Gothic II: Dzieje Khorinis - powstaje fanowski dodatek z profesjonalnym zespołem dubingowym
Gra grą, można lubić, można nie lubić, ale muszę przyznać że społeczność(przynajmniej nie toksyczna jej część) skupiona wokół serii robi z Gothiciem niesamowite rzeczy.
Gra grą, można lubić, można nie lubić, ale muszę przyznać że społeczność(przynajmniej nie toksyczna jej część) skupiona wokół serii robi z Gothiciem niesamowite rzeczy.
Trzeba przyznać że zapowiada się świetnie, i mam nadzieję że taki się okaże.
Wiadomo coś na temat bohatera którym pokierujemy, bo rozumiem że nie będzie to nasz bezimienny
Akcja ma miejsce 10 lat przed powstaniem Magicznej Bariery, a my wcielimy się w Larsa, mieszkańca wyspy Vaduz, gdzie toczyć się będzie akcja pierwszej części modyfikacji. W drugiej odwiedzimy już Khorinis, gdzie będziemy mogli zobaczyć jak wyglądała wyspa przed powstaniem Magicznej Bariery.
"Przed kilkoma dniami amatorskie studio SoulFire zapowiedziało Dzieje Khorinis - fanowski dodatek do gry Gothic II" Ale wy macie zapłon. O tym, że taka modyfikacja powstaje, wiadomo już od paru LAT.
Sorki, zasugerowałem się tym, że dopiero niedawno zaczęli publikować te filmiki z aktorami, a że wcześniej nie słyszałem o tym projekcie, to tak jakoś wyszło :)
Jest taka szansa, na pewno śledzimy uważnie to, co dzieje się z tym projektem.
Fajno! A czy udostępnicie informacje na waszym profilu na facebooku? (nie mówię o newsroomie). Gothic ma rzesze fanów i jestem pewien że informacja byłaby hitem dnia :) A chłopaki za ciężką pracę na to zasługują!!
To był sens w ogóle pisać, skoro w porywach przeczyta to parędziesiąt osób? (nie liczę tych dzisiejszych udostępnień które pojawiły się po wrzutce przez twórców)
Czyli lepiej w ogóle nie pisać o jakimś temacie skoro nie pójdzie na fejsa? :) Newsroom czyta trochę więcej niż "parędziesiąt osób", a my nie opieramy docierania do ludzi z informacjami tylko na zewnętrznej platformie społecznościowej.
Info o Bf1 czy wyprzedaży na steam wrzucacie (mimo że podobnie jak ta wiadomość były na newsroomie). Rozumiem - to są popularne tematy, będzie zainteresowanie. Ale Gothic cieszy się równie dużym (jeśli nie większym), więc dlaczego o nim nie wspomnieć?
Jako fan Gothica i osoba która kiedyś trochę przy tym projekcie pomagała mam też trochę ból tyłka, bo pamiętam jak pół roku temu wrzucaliście na fb info o modzie do Wiedźmina 2, i nikt tam nie stawiał oporów. Moim zdaniem fajne inicjatywy warto wspierać - nie kierując się hype'm na daną grę (a jak już mówiłem w wypadku gothica jest on w Polsce niewiele mniejszy od Wiedźmina)
@Andre* - Po prostu Gothic nie zasłużył. To nie jest ten przełom co mod na kamerę FPP do trzeciego Wieśka. :D
Szacunek dla ekipy i osób pracujących nad dubbingiem za to że im się chce :)
Jeśli to wyjdzie w klimacie Gothica 1 czy 2 to będzie świetna gra sam silnik może stary ale posiadający magiczne funkcjonalności o których w przyszłości całkowicie zapomniano.
,,Dzieje khorinis '' już od kilku ładnych lat jest w produkcji i miejmy nadzieję że za niedługo ujrzy światło dzienne
Tja, przed kilkoma dniami... Już dobre kilka tygodni temu pisałem o modzie kilkukrotnie pod newsami o innych modach, wstawiając dwa z powyższych filmów. A sam mod został zapowiedziany dawno temu.
