Nad Cyberpunkiem 2077 pracuje więcej deweloperów, niż nad Wiedźminem 3; nowe informacje o Gwincie
Asasyn363 [3.1]
Co zostało "wklejone ze Skyrima"? Śnieg na Skellige? Czy drzewa?
Kiedyś na GOLu był już cały wątek na ten temat i chyba stanęło na tym, że i w Skyrimie i w Wiedźminie 3 są konie.
A ja obstawiam rok 2020 czyli rok z nazwy oryginalnego papierowego Cyberpunka.
Więcej nie oznacza lepszych. Jeżeli bowiem nad mechaniką pracują te same osoby, co nad mechaniką Wiedźmina 3, to nawet gdyby nad Cyberpunkiem pracowało i 1000 osób, cały projekt może zostać spartolony.
Prawda. Raczej skróci czas produkcji, by graczy nie musieli czekać za długo.
Na szczęście W3 ma świetną mechanikę i nic nie zostało spartolone.
Nie, wcale. Pod względem technicznym ta gra została strasznie spartolona i potrzebowała masę poprawek po premierze żeby w końcu stała się grywalna.
potrzebowała masę poprawek po premierze żeby w końcu stała się grywalna
Lol, co za brednie wyssane z brudnego palucha hejtera, grywalna od dnia pierwszego bez żądnych większych problemów, bajki to idź opowiadaj rodzinie, twoje zdanie jest tyle warte co nic.
zgadzam się z kaszanką również grałem na premierę bez żadnych problemów czy z bugami czy optymalizacją. Patche oczywiście naprawiały jakieś tam problemy ( w końcu to olbrzymia gra z otwartym światem), ale przede wszystkim rozwijały i dalej dopieszczały ten tytuł. Nie ma obecnie gier o takim rozmachu które nie wymagałyby uwagi po premierze takie czasy, skyrima też łatali czy tam dopracowywali.
Na szczęście W3 ma świetną mechanikę
Buahaha dobre. Wiedzmin nawet nie lezal kolo dobrej mechaniki, a co dopiero swietnej. Co za brednie wyssane z brudnego palucha fanboja.
Ale w Wieśku nie było nic mechanicznego więc o jakiej mechanice my tu rozmawiamy?
Lol, co za brednie wyssane z brudnego palucha hejtera, grywalna od dnia pierwszego bez żądnych większych problemów, bajki to idź opowiadaj rodzinie, twoje zdanie jest tyle warte co nic.
Nie denerwuj się tak, bo ci żyłka pęknie głupi fanboju. Dopiero patch 1.10 sprawił, że gra stała się w pełni grywalna na konsolach, wcześniej gra leżała i kwiczała na bagnach gdzie było 20fps jeszcze przy 8 patchu, w miastach też nie było za ciekawie. Przykro mi to stwierdzić, ale gra została spieprzona technicznie i twoje brednie tego nie zmienią. A do tego dodajmy jeszcze masę bugów i potężny downgrade graficzny ala Watch Dogs.
https://www.youtube.com/watch?v=gWr2btuwpJQ
Oho, widzę że przyszedł debil który uważa że to wina konsol. W takim razie pecety są za słabe na Batman: Arkham Knight.
Wcale mnie to nie dziwi przeciez Witcher 3 to ,,kopiuj wklej" z Skyrima a Cyberpunk widać coś nowego bedzie.
Co zostało "wklejone ze Skyrima"? Śnieg na Skellige? Czy drzewa? :D
Proszę podaj mi przykłady.
Pomylił ci się Skyrim ze światem stworzonym w książkach. Nie pisz po pijaku.
Trololo w końcu nauczył się pisać!
Szkoda tylko, że stwierdzenia bezmózgie dalej padają.
Vamike calkowita racja. W sumie to Redzi nic sami wymyslic nie moga, bo do Wiedzmina postacie, opis swiata i cala reszte wzieli z ksiazek Sapka, a rozgrywke skopiowali ze Skyrima (tyle ze im technicznego doszlifowania nieco braklo, co wieksze babole poprawili, ale do dzis gra sie wgrywa ladnych pare minut na ps4).
Tym razem bedzie kopiuj wklej z GTA, tyle ze w settingu przyszlosci.
Gdyby skopiowali świat i fabułę ze Skyrima to Wiedźmin byłby jednym z największych rozczarowań roku. To że tak Skyrim nie jest teraz oceniany to zasługa fanboyów i świetnego marketingu.
