Dishonored 2 osiągnęło złoty status, a my poznaliśmy wymagania sprzętowe
Bardzo duże wymagania jak na tunelową skradankę. To nie jest sandbox, a wymagania wyglądają jak by był.
Bethesda zmieniła swoją polityką odnośnie dawania gier do recenzji, więc do czasu ukazania się pierwszych wrażeń nie zobaczą mojej kasy. ;P Mam szczerą nadzieję, że gra będzie świetna, ale nie spieszy mi się.
Tytuł mnie nie interesuje ale wymagania kosmos. Takie to mają potężne symulatory jak DCS World, a nie liniowa gra, wyglądająca jeszcze bardzo przeciętnie. Jestem ciekaw czy czeka nas kolejny techniczny bubel.
Bardzo duże wymagania jak na tunelową skradankę. To nie jest sandbox, a wymagania wyglądają jak by był.
Tytuł mnie nie interesuje ale wymagania kosmos. Takie to mają potężne symulatory jak DCS World, a nie liniowa gra, wyglądająca jeszcze bardzo przeciętnie. Jestem ciekaw czy czeka nas kolejny techniczny bubel.
Jedynka była nieźle zoptymalizowana, oby dwójka też taka była. Bo te wymagania co podali to są wysokie.
Wymagania standardowe, jak na dzisiejsze gry. Pytanie podstawowe - jak z optymalizacją?
Bethesda zmieniła swoją polityką odnośnie dawania gier do recenzji, więc do czasu ukazania się pierwszych wrażeń nie zobaczą mojej kasy. ;P Mam szczerą nadzieję, że gra będzie świetna, ale nie spieszy mi się.
Podejrzewam, że te rekomendowane są pod 4k, bo coraz więcej ludzi gra w takiej rozdzielczości. No i pisze, że gra ma wsparcie wielu monitorów, a znajdą się tacy, którzy mają taki sprzęt i pewnie potrzebują do tego GTX1060. Może też być tak, że zawyżają je, żeby naciągnąć ludzi na kupno najnowszej karty Nvidii lub AMD. Pierwsza część też miała zawyżone wymagania, a gra chodziła nawet na słabych kompach bardzo dobrze. Ja jestem dobrej myśli i czekam do premiery.
Według mnie minimalne tylko przesadzili, zakładam, że na 100% cpu podany nad wyrost, nie sądzę, że na poczciwym i3 czy nawet Pentiumie nie zadziała na min, chyba, że dali blokadę 2 rdzeni jak np. w farcry4 czy cod AW z tego co pamiętam. (po zdjęciu limitu za to gierki działały bez problemu)
Patrząc ja wymagania mam podejrzenia ze jest to złe zoptymalizowane. 8 rdzeni i 660 na minimum. Niezłe jaja.
i7 4770 ma 4 rdzenie, wątków jest 8, a GTX660 pasuje pod minimum, ma tylko 2gb więc nie przesadzaj.
I teraz pytanie czy zamawiać teraz czy czekać na kilka dni po premierze i zobaczyć jak sprawy stoją
Gry od początku tej generacji nie wyglądają coraz lepiej, a wymagania idą do góry jak nie wiadomo co..
Daliby takie tekstury jedynce to obie gry wyglądałyby graficznie bardzo podobnie.
Miałem to zamawiać jako wyjątkowe odstępstwo, ale po ogłoszeniu przygłupiej polityki od Bethesdy mówię NIE. Tym bardziej po tym obwieszczeniu można się obawiać o optymalizację, a sama gra przecież do najładniejszych nie należy (tak jak zresztą jedynka). Jak dla mnie wysokie wymagania rekomendowane jak to, co gra ukazuje na ekranie. No i to jest też dobre, wyszła nowa generacja kart i JUŻ ląduje w rekomendowanych, no pewnie, przecież to normalne że grze wyglądającej jak z poprzedniej generacji nie wystarczy GTX 970, trzeba chlapnąć od razu nową generację kart. Meanwhile on consoles... 2 GB VRAM i 8 GB RAM.
Wychwalacie swoje PC a potem narzekacie na wysokie wymagania. Jak dobrze mieć konsolę ;)
Jak dobrze mieć GTX'a 1080, który pozwala na granie w 2K i na jakość grafiki, która z miejsca zjada konsole i to w 60 klatkach :)
Też nieraz widziałem narzekania konsolowców na spadki klatek z tych biednych 30 do 20 w różnych grach, a nie wrzucam wszystkich do jednego worka z jednego powodu - mam mózg.