Dzieje Korinis powstają od 2008 roku, i chyba jeszcze poczekamy, choć mod zapowiada się nieźle, ale bardziej czekam na Odyseje 2.0 (największy mod jaki kiedykolwiek powstał do Gothica) premiera za 2 dni, ale na spolszczenie trzeba będzie poczekać pewnie z rok.
O modzie słyszałem dawno ale zapomniałem o nim (zrobiłem sobie przerwę od Gothica + świadomość że tylko kilka modów może dotrzeć do fazy końcowej z tej całej masy różnych projektów).
O tym, że udział biorą profesjonalni aktorzy dowiedziałem się też niedawno. Szacun.
Czekam niecierpliwie! Trylogię ogrywam przynajmniej 2x w roku i chętnie przyjmę nieoficjalny dodatek, który zapewne będzie miał w sobie o wiele więcej duszy Gothica, niż ten ścierwojad zwany Arcania: A Gothic Tale.
gra zapowiada się super!
szkoda, że robione na archaicznym silniku
To jest najlepszy silnik do Gothica :)
Zapowiada się ciekawie! Czekam!
Przyznam szczerzę, że zrobiłem sobie trochę odpoczynku od Gothic'a bo znam go na wylot, ale jak wyjdzie mod to wszystkie gry idą w odstawkę i gramy tylko w Gothic'a. Masakra co grupa fanów potrafi zrobić dla swojej ukochanej gry.
Na tego moda czekam od dawna, mam nadzieje, że nie będzie jak z Czasem Zapłaty, którego premiera obsunęła się o 5 lat.
Czekam na tego moda bardziej, niż na niejedną grę.
Nic tylko czekać. Dodatek jest robiony od paru dobrych lat i nie ma tu szans na jakąkolwiek amatorszczyzne. Mega angaż profesjonalistów z każdej strony, to sie nie może nie udać.
Gothic wiecznie żywy! Nie słyszałem żeby jakaś inna gra z tamtych lat miała taką rzeszę fanów i co róż wychodziły do niej rozbudowane modyfikacje. Gothic na prawdę ma w sobie to 'coś'. :)
Sporo gier tak ma: choćby Fallout 2, Morrowind, Dawn of War, ale wiadomo, Gothic to kult :)
Jeśli chodzi o takie duże modyfikacje, z nowymi fabułami, questami, postaciami, czasem nawet mechanikami to nie ma drugiej takiej gry jak G2: NK na bazie którego powstało co najmniej kilkanaście obszernych modów (Mroczne Tajemnice, Czas Zapłaty, Diccuric, Złote Wrota, Dark Saga, Podróżnik, Returning 2.0, Odyseja, Velaya - historia wojowniczki, Z życia złodzieja) na kilkanaście/kilkadziesiąt, czy nawet ponad 100 godzin. Pierwszy Gothic niedługo będzie miał 16 lat, a nadal zapowiadane są kolejne modyfikacje jak Dark Saga 2, Złote Wrota: Królestwo Elei, Z życia złodzieja 2, Odyseja 2.0... No i oczywiście Dzieje Khorinis, które chyba pod względem jakości wykonania przebiją wszystko co powstało dotąd. Tak sobie myślę, że dzisiejsze Piranie nie byłyby nam w stanie dać godnego Gothica, a grupa fanowska będzie mogła odtworzyć ten klimat z dwóch pierwszych części.
Skyrim ma nawet więcej tego typu modów, no i tematyka tych modów jest bardziej zróżnicowana. Tylko, że większość jest po angielsku.
Ze Syrima to znam tylko Falskaar i Enderal, był jedze Elsweyr. Skywinda nie liczę, bo to fanowski remake Morrowinda.