Jedynym w miarę dobrze zaimplementowanym elementem w Skyrimie jest swoboda i wolność dla gracza.
Reszta, łącznie z mechaniką walki, postaciami, AI czy konstrukcją lokacji jest bardzo słaba i opiera się na kopiuj-wklej. To co ratuje tę grę to duże grono moderów, którzy robią dwa razy lepszą robotę niż Bethesda.
Gry z 2005 roku miały większe miasta, bardziej różnorodne lokacje czy lepszy system rozwoju postaci niż ta biedna gra, która maks co powinna dostać to 6.5/10. Skyrim jest inną grą niż Wiedźmin więc nie powinno się ich porównywać ale mowa o tym, że coś jest skopiowane ze Skyrima i dodane do Wiedźmina to kpina.
o kurwa rozgrywka skopiowana ze Skyrima co ja czytam tu xD
Może jeszcze mechanika machania mieczem pod kątem prostym też skopiowana?
Gwintowi świetlanej przyszłość nie wróżę. HearthStone jest dopracowane w każdym szczególe i co najważniejsze multiplatformowość jest standardem. Mało kto ma czas pieniądze i cierpliwość na więcej niż jedną grę karcianą (przypuszczam, ze podobna sytuacja do gier MOBA) Na PC, XBOX, iOS mamy bardzo dobre Magic Duels - oparte na papierowej wersji najlepszej karcianki w historii - to za mało. Dodatkowo Magic Duels ma naprawdę bardzo łaskawe mikropłatności - bez najmniejszych problemów można grać za darmo i mieć wszystkie możliwe karty i talie. A trzeba pamiętać, ze Elder Scrolls Legends jest także za rogiem i jest ponoć niezłe.
"prace dopiero niedawno ruszyły z pełną mocą, a sami twórcy mówią, że to projekt o wiele większej skali, niż i tak ogromny Wiedźmin 3: Dziki Gon."
Czyli jeszcze więcej znaków zapytania, nudnej eksploracji świata czy ciągle znajdowanych tych samych przedmiotów, skalowanych na wyższy poziom postaci. I pewnie znów posypią się dziesiątki z kapelusza, szczególnie na polskich serwisach. Już nie mówiąc o nawale medialnej jak to było na przykładzie Wiedźmina 3.
Asasyn363 [3.1]
Co zostało "wklejone ze Skyrima"? Śnieg na Skellige? Czy drzewa?
Kiedyś na GOLu był już cały wątek na ten temat i chyba stanęło na tym, że i w Skyrimie i w Wiedźminie 3 są konie.
Jedna i druga gra ma miecze i magię.
Czy trzeba coś więcej dodawać?
To podobny poziom absurdu co kiedyś porównania że Terraria to klon MC. Bo są ciężkie narzędzia i się grzebie w ziemi i można budować.
Jaki znowu poziom absurdu, Wiedzmin 1 i 2 to byly korytarzowe gry (czasem ten korytarz byl szerszy, czasem wezszy, ale ciagle korytarz), a po wielkim sukcesie Skyrima "nagle" postanowili zrobic otwarty dwiat i "nagle" dziwnym trafem polowe gry zrobili w skandynawskim settingu, zupelnie Nie jak w Skyrimie hehe.
Nawet w wywiadach mowili ze sie inspiruja Skyrimem i ciagle do tej gry byl nowy Wiedzmin porownywany. Wiec jak ktos tego nie widzi to jest albo glupim tlukiem albo pieprznietym fanbojem. Albo patrzac na wypowiedzi niektorych na tym forum- sa to obydwie wersje naraz.
Mwa Haha Ha ha --> Skyrim w takim razie wszystko skopiował z Baldur's Gate'a, Might and Magic, mechanika jest ewidentnie z Dark Messiah i Bard's Tale, fabuła to typowe przeniesienie filmu Lochy i Smoki, a skandynawskie klimaty to Viking Battle of Asgard, otwarty świat to Fallout, mogę tak wymieniać w nieskończoność.
Jedynym tłukiem i fanbojem jesteś ty. Prawda jest taka, że Skyrim okazał się totalnym średniakiem i nie mogąc wytrzymać piekącego bólu z tyłu swojego korpusu musisz teraz hejtować każdy news o Wiedźminie.
