WRC 7 | PC
Zobaczymy jak wyjdzie im to w tym roku. WRC 5 było padaka totalną, WRC 6 obecnie po wszystkich patchach jest grywalnym tytułem, jednak gra jest bardzo biedna jeśli chodzi o wykorzystanie licencji....Brak klipów z prawdziwych rajdów,brak filmów wprowadzających do rajdu z lektorem/opisem,brak historycznych eventów jak i samochodów czy załóg, słaba praca kamery oraz kiepski model zniszczeń i fizyka to największe bolączki gier od studia Kylotton, co z resztą opisałem dokładnie pod dwiema poprzednimi grami.
Mam nadzieję że postarają się w tym roku i dostaniemy produkt który chociaż w połowie będzie tak dobry jak seria od Evolution Studio na PS2....Do tej pory katuję sezony rajdowe w WRC2 Extreme,WRC3 i Rally Evolved na PCSX2.
Tam licencja została wykorzystana wręcz po mistrzowsku,i nawet Milestone lepiej sobie z tym radziło dodając do gry wiele elementów, o których wspomniałem wyżej.
Dobrze by było żeby najlepszy sezon WRC od wielu lat doczekał się równie dobrej gry.
No cóż zobaczymy co im z tego wyjdzie,podejrzewam jednak że to będzie tylko troszkę usprawniona część szósta z biedną zawartoscią,bez żadnych dodatków i smaczków które doceni każdy fan rajdów,ale bardzo chciałbym się mylić.
WRC 5 ..nawet jej nie ukończyłem, a po opiniach które prześledziłem, to nawet nie podchodziłem do szóstki, choć ponoć jest poprawa, częściej 'siedzę' w starszych wydaniach takich typu gier, no i DIRT Rally, ale to już inna bajka..no tak Codemasters, zrobili Dirt 4, liczyłem na dwójeczkę DIRT Rally, ale WRC 7.. liczę pewnie na dużo, ale też trzeba świadomie stąpać po ziemi, no cóż może już ta część zagościć u mnie na PC...
Ciekawe jaka cena na PS4? Zawsze śledziłem WRC na PC, ale od niedawna mam PS4 i pewnie kupię tą wersję. Czy należy spodziewać się ceny pełnoprawnej gry AAA?
Czy należy spodziewać się ceny pełnoprawnej gry AAA?
Oczywiscie.
Gra jak dotąd chyba najlepsza w serii WRC, Graficzka na poziomie Epic OS robia robotę, ogólnie chyba najlepiej zaprojektowane OS z wszystkich rajdówek, fizyka też poprawiona , gram od wczoraj ;) i jestem zadowolony, około 14/15 września powinna się ukazać moja recka na pcars.com.pl
Jak by kogoś jeszcze interesowało to są tam recki Dirt4 i F1 2017 ;)
Mnie również bardzo się podoba, OSy są świetne. Model jazdy zręcznościowy, ale jeździ się bardzo przyjemnie. Najlepsze WRC od czasów tych z PS2.
Zróżnicowanie i projekt OSów zachwyca, jestem pewny, że spędzę tam więcej czasu niż w Dirt 4.
Nie sądziłem, że w tym tytule uświadczę syndrom jeszcze jednego odcinka. Jestem pozytywnie zaskoczony jakością WRC 7, odcinki są kapitalnie zrobione, (nasze odcinki są jedne z ładniejszych w grze), roślinność robi wrażenie, nie ma czegoś takiego jak dwa powtarzające się drzewa, trzy krzaki, tutaj jest mega różnorodność i do tego gęsto jest to usiane. Na odcinkach ciasno, na razie jeżdżę jak Kubica ;) ale już powoli się przyzwyczajam czerpiąc przyjemność z jazdy. graficznie ładnie, odgłosy pierdzących silników dają radę :-) polecam, zwłaszcza, że można wychaczyć grę za 80 zeta
OSy dalej są po 4 minuty, czy w końcu zrobili coś dłuższego?
No j jestem zaskoczony. Właśnie przejechałem sobie kilka odcinków kazdym samochodem z klasy WRC i powiem że jest znacząca poprawa względem WRC6.
OSy są o wiele lepiej zaprojektowane,prezentują sięświetnie,są przemyślane i jeździ siępo nich rewelacyjnie. Oczywiście Finlandia i Polska mają chyba najładniejsze odcinki ze wszystkich ale i Monte Carlo czy Szwecja w słoneczny dzień prezentują się równie dobrze. Grafika jest ładniejsza niż rok temu ale zbyt znaczącej różnicy nie widać, ot nałożono kilka filtrów więcej i porpawiono ostrość tekstur.
Fizyka jazdy jest przyjemna, o ile rok temu auta zachowywały sieczasami bardzo dziwnie i zwyczajnie wkurwiały tak tutaj model jazdy jest przyjemny i wciągający. Co prawda wciaż się zdarzają dziwne sytuacje na drodze ale auto znacznie łatwiej opanować i wchodzenie w zakręty to przyjemnosć a nie męka.
Model zniszczeń wciaż jest biedny. W CMR 2.0 czy Rally Championship 2000 model zniszczeń był bardziej złożony niż tu,dodatkowo znów dosyć ciężko jest dachować bo auto samo się stawia na koła,i uderzenie w przeszkode dalej odbija samochód jak w pinballu. Kamery uległy poprawieniu i teraz widok z za samochodu jest przyjemny i o wiele lepiej czuć auto, gdzie w WRC 6 cholernie ciężko się jeździło z tym widokiem.
Podsumowując: Pierwsze minuty z grą spędziłem niezwykle przyjemnie, jest to na pewno najlepsza część WRC od 3 i 4 od Milestone. Do poziomu gier od Evolution Studio na PS2 jeszcze trochę brakuje,ale gra robi wiele kroków w dobrą stronę.
WRC5 było tragiczne, WRC6 było słabym średniakiem a WRC 7 jest dobry.....w tym tempie za rok moze dwa będziemy mieli w końcu długo wyczekiwaną świetną rajdówkę na licencji WRC.
Na pewno jeszcze o grze więcej się wypowiem jak przejdę sezon i karierę ale pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, daje 8/10. Polecam :)
No muszę przyznać, że jest dużo lepiej niż w poprzednich odsłonach. Model jazdy fajny samochód reaguje na rodzaj nawierzchni i nie jest juz jak karton. Rajd Polski od strony wizualnej naprawdę wygląda dobrze jak nie rewelacyjnie. Gra potrafi czasem przyciąć( spadek do np 57 fps) ale myśle, że to naprawią. Gra lepsza od Dirt 4
Nie macie problemów z szarpaniem obrazu? szczególnie na ostrych zakrętach. Niby gra idzie płynnie - nie schodzi z 60 klatek ale potrafi ostro przycinać.
Gram na PC przez steam na GTX 1080 wiec zapas mocy jest.
Graj w oknie bez ramek i usuń nvidia experience i wyłącz wszystkie nakładki do liczenia ps ;)Ja mam gtx 1060 i gram na ultra dzięki temu i FPS stały jak skała na 60
No właśnie jak tak też mam. Czasem jest 60 fps a szarpie no i zdarzają sie spadki. Znów nie jest najlepiej z wydajnościa. Tak jakby gra miała problemy z synchronizacją klatek. Jak całkiem wyłacze v sync to sie grać nie da prawie ze pokaz slajdów przy 80 fps. Mam GTX 1060
To samo i u mnie. Przy wyłączonej synchronizacji grać się nie da.
Identycznie i na monitorze i na TV przy FullHD. Jakieś pomysły?
Coś jest z synchronizacja pionową w grze chyba. Ja w panelu nvidi wlaczylem ale niewiele pomoglo. Jka sie ustawi Typ B synchronizacji to też padaka jest. Teoretycznie powinno zbic fps do 30 a tego nie robi są masakryczne rozrzuty klatek od 30 do 60 co sekunda inna liczba i strasznie rwie. Zaczynam zalowac zakupu. Gra jest ok najlepsze wrc ale tnie
U mnie ten problem nie występuję, gram na ultra w 2560x1440 przy synchronizacji A - GTX1080 - i7 4790K, stałe zablokowane 60 fps bez szarpania, z ciekawości jak wył. syn. to fps śmiga od 105 do 120. Natomiast w 4K waha się w granicy 50/60. Czasem zgubi jedną klatkę jak zrobię coś głupiego na drodze ale to może być wina fizyki w grze. Dopiero lekkie szarpanie mam jak próbuje nagrać filmik z gry.
