Najlepsze gry wyścigowe i rajdowe wszech czasów – TOP 100 samochodowych ścigałek
Udany ranking, bez wątpienia, ale trochę boli brak 3 gier rajdowych, za których wielu miłośników dało by się pociąć:
1. Colin McRae Rally - naprawdę?! Jak można zapomnieć o czymś bez czego nie byłoby gry z miejsca 6.? Gdyby nie sukces "jedynki" nie dostalibyśmy zapewne także DiRT Rally. A sukces nie przychodzi sam. W roku '98 nie było dobrego rajdowego choćby "pół-symulatora", po Sega Rally było parę lat posuchy. Nagle w roku dominacji Mitsubishi w WRC pojawia się CMR z rajdową szkołą, 12 świetnie "zeskalowanymi" samochodami, 56 odcinkami w 8 krajach, jednym z lepszych modeli jazdy w historii i wieloma innymi smaczkami, które wywołały opad szczęki do ziemi. Dodatkowo to co tam działo się "pokątnie" zasługuje na miano prawdziwych legend: samochód-poduszkowiec, samochód-wózek widłowy, ogromny żelek, porwania przez kosmitów w chyba 5 miejscach, kilka "zaświatów" i samochody dodatki.
2.WRC:Rally Evolved - prawdziwy "outsider" od studia Evolution Studios, którego niewielu pewne jeszcze pamięta. Tym czasem to moim zdaniem najlepsza gra rajdowa na PS2 i jedna z najbardziej dopracowanych gier rajdowych w ogóle. Licencja FIA WRC na sezon 2005, około 50 tras w 16 państwach, zgodnie z kalendarzem WRC'05, samochody S1600, WRC fabryczne i prywatne, koncepty, grupa B, cudowne, choć przesadzone WRC Extreme, genialny model jazdy, pełen pakiet uszkodzeń, sporo trybów gry, widzowie "żywo" uczestniczący w przejazdach, świetny pilot, który nie był "bierny", zagrożenia na trasie, które nigdy wcześniej, ani później się nie pojawiły (np. płonące lub zniszczone samochody konkurentów, płonące budynki, zerwane linie elektryczne, etc.), oprawa audiowizualna lepsza niż w WRC6 na PC z 2015 roku, masa smaczków, atmosfera WRC - a to same atuty ;).
3.Rally Championship 2000 - gra, której "zabrano" galerię, a która jak wspomniałem walczyła o miano najlepszej gry rajdowej na przełomie wieków. Gra ma swoje wady (model jazdy, "kwadratowe hopy) i zalety (model jazdy, masa samochodów, porządne długie odcinki, licencja BRC '98, grafika, którą stawiano ponad wszystko w CMR2.0, "trochę" ciekawostek). To za co pokochali tę grę znawcy i nie tylko to klimat. Nie ma bardziej klimatycznych gier, jak te z przełomu wieków. Atmosfera wyzwania podczas długich odcinków, walka z samochodem nie naprawionym do końca, przełamywanie barier po mozolnych ćwiczeniach, satysfakcja z przejścia z Kit Carów na klasę A8. Gdzie indziej to znajdziecie? Szkoda, że Magntic Fields zaraz po wydaniu tej produkcji splajtowało i zniknęło bezpowrotnie
Szkoda trochę braku "odpowiedniego docenienia" tych tytułów przez redakcję i użytkowników. Może kiedyś zrobicie osobny ranking choćby 25 najlepszych gier rajdowych... Mam szczerą nadzieję.
Zdecydowanie za nisko uplasowała się seria Forza Motorsport. Dopiero 33 miejsce dla najlepszej w cyklu czwórki?
Hahaha, crap wanted na pierwszym miejscu, no chyba nie.
Nie wiem czy zauważyłeś chłopcze ale chodzi o ten prawdziwy Most Wanted z 2005r a nie ta podróbę z 2012...
chłopcze
Grzeczniej.
Most Wanted z 2005r a nie ta podróbę z 2012...
Widzę, głupku. Ten z 2012 to jeszcze jakoś daje radę, bo ten z 2005 to gówno dla sebiksów. Więc nie wiem co chciałeś udowodnić, chyba swoją głupotę.
"ten 2005 to gówno dla sebiksów" kiedy się grało w tę grę ty srałes jeszcze do nocnika. Ta gra to klasyk i zasłużyła na pierwsze miejsce, a co do tego z 2012 to nie jest taki zły.
kiedy się grało w tę grę ty srałes jeszcze do nocnika.
Aha. Spierdalaj.
Ta gra to klasyk
Nie.
Nie obrażaj ukochanego bóstwa jakim jest jedyny słuszny i najukochańszy Most Wanted z 2005!!!!!!!!!!!!!!