Mowa o otwartym świecie była jeszcze przed samą premierą drugiej części Wiedźmina, która ukazała się przed Skyrimem, nikt nie ma monopolu na nordyckie klimaty, a ponieważ Wiedźmin jest odzwierciedleniem świata książkowego to nic dziwnego w tym, że dodali wzorowane na nordyckiej mitologii Skellige. Dla twojej wiadomości książki pojawiły się przed Skyrimem.
Prawda jest taka, że gdyby Wiedźmin jakikolwiek element oprócz swobody zaczerpnąłby ze Skyrima to byłby gorszą grą.
Skyrim sredniakiem ahahah dobry dowcip. Skyrim to gra wyznaczajaca standardy na 10 lat do przodu, Skyrim to gra z ktorej rznie cala reszta (w tym cdpr i ich wiedzmin). O czym ty chlopcze rozmawiasz. Mozna nie lubic Skyrima, ale jest jakis kres wypisywania bzdetow na jego temat i ty go osiagnales.
Rozumiem mieć swoje zdanie, ale "Skyrim to gra wyznaczajaca standardy na 10 lat do przodu, "
Na chwilę obecną nie idzie mu to wyznaczanie standardów, większość gier rozwija się dokładnie tak, jak przed Skyrimem, ba mamy obecnie rozkwit klasycznych RPGów (PoE, Divinity, itd.) które się od Skyrima odcinają, mamy rozkwit "open worldów", które są budowane w zupełnie inny sposób niż gry Bethesdy (Wiedźmin 3, Inkwizycja, Kingdoms Come), mamy wreszcie wiele mniejszych RPGów w których wiele chce stawiać na coś unikalnego jak Vampyr, tak więc nie za bardzo widać to wyznaczanie standardów, ba firmy próbują odciąć się od Skyrima, często w marketingu pada stwierdzenie, że historia ma być głębsza. Jedyne co sobie przypominam, w przypadku nawiązań do Skyrima, to gdy firmy mówią o otwartych światach i chcą pokazać o co im chodzi (że nie ma niewidzialnych ścian po środku mapy, czy barier z drzew lub krzaków), o czym mówiło WH w Dev Diarach KC, ale nawet tu dodają że ich świat będzie inaczej zbudowany, w stronę rzeczywistości, z odległościami między lokacjami i bez milionów jaskiń i żeby Skyrima tam nie szukać.
Tak więc na razie to wyznaczanie standardów, jest widoczne tylko w argumentach... bo w grach tego nie widać.
Ba w kwestii "open worlda" znacznie bardziej widać podobieństwa do gier Ubisoftu (Mad Max, Shadow of Mordor) i Rockstara (nowa Mafia)
Skyrim rok wydania 2011. "Najwieksi" malpuja od niego, DAI czy Wiedzmin. Jasne ze 5 czy 6 lat po premierze wplyw gry nie bedzie tak wielki na rynek jak na poczatku.
Nie widac wplywu w grach? Chlopie, nawet glupie strzelanko-nawalnki (Shadow of mordor, Far cry) robia otwarty swiat i questy jak w Skyrimie. Gdy ta gra wyszla to kazdy chcial byc jak Skyrim. Rozumiem- mozna nie lubic, ale wplywu na branze nie nalezy negowac. Ta gra jest jak Queake, Doom czy Baldur- kamien milowy.
Nie wiem czy mam się śmiać czy płakać, serio... powiesz mi gdzie są podobieństwa do Skyrima w Wiedźminie (tylko bez argumentu że Skellige), czy Inkwizycji? Obie gry są zbudowane zupełnie inaczej, obie mają strukturę mniejszych lub większych hubów i obie stawiają na narrację (przeciwieństwo Skyrima, ba Wiedźminowi bliżej do GTA, czy Gothica, a inkwizycji do Origins, z nieco większymi lokacjami), niezależnie że w Inkwizycji cała reszta leży. To jest tak jak napisać że Skyrim bierze z GTA, dwa zupełnie inne podejścia do budowy gry, które łączy jedynie termin "open world".
"Nie widac wplywu w grach? Chlopie, nawet glupie strzelanko-nawalnki (Shadow of mordor, Far cry) robia otwarty swiat i questy jak w Skyrimie. Gdy ta gra wyszla to kazdy chcial byc jak Skyrim. Rozumiem- mozna nie lubic, ale wplywu na branze nie nalezy negowac. Ta gra jest jak Queake, Doom czy Baldur- kamien milowy."