Jak gra wam szarpie to spróbujcie odpalić ją w trybie okienkowym, a potem dopiero przejść do full screen poprzez alt+enter. Może pomoże.
To uczucie gry spełniasz z nawiązką wymagnia gry i nie możesz płynnie pograć na żadnych ustawieniach bo szarpie. W dzisiejszych czasch trzeba miec duzo zdrowia i cierpliwosci by grać na PC
Po kolejnych godzinach spędzonych z grą dodam jeszcze co zaobserwowałem....
Przycięcia gry......Problem znany i na Steamie praktycznie każdy ma tą samą przypadłość....U mnie takze występują przycinki, jednak uruchomienie gry w trybie okna bez ramek oraz przeniesienie się alt-tab pomogło ograniczyć ten problem,mimo ze czasami dalej występuje . Rok temu wystepował dokładnie taki sam problem i ekipa go wyeliminowała w patchu, więc dlaczego po raz kolejny mamy to samo przy premierze gry? Trochę to niepoważne...... Kolejny problem to brak regulacji kamery. Zwłaszcza widok z wewnątrz jest niegrywalny bo siedzenie jest za wysoko i gówno widać...... Mogli wziać przykład z ktoregokolwiek DIrta, zwłaszcza DIrt Rally ma świetny system kamer.
Kamera z zewnątrz jest bardzo fajna,jest ustawiona wyzej i dalej od auta przez co lepiej widać drogę przed sobą,wkurza jednak ten zoom przy hamowaniu...Mogło by tego nie być bo to ciągłe przyblizanie i oddalanie tylko wybija z rytmu.
Miksowanie dźwięków kuleje jak i rok czy dwa temu.... O ile jest lepiej niż w WRC6 to i tak zbalansowanie głośności elementów jest nie takie jak ma być...Słychać to doskonale przy zestawie 5.1 lub na słuchawkach 5.1. Manualne ustawianie głośności niewiele pomaga.
Dźwięk pilota dalej automat i mam go serdecznie dość już....Szkoda że nie ma dostępu do plików gry to bym chętnie wymienił go nawet na pilota z pierwszego Colina,który jest o wiele bardziej naturalny.
Wciąż występuje problem przy konfiguracji kierownicy oraz kombatybilność z urządzeniami. Mój znajomy nie mogł przez kilka godziń ustawić swojej G27 a jak ją już ustawił to i tak gra nie zapamiętała mu ustawienia kierownicy tylko po ponownym uruchomieniu bawił sie tym ponownie.
Póki co to tyle z denerwujących rzeczy. Na pewno gra jest o klasę lepsza niz WRC6 a między WRC5 a WRC7 jest szeroka jak Wielki Kanion przepaść jeśli chodzi o jakość gry. Piatka to była w zasadzie wersja alfa albo wczesna beta i w ogóle nie powinna w takim stanie wyjść publicznie.
Spróbujcie wyłączyć program AFTERBURNER, później restart komputera. I problem z szarpaniem znika. Odpalanie w trybie okienkowym itd. nie rozwiązuje problemu.
W moim wypadku bez AFTERBURNER jest o niebo lepiej z płynnością.
Ale przetestujcie jeszcze.
Kupiłem ją dla Rajdu Polski i ciekawej, grafiki. Ale całość zgodnie z przedmówcą wymaga jeszcze sporej poprawy.
Czasem ma się wrażenie że auto płynie a nie jedzie. Nie czuje się ani prędkości ani kontaktu z podłożem. No chyba że walnie się w coś naprawdę dużego to wtedy już nic nie widać.
W moim przypadku również był problem z dostrojeniem kierownicy. Zmarnowane dobre dwie godziny, a jak się udało, to po kolejnym uruchomieniu dalej gra nie wie, że chcę grać na kierownicy.
Szybkie programowanie przycisków daje radę, ale co z tego jak w menu gra nie rozpoznaje kierownicy - poruszać się to nim trzeba klawiaturą.
Czy tylko ja mam problem z grą: Intel i5 4,4 32GB Ram GTX 1070 i gra wykorzystuje mi 100% procesora! rwie jak cholera LOL
tak czytam opinie o tej grze, nie ukrywam opinie Wasze są dla mnie ważne, poczekać aż stanieje? bo oceny Wasze wskazują że nie jest warta ceny w dniu powiedzmy premiery, kurcze toć to ponoć gra oparta na oficjalną licencję FIA WRC, chyba nie powinno być takich niespodzianek? nie chcę aby po kilku OES, będzie to kolejna gierka którą mi się po prostu znudzi? było tak już z piątką.
Jest trochę lepiej niż w WRC i zdecydowanie lepiej niż w WRC5. Osobiście uważam jednak, że nie jest tak dobrze, jak w WRC3 i WRC4 od Milestone.
Czy czekać, aż stanieje? Jeżeli 39€, to dla Ciebie za dużo? To poczekaj. Myślę jednak, że obecna cena za ten tytuł jest w porządku. Porównując nawet ze slabym DiRT4, który kosztuje ponad 50€.
Ja tam kupiłem na allegro konto za 10pln i nie załuje :D Nie ma problemu z pobraniem instalacja czy aktywacją a dostęp do wszystkich uaktualnień mamy zachowany. Także jesli chcesz sobie sprawdzic gre to śmiało poswięc ta dyszke na konto i sam zdecyduj co zrobić dalej :)
kilka € tu czy tam to dla mnie nie problem, raczej myślałem ogólnie cenowo bo różne opinie krążą na ten temat, ale ok wierzę że to szczęśliwa siódemka, i o ile Kylotonn trzyma na tym rękę to wierzę, że co roku będzie lepiej?;) osobiście zdecyduję się, ale na wersję pudełkową, tak jak np. theHunter CALL OF THE WILD, i inne gry, no lubię jak jest obok książek coś na mojej półce:)
CPY już złamało WRC7. Takze można smiało grać bez denuvo i podejrzewam że tam nie będzie problemów z przycięciami gry :) Wiec Denuvo,które miał obyć końcem piractwa kończy jak wszystkie inne DRM.....Nawet najnwosze wersje są łamane tydzień,dwa po wypuszczeniu więc miliony warte denuvo wkrótce skończy tak samo jak chociażby Star Force.....
Wyszedł właśnie patch 1.01 który naprawia mikroprzycięcia w grze,poprawia FFB i problemy z niektórymi kierownicami. Także @nrfegrom sprawdź czy naprawia u Ciebie problemy z kierownicą. Ogólnie patch poprawił wydajność gry i naprawił kilka większych bolączek. Developerzy pracują nad kolejnym większym patchem i postarają się naprawić wszystkie zgłoszone babole i niedociagniecia.Dobrze że w koncu kyloton zaczęło słuchać odbiorców. Ten mały patch poprawił doznania z gry i szczerzę że po rozegraniu całego sezonu WRC jestem bardzo zadowolony z gry.
Przede wszystkim odcinki specjalne są rewelacyjne. W piątce były króciótkie,szerokie jak autostrada dwupasmowa i mega pokrętne, w WRC 6 były dłuższe, węższe i bardziej przemyślane a tutaj są wręcz idealne. Wąskie, zdradliwe gdzie mamy momenty jak w prawdziwych OSach, że zdarzaja się długie proste i zaraz za pagórkiem mamy ostrą jedynke,dwójke lub nawrót :) Niektóre odcinki bardzo przypominaja budową te z Dirt Rally także jestem bardzo zadowolony,jedynie jest ich co najmniej o 2 za mało na każdy rajd,bo chciałoby się pojeździć jeszcze. Może za rok będzie wiecej OSów lub jeśli mają być po 4,5 na rajd to niech każdy będzie miał te 15-20km jak obecne Epickie Odcinki. Można było podwoić ilość odcinków na rajd tworząc przejazd w drugą stronę lub odbicia lustrzane.