Taka specyfika rynku. pecety nie są wiodącą platformą więc grafika nie jest dostosowywana pod nie. Producenci kart graficznych chcą zarobić więc wydają co rok nowe GPU, a przy okazji programiści nie muszą się aż tak męczyć z optymalizacją. Jedynym poszkodowanym jest gracz, który jeśli będzie chciał zagrać to i tak grę kupi. Jedyny w tym "systemie" nie ma zależności nie opłaca się = nie robię.
Proste i logiczne.
Racja, gdyby nie konsole, sama grafika na PCtach by była znacznie lepsza i to w dodatku na takich samych podzespołach i o takiej samej płynności. W obecnej sytuacji zwyczajnie to się twórcom gier jak i podzespołów się nie opłaca. Lepiej zaoszczędzić i nie optymalizować gry, co z drugiej strony zachęca do kupna nowego sprzętu co opłaca się takiej Nvidii czy Intelowi.
Jednak grafika na PCtach i tak jest lepsza i nie ma co do tego dyskusji. Już pomijam fakt możliwości modowania niemal każdej gry jaką chcemy i podbicia wrażeń wizualnych o kilka oczek wyżej. Oczywiście jest to istotne dla osób, dla których grafika jest ważna. Dla mnie jest, mamy 2016 rok i prócz oczywistych wymagań takich jak dobra fabuła i rozgrywka chcę aby gra była zwyczajnie miła dla oka. Według mnie nie ma w tym nic złego.
Racja, gdyby nie konsole, sama grafika na PCtach by była znacznie lepsza i to w dodatku na takich samych podzespołach i o takiej samej płynności.
Moją główną platformą jest PC, ale gadasz głupoty całkowicie, bo ankiety steam przeczą temu co mówisz. Spora część użytkowników PC siedzi nadal na core2duo albo quadach, ba, nowe Geforcy to ciekawostka dla entuzjastów, bo są po prostu cenowo zabójcze. Konsole w jakiś sposób ograniczają PC, ale czy nie robią tego sami użytkownicy siedząc na ziemniakach?
W obecnej sytuacji zwyczajnie to się twórcom gier jak i podzespołów się nie opłaca.
Dlatego, iż PC nie jest wiodącą platformą bo głównie pieniądz zarabia się na konsolach.
Jednak grafika na PCtach i tak jest lepsza i nie ma co do tego dyskusji.
Polemizowałbym, w wielu grach różnice są marginalne i wystarczy tu choćby przywołać Wieśka. Wiem, że wielu by chciało widzieć te wielkie różnice, ale prawda jest taka, że tytułów pokazujących moc PC jest mało.
Cenowo są zabójcze ze względu na to, że Nvidia może sobie dyktować ceny jakie chce przez brak konkurencji. Gdyby konsole nie były wiodącą platformą, wtedy i gry były by lepiej optymalizowane, a i podzespoły przy tym tańsze, żeby trafić do jak największej grupy odbiorców, a jest jak jest.
Jeżeli nie widzisz różnicy między Wieśkiem na konsoli, a na PC to ja nie wiem. I mówię tu o porównaniu rzeczywistym, a nie na YT o strasznej kompresji obrazu. Już oczywiście nie wspomnę o 2 razy większej liczbie klatek na sekundę, która zmienia diametralnie odbiór gry, czy o modach do niego.
Liczba klatek ok, ale nie, nie widzę. Różnice są marginalne, a na pewno nie zabójcze. Jeśli ktoś sobie liczy piksele na ekranie to różnice dojrzy, ale w trakcie rozgrywki niezbyt.