Nie wiem czy to ja niewyraźnie piszę, czy ty masz problem z czytaniem, więc się zacytuję:
"Ba w kwestii "open worlda" znacznie bardziej widać podobieństwa do gier Ubisoftu (Mad Max, Shadow of Mordor) i Rockstara (nowa Mafia)"
Mordor nie ma żadnych podobieństw do Skyrima, świat jest zbudowany jak w Assassynach, zadania są skonstruowane podobnie, tyle że z użyciem systemu Nemezis. natomiast Far Cry, naprawdę? To już jest zaklinanie rzeczywistości października 2008 ( światowa data premiery )
Według twojej logiki Ubisoft robiąc kolejne Farkraje które są podobne do siebie pod wieloma względami, a główną różnicą jest setting i pomniejsze opcje, już przed premierą Skyrima się na nim wzorował. Hah, Skyrim bogiem gamedevu, "na początku był Skyrim", absurd, goni absurd.
Nie nie jest to kamień milowy, Skyrim to Oblivion w innym settingu, nic ponadto, po prostu ty widząc "open world" myślisz, no wzorują się na Skyrimie, niezależnie że przed nim była masa Open Worldów, które pomijasz, niezależnie że ich struktura jest praktycznie identyczna (stąd mamy stwierdzenie że Mordor i FC jest jak Skyrim, aż się na usta ciśnie popularne "OMG WTF LOL")
W1 2007, W2 2011, W3 2015. Widząc to zamiłowanie REDów do nieparzystych numerków dat premier, to dla Cyberpunka obstawiałbym 2019 rok. Jeśli prace rzeczywiście dopiero teraz ruszają pełną parą, to byłaby to dość realna data premiery.
Ciekawe jak zostanie rozwiązana kwestia futurystycznego świata, w którym jednak nie wystarczą połacie lasu i kilkupiętrowe domki bo z tym zawsze jest problem i albo teren jest duży ale budynki są praktycznie bezużyteczne jak w GTA, albo lokacje są klaustrofobicznie małe jak w Deus Exach. W sumie jak do tej pory pod względem rozmiarów najlepiej wypada Fallout 4 (jakikolwiek by nie był w innych kwestiach), no ale niema w nim pojazdów których brak w Cyberpunku trudno jednak uzasadnić.
Lepiej by zrobili coś bez otwartych światów i sztucznych nabijaczy godzin, gdzie jesteś już tak znudzony, że olewasz grę w połowie. Najlepiej zrobić coś jak Bloodlines, to było świetne rpg.
ależ jestem ciekawy cyberpunka! mam przeczucie, że będzie to hybryda kilku gatunków
NO nareszcie coś się dzieje w tym temacie, już myślałem że zapomnieli o tym projekcie.
2021? Przecież jak nie wydadzą tej gry do 2019 roku to mogą zbankrutować.
jeżeli nie zbankrutowali między 2011 a 2015 to tym bardziej nie zbankrutują między 2016 a 2021.
A niby dlaczego? Nie widzę podstaw, Fakt że przy pierwszym Wiedźminie Optimus(CDP) był na skraju bankructwa, ojj mieli problemy, ale jakoś wyszli z tego. A CP no fakt długo się robi już dawno go zapowiadali a nic w tym kierunku się nie działo:( Bądźmy dobrej myśli.
PaniPaniWrocky -> To jest długo? Bo to, że Activision i Ubisoft robią kiepskie dni w 2 lata to nie znaczy, że CD-PR się "opieprza" z produkcją Cyberpunka 2077...
To że gre zapowiadali już dawno o niczym nie świadczy. Dopiero może od jakiegoś roku zaczęli produkcję na serio bo Wiedźmin przekroczył ich oczekiwania i musieli zagonić wszystkich do pracy nad nim. Wydaje mi się że najwcześniej premiera może być na koniec 2018, a to i tak bardzo optymistyczna data. No ale nie ma co gdybać i bawić się we wróżbitów tylko ogrywać zaległości albo wracać do ulubionych tytułów. Ludziom z CDPR trzeba dać sporo czasu żeby nie wyszła kicha. Wolę poczekać nawet do tego 2021 i świetnie się bawić niż bluzgać za 1,5 roku czy 2 lata
A czyli na cdp nie wolno nic powiedzieć bo zrobili jednego wiedźmina i już. " to nie znaczy, że CD-PR się "opieprza" Hmm, nie napisałem że się opieprza, czytaj ze zrozumieniem, ale od zapowiedzi minęło już trochę czasu, a pisali że W3 nie będzie mieć wpływu na CP a niestety miał. Już nic nie można napisać bo zaraz wielcy się zjawiają i jedni piszą o tym że ktoś kogoś kupił a kolejni rzucają się o coś o co nie mają. K.a Wyraziłem własne zdanie.... CDP ma tylko jeden jedyny tytuł i opiera się cały czas na nim dlatego też chciałbym by wydali coś nowego skoro mają takie możliwości.. Szkoda by nie wykorzystać potencjału dopóki jest.