Jeśli chodzi o fizykę aut to po dłuższych godzinach i wypróbowaniu każdego samochodu w grze powiem ze jest bardzo duży progres. Auta w końcu zachowują się jak powinny na wybojach i reagują na polecenie bez opóźnień i nieprzewidywalnych zachowań. Jedyne co mnie na prawdę wkurwia to ten cholerny Zoom przy przyspieszaniu i hamowaniu i trzęsienie się kamery. Być może Kyloton w kolejnym patchu pozwoli na regulacje tymi parametrami bo mnie wkurzają niesamowicie. Lubie grać na kamerach z zewnątrz bo lubię widzieć furę którą jadę a na nowe samochody WRC mógłbym patrzeć godzinami jak pryszczaty nastolatek na gołą piczke w pornolu :D . W każdym razie nieoczekiwanie WRC 7 daje mi większą radochę z gry niż Dirt 4,który po świetnym Dirt Rally okazał się grą bez tożsamości.....
Dzięki za informacje , ja z nerwów odinstalowałem i poszedłem kupić project cars 2 , ale już instaluje i sprawdzę czy wykryje kiere.
straszna hujnia ta gra. Model jazdy w porównaniu do wrc 5 to czysty arcade. Auto skacze jak pojebane. Dupą rzuca na prawo i lewo.
Kamera lata jak kutas na wietrze. Optymalizacja żenada.
Ludziom tnie na i7 i GTX 1080. Tragedyja.
Dalej gram w WRC5 i DR i Dirt4.
Nie polecam tego badziewia.
Czysta tragedia to jest wrc5 gdzie samochód zachowuje się jak by ważył 40 ton i mimo hopy nadal trzyma sie jak przyklejony.
Twoja ocena tej gry jest nie słuszna. Bez wątpienia jak narazie najlepsza część WRC ze wszystkich obecnych.
Dodam , że fizyka też kiepska. Nie wiem co powoduje że ta gra ma takie wymagania.
Haha gebels siejesz propagandowy ferment tak jak ten Goebbels z NSDAP. Serio myślałem że WRC 5 podoba Ci się przez przypadek że tylko trafił w gust jako arkadówka ale żeby jechać WRC 7 za wymysły to już przegięcie.
Tak to jest że znaczna mniejszość krzyczy najgłośniej by być usłyszanym. Akurat fizyka w grze jest super postępem względem dotychczasowych części WRC,kamera w koncu nie jest sztywna jedynie ten zoom przy hamowaniu i trzęsienie się mogłoby być opcjonalne bo nie każdy to lubi ale oprócz tego gra jest świetna. Każdy ma prawo do mówienia jak jest ale dawanie zera tylko dlatego ze gra jest znacznie lepsza od tragicznej piątki (o tym fakcie mówi praktycznie każdy kto grał w WRC 5,6 i 7) to czyste gówniarzerstwo i gimbusowe zachowanie. Twórcy wyraźnie słuchaja sie graczy i przy fizyce pracowały osoby związane bezpośrednio z WRC, gra także była testowana przez kilku kierowców jak K. Meeke czy T. Neuville i dorzucili swoje 5groszy w poprawę gry. Ideału jeszcze nie ma ale jest ogromny progres i tylko człowiek ślepy tudzież zaślepiony własną głupotą tego nie widzi. Recenzje oraz opinie na forach mówią wyraźnie że jest o wiele lepiej niż w WRC6 i jakościowa przepaść miedzy WRC 7 a WRC 5.
Zainstalwoałem sobie jeszcze raz piatke by to porównać i o matko....Tam nawet dyferencjały nie działają jak powinny a przeniesienie masy samochodu w trakcie pokonywania zakrętów to czysta loteria. Zero zróżnicowania nawierzchni ciagle ten sam ślizg po szerokich i zbyt krętych i krótkich odcinkach,zachowanie na hopach jeśli w ogóle jakieś się pojawią to też kiepsko wygląda. Nie czuć zadnego wyboju na drodze a auto się telepie bo ma zaprogramowaną animacje a nie faktyczny system przeniesienia krzywizn drogi na samochód.
Optymalizacja bardzo dobra jedynie denuvo zrzerało za dużo procka ale to zostało naprawione w pierwszym patchu w większości przypadków z resztą scrackowana wersja nie ma tych problemów. Mi wczęsniej gra działał dobrze a teraz śmiga w 60fps bardzo rzadko spadajac do 40-45 na I5 2500k @ 4.5Ghz,8GB Ram 2133Mhz i GTX 760 MSI Gaming OC więc komp nie nowy i niezbyt szybki....Gra działa stabilniej i płynniej niż WRC 6 w tej chwili. Fizyka kiepska?
Bo co...bo bardziej rozbudowana.....Owszem wjazd na pobocze czasami powoduje zbyt gwałtowną reakcje samochodu jednak już dokładnie czuć że jedziemy po sztusze suchym,mokrym,błocie asfalcie czy sniegu.
Dupą rzuca jak pojebane? ciekawe jakoś nikt nie ma teog problemu. Tak Ci sięwydaje przez kamerę która w piątce byął przyspawana do dupy auta a teraz jest kamera o wiele luźniejsza jak w RBR lub Colinach.
Czysty arcade to Sega Rally i wRC 5 bardzo mi to przypomina. Ale "fanboja" czy raczej psychofana nikt i nic nie przekona.
Nie polecam słuchać takiego pierdolenia tylko sprawdzić samemu i wystawić opinie. Ja po 30 godzinach gry i pierwszym patchu podniosłem ocene gry z 7 na 8.
WRC 7 daje mi więcej przyjemności z gry niż Dirt 4 ale RBR i Dirt Rally oczywiscie nie przebije..nie ta liga jeszcze,Z WRC Rally Evolved czy WRC 4 na PS2 też jeszcze brakuje ale na pewno jest to najlepsza część ze wszystkich WRC od 2010 roku. Z początku miałem ją troszke niżej niz WRC3 ale im dalej w gre tym większą przyjemność czerpię z jazdy.
Gra otrzymałą patcha 1.2 i teraz jest jeszcze lepiej niż przedtem. Wprowadzono możliwosc wyłączenia dynamicznego FOV i motion blur, jednak ten zoom przy hamowaniu i przyspieszaniu pozostał. Wydajność się poprawiła, gra zyskała średnio 3-5 klatek więcej w najbardziej zasobozernych momentach jak chociażby w Australii gdzie framerate był u mnie najniższy i oscylował w około 40klatkach a teraz bardzo rzadko spada poniżej 50. Poprawiono FFB i obsługe kierownic oraz kilka mniejszych i większych bugów w SP i MP i lekko zmieniono fizykę jazdy,chyba że bez dynamicznego FOV wydaje się że auto się inaczej prowadzi. Dev słucha graczy i to cieszy,co prawda raczej nie ma szans na nowe DLC z autami czy trasami bo za rok wyjdzie na pewno kolejna część ale i tak jest bardzo dobrze.
Miżo ze gram juztylę czasu to dopiero niedawno zauważyłem że błoto,szuter czy śnieg realistycznie reaguje z nadkolami np tworząc mgiełkę kurzu wokół kół, niby małą pierdółka ale fajnie że w końcu ktoś zadbał o taki detal.
Potwierdzam zgodnie z przedmówcami. Optymalizacja się poprawiła. W moim wypadku po zakupie nie nadawała się do grania. Jest dużo lepiej.
Zdaję sobie sprawę, że to co powiem w tego typu grach nie jest najistotniejsze. Ale jeśli chodzi o grafikę to bije na głowę konkurencję.
Z każdym kolejnym km coraz bardziej się do niej przekonuję. Szkoda tylko, że moje czasy plasują się między 100 a 200 światowej listy.
[url] [link] [\url]
Mogło by być lepiej. Choć czasem zdarza mi się jakiś błąd popełnić.
Witam,
Mam pytanie. Czy można tworzyć własne mistrzostwa (kariere) na takiej zasadzie, żeby było więcej OS-ów na rajd? Albo kariera jest stała i nie można nic modyfikować? Zależy mi żeby rajd trwał więcej niż 30 min (większa grywalność).
Czytałem, że DIRT może mieć potężną ilość OS na rajd przez automatycznie generowane trasy, ale z drugiej strony 5 rajdów ogranicza, a wolałbym mieć wszystko na licencji WRC
we własnych mistrzostwach możesz ustawić 9 OS na rajd więc całkiem sporo ;)
Bogo66 niestety kariera jest stała. Mozna stworzyć własny sezon WRC ze wszystkimi rajdami i odcinkami ale to tyle.
Tylko Rally Championship daje możliwość rozegrania całego BRC ze wszystkimi odcinkami o realnej długości. W żadnej nnej grze tego nie ma niestety.
