Może takie koncepcje kiedyś były, nie wiem, od niedawna jestem, w każdym razie powyższe przyszło mi do głowy i podsuwam jako pomysł do rozważenia. Koncepcja szczegółowiej:
1. Co jakiś czas GOL umawia się z ciekawymi/mającymi coś ciekawego do powiedzenia osobistościami świata gier z kraju i ze świata na wywiad. Kogo pytać - GOL może decydować arbitralnie lub pytać w formie głosowania użytkowników forum - z kim chcieliby pogadać (w formie otwartego pytania lub z puli wstępnie wyselekcjonowanych "kandydatów"). Warunek oczywisty - o ile delikwent zechce w tym uczestniczyć.
2. Powstawałby "hub" w postaci artykułu/zapowiedzi wywiadu lub tematu na forum, gdzie przedstawiano by, kto i kiedy będzie "maglowany".
3. Pod takim hubem gracze mogliby zadawać swoje pytania, moderowane lub nie, na których część lub wszystkie dana osoba odpowiadałaby albo po zebraniu wszystkich i zamknięciu ich puli, zbiorczo (czy to tekstem, czy w formie wywiadu na tvgry, w formie faktycznej rozmowy z redaktorem przedstawiającym pytania), albo nawet na gorąco, w miarę ich napływu na sposób a la czat.
Skąd pomysł? Ano, czytając forum widzę, ile w poglądach nas tutaj na tematy, które nas interesują odnośnie świata gier i ich twórców subiektywizmu gracza i spekulacji traktowanych jak fakty. Przydałaby się druga strona medalu, dopuszczenie do głosu tych, o których tu dywagujemy zarówno dla równowagi poglądów i punktów widzenia, napływu ciekawej wiedzy z pierwszej ręki jak i dla samej ciekawości, możliwości poznania i pogadania z interesującymi ludźmi o interesujących nas kwestiach. Oraz stymulowania dwustronnej komunikacji gracz-dev/producent/kto inny. Ważne i tym lepiej, gdyby, jeśli robione regularnie, jako "stały punkt programu" i na poziomie, z czasem stało się to swoistą tradycją która mogłaby też stymulować rozgłos i popularność samego GOLa jako gospodarza i organizatora takich spotkań graczy z twórcami gier.
Tego typu A.M.A. jest dobrym pomysłem, ale raczej musielibyśmy podejść do tego tematycznie - np. wychodzi gra X, interesują się nią nasi Czytelnicy, więc ściągamy deva i zbieramy pytania od społeczności (oczywiście nie tylko na temat gry).
Jednak z cyklicznymi artykułami tego typu może być problem, chodzi tu zarówno o zasoby po naszej stronie jak i o dostępność wybranych przez Was osób.