Śródziemie: Cień Wojny – kompendium wiedzy
Nie wiem czy mi się tylko wydaję ale modele orków szczególnie tych takich wielkich gorzej wyglądają jak w części pierwszej ale bardzo mi się podobała jedynka to i tej się będę przyglądał
Znalazłem kilka nieścisłości ;].
1. Talion NIE dostanie nowych broni. Jego zestaw zostaje ten sam - miecz oraz sztylet i nie ma mowy o wspomnianej w tekście maczudze. Celebrimbor zostanie natomiast dozbrojony o włócznie (widać ją w kilku miejscach na gameplayu) oraz młotek (również widoczny na filmiku). Oba narzędzia mają znaleźć różne zastosowania (np. włócznia ma być teraz główną bronią używaną w czasie ujeżdżania Karagora, a młotek ma służyć jako podstawowa bron naszego upiora, gdy "opuszcza" on ciało Taliona, np. w czasie podwójnych egzekucji).
2. Obecny wygląd Taliona to jedna z eksperymentalnych iteracji, ale ta finalna ma bardziej przypominać pierwotną (broda powróci :D).
3. Smoki mają być dostępne w całym świecie gry, nie tylko w bitwach. Ponadto jedna z późniejszych umiejętności Taliona ma mu pozwalać na przyzwanie takowych w dowolnym momencie.
4. Edycje kolekcjonerskie gry NIE zawierają Season Pasa (który na ten moment w ogóle oficjalnie nie istnieje). Zauważcie, że Złota Edycja ma zawierać 4 wymienione z nazwy rozszerzenia (2 rywalizacyjne i 2 fabularne) i na tym koniec. A przecież są jeszcze chociażby bonusy przedpremierowe, które... zgadliście, będą dołączane tylko do pre-orderów. Osoba, która kupi nawet i mithrilową edycję - ale po premierze - tych dodatków nie dostanie. No i nie wiemy czy na tym się zakończy. Może Monolith ma w planach kolejne rozszerzenia?
5. Systemy skradania i walki zdecydowanie bardziej przypominają te z Batmana niż Assassin's Creed, bo... zostały z niego skopiowane 1:1, tylko z innym zestawem animacji.
===================================================================
Dorzuciłbym też kilka ciekawostek, które się w tekście nie znalazły:
+ Twórcy - w trosce o to, by tym razem Talion nie stał się zbyt potężny na wczesnym etapie gry - zablokowali możliwość "przejmowania" orków dużo silniejszych od Taliona. Takowym osobnikom można jedynie namieszać w głowie, przez co ich ranga zostanie odpowiednio obniżona. Skutkiem ubocznym może być popadnięcie orka w obłęd.
+ Świat ma być podzielony na regiony z hubami (w tej role właśnie fortece), coś w stylu Wiedźmina 3.
+ Możliwy do zwiedzenia teren gry, raczej na pewno będzie wykraczał poza Mordor i jego najbliższe okolice. Twórca wspomniał o lasach, strumieniach i bujnej roślinności, a takowych (chyba, bo specem od Śródziemia nie jestem) w Mordorze nie było.
+ Orkowie mają się teraz dzielić na klasy i klany. Cechy te mają wpływać na ich umiejętności, charakter i ścieżkę awansu. Dodatkowo system lootu ma być związany z klanami. Przedmioty zostały bowiem podzielone na zestawy (6 częściowe: zbroja, miecz, sztylet, łuk, płaszcz / kaptur i runa do zamontowania w pierścieniu), a "drop" każdego z nich, ma być przypisany właśnie do poszczególnych klanów.
+ Ork może nas zdradzić, np. jeżeli o niego nie zadbamy (przykładowo porzucając go na pastwę losu w trudnej sytuacji)... albo po prostu ma taki zdradliwy charakter.
+ Twórca opowiadając o Cieniu Mordoru, nazywa go grą akcji z elementami RPG, natomiast Cień Wojny to dla niego już Action RPG, co sugerowałoby mocniejszy nacisk na elementy tego gatunku. Moim zdaniem to trochę przesadzone (bo np. na system dialogów raczej nie mamy co liczyć), ale kto wie :].
+ W grze mają być co najmniej 3 poziomy trudności.
+ Raz zdobyte twierdze mogą zostać odbite z rąk gracza. Jednak twórcy jeszcze nie zdecydowali jak często (i czy w ogóle) będzie to możliwe w czasie kampanii fabularnej (by zbytnio nie odrywać graczy od historii). Natomiast po ukończeniu opowieści (w tak zwanym "Elder Game"), ma być to stały element mechaniki gry.
+ Powalenie / pokonanie naszego sługi (orka cz trolla) nie musi być ostateczne. W grze ma się pojawić możliwość reanimowania (postawienia na nogi) takiego osobnika. Twórca jako przykład wskazał, że trolla z gameplayu (który został oblany olejem i spalony przez smoka) normalnie można było jeszcze odratować, ale w demku opcja ta celowo została wyłączona.
+ Gra będzie zawierała mikrotransakcje w jakiejś formie (sugeruje to karta produktu na Steamie).
Informacje te pochodzą głównie z trwającego prawie 2 godziny streamu, w którym udział wziął jeden z twórców gry.
Link: https://www.twitch.tv/videos/127773772
Dzięki za info, nie byłem na całym live a byłem ciekaw co oni tam jeszcze powiedzieli bez oglądanie jeszcze raz :P
Mam nadzieję że gra poprawi pewne elementy słabo działające w pierwszej części ale prawda jest taka że miały one prawo wystąpić bo to pierwszy otwarty świat w tym uniwersum.
Warto odnotować, że Forthog nie znajdzie się w podstawowej wersji gry – do „naszego” Śródziemia trafi natomiast, jeśli zdecydujemy się na zakup specjalnego DLC, z którego dochód (a dokładnie 3,5 dolara z każdego sprzedanego egzemplarza) zostanie przeznaczony na pomoc finansową rodziny autora. Trzeba przyznać, że to miły gest zarówno ze strony Monolith Productions, jak i Warner Bros.
Warto odnotować, że ten "miły gest" dotyczy tylko USA i to z wyłączeniem sześciu stanów (Alabamy, Illinois, Hawajów, Massachusetts, Mississippi i Południowej Karoliny). Cała reszta świata jak kupi DLC to zasili co najwyżej kasę WB. Więc to nie jest miły gest, to czysty cynizm i zbijanie kapitału na czyjejś śmierci.
Wygląda jak i prezentuje się bardzo ciekawie, no ale zobaczymy co z tego wyszło.