DiRT 4 | PS4
Fajnie! DiRT Rally byl fajny więc to tak samo!
W Rally nie grałem, ale DiRTy owszem. Pożyjemy, zobaczymy. Dwójka najbardziej przypadła mi do gustu.
Oby był split screen, ale i bez tego będę zachwycony. Mają być podobno dwa główne tryby trudności: ten z rally i gamer - czyli typowo dla Dirt. Tak więc będzie można nieco bardziej poszaleć niż w Dirt Rally. Nie żebym narzekał, ale bez split screen w Dirt Rally jak siadłem z kolegą to 5 miejsce było sukcesem (o tym by do mety dojechać nie mówię). Grę już mam zamówioną. To jeden z niewielu preorderów jaki warto mieć. Przynajmniej ja tak myślę, bo w rajdówki grałem już od Rally Championship czy International Rally Championship - nie pamiętam co starsze ;)
Oglądałem dziś filmik:
- rajdy
- rallycross
- niby gymkhana czyli joyride - tryb do zabawy ze zbieraniem punktów
- tryb treningu uczący kiedy wciskać gaz, kiedy hamulec, jakiego biegu używać
- i na koniec monstrum: trasa dowolna, losowy kreator. Wybór kraju, długości i ilości elementów trasy. Nie wiem czy nie będzie tak, że trasy będą się powtarzać po jakimś czasie, ale i tak to wydłuży zabawę, pozwoli potrenować.
Preorder czeka, co jak co ale na tej grze się nie zawiodę. Wszystko inne, nawet RDR2 zakupię po recenzjach.
Witam Was wiecie czy Dirt 4 chodzi w 60 klatkach na sekundę na PS4?
Tak chodzi w 60fps.
Gram od wczoraj i jest git. Mimo, że tryb symulacyjny słabszy od tego z DR i nie ma takich emocji na trasie, to i tak nadal rajdy są w D4 bardzo dobre. Szkoda tylko, że 5 lokacji, ale może dodadzą w jakimś DLC mam nadzieję.
Zawiodła mnie ta gra. Gram na PC i jak nigdy codemasters położyło optymalizacje całkowicie. Dirt rally ma takie same wymagania a działa na ultra stałe 60fps a w dirt 4 na niektórych trasach są straszne dropy do np 35 fps a na innych jest stałe 60. Nawet na wysokich są spadki do 50. Fizyka prowadzenie pojazdu to jakaś kpina. Dirt rally dalej jest najlepszy. 4 przypomina tandetne plastikowe wrc
Jaki PC ?
ja mam spadki na GTX 1070, ale ustawiłem cienie i kibicow na wysokie to na odcinkach mam stałe 60fps, ale np po zakonczeniu zawodów gdzie sypie sie konfetii spadki do 40klatek.
Dla mnie najlepsza część od czasów legendarnego już CMR 2 !!!
Gameplay rewelka.
Grafika rewelka (Walijskie lasy miażdzą nawet te z Forza Horizon 3)
Muzyka rewelka.
Fizyka prowadzenia (jak na warunki w grze) znacznie lepsza niż w poprzedniej części (tam małe zahaczenie o zaspę kończyło się bączkiem, jak by auto ważyło max 100kg i delikatne opory śniegu robiły z nim co chciały) Ale widać wyciągnęli wnioski z tego co pisali gracze w świecie, teraz jest ok. Wszystko sprowadza się do odpowiedniego ustawienia liniowości kierowania i czułości... u mnie to 40/45%
Oprymalizacja rewelka. Co prawda grafike mam z 8gb vramu (więc spory zapas), ale procek FX 6300 ustawiony na 6*3900ghz, i w 1080p (FHD) wszystko na ultra + programik dodający sharpening i dithering - żadnych dropów itp, jednym słowem super produkcja:)
KRIS2218 "Fizyka prowadzenie pojazdu to jakaś kpina." a ile to odcinków specjalnych w realnym świecie przejechałeś autem WRC, że takie opinie wypisujesz?:D Nie musisz odpowiadać :D
MAŁA PODPOWIEDZ.