Jeszcze w WRC II Extreme i WRC 3 z PS2 sezon WRC jest długi bo każdy rajd ma po 6 odcinków które mają długośc ok 8-10km.
A jak będę chciał stworzyć własny sezon WRC to ile OS jest na rajd?
Rally Championship daje możliwość pojeżdzenia 13 rajdów po ile OS?
W WRC 7 jest 4-5 OS łączny czas rajdu to ok. 25 min. to nie jest wcale tak źle - myślę, że porównywalnie z WRC II Extreme i WRC 3 z PS2 bo 6 OS 8-10km wyjdzie tak samo
I to jest wielka szkoda. Bo na lokalizację jest zazwyczaj dwa krótkie po 5-7 km jeden długi - około 20 km i jedno kółko.
Śmiało można było by choćby ten jeden długi rozbić na dwa, może trzy krótsze - dodać odwrócony kierunek, czy lustrzane odbicie i z tego co jest (chodzi o wirtualną trasę) można było by zrobić w sumie 10 odcinków.
W Dirt 4 można generować odcinki, do dyspozycji mamy suwak od długości i poziomu skomplikowania co w zasadzie daje nieograniczone możliwości - i trudno nauczyć się wszystkiego na pamięć.
Dirt Rally miał po 12 odcinków na rajd i pod 200 h grania można było nauczyć się na pamięć jedynie pojedynczych sekwencji zakrętów itd.
No chyba że się kręciło tylko jeden odcinek w kółko - a to było jedyne rozwiązanie żeby zrobić dobry czas.
[link]
We własnych mistrzostwach można ustawić 9 OS na rajd więc nic nie stoi na przeszkodzie ustawić 9 OS epic i jechać jechać i jechać hehe w róznych warunkach pogodowych . Panowie pokombinujcie ,gra jest świetna i daje sporo możliwości jak ktoś chce pojechać dłużej i rożnych warunkach ;)
Pograłem sobie ponad 4 godziny. Liznalem trochę kariery w klasie Junior WRC i przejechałem sobie wyzwanie online. Cóż... Jest to zdecydowanie najlepsza odsłona WRC obecna w tej chwili na rynku, ale tylko ze względu na wykorzystanie licencji FIA. Pod względem audiowizualny również nie mogę do niczego się przyczepić. Miodzio!
Jednak już sam gameplay jej mocno średni. To znowu gra, w której fizyka nie istnieje. Kartonowe samochody nie posiadające swojej wagi. Podskakują niemiłosiernie to tu, to tam, na najmniejszych nierównościach. Zawieszenie bez względu na ustawienia chyba zawsze jest twarde, a to co się dzieje w rajdzie Portugalii, to po prostu komedia. Od czasu do czasu grzmotnie się w jakąś niewidzialną ścianę lub zostanie nabitym na niewidzialny kamień, leżący na środku drogi. Masakra!
Do tego nieprzewidywalne koziolkowania i automatyczne ustawianie sie samochodu na cztery koła po kolizji, co po prostu serwuje na ekranie śmiechu warte przedstawienie.
Optymalizacja leży i kwiczy. Podobno latka w wersji 1.2 sporo naprawiła, więc strach myśleć co się działo zaraz po premierze 0_o Szok! Freezy, stuttering i rwania animacji oraz dźwięku podczas jazdy. Obłęd!
A mimo wszystko gra się całkiem przyjemnie. Już dawno nie doświadczyłem syndromu jeszcze jednego odcinka... i jeszcze jednego odcinka. Może coś z tej gry kiedyś będzie, jesli deweloper nie porzuci tego tytułu na rzecz kolejnej odsłony.
Na tę chwilę takie 6.5 :/
A jak to wygląda na tle WRC/WRC3/Loeb Rally Evo od Milestone?
Edit: A, widzę, że już wcześniej pisałeś, podtrzymujesz? :)
W ogóle to dziwne że jest ta źle, skoro jeden sim-racer jak widać wyżej pieje z zachwytu...
Gdy wcześniej pisałem o tym, że nie bylo lepiej w porównaniu z WRC3 i WRC4, nie grałem u siebie. Chętnych do gry było kilkoro innych osób i w sumie ciężko było ocenić obiektywnie grę. Teraz jednak gdy już zagrałem w domowym zaciszu muszę napisać, że jak słaba by nie była seria WRC od Milestone, jest ona dla mnie osobiscie zdecydowanie lepszą od gier Kyloton.
W sumie to nawet ciężko porównać te gry. I jedni i drudzy maja/mieli zupełnie inne podejście do tematu, ale w obu przypadkach widać partactwo. Jedno co cieszy, to progres jaki wykonał Kyloton od czasu WRC5 i w tym aspekcie pokazali Włochom z Milestone, jak powinno się poprawiać gry.
Co do zachwytów nad grą, jest ich równie dużo, co narzekań. A wszystko wynika z beznadziejnej optymalizacji gry. Posiadam sprzęt, który zjada na śniadanie wymagania rekomendowane, a zmuszony jestem grać w 800x600 przy detalach ustawionych na poziomie niskim. Gdzie znowu mój kolega mający gorszą konfigurację, gra wręcz komfortowo. Jedni bawią się wyśmienicie i pieją z zachwytu, innym natomiast pozostaje ocenić grę w takim stanie, w jakim się prezentuje na ich komputerach.
Jak już napisałem wyżej, jeśli Kyloton nie pozostawi gry bez w sprawia w najbliższym czasie, może z tego powstać naprawdę bardzo dobra gra WRC.
ak słaba by nie była seria WRC od Milestone, jest ona dla mnie osobiscie zdecydowanie lepszą od gier Kyloton
No to jak może z tego powstać dobra gra WRC? :)
BTW - a propos Milestone - Loeb to też ogromny krok naprzód, silnik z nowych MotoGP, wąskie, kręte trasy (a przynajmniej Monte Carlo z demka, pełniak czeka na ogranie)...
No to jak może z tego powstać dobra gra WRC? :)
Bo jest progres. WRC5 było totalnym nieporozumieniem. WRC6 pokazało, że Kyloton słucha graczy i stara się stworzyć z tej serii swoj sztandarowy produkt. WRC7 to już naprawdę ogromny krok na przód. Nadal borykający się z wieloma błędami, ale wyłania się z tego coś naprawdę porządnego. Potrzeba jedynie czasu.
Co do Milestones, to w swoich grach WRC brutalnie korzystało z systemu kopiuj/wklej. Każda następna cześć cierpiała na te same dolegliwości, co poprzedniczki, plus kolejne sterty niedociągnięć. Ich gry bronią się jednak do dziś bardzo wysoką grywalnością. Kyloton natomiast za każdym razem dłubał od podstaw, szukając złotego środka. I w końcu im się uda. Jeszcze nie teraz...
Co do SLRE, pograłem chwilę, ale jakoś mnie nie ten tytuł nie porwał. I chyba tak już zostanie.
Fizzly Pizzly. Na której wersji grasz 1.2? Dziwne że masz przycięcia. Ja miałem tylko na pierwotnej wersji ale tylko przy właczonym v-sync. Zaraz po premierze patcha 1.01 zostało to naprawione a teraz przy 1.2 już w ogóle nie mam ani jednego przycięcia w trakcie odcinka,a wydajnosć się znacznie poprawiła. Fizyka jazdy jak mówiłem jest dobra na pewno najlepsza z dotychczasowych WRC,ale wiadomo każdy inne wrażenia. Mnie osobiście fizyka jazdy bardzo pasuje,w koncu auto jest czułe, czuć dobrze wyboje oraz zmiany nawierzchni,nie ma problemu z wykonaniem ładnego ślizgu,w porównaniu do 2ch poprzednich części to gigantyczny krok w dobrą stronę. Jak pisałem fizyka kolizji,zwłaszcza dachowania to wciaż słaba strona gry, nie mogę się patrzeć na to jak auto po dachowaniu czy przewróceniu na bok automatycznie stawia się na koła jakby opony i szuter się przyciągaly,jednak w porównaniu do WRC 5 czy 6 i tak jest ogromna poprawa.
Drugi spory minus to pobocza wystarczy zahaczyć jednym kołem i auto podskakuje albo od razu sie wywraca czy nawet robi salta, o ile w poprzednich częściach nie było różnicy czy jedziemy trasą czy poboczem tak tutaj troszkę twórcy przegięli,chociaż to ma sens jak jedziemy i mamy prawie 2 paki na zegarze na 6tym biegu i wtedy takie zachowanie rozumiem,a tu im wolniej jedziemy tym auto brutalniej reaguje na pobocze, co jest dziwne.
