Fotorealizm czy efekciarstwo? Porównujemy zwykłe GTA V do moda Redux
Mam bardzo podobne odczucia co autor tego filmu.
Graficznie zachwyca tylko w nielicznych momentach, w znakomitej większości wygląda to przesadnie kolorowo i cukierkowo. Moim zdaniem GTA V nie zestarzało się jeszcze na tyle, aby potrzebowało takiego moda, ta gra jest ciągle ładna sama w sobie.
I totalnie nie rozumiem tej podmiany tekstur wirtualnych marek i firm na te prawdziwe. Totalnie zabija to klimat gry. To tak jak z Fallouta wyciąć by Nuka Colę i wstawić Coca Colę... bez najmniejszego sensu.
Oczywiście dla osób, które lubią instalować mody to propozycja pewnie obowiązkowa. Mi ten mod kompletnie się nie podoba.
Zgadzam się, reklamy w serii GTA są pełne czarnego humoru (Pisswasser itp.) zamiana ich na prawdziwe zabija sporo klimatu. A wizualnie wolę wersję gołą - nowe tekstury asfaltu, którymi chwali się autor są czarne jak smoła, a kolizje wcale nie wyglądają lepiej (widoczne chociażby na zwiastunie premierowym moda). Ale co kto lubi, nikomu nie bronię :)
Bo jak autor mówi "asfalt" jest mowy. Sam wylał świeże drogi to nie ma się co dziwić że lepiszcze bitumiczne czarniutkie.
No ale smaka mam teraz Na GTAV!!!!!! Dzięki Hed, Ty nigdy nie zawodzisz z materiałami......noooooooo......czasem ;)
>>>Żółwik<<<
Owszem, detale takie jak deszcz, roślinność, czy samochody, wydają się być ładniejsze niż w podstawowej wersji gry. Jednak całość jest o wiele ciemniejsza od oryginału i nie bardzo mi się podoba ten efekt - GTA V moim zdaniem wygląda ładniej w pierwotnej wersji. Mimo tego oczywiście autorowi należą się brawa!
Zainstalowalem wczoraj moda, i muszę przyznać że się rozczarowałem. Moim zdaniem jest dość mocno niedopracowany. Faktycznie są miejsca, które zachwycają (woda, refleksy na samochodach, system pogodowy) ale są też miejsca, które wyglądają słabo albo i nawet tragicznie (kałuże z daleka, czasem niebo, refleksy na wieżowcach). Kompletnie niezrozumiałe jest dla mnie cieniowanie np. przy średnim zachmurzeniu góry z lotu ptaka wyglądają jak krowa, dosłownie jest to zlepek dobrze oświetlonych i niedoświetlonych miejsc i wygląda to naprawdę źle. Nie wspomnę tutaj o optymalizacji: na gtx1080 przy rozdzielczosci 3440x1440 bez msa, gra często schodzi poniżej 30 klatek...
Ten mod to takie chujwieco dla PC Master Race'ów. Na dodatek kradzione.
Bo Ci nie pójdzie nie?
JAK NAZYWAŁ SIE ODCINEK W KTÓRYM MÓWILI O GTA VICE CITY I TRUDNYCH TROFEACH ? CHODZIŁO O GTA VICE I TROFEUM TAKE THE CANNOLI
Z każdym kolejnym waszym materiałem mam wrażenie, że stawiacie poprzeczkę tak wysoko, że już wyżej jej nie udźwigniecie. Po czym pojawia się taki materiał jak ten i... no... jest jeszcze wyżej. Dobór muzyki, montaż, komentarz - po prostu rewelacja. Być może jest to też sprawka tego, że Hed ma bardzo podobne poczucie humoru do mojego. Nie wiem. Odwiedzam ten portal od, łohoho, dawien dawna i choć zdarzają się wam wpadki, to takie materiały jak ten uświadamiają mi, że to najlepszy portal o grach na świecie. Pozdrawiam.
Hed - na maksa lubię Twoje materiały, a końcówka tego klasycznie daje ogień (BUSTED :E), ale... dwie mikro uwagi:
1) da radę jakoś stonować w nim bas i wysokie tony? Będzie słychać Cię znacznie wyraźniej?
2) Mod ma chyba z 15 presetów. Do którego się odnosisz w materiale? Pytam, bo np ja w efektach np burzowych nie zauważyłem u siebie takich "kfjatkuf", a sama grafika też wyfaje mi się lepsza u mnie.
Poza tym klasa sama w sobie :)
Nieustannie mnie zastanawia czemu moderzy skupiający się na oprawie graficznej i tak muszą przy okazji spartolić jakiś element gameplay'u czy świata. Dlaczego nie mogą jedynie podbić rozdzielczości, podmienić tekstur czy modeli po prostu na bardziej szczegółowe? Nie wiedzieć czemu praktycznie każdy musi coś "usprawnić" podmieniając czy to modele postaci na takie totalnie z czapy (Cinematic Mod do HL2 i ich okropna Alyx), modyfikując geometrię świata (L'Hiver do Gothika 2) czy ingerując w mechanikę, jak w przypadku na filmie. Chciałbym sobie pograć w gry w nieco poprawionej oprawie, ale tyle syfu dodaje się przy okazji, że odechciewa się jakichkolwiek modów.
Fajnie wygląda ten mod ale traktuje go raczej jako ciekawostkę. Gra sama w sobie jest wyjątkowa i moim zdaniem wybrania się sama nawet po upływie 3 lat
Mod raczej nastawiony dla ludzi sklejających filmiki...
Raczej dla kogoś, kto ceni sobie dobrą grafikę w grach ;)
Chyba się starzeję, bo kompletnie mnie już nie jarają hiperultragigatekstury i inne tego pierdoły. Teraz, jeszcze mocniej niż wcześniej, zdecydowanie bardziej liczy się dla mnie strona artystyczna, co sprawia, że taki np. 9-letni Bioshock wizualnie podoba mi się bardziej niż "fotorealistyczne" GTA V.
Z technikaliów jedyne, czego współcześnie bym oczekiwał od gier/twórców/inżynierów, to AA x32.
Dokładnie GTA 5 to jedna z najlepszych gier z otwartym światem, poza grafiką jest tu spoooro do robienia, misja główna jak i misje poboczne itp, GTA trzyma swoją pozycje już od kilku lat na top 1 :D
Gry zawsze wyglądały sztucznie i plastykowo, pamiętacie bijatyki, VF5? Był już w czasach, kiedy technologia umożliwiała oprawę realistyczną, a gra wyglądała niemal kreskówkowo. Dzisiaj poprawy w większości przypadków nie widzę. Taki styl się przyjął, co zrobić.
Są jeszcze mody Natural Vision, i VisualV.
Często się mówi że a to jeden, a to drugi są lepsze.
Widział ktoś obydwa?
Fajnie by było zrobić mały miks niektórych zmian, czy możliwość nie aplikowania niektórych w przypadku Redux.
Aż się nie chce tego oglądać, autor niech się sam posłucha czasem.
Hedowi mógł byś co najwyżej sznurówki lizać :)