Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Stwożenie tłumu ludzi w 3d

19.02.2017 09:46
Predi2222
1
Predi2222
101
CROCHAX velox

Stwożenie tłumu ludzi w 3d

Czy jest jakaś możliwość stworzenia tłumy ludzi (dużego tłumu) w 3d bez zagięcia komputera? Próbowałem stworzyć z gotowych postaci wysoko poligonowych ale przy 300-400 na scenie komputer miał dość.

Nie da się może zrobić tego przez bumpowanie albo jakie pół 3d? Zależy mi żeby to wyglądało jak tłum z dużą ilością ludzi ale bez szczegółów twarzy itp.

19.02.2017 10:15
2
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
113
Senator

Animacja czy still?

W pierwszym przypadku - https://secure.axyz-design.com/anima-crowd-simulation-software-home

W drugim - https://www.adobe.com/pl/products/photoshop.html

edit
Poza tym jaki soft? 3ds max ma jakieś tam wbudowane narzędzia do robienia tłumów. Nie potrzebujesz też raczej high-poly do tłumu ludzi bo i tak nie będzie tego widać. Jest sporo metod zrobienia czegoś takiego tylko byłoby łatwiej jakbyś określił w czym, na co i jak, bo niestety szklana kula w naprawie.

post wyedytowany przez Cyniczny Rewolwerowiec 2017-02-19 10:27:44
19.02.2017 11:43
3
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Zalezy od softu.

Nawet w cinemie robilem po pare tysiecy do stilli i dawalo rade, musisz uzywac instancingu

Do bardziej zaawansowanej symulacji sprawdz massive. Do prostych rzeczy arnold z jego ass'ami, czy nawet cloner od cinemy 4d (z instancingiem włączonym).

Akurat chyba cinema ma najwieksze problemy ze scenami z wieksza liczba obiektow, ale to dosc archaiczny silnik. Maya to grzebanie w gownie, houdini i softimage to najwydajniejsze platformy. Maxa nie znam wiec nie wiem.

19.02.2017 12:26
Predi2222
4
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

akurat korzystam z daza 3d + iray i znalazłem do niego kilka ciekaw narzędzi

ma ultrascattera i M.O.M Crowd generator choć bardziej uniwersalny by był ten pierwszy bo nie ogranicza się tylko do ludzi.

post wyedytowany przez Predi2222 2017-02-19 12:27:04
Forum: Stwożenie tłumu ludzi w 3d