Gra wymaga jeszcze poprawek ale w porównaniu do poprzednich 2ch biednych odsłon jest świetnie i recenzje oraz opinie graczy to potwierdzają. Sam dałem grze 7.0 z początku ale po rozegranych wielu godzinach i przejechanych wszystkich OSach wzdłuż i wszerz podniosłem ocene do 8.5.
Miłym dodatkiem jest pojawienie się zdarzeń na odcinkach typu kolizje innych aut,jednak o wiele lepiej to zostało wykonane w WRC Rally Evolved na PS2....a to był 2005 rok. Tam se pojawiali stuarci sygnalizujący niebezpieczeństwo i załoga uszkodzonego auta sygnalizowała by zwolnić.
Do poziomu gier z PS2 od evolution studio sporo brakuje ale to bez wątpienia najlepsze WRC na PC. Oby tendencja zwyżkowa się utrzymała to za rok może dostaniemy w końcu idealną grę na licencji na która tak wszyscy czekają.
Na prawdę wystarczyłoby dodać więcej odcinków i ich wariantów,dodać klasyczne auta WRC czy F2 Kit Car,legendarne rajdy jak Safari czy Acropolis, dodać deformacje nawierzchni jak w Sega Rally Revo i trochę materiałów z rajdów jak w grach na PS2 gdzie mieliśmy filmy z opisem rajdów,załóg,aut itp i bedzie idealna gra rajdowa...Jednak nie można mieć wszystkiego,a chciałoby się.
W każdym razie dobrze, ze seria tak awansuje z pogranicza kaszanki do na prawdę udanego simcade.
Jeśli chodzi o Sebastien Loeb Rally to najwiekszą bolaczką gry jest kiepski feeling jazdy spowodowany bardzo sztywna kamerą zza samochodu oraz dziwna fizyka jazdy i niewielka masą samochodu co powoduje że kolizje wyglądają komicznie.
Graficznie też gra nie powala,optymalizacja leży i w porównaniu do WRC 7 to tragedia,ba wszystkie poprzednie WRC od Milestone nigdy nie miały problemu z tym a tutaj jest bardzo źle. Odcinki specjalne sa bardzo fajnie odwzorowane i za to największy plus a takze za sporą ilość aut oraz trby kariery i Sebastien Loeb experience,w którego gra się bardzo przyjemnie zwłaszcza że pomiędzy eventami Sebastien opowiada historie ze swojej bogatej kariery rajdowej
Dla mnie gra jest spoko fajnie sie jezdzi ( mi ten model jazdy bardzo sie podoba)auto sie porusza tak naturalnie nie jest kartonem jak do wrc 5 wlacznie. Ładna grafika zwlaszcza trasy w Polsce, roślinnosc jakoscia bije na głowe tą z Dirt 4, deszcz, snieg taki sobie. Teraz już jest wersja 1.3 wydajnościowo ok ale mogło by byc lepiej. Jak ktoś ma problemy na maksymalnych to polecam zmniejszyc tylko efekty czasteczkowe i gestość roslinnosci do poziomu wysokiego bedzie +15 fps w krytycznych momentach (wchodzenie w ostry zakret i ta chmura kurzu) reszte zostwawic na maksa. Dla mnie solidne 8.0
Patch 1.3 is now live.
The patch notes are as follows.
- The Citroën logo has been updated.
- Wrong text alignment in the UI has been fixed.
- Helicopter pathfinding has been improved.
Wow...kurwa...wow.... Ileż to wymagało czasu by naprawić tak poważne usterki.....
Serio nie wiem po co wydali tego patcha bo nie wnosi nic do samej gry oprócz zupełnie niezauważalnych pierdół......Serio myślałem że od czasu 1.2 poprawią sporo a tu wydali coś co można śmiało uznać za 1 kwietniowy żart...
Są dwie możliwości.
Albo szykuja coś większego i ten patch jest tylko po to, abyśmy po prostu widzieli, że wciąż usprawniają grę. Albo zbliżamy się do nieuchronnego końca wsparcia dla gry. Jak napisał ktoś na forum Steam, poprzednie WRC były zalatany tylko cztery razy, później koniec. Jesli to prawda, została nam jeszcze tylko jedna "nadziej" na usprawnienie gry. Później będzie można grę odinstalować i zapomnieć. Sezon 2018 już tuż tuż, więc i nową część wydać trzeba.
Warto kupić WRC7, skoro posiadam WRC6 oraz WRC5? Bo w CD Action napisali, że siódma część niczym się nie różni od dwóch wcześniejszych wersji.
Osoba, która to pisała jest amatorem, ignoranten i w dodatku ślepa. Przeskok jakościowy od WRC5 i WRC6 jest ogromny. Warto kupić, ale mimo wszystko nie za pełną cene.
W podsumowaniu napisali też takie coś:
"jeśli masz WRC 5 lub 6, to masz i WRC 7"
A ocenę gry wystawili na 5,5/10
Nie mogę się z tym zgodzić. Kompletna bzdura. Co do oceny, sam nie wystawiłem wiele większej, ale 5,5 jest oceną mocno niesprawiedliwą. Dla kogoś, kto grał w WRC5 i WRC6, obecna odsłona będzie sporym zaskoczeniem. Owszem, jest sporo rzeczy, ktore wymagają poprawek, ale sporo zostalo też usprawnionych. Natomiast jeśli WRC7 jest pierwszym kontaktem z tą serią, to nowicjusz będzie w pełni zadowolony.
@Fizzly Pizzly
No to może kupię tę grę przy najbliższej okazji. Jednak oryginalna cena (199zł - za tyle można kupić wersję pudełkową w Media Markcie) jest ciut za wysoka. Dobrze przynajmniej, że na takim portalu jak "gram . pl" można kupić wersję cyfrową już za 129zł. Ale to też trochę za drogo.
Kup sobie na allegro konto za 5PLN i też będziesz miał pełna grę z patchami. Na online praktycznie nikt nie siedzi na koncie co ja mam takze można smiało grać a w singla to w ogóle bez problemu w STEAM w trybie offline.
Faktycznie wydaje mi isę że moze bedzie jeszcze jedna poprawka i na tym koniec wsparcia dla WRC 7. Ocena w CDA była pisana przez ingoranta jakiegoś bo jest gigantyczna róznica miedzy WRC 6 a między WRC 5 to w ogóle przepaść. Warto pograć w WRC 7 dla samych świetnych OSów jak i nowych samochodów z tego sezonu które są piękne :) W zasadzie obecne WRC to taka Grupa B XXI wieku :)
Wiesz, ja nie zamierzam kupować podejrzanie tanich kluczy na Steam z niewiadomych źródeł...
Poczekaj spokojnie na wyprzedaż. Ja na Halloween dalem 19,99€ I uważam, że to cena adekwatna do zawartości. Już tuż tuż jest Black Friday, a później zimowa wyprzedaż. Na pewno będzie znowu za 19,99€ lub może taniej.
Nie rozumiem twojego podejścia Lukdirt. Skoro można miec cos taniej to po co przepłacać? Na tym kluczu za 5 pln gra działa tak samo jak na tym za 130.Przecież ten klucz też był kupiony przez kogoś tylko korzysta z niego więcej niż jedna osoba.
Masz pełny support gry, i można śmiało grać online teraz bo bardzo mało osób w ogóle gra już teraz online w WRC 7....Jak to mówią nie mój cyrk nie moje małpy, masz prawo do własnego zdania i ze swoją kasą robisz co chcesz.
129 zł to dużo?
Kupiłem za taką kwotę dzień po premierze w formie giftu na allegro.
Owszem - na steam cena jest bardzo "europejska" - ale nic dziwnego.
Ale wg mnie za grę taka kwota jest nie wielka.
Nowości w tej cenie nie występują.
[link]
Moim zdaniem gra przeciętna. To prawda, że w nowym Dirt Rally powtarzalność semi-losowo generowanych tras daje się we znaki po dłuższym czasie spędzonym przy grze, ale to nadal wyższa liga niż WRC.
Przeciętny jest tylko model jazdy. Nad tym musi Kyloton jeszcze popracować. No i nad wyeliminowaniem wielu baboli, które uprzukrzają zabawę (stuttering, kiepski Force Feedback, itp.).
