wieczory :)
W roku 1-2 gry kupuję w dniu premiery. Ta do nich się zaliczy.
Gra właśnie wyszła. Ale 37 euro... ciut za dużo jak na mój gust... no nic, czekam na opinie i pierwszą przecenę.
Tak to w tej niszy niestety bywa, monopol. Po Atlantic Fleet mam do deva zaufanie, więc wspieram ich dalej...
Pierwsze zatopienie -->
Czekam na solidną reckę :)
A jednak się złamałem i kupiłem. Przekonały mnie doskonałe gameplaye byłego członka załogi USS Philadelphia. Niemal codziennie wypuszcza nowe filmy, doskonała rzecz dla początkujących graczy.
https://www.youtube.com/watch?v=FZ5qDn0KM8E
Nie jest to oczywiście sim pełną gębą ale wiemy, że nie miał nim być. Jest trochę zręcznościowy, jest masa uproszczeń i ograniczeń ale najważniejsze, że gra mocno premiuje stosowanie taktyk jak najbardziej zbliżonych do rzeczywistych. A to już jest duży plus. Głupie zagrania są karane.
Jak ktoś chcę rozpocząć przygodę z okrętami podwodnymi, to tytuł jak najbardziej godny polecenia.
Zgadzam się, że gra jest ogólnie dobra...
Niestety w tym momencie dręczą ją błędy co przy takiej cenie dość boli. Raz zablokowałem się w porcie, innym razem nie mogłem przeładować wabików, nie dziwią mnie też narzekania na liczne patrole lotnicze ASW.
Mimo to twórcy słuchają, pracują nad łatkami więc wkrótce produkt pewnie osiągnie dojrzałość.
Biorąc pod uwagę, jak mikroskopijne to studio jest (jest tam i Polak) to i tak czapki z głów za to co stworzyli. Łatki są oczywiście konieczne. Ale też widzę, że gra jest łatwo modowalna i już niektórzy grzebią w niej. Z czasem powinno być tylko lepiej.
Tak, to że gra prezentuje się jak z segmentu AA (gry wydawane np. przez Focus Home) a została zrobiona przez tak mały zespół (te modele 3D!), jest imponujące.
P.S Muzyka także bardzo klimatyczna, czekam aż pojawi się mod z głosami załogi.
Tak, muzyka jest fantastyczna, od razu też zwróciłem na nią uwagę. Ale już nie wykładałem kolejnych 10 euro na OST :)
Głosy załogi bardzo by się przydały. Ja również chciałbym zobaczyć porządny message log. Info za szybko znikają i nie ma do nich powrotów.
I jednak chciałbym mieć możliwość wydania prostych rozkazów, typu "głębokość peryskopowa". Sterowanie samemu nawet jest fajne ale nie chcę musieć wszystkiego robić ręcznie.
Devsi pracują już nad usprawnieniem dowodzenia. Z mniej ręcznego na bardziej automatyczny. Dla mnie bomba.
(zdjęcie pochodzi z recenzji opublikowanej na Subsim)
http://www.subsim.com/ssr/cold_waters/review_cold_waters.php
Na pewno grze potrzebne są głosy załogi. Przynajmniej kilka najważniejszych typu nowy kontakt czy torpeda w wodzie.
AI potrzebuje poprawek. Nie radzi sobie z wykorzystanie głębokości. Okręty wroga potrafią wbić się w dno albo po prostu zejść zbyt głęboko i zostają zgniecione (dziś miałem właśnie taką sytuację).
I muszę przede wszystkim muszą przestać tyle używać aktywnego sonaru. Często, raptem 2-3 s. po rozpoczęciu misji (na razie bawię się w misje pojedyncze) nadają jak głupi. Oczywiście wystarczy wtedy w tamtym kierunku posłać torpedę i zatopienie niemal pewne.
Ale poza tym jest naprawdę świetnie. Klimat uchwycili w punkt, widać, że wiedzą o co chodzi w tym temacie. Mam nadzieję, że będą grę rozwijali. Nowy teatr, nowe okręty, kampanie itd. Potencjał jest ogromny. A być może nawet, na bazie CW, zrobią kiedyś sima pełną gębą.