Precz z komuną, precz z podróbą z 2012 roku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
spoiler start
:P
spoiler stop
Twoja kultura sięga mi co najwyżej do pięt. "Aha. Spierdalaj". Nie mam zamiaru dyskutować z dzieckiem który jedyne co umie to wyzywać i oceniać grę w które pewnie nawet nie grałeś...
Twoja kultura sięga mi co najwyżej do pięt.
No. I co jeszcze masz do powiedzenia ciekawego?
"Aha. Spierdalaj". Nie mam zamiaru dyskutować z dzieckiem który jedyne co umie to wyzywać i oceniać grę w które pewnie nawet nie grałeś...
No tak, bo jak mi się crap wanted z 2005 roku nie podoba, to pewnie nie grałem, bo to przecież nie możliwe że coś co podoba się innym, może się komuś nie podobać. Aha. A co do "wyzywania": jak się zdenerwuję to klnę. Tyle. Jak wyskakujesz z tekstami na poziomie kibla (albo i niższym, bo kible to przydatne są) "kiedy się grało w tę grę ty srałes jeszcze do nocnika", to się nie dziw potem że komuś to nie pasuje. Swoją drogą, taki na poziomie waćpan jesteś, a jedyne co robisz to nazywasz kogoś dzieckiem (o tym że robisz to bo ktoś ma czelność nie lubić czegoś co ty lubisz nie warto wspominać)?
Jak już wspominałem nie mam zamiaru dyskutować i robić tutaj spamu o byle co...(a tak w ogóle to z kim tu dyskutować...)
a tak w ogóle to z kim tu dyskutować...)
No na pewno nie z tobą.
Dla mnie najlepsza gra wyścigowa to Nfs Hot pursuit 2, (redakcja gola dała skandaliczną ocenę 5,5 co jest po prostu hańbą) przeszedłem ją dziesiątki razy, i zawsze przynajmniej 1 raz w roku co roku ją przechodzę, mam z nią najlepsze wspomnienia, w demo dołączone do gazety jeszcze przed premierą gry zagrywałem się jak głupi, gdy wyszła pełna wersja to już w ogóle kosmos
Nie do końca. ;) NFSHP2 wyszło przede wszystkim w bardzo nieodpowiednim momencie. Skok jakościowy pomiędzy NFS: Porsche 2000, a wspomnianą NFSHP2 jest olbrzymi. HP był najprościej rzecz ujmując lekkim rozczarowaniem, nawet w stosunku do niezwykle grywalnego także dziś Hot Pursuit '98.
Jednak jeśli masz dobre wspomnienia to graj dalej. :)
Czyli bezmozgie gimby, ktore jaraja sie dresami z szybkich i wscieklych, mowia doswiadczonej redakcji jak ma wygladac ranking?
Zenada.
Wezcie juz lepiej sie nie kompromitujcie z tymi rankingami, bo az oczy bola.
Ranking powstał nad bazie głosów redaktorów i czytelników. W obu głosowaniach NFS:MW z 2005 roku znalazł się na pierwszym miejscu, więc – sorry – ale nietrafiony argument.
Trafiony: Crap Wanted to gra dla dresików których jara wieśniackie tuningowanie golfów i innych trupów.
Nie żebym bronił sebiksów czy coś, ale zmieńcie ten tytuł bo treść tej "publicystyki" jest na inny temat. Gdyby to było coś w stylu "najlepsze gry wyścigowe i rajdowe według ankietowanych" to już bardziej by pasowało.
Tę ankietę można porównać do tych z ameryki gdzie 95% głosów miało być na szachrajkę, macie teraz ten sam poziom.
Moim zdaniem NFS: Underground 1 i 2 oraz Gran Turismo 4 są zbyt nisko w rankingu.
PS: Wie ktoś jak odpalić Stunt GP na Win7? Wspaniale wspominam czasy jak pogrywałem w demo tej gry jak była dostępna w Komputer Świat GRY - od tego czasu parokrotnie próbowałem zainstalować pełną wersję - ale coś nie rusza ;( Jakieś pomysły?
Zawsze najmilej będę wspominał drugiego Colina, choć moim zdaniem najlepszą grą wyścigową pozostanie Race Driver GRID.