CO DO ASFALTÓW - inżynier domyślnie ustawia bardzo podobnie kąty nachylenia tylnej osi jak i przedniej - zwiększajcie kąt nachylenia tylnych kół, choć by o 1 czyli strzałka w lewo...(nie mylić ze zbieżność/rozbieżność)
zbieżność/rozbieżność - koła ustawić rozbieżne (strzałka w lewo) poprawia to czas reakcji w zakrętach i stabilizuje w nich tor jazdy, ale zmniejsza kontrolę auta na prostych... jednak w tego typu wyścigach proste to święto:)
CO DO SZUTRÓW I RESZTY - inżynier domyślnie ustawia tylną zawieszkę zbyt twardo. Nie zmieniajcie raczej ustawień stabilizatora, a raczej zmiększajcie sobie sprężyny tylnych kół o 1 główną i jeśli występuje to o 1 dodatkową, dodatkowo polecam zmiękczyć ODBICIE też o 1
Jak Wam obraca auto przy zamkniętej przepustnicy (bez gazu) a nim naciśniecie hamulec - lub jeszcze gorzej chcecie jechać bez gazu i bez hamowania (hamowanie dyferencjałem/biegami) to w ustawieniach trudności NIE dawać więcej jak 1 w opcji "siła hamowania przy zamkniętej przepustnicy" to rozwiąże ten problem, zwłaszcza na odcinkach poziomych i pod górkę, na zjazdach z racji zmniejszonej grawitacją wagi auta, może ten efekt występować, ale na pewno go zredukujecie:)
zbieżność/rozbieżność - tego czasem nie zmieniać na szutrach (zostawić koła we wspólnej osi) czyli na 0
Ale Krytyka w tej recenzji. Mi się podoba. Jest grą trudną ale nie jestem taki że kontynuuje ten sam odcinek by osiągnąć jak najlepszy czas tylko uczę się na błędach. Mała atrakcyjność wyścigów? Trochę jest bo prawie same lasy ale na logikę: to jest rajdówka, szybkie samochody a nie wakacje i zwiedzanie terenów.
Zapomniałem wczoraj napisać o największym minusie gry- brak podzielonego ekranu. Niestety trzeba będzie porównywać czasy. Albo grać w Colina 2005.
Witam. Mam pytanie, może głupie ale czy w tej grze można grać we dwie osoby na jednej konsoli? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji wszędzie tylko że online. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Hej,
Obawiam sie, ze split screenu nie bedzie w Dirt 4. Tylko online.
Jak na gry wyścigowe, jedna z lepszych w jakie grałem, ładna oprawa graficznie-wizualna. Kilka trybów, standardowy rally, landrush, rallycross oraz historic rally. Trasy generowane automatyczne, możliwość stworzenia własnej drużyny, sporo samochodów do wyborów. Minus jeden, ale uważam że spory że jest tylko 5 lokacji po których jeździmy - Australia, Walia, USA, Hiszpania i Szwecja, wprawdzie jest wiele możliwości pogodowych, w dzień, w deszczu, we mgle, ale po dłuższym czasie chciałoby się jeszcze czegoś nowego spróbować. Twórcy trochę próbowali przeciągnąć długość rozgrywki, po rozegraniu głównych trybów rally, landrush i rallycross, pojawiają się zawody tripple crown, gdzie jeździmy praktycznie to samo - aby to skończyć trzeba przejechać łącznie 88 wyścigów, wystarczyłoby skończyć na głównych trybach. Ogólnie warto spróbować, zwłaszcza że obecnie grę można dorwać za kilkadziesiąt złotych.
Dirt 4 wypada nieco słabiej na tle dwóch poprzednich części, chociażby klimatem czy rozmachem imprez rajdowych. Odcinki rajdowe, tory rallycross czy landrush są nieźle wykonane, lecz tytuł zawiera zdecydowanie zbyt mało krajów w których występują zawody. Mimo minusów bawiłem się całkiem dobrze w trybie kariery, która jest urozmaicona prowadzeniem własnego zespołu. Oprawa wizualna jest nieco przeciętna lecz nadrabia niezła ścieżka dźwiękowa. Na plus spore możliwości dostosowania sterowania oraz 60 kl/s na konsoli PS4 PRO. Miało być 7,5, padło na 8,0 i liczę, że kolejne Dirt'y nadrobią braki.