Nie chodzi mi tylko o te ogromne dodatki co dodają nowe kontynenty albo w ogóle są osobną grą. O wiele bardziej cenię te, które są wplecione w świat gry.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/searchresults/?src_cat=35
Oczywiście najpierw polecam zmodować kiepskawą mechanikę, żeby trochę grę utrudnić i urozmaicić. Ostatnio grałem w super hardkorową wersję Skyrima z modami takimi jak Requiem czy Frostfall. Requiem utrudnia grę, ale nie w taki sposób jak vanilla Skyrim, że na wyższych poziomach przeciwnicy zadają więcej obrażeń i mają durne, okropnie wielkie paski z HP. Requiem powoduje, że świat gry jest niebezpieczny, nasza postać na początku naprawdę nic nie umie, perki aż tak dużo nie dają i trzeba naprawdę się napracować żeby mieć postać zdolną zabić coś więcej niż wilka. Już nie wspominając o pilnowaniu potrzeb typu odpowiednia odzież i noszenie przy sobie prowiantu oraz byciu przygotowanym do rozłożenia obozu. Oczywiście można też sobie grać w bardziej lajtową wersję Skyrima, jest dużo innych modów. I za to właśnie lubię Skyrima. Styl gry można sobie dostosować pod siebie, a quest mody i tak zadziałają.
No i fajnie. Tylko skoro az w tytule podkreśla się, ze dubbing profi, to ja wciąz nie rozumiem, jak można robić cokolwiek w branzy z dubbingiem nieprofi, to jakies jaja
Z profesjonalnym studiem, które od lat zajmuje się tworzeniem gier? Nie. Polonizacja według mnie leży. Słucham i słyszę drewno od Pana Mroza. Jest parę aktorów, którzy rzeczywiście polonizowali gry. Trzeba było zatrudnić obsadę z Gothica 1 (całą). Głos Rhobara II -> :D. Tomasz Marzec, Kopczyński, Mikołajczak, Nowicki, to podstawa dubbingu w Gothicu.
Zacznijmy od tego że aktorzy pomagają zupełnie za darmo - co powinieneś chamie docenić, więc nie wiem o jakim 'zatrudnianiu' mówisz. Masz kasę na to zatrudnienie? To to opłać.
Sprawa druga - Tomasz Marzecki jest w obsadzie od dawna, podobnie jak Kopczyński i Nowicki. A jak chcesz Mikołajczaka to sam biegnij go przekonywać żeby pomógł za darmo (a jak nie to szykuj 10 tysięcy złotych). Żałosne, jesteś żałosny po stokroć.
Tylko Gothic miał niezły dubbing, dalej było słabo. Nawet angielskie głosy są bardzo słabe w grach PB więc to, że głosy są zrobione amatorsko nie będzie aż tak razić.
Nie rozumiem - skoro w projekcie bierze udział obsada Gothica to gdzie masz te 'głosy zrobione amatorsko' ??? Pytam poważnie.
To co w takim razie powiecie o grach AAA do których głos podkładają youtuberzy?
Jest kilka znanych nazwisk, ale co z tego? Obsadzą cały dodatek? Do tego dochodzą inne kwestie jak sprzęt użyty przy nagrywaniu i inne kwestie techniczne.
btw;
Skąd masz info o Kopczyńskim i Nowickim?
A tak w ogóle to o co wam kurwa chodzi? Ja trzymam kciuki za dodatek, ale z tego co widzę to niektórzy nie dadzą ani jednego złego słowa napisać.
To jest amatorski projekt, zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
'kilka znanych nazwisk'?? Samego Gothica 2 robiło tylko 14 aktorów, więc TAK obsadzą bez problemu cały dodatek skoro tu jest 50.
O nazwiskach wiem, bo napisałem do twórców. Największych niespodzianek jeszcze nie ujawnili, a są to największe gwiazdy obsady W3 (i tak, też robią to za darmo).