Udany ranking, bez wątpienia, ale trochę boli brak 3 gier rajdowych, za których wielu miłośników dało by się pociąć:
1. Colin McRae Rally - naprawdę?! Jak można zapomnieć o czymś bez czego nie byłoby gry z miejsca 6.? Gdyby nie sukces "jedynki" nie dostalibyśmy zapewne także DiRT Rally. A sukces nie przychodzi sam. W roku '98 nie było dobrego rajdowego choćby "pół-symulatora", po Sega Rally było parę lat posuchy. Nagle w roku dominacji Mitsubishi w WRC pojawia się CMR z rajdową szkołą, 12 świetnie "zeskalowanymi" samochodami, 56 odcinkami w 8 krajach, jednym z lepszych modeli jazdy w historii i wieloma innymi smaczkami, które wywołały opad szczęki do ziemi. Dodatkowo to co tam działo się "pokątnie" zasługuje na miano prawdziwych legend: samochód-poduszkowiec, samochód-wózek widłowy, ogromny żelek, porwania przez kosmitów w chyba 5 miejscach, kilka "zaświatów" i samochody dodatki.
2.WRC:Rally Evolved - prawdziwy "outsider" od studia Evolution Studios, którego niewielu pewne jeszcze pamięta. Tym czasem to moim zdaniem najlepsza gra rajdowa na PS2 i jedna z najbardziej dopracowanych gier rajdowych w ogóle. Licencja FIA WRC na sezon 2005, około 50 tras w 16 państwach, zgodnie z kalendarzem WRC'05, samochody S1600, WRC fabryczne i prywatne, koncepty, grupa B, cudowne, choć przesadzone WRC Extreme, genialny model jazdy, pełen pakiet uszkodzeń, sporo trybów gry, widzowie "żywo" uczestniczący w przejazdach, świetny pilot, który nie był "bierny", zagrożenia na trasie, które nigdy wcześniej, ani później się nie pojawiły (np. płonące lub zniszczone samochody konkurentów, płonące budynki, zerwane linie elektryczne, etc.), oprawa audiowizualna lepsza niż w WRC6 na PC z 2015 roku, masa smaczków, atmosfera WRC - a to same atuty ;).
3.Rally Championship 2000 - gra, której "zabrano" galerię, a która jak wspomniałem walczyła o miano najlepszej gry rajdowej na przełomie wieków. Gra ma swoje wady (model jazdy, "kwadratowe hopy) i zalety (model jazdy, masa samochodów, porządne długie odcinki, licencja BRC '98, grafika, którą stawiano ponad wszystko w CMR2.0, "trochę" ciekawostek). To za co pokochali tę grę znawcy i nie tylko to klimat. Nie ma bardziej klimatycznych gier, jak te z przełomu wieków. Atmosfera wyzwania podczas długich odcinków, walka z samochodem nie naprawionym do końca, przełamywanie barier po mozolnych ćwiczeniach, satysfakcja z przejścia z Kit Carów na klasę A8. Gdzie indziej to znajdziecie? Szkoda, że Magntic Fields zaraz po wydaniu tej produkcji splajtowało i zniknęło bezpowrotnie
Szkoda trochę braku "odpowiedniego docenienia" tych tytułów przez redakcję i użytkowników. Może kiedyś zrobicie osobny ranking choćby 25 najlepszych gier rajdowych... Mam szczerą nadzieję.
"Rally Championship 2000" ma u mnie bez wątpienia pierwsze miejsce w klasie gier WRC
Właśnie tak przeglądałem ranking i brak pierwszej części Colin McRae Rally mnie zaskoczył. Zdecydowanie moja ulubiona gra z serii i rajdowa w ogóle.
Oj tak Rally Championship to był mój absolutny TOP gier rally, tyle lat minęło a ja nadal czekam na takie piękne i długie OS jak w tej grze, bajka .
Wsadziliście jakieś mario karty czy inne bobslejówki w stylu szybkich i wściekłych a olaliście kompletnie większość serii ToCA. Pierwsze dwie części, które były czymś zupełnie nowym na rynku PC, potem genialne Pro Race Driver, po nim bogatsza Toca 2, a wy wymieniacie najsłabszą Tocę 3. Dalej, jak można zapomnieć o Rally Trophy? Gdzie rajdy terenowe spod znaku Screamer 4x4? Dlaczego pierwszy, świetny Dirt jest daleko za wygłupami Dirta 3? Z reguły nie mam nic do waszych rankingów, ale ten jest jakiś niekompletny.
I jeszcze to: "Każdy ma chyba swoje powody, dla których darzy Most Wanted szczególnymi względami"
Tak, ja darze względami pogardy i politowania. Odpaliłem, przejechałem kilka wyścigów które wygrałem przysypiając. Monotonia barw, żenujący model jazdy i atmosfera znienawidzonych Szybkich i wściekłych przelały czarę goryczy, gra wyleciała z dysku i już nigdy nie wróci.