Tak poza tym WRC7 ma wszystko czego potrzebuje gra o tej tematyce. Licencja została wykorzystana wręcz perfekcyjnie, a tego DiRT4 niestety nie może zaoferować. Oprawa audiowizualna jest według mnie na bardzo wysokim poziomie. Wystarczy wejść na forum gry na Steam i zobaczyć, jakie "fotki" pstrykja niektórzy. Coś pięknego. Udzwiekowienie natomiast stoi wyżej niż to w DiRT4 i trzeba jasno przyznać, ze tym razem gra od Codemasters została prawie zjedzona na śniadanie przez WRC7. Gdyby tylko nie te niedoróbki.
Jeżeli Kyloton się przyłoży, to kolejny DiRT, jaki by nie był, będzie miał bardzo ciężko pozostać na szczycie.
Cześć ;) jeżeli chodzi o wrc to jak dla mnie gra potrafi dać wiele frajdy z jazdy, brakuje jej tylko jakiejś bardziej rozbudowanej opcji onlina żeby ta gra była ciekawsze niż tylko jeżdżenie odcinków w kółko, dlatego wspólnie ze znajomymi rozpoczęliśmy prace nad stworzenie E-Ligi WRC żeby można było się wspólnie pościgać i stworzyć wirtualny świat wrc ;) jeżeli są tutaj Ci z was którym ta gra się podoba i chcieli by się z nami pościgać to zapraszam na www.e-ligawrc.pl
Witam.
Mam problem z grą WRC 7, zakupioną jako klucz z G2A i aktywowaną na Steam.
Komputer który posiadam spełnia wymagania sprzętowe z wyprzedzeniem:
Rekomendowane:
Intel Core i5-2500 3.3 GHz/AMD FX-8150 3.6 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/Radeon R9 290 lub lepsza, 19 GB HDD, Windows 7/8
Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/wrc-7/zb4cd0#pc
Mój komputer: i5 7300HQ 4x 2.50 GHz, 16 gb RAM, windows 10 zainstalowany na 250 gb SSD
GeForce GTX 1050 4gb DirectX 12. Gra zainstalowana na HDD.
Gra uruchamia się po czym chwile zajmuje jej przyjęcie komendy uruchom( ENTER wciskany kilkukrotnie). Menu działa płynnie, dalej przechodząc do rozgrywki nie zależnie od ustawień grafiki zacina się do tego stopnia, że rozgrywka na Wysokich lub nawet Średnich jest niemożliwa.
Dla porównania NFS 2015:
Rekomendowane: Intel Core i5-4690 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 290 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7 64-bit
Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/need-for-speed/z43fb9#pc
Chodzi na wysokich lub nawet na ultra.
Proszę o pomoc, nie wiem co robić !
Proszę o pomoc, nie wiem co robić !
Ja wiem co robic.
Modlic sie, aby Kyloton w koncu zalatal porzadnie gre i zoptymalizpwal gre tak, aby przyzwoicie mozna bylo sobie pograc.
Graj w oknie bez ramek i usuń nvidia experience i wyłącz wszystkie nakładki do liczenia fps jak msi afterburner ;)Ja mam gtx 1060 i gram na ultra dzięki temu i FPS stały jak skała na 60
U mnie patent z graniem w oknie bez ramki kompletnie nie zdaje egzaminu. Jestem zmuszony grać w standardowym oknie przy rozdzielczości 1024x678. Mam drastyczne spadki płynności oraz nieustający stuttering. Albo będzie jeszcze jeden patch i może w końcu będę mógł zagrać komfortowo, albo odstawie grę na półkę. A szkoda by było, bo mimo sporych niedoróbek gra się całkiem przyjemnie.
W grze zostały już wprowadzone poprawki.
Ja na początku miałem podobny problem. Ale później wszystko ruszyło.
Grasz na steam?
Kupiłem za 57 zł na wyprzedaży i żałuję. Przepłaciłem dwukrotnie. Gra jest przeciętna, żeby nie powiedzieć słaba - choć nie aż tak, by nie było w nią warto kiedyś zagrać.
Żadna z niej jednak symulacja, a i tak nie daje radości porównywalnej z grami od Milestone. Sterowanie na padzie zbyt narowiste nawet z czułością ustawioną na minimum, poczucie prędkości żadne, co wprowadza notorycznie w błąd przy pokonywaniu wolniejszych zakrętów. Wszystko ładne, płynne, dobrze gra - a ja chcę wrócić do Loeba albo do WRC 3, choć znam OS-y na pamięć.
Zastanawiam się, czy jej nie oddać, jest warta maksymalnie 35 zł.
Gra mi chodzi płynnie ale czasami gubi FPS.Bardzo mnie to denerwuje.Fizyka jazdy podoba mi się.Komuś też gubi FPS na PC?
Gra moim zdaniem słaba dlaczego? Z powodu modelu jazdy TYM WOGÓLE NIEMOŻNA STEROWAĆ!!!
Ale jeśli chodzi o inne wady to fizyka. Samochód dachuje i wylatuje w kosmiczną wysokość.
Moim zdaniem tą serią powinno się zająć studio Codemasters.
Ciekawe co będzie za rokhttps://www.gry-online.pl/im/smiles/smile-5.png
Grę oceniam bardzo pozytywnie. Przyjemny model jazdy dający frajdę i satysfakcję z bezbłędnie pokonanego odcinka. Podczas grania przypomina się "rajdowanie" jak za czasów starego Colina 2.0 . Trasy urozmaicone i fajnie zbalansowane i zaprojektowane. Polecam ustawić sobie DSR w panelu Nvidi i zwiększyć rozdzielczość- wtedy gra również cieszy oko i nie jest taka poszarpana- gdyż fabryczny antyaliasing średnio daję rade.
Jedna z lepszych rajdowych gier ostatnich lat w które grałem.
Kupiłem raz jeszcze i jednak muszę cofnąć to, co wcześniej naskrobałem. Gra jest naprawdę niezła.
Trasy śliczne i ciekawe, szkoda tylko, że tak ich mało, nawet jeśli w zamian występują długie odcinki (po jednym na rajd).
Fizyka całkiem przyjemna, inna niż w WRC od Milestone czy nawet Loebie, ale jednak po czasie ją doceniam. Wymusza na pewno bardziej "symulacyjną" jazdę, wcześniejsze i uważniejsze hamowanie, gdyż samochód posiada większą bezwładność, inaczej trzeba podejść do przewidywania kolejnych ruchów.
Grafika świetna, tym bardziej boli brak w powtórkach kamery TV cam włączonej na stałe - przy powtórce a'la TV kamera cyklicznie zmienia się od tej ze śmigłowca, przez kamery z przodu i z tyłu samochodu, by CZASAMI na chwilę przełączyć się na efektowna TV cam. Kuriozum!
Szkoda, że brakuje jako bonusu historycznych samochodów do trybu single stage czy single rally.
Fajnie, że dodano manualne włączanie i wyłączanie wycieraczek oraz świateł. A szyba naprawdę się brudzi.
Spokojnie powinienem wystawić grze 7,5 lub 8.0
Bardzo ciekawi mnie co chłopaki wysmażą przy V-Rally 4. Widać jak długą drogę przeszli od fatalnego WRC5.
Mój pierwszy kontakt z serią WRC(wczesniej bawiłem sie głównie w Dirty).Gra jest naprawde przyjemna i dopracowana.Model jazdy znajduje gdzies posrodku symulacyjnego Dirt Rally a zręcznosciowego Dirt 4.Gre mozna ogarnąc na klawiaturze bez większych problemow.Duzy plus za licencje WRC:mamy orginalne rajdy,samochody,zespoły.Grafika na całkiem dobrym poziomie zwłaszcza samochody,otoczenie troche słabsze.Fizyka i model jazdy bardzo przyjemne.Mamy klasy aut: Junior WRC,WRC 2 i WRC plus auta bonusowe w tym prawdziwą bestie w postaci 500 KM Porsche 911 GT3.Odcinki specjalne odbywaja sie w róznych porach dnia i jak i w roznych warunkach pogodowych(bardzo klimatyczne sa OSy nocne zwłaszcza na sniegu lub w deszczu).Fanom gier rajdowych jak najbardziej polecam.
Na Stemie promo. 28zł ja zasysam, chodź ma na xboxa.
Powiedzcie tylko jak gierka śmiga na 1060 6gb?