Przecież ich głównym dźwiękowcem jest absolwent reżyserii dźwięku po łódzkiej szkole muzycznej - nagrywają na najlepszych i najdroższych mikrofonach w największych warszawskich studiach dubbingowych (choćby Film Factory Studio). Zresztą - próbki cię nie przekonują?
O nic mi nie chodzi, tylko skoro obserwujesz projekt - to nie widzisz tych rzeczy? na filmach widziałem mikrofon firmy RODE (ten sam którym nagrywają teraz Tormenta w studio PRL). Skoro pomagają tu profesjonaliści z 'branży' to bez zaklinania rzeczywistości można powiedzieć że tak - tutaj wyjątkowo nie będzie to zabawa amatorów.
Człowieku, ale o co ci chodzi? Ja niczego nie oceniam, jak zagram to sobie ocenię.
To jest MOD. Projekt amatorski. Super, że udało im się zorganizować kilku profesjonalnych aktorów dubbingowych, ale to jest projekt amatorski z raczej niewielkim nakładem finansowym. Nic więcej nie miałem na myśli, nie przekreślam też gry z tego powodu, ale to jest po prostu fakt i w ogóle nie wiem o co ten bulwers i po co próbujesz mnie przekonać, że ten projekt to najlepsza rzecz na świecie.
Mówisz, że kibicujesz a stwierdzasz że zaangażowali "kilku" aktorów (podczas kiedy wiesz że jest ich kilkudziesięciu). Przypadek? :D
Poza tym tak - doskonale wiem że to tylko mod. Ale nie zapominaj że Gothica 1 też tworzyła grupa geeków w garażu.
Sprawa ostatnia - nawet jeśli to tylko mały mod, to nadal usiedli do niego ludzie z branży. Głównym programistą jest szef działu programistycznego Nokii (Gołębiowski), w jakimś artykulem widziałem kilka innych firm. Właściwie nie wiem czemu nie otworzą studia - nakład pracy podobny
Ok, podaj mi pełną listę aktorów, chętnie zobaczę czy poza 10 znanymi nazwiskami reszta ma równie bogate portfolio i czy jest równie profesjonalna.
btw;
Miałem Nokię rok temu, soft jest beznadziejny w tych telefonach. Wymienianie stanowisk i nazw kierunków, które ludzie ukończyli o niczym nie świadczy dopóki nikt z nich nie pracował już przy jakiejś grze.
Dobra, podaj mi proszę swojego maila albo odezwij się na [email protected]
Zapytam się grupy czy mogę podać kilka tych tajnych nazwisk, albo poproszę ich żeby sami się do Ciebie odezwali. Myślę że się nie zawiedziesz ;)
Napisz tutaj, ja nie mam nic do ukrycia.
Chyba nie rozumiesz o co mi chodzi. Chcesz powiedzieć, że grupa robiąca moda przekonała ponad 50 profesjonalnych aktorów dubbingowych żeby za darmo podkładała głos i wśród tych nazwisk nie ma ani jednego amatora tylko są sami zawodowcy z dużymi tytułami w portfolio?
Sorry, ale w to nie uwierzę dopóki nie zobaczę pełnej listy ludzi podkładających głosy.
@Bezi - To raczej głównie w kierunku Duchosa. Poza tym ile znasz modyfikacji w których udzielają się aktorzy? No właśnie. Więc nawet jakby był jeden profesjonalny dubbingowiec to byłby sukces. W dwóch pierwszych Gothicach głosu udzielało kilkanaście osób, w Dziejach Khorinis ma być ich ok. 50. Oczywiście nie wszyscy tak znani i doświadczeni jak panowie: Zakrzewski, Mróz, Siemianowski, Marzecki, Gawroński. A znam jeszcze kilka nieujawnionych nazwisk znanych głównie z filmów i seriali. Wydaje mi się, że niektórzy po prostu nie doceniają wkładu pracy włożonego w ten projekt. Obsada już teraz prezentuje się lepiej niż w niejednej pełnoprawnej grze. To wszystko powstaje z kieszeni samych twórców, dotacji fanów, choć większość aktorów głosu udziela non profit albo za symboliczną kwotę. Same Dzieje Khorinis naturalnie będą dostępne za darmo. Przyznasz więc, że narzekanie jest lekko nie na miejscu? Równie dobrze twórcy mogliby nie umieszczać żadnego dubbingu albo zrobić dubbing fanowski jak w Mrocznych Tajemnicach.