Serio!? Ktoś na tej liście umieścił Most Wanted z 2012 roku?! Przecież to była jedna z najnudniejszych gier jakie wyszły! Wyścigi bez absolutnie żadnego sensu, zero nagród, zero pieniędzy, zero sensownego tuningu, samochody zbierane z ulicy i każdy miał 5 dennych wyścigów na krzyż a potem samochód do odstawki, fabuły żadnej, nic mnie w tej grze nie urzekło! No może trochę miasto i muzyka, ale po przejściu tej gry ani razu nie odpaliłem jej nawet na sekundę! Samochodem z 1 pozycji Black List nie pojechałem ani razu i pokonałem go zwykłym BMW M3. Policja na max poziomie poszukiwań nie daje sobie rady z nami. Gra na raz i na ocenę 4/10 max. Już nienawidzony powszechnie The Run mnie 100 razy bardziej wciągnął.
Najlepsza scigałka Most Wanted z 2005? Chyba kogos łeb boli, ten piece of shit nie ma polotu do Forzy Horizon 3.
A czemu Forza jest tak nisko każdy wie, bo biedaczki polaczki myślały że sobie pirata ściągną :D No niestety biedaki na PC za darmo nie pogracie i bardzo dobrze.
W tych rankingach zawsze rozwala mnie brak konsolowych gier w czołówce. Pierwsza forza na PC i już druga najlepsza gra gatunku wszech czasów.
Brakuje mi w rankingu Motorstormów (zwłaszcza Pacific Rift).
dla mnie dość średnie i wzbudzające poczucie niesprawiedliwości jak mało, które gry
Ja bym dał gdzieś nowego NFSa,przed Rivals i przed MW 2012 bo w odróżnieniu od tamtych jest tuning i nawet sporo aut.
Edit: Nie zauważyłem daty. Komentarz do usunięcia.
Jak zawsze z rankingiem się nie zgodzę :P Wszystko fajnie, kocham need for speed'y, ale most wanted na pierwszym miejscu? Sentyment sentymentem, ale czy postawicie takiego nfs'a przed nową forzą horizon, która jest dużo bogatsza w zawartość? Pomijam fakt, że most wanted to strefa dla tzw. sebixów o których piszą koledzy niżej :/
Niestety - gry samochodowe - i celowo pisze tak ogolnie - nie dodajac przymiotnikow rajdowe, wyscigowe etc. to zbyt duzy i skomplikowany obszar zeby go potraktowac tak plasko jak w artykule. Nie mam pojecia kto to wymyslil, ale jak dla mnie to nie ma absolutnie zadnego sensu. Chyba, ze chodzilo o to, zeby znalezc jak najwiecej samochodowych tytulow i pokazac ze sie je zna - co i tak jak sie okazuje nie udalo sie bo brakuje kilku, calkiem waznych gier.
Jak dla mnie powinni zrobić kilka mniejszych, oddzielnych rankingów dla np. najlepszych symulatorów, rajdówek, czy gier bardziej arcadowych, jak Need for Speed. Takie mniejsze rankingi byłyby według mnie bardziej wiarygodne, od jednego, wspólnego rankingu dla wszystkich gier wyścigowych.
Robienie listy top 100 dając przy tym możliwość zagłosowania tylko na jedną pozycję mija się z celem imo, powinna być możliwość przydzielania punktów dla swojego top5 czy tam 10.
Nie siedzę za bardzo w ścigałkach. Były dwie gry, w które swego czasu sporo grałem: Colin MacRae Rally 2.0 oraz NfS: Most Wanted. Dawno już nie grałem taką ścigałkę, bo pełnoprawne gry wyścigowe zastępowały mi sandboksy w typu GTA czy Saint's Row. Ostatnio DiRT 3 był za darmo na Steamie, więc może więcej czasu spędzę przy tego typu grze, bo jak kiedyś chciałem pograć w Burnout Paradise to nie bardzo przypadł mi do gustu model jazdy. Czułem się tak jakby auto jechało po jakichś szynach. Jako posiadacz PS4 zazdroszczę xboksowcom Forzy zarówno tej Motosport jak i Horizon.
Głupi ja napisałem, że to Race Driver GRID jest najlepszą grą wyścigową, a to miano należy się genialnemu Outrun'owi z 1986. W tej grze nie tyle liczy się czas w jakim pokonamy etap, ale samo poczucie pędu. Jazda 290 km/h na malowniczej plaży. Wrażenia nie do podrobienia.
Nie ma tu mojej ulubionej ale jesli chodzi o zrecznosciowki z listy to Most Wanted wygrywa
Moje TOP:
GT Legends
NASCAR 2003
iRacing
RaceRoom Experience
rFactor
Ride 2 i VR46 The Game
1. F1 2016
2. DiRT Rally
3. Project Cars
Jeśli chodzi o starsze gry, to zabrakło Destruction Derby 2, pierwszego Wipeout-a, NFS-a 3 no i Forzy.