http://www.bankier.pl/gielda/notowania/akcje/CDPROJEKT/wyniki-finansowe
Łap wyniki CDP i popatrz na rubrykę zyski. Dodam że budżet na produkcję Wiedźmina 3 wyniósł poniżej 40mln zł. Mogą to wydać w 2029 i nie zbankrutują do tego czasu.
@PaniPaniWorcky Pierwszy Wiedźmin wyszedł na 4 lata przed fuzją CDP z Optimusem, więc nie wiem co problemy Optimusa mają do rzeczy.
"Marcin Iwiński: CD Projekt był na skraju bankructwa w 2009 roku " Tyle w temacie
"Na blogu Siergieja Galionkina opublikowano podcast, w którym gościnnie pojawił się Marcin Iwiński. Współzałożyciel CD Projektu mówił między innymi o początkach swojej kariery, serii Wiedźmin, kryzysie ekonomicznym i targach gier wideo."
CD Projekt (początkowo Optimus) – polska spółka akcyjna zajmująca się produkcją i dystrybucją gier wideo za pośrednictwem swoich jednostek zależnych.
"Spółka istniała pod swoją pierwszą nazwą w okresie 1988–2011. W latach 90. była jednym z największych producentów komputerów klasy PC w Polsce, następnie poszerzyła działalność na produkcję kas fiskalnych, dostarczanie zintegrowanych rozwiązań informatycznych dla urzędów i dużych przedsiębiorstw oraz stworzyła jeden z wiodących polskich portali internetowych Onet.pl.
Po podziale i kolejnych przekształceniach struktury kapitałowej, Optimus przejął CD Projekt Investment i skoncentrował się prawie wyłącznie na produkcji, lokalizacji i dystrybucji gier komputerowych"
itd. Historia po części smutna Optimus zawsze mi się dobrze kojarzył, ahh..
Ok, ale w 2009 roku CDP i Optimus to były zupełnie różne spółki z zupełnie różnymi skrajami bankructwa.
" Wiadomość
Optimus S.A. przejmuje CD Projekt
05.10.2009 09:32 | Autor. Michał Stopa "
To już była jedna firma..
Te wojenki na porównania gier już przestały być śmieszne
Przynajmniej można się pośmiać z takich bezmózgich fanbojów jak Mwa Haha Ha ha
Internetowy rak to straszna choroba, która prowadzi do powstania właśnie takich ludzi. Są oni albo niewyobrażalnie głupi albo po prostu dziecinnieją... W sumie to nie. Niekiedy dziecko może mieć więcej oleju w głowie
Ilość nie oznacza jakość, a i szybkość developowania gry, też nie jest określona (wszystko zależy od projektu, stopnia złożoności gry i zaawansowania renderowanych obrazów). Czy nie prościej powiedzieć że gra będzie za rok, żeby nie robić płonnych złudzeń, czekającym na grę?
Polkot [16]
Czy nie prościej powiedzieć że gra będzie za rok, żeby nie robić płonnych złudzeń, czekającym na grę?
Przecież nie podając konkretn(iejsz)ej daty premiery, tym bardziej nie robią płonnych złudzeń czekającym na grę.
Liczę na to świat będzię jeszcze bardziej wypełniony niż ten z W3. Wiadomo, że świat Wiedźmina to głównie lasy i natura a odległości są dość spore do ciekawych punktów. Za to tutaj miasta niech będą przesycone czymś ciekawym co krok tak jak np. w nowych Deusach. Niech będą to znajdźki, sekrety, zadania poboczne, krótkie wydarzenia, listy, info, datapady, itd, tip. Niech będzie co robić prócz głównego wątku. Dodatkowe 200h na poboczne 'pierdółki' :D