Reboot gry System Shock wykorzysta silnik Unreal Engine 4; zobacz zwiastun
Ale ta gra na unity przecież nie wyglądała paskudnie, wręcz przeciwnie - demo było bardzo ładne.
@robert357
Na UE4?! Coś Ci się chyba pomyliło.
@Camelson
Zgadzam się, demo na unity wyglądało nieźle. UE4 jest natomiast bardziej elastyczny, ma już wbudowany silnik fizyczny(b. dobry zresztą), a samo projektowanie na nim jest szybsze, bo nie UE4 już "z pudełka" ma dobrze ustawiony system oświetlenia i cieniowania.
Z całym, należnym szacunkiem dla System Shocka to po tym jak wyglądały wnętrza stacji/statków kosmicznych w Alien: Isolation to to co prezentują wypada bardzo blado.
Zmiany dotkną więc przede wszystkim rozgrywki, która zostanie mocno „uwspółcześniona”. Pojawi się także zdecydowanie więcej otwartych przestrzeni. „System Shock miał sporo etapów, które można było eksplorować, jednak część z nich była bardzo ograniczona” - wyjaśnia Fader. „Nasz reboot widzimy z kolei jako grę z gatunku metroidvania. Kiedy tylko przejdziesz początkowe poziomy, stacja jest do twojej dyspozycji”. Takie zmiany nie powinny oczywiście dziwić: choć oryginałowi z 1994 roku bezsprzecznie należy się miano klasyka, mechaniki w nim wykorzystane bardzo się zestarzały i kopiowanie ich ponad dwie dekady później byłoby strzałem w kolano całego projektu
Mam tylko nadzieję, że na lepsze, a nie na gorsze. Grałem od niedawna w System Shock 1 (wersja DOS) i jestem zadowolony, ale tylko grafika mnie przeszkadza, a nie projekty poziomów i mechanik gry.
Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć obu wersje System Shock (pierwotny i reboot) na dysku, skoro projekty poziomów będą się różnić.
@robert357 -> Nie grałeś, a już narzekasz? To wyłącz Internet.
Z jednej strony cieszę się że porzucili Unity bo to okropny silnik (gry często brzydkie z kosmicznymi wymaganiami patrz- Wasteland2). Z drugiej strony wersja na Unity było bliżej z wyglądu do oryginału niż temu czemuś obecnie...