Ranking taki trochę z d., bo mamy tu symulatory, zręcznościówki, zręcznościówki z elementami symulacji itd.
Starszych gier nie ma, bo GOL skupia raczej te najmlodsza i srednia grupe wiekowa. Czy najlepsza? Raczej Top100 scigalek do ktorych mamy najwiekszy sentyment w pewnym przedziale wiekowym, a jak wiadomo MW swego czasu byl w Polsce szalenie popularny i wychowalo sie na nim wiele osob wiec wynik nie dziwi :)
A sam ranking? Nie ma wiekszego sensu. Bardziej dla zabawy. To tak jakby porownywac pierwszego Colina z Dirt Rally - dzieli je szmat czasu i generacje sprzetu oraz technologii. Nie ma czego porownywac.
Gimbograjki glosowali na Most Wanteda i Undergrounda 2, he ;] W to miejsce polecilbym juz starsze:
-Porsche i Undegrounda 1, jak juz.
Poza tym:
-Live for Speed - mistrzostwo. Szkoda, ze ta gra powoli upada. Kiedys bylo z kim pograc i rozne servery byly pelne. Sam osobiscie w to dawno nie gralem (2 do 4-5lat), a wtedy, kiedy mi sie zachce pewnie nie bedzie chetnych (lub gdybym postanowil kupic kierownice)
-Colin Mcrae Rally 2.0 - Wiele razy przeszedlem cala. Bawilem sie tez w bicie wlasnych rekordow na niektorych trasach. Gra jak na swoje czasy ma ladna oprawe graficzna. Najlepsza zrecznosciowa rajdowka.
A jak ktos chce symulacyjne rajdowki to wtedy:
-Richard Burns Rally lub najnowszy Dirt Rally. Tutaj potrzebna jest juz kierownica, dlatego nie gralem.
Oprocz w/w to jeszcze Test Drive Unlimited niezly, tylko szkoda, ze dzwiek lipny. Sporo wozow, zaawansowany model jazdy po przejsciu gry, ktory wlaczamy w opcjach.
Aha NFS-a Carbona skonczylem 12 czy 13 razy, ale od dawna do tej gry nie wracalem. Byla ona po prostu prosta do przejscia.
W kilka innych pozycji tez gralem, mimo tego, ze nie zachwycaja.
Brawo! Widzę że komentarze sobie poznikały. Brawo!
W całej pierwszej setce nie ma MegaRace?
Tradycyjnie jak to w takich rankingach musi pasc "brakuje". Otoz mi brakuje Rally Trophy :)
Poniewaz zawszs wolalem do znudzenia meczyc jeden odcinek i zylowac czas, to pierwszy udostepniony odcinek pewnie bym teraz przejechal z zamknietymi oczami, bo znalem go prawie na pamiec :)
Dziękuje Wam, że nie głosowaliście na Gran Turismo!
W końcu dopisek pod tytułem mówi sam za siebie: The Real Driving Simulator
kolejność niektórych NFSów to nieporozumienie, ale powiedzmy że można to przełknąć, w końcu lista jest subiektywna (dla mnie najlepsza jest 4, bo spędziłem przy niej szmat czasu jeżdżąc na splitscreenie z bratem). Za to brak (chyba że jestem ślepy i ominąłem w tym klikadle):
- Extreme G (za stare?)
- Split/Second
- Colina 1
- Rollcage
- SW: Racer
- Redline Racer
- GRID 1 (?!)
- Fuel (za to średniawy Pure się załapał?)
- Crashday
- Breakneck
- Motocross Madness
- 4x4 Evo 1 i 2
- World Racing 2
- Dethkarz
- F-Zero
- Demolition Racer
a mamy na liście żużel... no sry panowie, to jest jakiś ponury żart. Jeśli do TOP100 łapie się kupa a nie ma czegoś z powyższych to takiej listy nie można potraktować poważnie i subiektywna opinia nie ma tu nic do rzeczy. Niska pozycja Moto Racer też nie jest niczym uzasadniona - ta gra nadal jest świetna (tylko wygląda jak wyciągnięta z komórki. CDNALSI - do tej pory pamiętam ten kod)
Fajny ranking ale brakuje jakiegokolwiek przedstawiciela serii Rally Championship. Wydaję mi się, że chociaż Network Q RAC Rally Championship powinna się znaleźć na liście. Wyprzedziła pierwszego Colina o 2 lata.