Witajcie, ja mam taki problem że wogulę nie widzi kierownicy, mam logitech formula force ex, w grałem sterowniki i nic, pokazuję mi że mam kierownice podłączyć
Powiem tak. Dałem tej grze drugą szansę. Po zainstalowaniu gry z wszystkimi patchami. Jest bardzo dobrze i niestety czuję się w obowiązku aby odwołać to co wcześniej napisałem. Gra chodzi mega płynnie. Mam stałe 60 FPS na wszystkich trasach. Mam wrażenie, że poprawili znacznie fizykę albo to zasługa optymalizacji co lepiej przełożyło się na fizykę gry. W grze jest 14 lokalizacji , każda daje po 4-5 odcinków. Model jazdy w moim odczuciu jest czymś pomiędzy Dirt Rally 2.0 a Forza Horizon 4. Ciut bliżej Forzy4. Grałem na kierownicy DFGT i force feedback bardzo dobry. Sporo opcji konfiguracji FF. Duży plus.
Na klawiaturze też gra się bardzo dobrze. Bardzo dobrze czuć auto i nawierzchnię po której jedziemy. Nawierzchnie torów są bardzo zróżnicowane. Na plus zasługuje Finlandia gdzie bardziej latamy niż jedziemy bo jest mnóstwo hopek i sporo zakrętów. Ale jest w końcu tak jak miało być.
Auto bardzo dobrze reaguje też na sterowanie klawiaturą. Można dostosować sobie czułości działania poszczególnych przycisków. Nie jak w innych grach , że walczysz o utrzymanie się na torze. Tutaj jest bardzo przyjemnie. Można by rzec, że coś w stylu "easy to drive, hard to master". W nawroty wchodzi się bardzo dobrze na ręcznym i dobrze czuje się auto. Co najważniejsze to to , że teraz gra jest płynna, nic nie szarpie nic nie zacina. Grafika w grze to coś pomiędzy WRC6 a Dirt Rally 2.0. Bliżej oczywiście DR2.0. Jest wielki progres od WRC6. Jest klimat rajdów. Szczególnie, że są oficjalne licencje, teamy itd.. Odcinki specjalnie też wyglądają na autentyczne. Są smaczki w stylu, że jedziemy a obok drogi w rowie widzimy rozbity samochód innego kierowcy. Raz też miałem sytuację, że grając w "quick drive" jak jechałem to na torze leżały porozrzucane części innego auta, które musiałem omijać. Fajna sprawa.
Moja aktualna ocena 9/10.
Uważam że warto zagrać.
Pierwsze kilkadziesiąt odcinków w trybie kariery to istny koszmar. Niezależnie od wybranego teamu jedyny samochód jaki możemy wybrać to Ford Fiesta R2. Prowadzi się tego klocka niczym czołg – jest równie „sterowny” co rozpędzone kilkadziesiąt ton stali.
Hamowanie trwa wieki, sterowność jest znośna tylko po podbiciu ustawień klawiatury w menu i tylko podczas jednoczesnego przyśpieszania. Jeżeli toczymy się bez gazu to prawie w ogóle nie skręcamy. Zapomnijcie również o skręcaniu podczas hamowania – samochód wówczas jedzie praktycznie prosto więc manewrowości macie zero. Trzeba zahamować przed zakrętem, potem pojechać chwilę na luzie żeby złapać przyczepność, a w sam zakręt wchodząc przyspieszając, żeby w ogóle jako tako dało się skręcać.
Pomyślałem, że może to jakiś błąd, ale niestety włączanie i wyłączanie synchronizacji fizyki z moimi 160fpsami nic nie dawało.
Ponadto samochód na szutrze, żwirze i wszelakim offroadzie ślizga się jak oszalały, zupełnie jak gdyby miał namydlone opony i jechał po lodzie. Ale przynajmniej da się w miarę sterować jadąc powoli. Z kolei na asfalcie manewrowanie pojazdem to koszmar, bo nawet wchodzenie w zakręty podczas przyspieszania oznacza, że samochód ledwie-ledwie skręca... Na wszystko to minimalnie pomaga grzebanie w opcjach sterowania (czułość przyśpieszenia (???), skrętu i hamowania). Niestety każda nawierzchnia powinna mieć inne opcje, albo chociaż presety ale aż tak dobrze to nie ma. Wypadałoby więc co odcinek zmieniać czułość sterowania i hamowania zależnie od nawierzchni...
W dircie 4 szybko nauczyłem się sterowania i kontroli pojazdu, a pod koniec gry wykręcałem szalone akcje balansując na granicy przyczepności na zakrętach. Dawało mi to sporą frajdę. Grałem na normalu. Tutaj gram na easy i nie ma odcinka, w którym co najmniej raz nie wypadnę z zakrętu. Po prostu model jazdy jest mega nieprzewidywalny. Ponadto ciągle kończę w drugiej piątce. A wystarczą 2-3 błędy żeby skończyć na 10 pozycji przez mnóstwo karnych sekund (jakby stracony czas za wypadnięcie z zakrętu nie był dostateczną karą...).
Ponadto występuje ten sam problem co w innych grach, czyli czasem pilot o następnym zakręcie ostrzega później, a czasem wcześniej. Ustawiłem sobie ostrzeganie na najpóźniej jak się da (bo po co mam wiedzieć gdzie będę za 3 zakręty, muszę wiedzieć tylko gdzie jestem teraz) i czasem działa to bardzo dobrze bo pilot informuje mnie dokładnie o zakręcie do którego dojeżdżam, a czasem informacja wyskakuje już w trakcie mijania zakrętu czy przeszkody, czyli stanowczo za późno.
Ponadto pomimo tego, że gra na start pyta czy gramy w gry rajdowe i puszcza nas na odcinek testowy żeby dobrać nam poziom trudności, nie ma prawilnego samouczka który tłumaczyłby chociaż komunikaty podawane przez pilota. Ale ten problem powtarza się w wielu grach rajdowych, więc najwidoczniej twórcy uważają, że każdy kto pierwszy raz siada do gry rajdowej ma w pamięci genetycznej zakodowane co oznacza prawy cztery trzydzieści :)
Do tego dochodzi fatalne oznaczenie dróg, gdyby nie wskazówki pilota albo malutkie przyboczne strzałki to wielokrotnie nie wiedziałbym gdzie jechać. Skoro jedziemy w rajdzie to trasa powinna być przygotowana i oznaczona, a zdarzało się, że droga jechała dalej prosto a my mieliśmy nagle skręcić w bok, albo dojeżdżaliśmy do skrzyżowania i mogliśmy jechać w 2-3 strony... Przecież wszystkie drogi w które nie mamy wjeżdżać powinny być poblokowane zaporami, żeby wizualnie można było reagować bez zastanawiania się w którą odnogę mamy skręcić.
Po wspomnianych kilkudziesięciu odcinkach wychodzimy z klasy WRC Junior i wchodzimy do WRC 2. Możemy wtedy wreszcie wybrać szybszy samochód (Peugeot 208 lub Citroen DS 3) i odblokowana zostaje możliwość „grzebania” w pojeździe. Niestety niewiele to daje, bo opcje modyfikacji są ubogie i praktycznie nic nie zmieniają. Nie ma również jazd próbnych żeby dobrze wybrać auto – trzeba to robić w trybie szybkiej jazdy poza karierą.
Gra słabo informuje o warunkach na trasie. Oblodzony asfalt pokazało mi jako słoneczny... Możemy też wybrać czy chcemy twarde czy miękkie opony ale nie wiadomo co to tak naprawdę znaczy i ustawienie to jest oddzielone od presetów na asfalt/szuter/lód, więc po wszystkich nawierzchniach jeździmy ani tych samych oponach jeżeli tego nie zmienimy... Powinna być opcja ustalenia, że np. po asfalcie chcemy na twardych a po szutrze na miękkich.
Ogólnie cała gra zamiast do ćwiczenia umiejętności sprowadza się do powolnego toczenia 90 na godzinę żeby tylko zdążyć potem zahamować i nie wypaść z kolejnego zakrętu albo nie wpaść do rowu po dachowanko. Ostre zakręty trzeba robić z prędkością 30-50 km/h...
W dircie 4 jazda to było gaz-hamulec przed zakrętem-gaz. Tutaj trzeba cały czas jechać wolno bo hamulce blokują koła, dlatego jeżeli zbyt szybko podjedziesz do zakrętu to w niego po prostu nie wejdziesz, bo próbując skręcać hamując pojedziesz prosto zamiast w lewo/prawo...