Nie chce mieć problemów za podawanie publicznie nazwisk, których twórcy być może sobie nie życzą na razie publikować - zaufali mi więc sam znam trochę zakulisowo co się u nich dzieje. Dlatego proszę o kontakt to pogadamy mniej 'oficjalnie'. Już wysłałem też prośbę o kontakt do koordynatora projektu.
Jeśli mail jest dla Ciebie problemem możesz zaproponować dowolne inne miejsce.
I nie dziw się, że oni mają coś do ukrycia - bo cały czas są na etapie produkcji (więc z jakiś powodów część 'hot newsów' trzymają na ostatnią prostą).
Sebogothic
Ale ja się z tym zgadzam. Poza tym, gdzie ty widzisz narzekanie? W poście 17.3 pisałem do Duchosa, który twierdzi, że projekt nie ma szans w porównaniu do pracy profesjonalnego studia (PB w tym wypadku). Ja napisałem, że owszem, może się równać, bo w grach PB angielski dubbing wcale nie jest taki dobry, więc poprzeczka jakoś bardzo wysoko postawiona nie jest, do tego próbki głosów są całkiem niezłe, więc wierzę, że uda im się zrobić dubbing nie gorszy niż w grach PB mimo, że jest to amatorski projekt.
Tylko Andre się przyczepił tego słowa "amatorski" jakby to była jakaś zniewaga dla twórców.
Pisałem z Darkiem i on sam nazywa projekt półprofesjonalnym, bo jednak totalna amatorka to nie jest co widać w zaangażowaniu w kwestii sfery audio. W ekipie jest nawet ktoś z Techlandu. To i tak więcej niż można by oczekiwać od fanowskiej modyfikacji i będzie to najbardziej profesjonalny mod do Gothica.
Moze ten mod kopnie w tylek Piranie i powroca do tego universum. O projekcie wiedza, to niech patrza i sie ucza.
Ciekawe co na ten dodatek powie Piranha Bytes? Może jakoś wspierają twórców? :)
Jak na razie Piranie polubiły ich fanpage.
Czekam z wypiekami na twarzy. Robi cholernie dobre wrażenie :) Może głosu użyczy Fanggotten :)
Jak narazie interesujące oddam temu swój cały czas, aby mój potęciał się lepiej nie zmarnował.
Ten mod zapowiada się na świetną produkcje. Mozliwosc uslyszenia wielu swietnym i dobrze znanych mi aktorów tj. Adam Bauman, Roch Siemianowski, Krzysztofa Zarzeckiego, A. Tomeckiego czy samego Tomasza Marzeckiego to po prostu szok i pełne szczescie! :D (zwlaszcza p. Tomeckiego, ktorego dawno nie slyszalem i ciesze sie, ze wrocil). Oby "Dzieje Khorinis" były tak doskonałe, zeby moc je nazywac 2gim dodatkiem do Gothic2 :)
Bardzo mnie cieszy taka wiadomość. Fajny pomysł, Gothic 1 oraz 2 były i są świetnymi grami. Fajnie, że nie odejdzie jednak w niepamięć i będzie można przypomnieć sobie stare dzieje.
Cieszy mnie niezmiernie, że modyfikacja powstaje na silniku G2 nk. Dla weteranów g1 i g2 sterowanie i gra w trzecim Gothic'u była, że tak powiem zbyt prosta. Powodzenia dla SoulFire i postępów gdyż naprawdę masa z nas czeka na ukończenie waszego dzieła.