Najwięcej czasu spędziłęm z grami:
- Lotus 2
- Network Q RAC Rally Championship, International Rally Championship
- Colin 1,2
- NFS 1,2,3,Porshe,U1,U2,MW
- Forza 2
Hmmm, pograłbym w Colina :)
Zgadzam się Rally Championship to była świetna gierka. Fajny klimat (szczególnie wrażenie robiła jazda w nocy przy padającym śniegu), muzyka, grafika (jak na tamte czasy wymiatała) i odcinki trwające nawet 40 minut.
A gdzie drugi Need for Speed ?
Top Gear właśnie zakończyło zamieszczać swój ranking - u nich wygląda to tak:
1. Gran Turismo
2. Sega Rally
3. Super Mario Kart
4. Out Run
5. Burnout 3 Takedown
6. Daytona USA
7. GTR 2
8. Colin McRae Rally
9. Forza Horizon 3
10. Rocket League
11. Assetto Corsa
12. Pole Position
13. GT 6
14. Forza 6
15. Ridge Racer
16. Dirt RAlly
17. Project CARS
18. NFS Hot Pursuit 2010
19. Grid
20. F1 2016
34. rFactor
37 TDU.
Wybierali tylko 50 tytułów, ale NFS tylko jeden w top 50
Post z 2016 ale drogi DM, jeśli miałeś na myśli ten biedny top gear (celowo z małych) po odejściu jedynych uprawnionych moralnie do używania tej nazwy osób to... nie mówisz tu o prawdziwym Top Gear.
Naprawdę żenada aż szkoda to komentować dobre gry trochę w tyle a wyprzedza ich największe... (kupa). Nfs U2 na 8 i wyprzedza go jakieś beznadzieje a przecieże jakby sondaż zrobić to by w top 5 był a nie z tyłu w top 10 ale też wielu klasyków brakuje i o wielu grach zapomnieli. KONIEC
A i zapomniałem że carbon jest tak daleko względem innych
dla mnie GTR 2 i rFactor, oraz Race 07 wraz z dodatkiem GTR Evolution to najlepsze gry wyścigowe wszechczasów - symulatory, z mnóstwem dodatkowych tras i samochodów - licencjonowanych samochodów - do pobrania z odpowiednich stron za darmo, łatwoś modyfikowania, wyścigi samochodów GT, WTCC i nie tylko, dostępne są w modyfikacjach wszystkie klasy jak np. LMP czy F1, wszystkie znane trasy i tory z całego świata jak np. Tor de la Sarthe - 24h Le Mans, Monza, Nurburgring Nordschleife, ........ itd. również mniej znane i fikcyjne, w porównaniu do tych gier wyscigowych reszta gier wyścigowych, to malutkie gry
Nie ma jak Colin 2 i jazda po sniegu ;D Drifty z nfsow sie chowaja
Normalnie wybrałbym NFS MW 2005 ale po nabiciu 180h w FH3 wybrałem właśnie tą grę. Sandbox samochodowy o którym marzyłem
Nadal nie ma Rally Trophy. Śpicie tam w redakcji? PS. Poprawcie opis przy Dirt Rally, bo napisane jest "ostatnia odsłona cyklu".
A gdzie Need For Russia?
Dla mnie najlepsze gierki wyścigowe wychodzą spod szyldu NFS. Underground 2 to absolutny król.
Underground 1 i most wanted byly tez bardzo dobre.
Carbon, Shift dobre
Hot Pursuit 2 średni
Pro street słaby
Shift 2 tragiczny
Z innych gier świetna (chyba najlepsza ścigałka z fabułą) to Toca Race Driver 2
Trzecia czesc mocno przecietna
Sega Rally średnia
Moto Gp (3 i 7 grałem) całkiem przyzwoite
Gran Turismo 5 tragiczne
Race 07 słabe
Coliny (2,3,4) dobre
LA Rush słabe
Lego Racers dobre
F1 Race Stars świetne !!!
Xpand Rally przeciętne
Tooncar bardzo dobre
Test Drive Unlimited średnie z niedużym plusem
To tak na szybko tytuły w jakie grałem
czyli slowem masz podejscie casuala - dobre symulacje zle oceniasz a wiesniackie tuningi zrecznosciowe wysoko eh typowe casuale
Lista 100 najlepszych gier wyścigowych/rajdowych wszech czasów, a nie ma w niej takich gier, jak Colin McRae Rally (legenda, bez której nie powstałaby cała colinowa seria) i WRC:Rally Evolved (najlepsza rajdówka w historii PlayStation 2). Tymczasem są szroty typu NFS: Rivals i to na wysokich miejscach. Trochę to niepoważne.
Do Gran Turismo nic nie ma startu, to jest raz, ale nie o tym.