Po odbyciu kilku kolejnych rajdów w klasie WRC 2 i zorientowaniu się, że "szybszy samochód" wcale nie oznacza "lepszy/bardziej sterowny samochód", grę ostatecznie odinstalowałem. Dobrze, że dałem za nią niecałego piątaka w humble bundle...
A ja właśnie zasiadłem do tego tytułu, bo mam ochotę na rajdówki i ogrywam te, które mam. Raz ta, raz tamta.
Widać po Twoim poście, że zderzyłeś się z nieco bardziej sensownym modelem jazdy, gdzie auto ma masę i nie jest przyklejone do drogi. W DiRT 4 nagrałem się bardzo dużo i chociaż generalnie sobie chwalę to model jazdy ta gra ma dupny. Auta kleją się do drogi i to dlatego tak ładnie Ci pasuje, że jedziesz gaz, hamulec przed zakrętem i gaz. Wyścigi tych autek buggy (?) i pickupów (?) (nie pamiętam dokładnie, bo grę już sprzedałem) miały lepszy model jazdy. Można było pośmigać i dobrze się bawiłem. Ale rajdówki jeździły tak sobie a po asfalcie to już w ogóle nie mogłem znaleźć rytmu. Ciężko było bokiem pójść autem. A nie powinno być tak do końca. Dopiero DiRT Rally 2.0 ma idealnie w mój gust wpasowany model i WRC 7 też się tu pisze.
Po prostu nie nauczyłeś się innego modelu jazdy i stąd Twoje wnioski. Zobacz na przykład tego gościa:
https://youtu.be/-RGFej8PFg4
Czy on się tu toczy 90-tką do mety?
Powinieneś więcej ćwiczyć i dobrze sobie ustawić FFB oraz zakres i czułość kierownicy (o ile masz kierownicę). To podstawa i mi dość ciężko było dobrze ustawić FFB. Jakieś specyficzne jest, ale w końcu jest tak jak chciałem i wreszcie jeździ mi się bardzo dobrze.
Cisnę sobie oesy z Rajdu Polski i popier...m w Baranowie jak koleś na filmie. Duża satysfakcja jak wchodzi się w zakręt zarzucając autem lekko przyhamowując, żeby się bujnęło na bok i potem gaz i kontra kierownicą, żeby płynnie wyjść na prostą. Wcale nie trzeba jechać wolno. Ale trzeba znać trasę, wiele razy ją powtarzać i szukać miejsca do ataku. Ten model jazdy naprawdę daje mnóstwo satysfakcji.
Ponadto zmiana ustawień auta jednak daje różnicę, ale te zmiany muszą być znaczne w stosunku do domyślnych. Na domyślnych auta często skaczą na wybojach, że ciężko opanować. Na YT jest sporo przykładów, można popróbować.
Ja się z Tobą nie próbuję spierać moim komentarzem, bo odczucia z jazdy w różnych grach zawsze będą różne, dla każdego inne i ciężko je porównać. Tak więc koniec końców każdy ma jakąś swoją rację. Ale akurat w DiRTa 4 pograłem bardzo dużo i WRC 7 ma lepszy model jazdy, bardziej intuicyjny i dający więcej frajdy, że nie wspomnę o ciekawszych trasach. Po prostu po przesiadce z D4 zderzyłeś się z czymś innym i nie wziąłeś na ambicję.
Dla mnie jedna z bardziej miodnych rajdówek, DR 2.0 też jest zajebistą grą ze świetnym modelem jazdy.
Z tej kategorii mogę tę grę porównać tylko do Dirt Rally i z tego pojedynku WRC 7 wychodzi bez najmniejszych wątpliwości zwycięsko. Pokonuje ją bodaj pod każdym względem - grafiki, sterowalności i ogólnej miodności. Dodatkowo gra zawiera Orlen Rajd Polski, więc można się przejechać również po znajomych terenach. Gorąco polecam!
Co prawda ogrywam cały czas WRC8 ale ostatnio wróciłem do WRC7 z modem Evolution Mod 4.0. Mod zmienia bardzo wiele aspektów, dzwięk, grafikę, efekty graficzne i czasteczkowe oraz przede wszystkim zachowanie auta i fizyke jazdy na każdej powierzchni. Powiem szczerze, że gra z tym modem jest cholernie miodna. Mod jest do pobrania z nexusmods: https://www.nexusmods.com/wrc7/mods/1
Oto opis zmian
spoiler start
New advanced physics
Following the advice of the testers of the mod and the members of the group, I have readjusted the parameters of the physics, to get more realistic sensations. The main adjustments are:
Weight, traction, suspensions, inertia, brakes, grip, power, differentials, speed and center of gravity.You can play with the car setups that come by default in the game, just adjusting to your liking the hardness of the suspension (for my very soft taste) the power of the handbrake (I usually adjust it in the same amount as the brake of hand) and the distribution of braking. If you like the car to skid, adjust it by 40, if you do not leave it by 50.
New damage and collision system
I have tried to improve the two systems so that less impact force is needed and the collisions are a bit more realistic. For this I have eliminated the loss of parts of the body, and increased the deformation of the car. Now you need only one impact strong enough to not be able to continue.Also the wear of the tires and brakes, as well as the other mechanical parts of the cars have been increased.Due to this new system, the bar indicating the damages of the body will be deactivated.
New system of particles and dirt
It has improved the amount of dust and particles that the cars give off, as well as the dirt they accumulate, with the only goal of making it a little more similar to reality.
New sounds
It has been tried to give a little more power and gravity to the different sounds of the car, although not much has been achieved. To the joy of all, I think that soon a member of the group will have a new sound mod ready better than the one implemented in this version.
Cameras
At the request of the members of the group, the position and distance of the different cabin cameras of all the cars have been adjusted. It is advisable to deactivate in the options the effect of movement of the camera, as well as the field of dynamic vision.
FFB settings
It has been corrected and increased as much as possible each of the settings of FFB of the game, it could not do much but I think the results are quite satisfactory.
Readjustment of AI times
Due to the new physics, the times of the AI ??have been adjusted, since in the lowest levels it was very easy to win, and in the highest ones it was almost impossible to achieve competitive times. Recommended to play at the extreme level to truly appreciate the experience of the mod.
spoiler stop
Krótko mówiąc gra dizęki temu modowi zyskuje bardzo wiele i nie widze powodu by z niego nie skorzystać. Powstaje również Evolution mod do WRC 8, który nieługo ma mieć premierę, więc dobrze widzieć, że fani rajdów biorą na warsztat kazdą grę by uczynić ją jeszcze przyjemniejszą.
Bardzo przyjemna gra. Na początku wydawała mi się trudna bo nie potrafiłem utrzymać się na drodze ale po kilku rajdach zacząłem ogarniać panowanie nad autem. Tryb kariery bez szału ale jakiś cel w nim jest więc zachęcał mnie do starania się. Zdobyłem 2 miejsce w Junior WRC i WRC2 oraz mistrzostwo w kategorii WRC. Oczywiście nie bez walki :) Co ciekawe poziom trudności jest jakoś kosmicznie zróżnicowany bo grając na normalnym potrafiłem wygrywać odcinki i całe rajdy (choć nie każdy) ale już na poziomie trudnym miałem straty rzędu pół minuty na odcinkach które wygrywałem na normalnym. Grałem na padzie. Na kierownicy pewnie byłoby lepiej. Rajdów sporo bo 14 ale odcinków mało. Samochodów też mało. Tutaj nie ma startu do Dirt Rally gdzie mamy też sporo klasycznych rajdówek. Brak Subaru w grze rajdowej to dla mnie bolesna sprawa :P
Graficznie super, dzwiękowo również. Trasy są kręte i wymagające i nie ma czasu na podziwianie ładnych krajobrazów. Trzeba się dobrze skupić żeby pojechać bez przygody w rowie.
Ważne że gra posiada splitscreen dzięki czemu można pograć wspólnie.
Szkoda tylko że jak w każdej grze nie ma podanych rekordów czasowych w menu przy wybieraniu trasy.
Dla mnie gra zasługuje na 8.5/10 bo bawiłem się wysmienicie.
obecna cena 10zł na steam grafika słaba mimo 4k
youtube.com/watch?v=nFk_JOEeDDY&t=616s