Czy jest jakaś możliwość stworzenia tłumy ludzi (dużego tłumu) w 3d bez zagięcia komputera? Próbowałem stworzyć z gotowych postaci wysoko poligonowych ale przy 300-400 na scenie komputer miał dość.
Nie da się może zrobić tego przez bumpowanie albo jakie pół 3d? Zależy mi żeby to wyglądało jak tłum z dużą ilością ludzi ale bez szczegółów twarzy itp.
Animacja czy still?
W pierwszym przypadku - https://secure.axyz-design.com/anima-crowd-simulation-software-home
W drugim - https://www.adobe.com/pl/products/photoshop.html
edit
Poza tym jaki soft? 3ds max ma jakieś tam wbudowane narzędzia do robienia tłumów. Nie potrzebujesz też raczej high-poly do tłumu ludzi bo i tak nie będzie tego widać. Jest sporo metod zrobienia czegoś takiego tylko byłoby łatwiej jakbyś określił w czym, na co i jak, bo niestety szklana kula w naprawie.
Zalezy od softu.
Nawet w cinemie robilem po pare tysiecy do stilli i dawalo rade, musisz uzywac instancingu
Do bardziej zaawansowanej symulacji sprawdz massive. Do prostych rzeczy arnold z jego ass'ami, czy nawet cloner od cinemy 4d (z instancingiem włączonym).
Akurat chyba cinema ma najwieksze problemy ze scenami z wieksza liczba obiektow, ale to dosc archaiczny silnik. Maya to grzebanie w gownie, houdini i softimage to najwydajniejsze platformy. Maxa nie znam wiec nie wiem.
akurat korzystam z daza 3d + iray i znalazłem do niego kilka ciekaw narzędzi
ma ultrascattera i M.O.M Crowd generator choć bardziej uniwersalny by był ten pierwszy bo nie ogranicza się tylko do ludzi.