Jak wychodziło Most Wanted, to pamiętam masę narzekań, że gra nie jest już w klimacie NFSU, że za mało tuningu, za mało trybów... a tu nagle robi się z niej ścigałkę wszechaczasów? Skąd ta popularność po latach? Dla mnie to była solidna gra 6/10. Nudna, bo działo się ciągle to samo, tuning był biedny w porównaniu do NFSU, ale nie grało się najgorzej.
Od czasu, gdy zrobiłem prawo jady, straciłem całkowicie zainteresowanie motoryzacją. Widać, że gatunek ma miliony fanów.
Jak bym miał określić mój TOP gier to trudno by tu było o jakiegoś faworyta.
Z gier Rajdowych to Rally championship 2000 , piękne i długie OS do tego gra wymagająca jak na tamte czasy, kolejna rajdówka to CMR 2.0 i Dirt Rally.
Z gier wyścigowych (torowych) to GTR2 , Project Cars (1 i 2) ale SMS krzywdzi tą serie błędami zwłaszcza w grze ONLINE.
Gry w tematyce F1 to F1 2013 i 2017 są naprawdę świetne. Gry gdzie jest masa aut to pamiętam jak zagrywałem się godzinami na PSX w pierwsze Gran Turismo, później zmienione na serię Forza gdzie królową jest FM4 ale FM7 wraca na dobre tory. z gier typu sand box to Horizon 3 świetny. Wyróżnił bym też Assetto Corsa, RaceRooma , Race 07, czy ostatnie WRC 7 które po wielu latach zaczęło prezentować wysoki poziom. Mile wspominam tez serię TOCA.
Zgadzam się w pełni do Most Wanted. Nidy wcześniej, ani nigdy potem nie zrobiono tak dobrej gry wyścigowej, która przyciągnie zarówno fanów gier wyścigowych (jak mój kumpel), czy kogoś kogo one niezbyt obchodzą (jak ja). Model jazdy, tryby wyścigów, ucieczki przed policją, kampania, tuning i wiele więcej - to wszystko złożyło się na grę perfekcyjną w swojej kategorii. Szkoda, że już nigdy więcej czegoś takiego nie dostaniemy.
Zawsze uważałem że Most Wanted to kolejna słaba gra po Undergroundach. Ale wyniki ankiety wskazują inaczej. Chyba czas sprawdzić rzeczywiście czy gra jest taka dobra ;)
Kopara mi opadła, gdy pierwszy raz zagrałem w Gran Turismo na PSX.
WTF, czy nikt nie ograł Toca Race Driver? Czy za trudny tytuł:) Nie mówiąc o wspaniałej grze na 2 graczy.. kiedy to można było się godzinami bawić i ten model zniszczeń...
"Chciałbym zobaczyć UG w wersji HD" Parę miesięcy temu ograłem NFS:U po Polsku w 4K/60 z natywnym wsparciem pada od x360. Wyższej jakości tekstury olałem bo wolę stare a zresztą i tak ich prawie nie widać przy wysokich prędkościach. Osobiście nie widzę potrzeby wersji HD. Zwykła kopia z kompa + spolszczenie i jeden fix i gra jest bardzo ładna nawet dziś.
Tragedia a nie ranking tyle na temat. NFS MW? Zgadzam sie że to była bardzo dobra gra, która miała przebicie za swoich czasów ale problem jest taki że mamy porównać wszystko, a lepszy jest chociażby GRID czy PCars 2, oraz wrzucanie PCars 2 na 35 pozycji to jest jakies nieporozumienie, wiem że casuale nie umieją w wyścigi ale nie znaczy żeby porządniejsze gry były uznawane za kiepskie.
Sam jesteś casualem, skoro porównujesz arcade do quasi-symulatorów. GJ!
Yyyyy NFS MW i GRID to arcade, nie wiem jak ty ale bez wspomagań na padzie i najwyższym poziomie trudnosci, bez resetów ta gra jest dziecinnie prosta (GRID). HMM dlaczego mogłem porównać stan NFS MW do PCars 2, no nie mam pojęcia dlaczego, co może być w porównaniu tych 2 gier? Koniec sarkazmu, całokształt, to że twój mózg potrafi porównać jabłko z jabłkiem ale jabłka z gruszką już nie to nie moja wina.
Trzy lata za pozno, ale kit z tym
Nie wiem czy twoj mozg jest to w stanie pojac, ale gry porownuje sie do innych gier probujacych osiagnac to samo, to, ze teoretycznie sa w tym samym gatunku nic nie zmienia - wyszukaj sobie powiedzienie "apples and oranges" to moze zrozumiesz.