Różnice są, w pierdółkach ale są zauważalne. Wiadomo, osoba, która gra na konsoli, siedzi 2 metry od telewizora i mówi, że nie patrzy na grafikę tego nie zauważy (pomijając fakt, że po zapowiedzi nowych, ulepszonych konsol naczytałem się sporo opinii, że konsolowcy będą podzieleni na gorszych i lepszych... no ale grafika się nie liczy, niee :D )
Ja grając na 27calowym monitorze z dość bliska widzę wiele pierdółek, które są miłym smaczkiem. Takie Nvidia Hairworks chociażby, niby pierdółka ale prędzej czy później w każdej grze włosy będą musiały być na przynajmniej takim poziomie. W końcu dążymy do jak największego realizmu. Jeden powie, że opcja ta zżera dużo zasobów, a mało daje, a ja powiem, że za parę lat jak jakaś gra wyjdzie bez dobrej symulacji włosów to powiedzą, że odstaje od reszty. Kiedyś w grach nie było czegoś takiego zginające się palce, najczęściej były po prostu "piąstki" albo po prostu dłonie płaskie jak talerze, które co najwyżej się zginają w jednym miejscu, niby też pierdoła, a teraz sobie nie wyobrażamy by mogło być inaczej. Taki przykład. Najłatwiej powiedzieć, że co mi dają jakieś pierdółki jak się ma konsole/za słaby sprzęt. Gdy takich pierdółek się nałoży kilka, a potem je wszystkie wyłączy gra wygląda zwyczajnie gorzej i nie ma co tutaj polemizować. Wiadomo, lepiej wyłączyć Nvidia Hairworks czy cienie trawy w GTA 5, bo zjadają najwięcej zasobów, zamiast zmieniać tekstury na gorsze. Ale nie ma co ukrywać, że takie właśnie pierdółki jak realistyczne włosy czy cienie trawy na tle reszty, czyli na przykład dobrej jakości tekstur/cieni/dużego zasięgu rysowania i tak dalej wpasowują się idealnie i dopełniają jakości obrazu.
to niemożliwe zeby taka gra tak dużo wymagala najpierw poczekam jak ktoś to wrzuci na yt a narazie niezamierzam tego kupowac
Mnie ta gierka w ogóle nie interesuje, ale tak sobie myślę, że olali optymalizację, albo wymagania są zawyżone. Jak by np. jeszcze nie było serii "Pascal" to gra pewnie wyglądałaby tak samo, ale na GTX 970 chodziłaby na wysokich w 60 PPS. No ale są karty 1080 więc po co się wysilać przy optymalizacji.
Żyjemy w czasach, gdzie wielu twórcy i wydawcy gier uważają optymalizacje gier za strata czasu i pieniędzy. Więc poszli na łatwiznę.
Im gry są bardziej rozbudowane i mają zaawansowane grafiki, tym więcej czasu będzie potrzebny do poprawy optymalizacja. Daty premiery gier są dla nich ważniejsze, by pokonać konkurencji.
Po co to robimy, skoro gracze mają bardzo mocne komputery za 3000-5000zł. Tyle w temacie.
Od kiedy średni komputer do gier kosztował mniej niż 3000 zł ? .......... może czas wyjść z nory i dostrzec, że np., taki GTX 660 to już niska półka.....
Xan pewnie miał na myśli rekomendowane, które są zawyżone i ja się z tym zgadzam.
Tak, chodzi o rekomendowane. :D
No cóż, ja już powoli się przyzwyczajam że nowe gry będę oglądał tylko na gameplayach na Youtube i czytał recenzje.
Raczej nie ma szans na nic innego niż świetną grę, może nie nowatorską jak D1 ale na pewno będzie to na co czekają fani.
Qrde na konsoli nie da sie grać a na PC wychodzą niezoptymalizowane (niedorobione) gry z podbitymi wymaganiami.
Chyba czas zmienić hobby
Gra otrzyma pełną polską wersję językową? Dubbing PL? Ciekawe...
Niestety, ale gdyby nie głupota graczy (oczywiście nie wszystkich) i gdyby gracze ciepłym moczem olewali sprzedaż gier przed premierą, to manufaktury robiące gry od razu by sobie przypomniały czym jest optymalizacja i wiele innych aspektów wiążących się z elektroniczną rozgrywką. Poczekamy zobaczymy co gracze napiszą po premierze i w tedy się pomyśli, a jest to gra na którą czekam.
Mam Intel Xeon e3 1230-v2, 16gb ram, GTX'a 1060 6gb, powinno spokojnie pójść na maxymalnych skoro RUST chodzi na maksymalnych ze spadkami do 50fps(ARK: survival evolved tak samo, nawet trochę lepiej) a jak będzie, to się pochwalę po premierze, jak nie zapomnę :d btw. przed kupnem gtx'a 1060 myślałem że to będzie taki średniak, acz kolwiek wszystko chodzi pięknie w full HD, nie mam kilku monitorów więc nie wiem jakby taki zestaw chodził w 2/4k :d