No, ale dla ciebie porownynwanie Overwatch z Insurgency pewnie tez ma sens, wiec nie dziwie sie, ze nie rozumiesz...
Ahh znowu wspomnienia. Carmageddon, stunt gp, re-volt, sw:racer, nfsy i inne...
Słabiutki ranking. Chyba dzieci głosowały blee i tylko utwierdzają się w swojej opinii w wynikach, że te gry super co niektóre.
w tym momencie dla mnie top 6:
Iracing
RBR
Rfactor
Assetto Corsa
Dirt Rally
F1 2017
dwa ostatnie to już typowe arcade, ale cztery pierwsze miodzio jeśli ktoś ma trochę pojęcia :)
Brakuje mi dwóch gier z 1998 Colin McRae Rally i Monaco Grand Prix Racing Simulation 2 (Racing Simulation 2), część 1 tez była OK. Przez wiele lat to była moja ulubiona formułka. Ładna grafika nawet na ten czas i niezły realizm, warto nawet na ten czas obadać tą grę. Tam nie było wjeżdżania na pale w zakręt przez to być może też była mało popularna. Na początku się trudno jechało i każdy błąd i wypad w trawe badz piach "irytował".
Przyznam że mnie się najlepiej grało z tych wszystkich gier wyścigowych i rajdowych w Grida, NFS Underground 1 i 2; NFS Most Wanted '05; NFS Carbon; Colin McRae Rally 2,3,4; Sega Rally Revo, ostatnio mniej mnie ciągnie do gier wyścigowych.
Sim:
1. rFactor - F1 z własną fizyką
2. Iracing
3. RBR
4. GTR2
5. Assetto Corsa
6. PC
7. Dirt Rally - z własną fizyką
Arcade :
1. PGR
2. Gran Turismo
3. Forza
4. Colin/Dirt
5. TOCA RD3
6. F1
7. Horizon 3
8. Ridge Racer
9. WRC 7
Te stare NFS to dzisiaj już nie dają rady.
Niestety ten gatunek wyjątkowo szybko się starzeje, bo opiera się właściwie/głównie o mechanikę jazdy, a ta w nowszych częściach jest zawsze lepsza
To tak jak z Fifa, ktos kto ma 17 nie bedzie gral w 12.
Zupełnie inaczej ma się sprawa z grami akcji czy rpg'ami, w których wazna role odgrywają fabuła, postacie, klimat.
Np. taki Max Payne czy Mafia 1 to do dziś dla mnie gry wybitne mimo, ze technicznie się juz zestarzały..
Bardzo fajny ranking, aż zrobiłem konto specjalnie by pochwalić. :p Naprawdę świetnie napisane. Z pewnego powodu czytając ten ranking czułem się... jakbym cofnął się do dzieciństwa i czytał numer CyberMychy. :D I jest to jak najbardziej komplement. Szkoda tylko że zabrakło w zestawieniu pierwszego GRID'a i Forzy Horizon 2 (albo ja coś przeoczyłem). Choć Forza Horizon 3 wprowadziła wiele ulepszeń to dwójka miała według wielu ciekawszą mapkę.
Moje top 10 gier wyścigowych:
10.Maluch Racer 2(Każdy z polaków kocha Fiata 126p,ścigamy się w 10 różnych wersjach fiacika,super mają wygląd,trasy są ciekawe,no poprostu uzależnia mnie,szczególnie te fiaciki)
9.Colin Mcrae Rally 2005(Najlepsza rajdowa gra,w której są fajne fury,fajne odcinki,dzwięki aut mi się podobają)
8.Flatout 3(najlepsza kraksacyjna gra z wieloma trybami)
7.MX vs. ATV Unleashed(Njalepsza gra z motorcrossami i quadami,ponieważ można także prowadzić typu samoloty,helicoptery,wózki golfowe itp)
6.Crash Time 4(najlepsza kraksacyjna gra z fabułą)
5.BURNIN RUBBER 5 HD(zapomnijcie o grach typu carmageddon lub armageddon)
4.Need For Speed Most Wanted 2005(Najlepszy NFS!)
3.Blur(racing z magią)
2.Project Cars 2(najlepsze wyśicigi po torach wieloma typów furami)
1.The Crew(wiele fur,wiele klas,wiele trybów,wiele wyzwań,wiele rozgrywki)?
Death Rally !!! to była gierka ile ja przy tej grze przesiedziałem :D Ciągle pamiętam te postacie. Farmer Ted, Grey Peck, czy Duke :D
Moim zdaniem powinno wygrać TDU I... Tak bardzo zgadzam się z wyróżnioną opinią jakbym to ja ją pisał. (W sensie bardzo) Szkoda...