Kingdom Come: Deliverance - obejrzyj zapis prezentacji z gamescomu
Walka wygląda super!!! W końcu jakiś powiew świeżości i realizmu w walce mieczami. Teraz widać jakim nieporozumieniem jest walka w grze Elex, też pokazana na targach.
Chciałbym, by dowiedli że się mylę i że da się stworzyć dobry system szermierki oparty o klawiter i mysz. Taki, którym gracz będzie mógł się posługiwać równie intuicyjnie (no, choć w miarę), jak posługując się własnym ciałem i rzeczywistą bronią w rzeczywistej garści. Wliczając wpływ masy broni i bezwład ciała. Ale nie widzi mi się to możliwym (choćby dlatego, że gracz nie czuje się "w ciele" postaci i jedynym substytutem może być widok TPP - niech je choć widzi zatem). Zwłaszcza, gdy do gry zabiorę się ja. Co prawda mam drewniane paluchy, ale za to dysponuję refleksem szachisty.
W takim M&B unikałem starć szermierczych, bo byłem prawie bez szans.
Animacje... Hm. Na pewno wymagają szlifów.
Oczywiście lepiej, żeby się nie spieszyli z premierą. Pytanie, czy ich na to stać.
ta bezwladnosc mysle mozna stworzyc, wystarczy odpowiedni 'feeling' kamery. W ghost recon advanced warfighter postac byla wlasnie taka bezwladna (czego ws umie nigdzie indziej nie odczulem, nawet w Armie), ze mozna bylo wyczuc momenty poruszania, aby zdobyc wrecz przewage na polu bitwy. Inna sprawa - jak stworzyc intuicyjne zamachy mieczem - zeby to nie bylo tylko lewo-prawo/gora-dol/skos, tylko zeby uzyc ruchu myszki do wykonywania realnych ciec/kluc. MYsle ze to jest do zrobienia, tylko wymaga mega sprytnego patentu, na ktory wlasnie jeszcze czekamy
Sprytny patent, albo VR. Kiedyś była gra Die By The Sword. Jeśli dobrze pamiętam, tam się sterowało mieczem ruchami myszki. Moje odczucia były wysoce negatywne - to nie działało i nigdy nie ukończyłem tej gry, a problem był ten sam - nie czuje się ciała postaci, jego ruchów, dynamiki, bezwładu ciężaru w garści. Rozsądną alternatywą jest ta, w której gracz nie ma bezpośredniej kontroli nad ostrzem, postać wyprowadza ciosy autonomicznie, a gracz jedynie daje mniej lub bardziej ogólne wskazania, co postać ma robić. Może to być coś a la systemy z Wiedźminów, bodaj KotOR lub wręcz... tury (ale raczej nie w grach typu KC: D).
Te postacie są sztuczne jak kukły 0 mimiki itd. masakra :P
Osobiście bardzo liczę na udany debiut i mam nadzieję że twórcom uda się stworzyć produkcję wciągającą jak i bardzo dobrze napisaną chociaż mam pewne obawy, nie zamierzam oceniać gry w wersji Alpha ale mam nadzieję że autorzy przedewszystkim skupią się na poprawieniu dialogów jak i na dopieszczeniu fabuły by była co najmniej na miarę klasycznego cRPG-a od strony oprawy wizualnej nie mam nic do zarzucenia tym bardziej że dla mnie grafika ma najmniejsze znaczenie mimo tego jestem pod wrażeniem jak autorom udało się odtworzyć klimat średniowiecza , co do walki również nie zabradzo mi przeszkadza mimo że niektórzy piszą o dostrzegalnym ,,drewnie'' , jednego mi jednak brakuje w systemie walki mianowicie brutalności i nie chodzi mi tu o finishery jak z mortal combat czy żeby flaki latały na prawo i lewo tylko dodaniu lekkiego pazura tej walce żeby było bardziej ,, mięściej' i realistyczniej oprócz tego nie mam zastrzeżeń za mało wiemy, trzeba czekać na premierę :)
Mam wrażenie, że gdy zapowiedzieli wersje gry na konsole, spłycili mechanikę aby pasowała do gry padem i do szybkości gry na padzie.
Pierwsze materiały z produkcji prezentowały się dużo lepiej.
Popatrzmy na Uncharted 4 i Last of Us. To nie wina konsola, lecz multiplatformowość, który ma swoją cenę. Ciężko o lepsza grafika i optymalizacja, kiedy silnik gry jest pisany na wielu platformy.
Jeśli Uncharted 5 dla PlayStation 5 będzie miał downgrade, bo zostanie wydany na PC, to zaraz usłyszę "PC wszystko psują". I odwrotnie. XD
Interfejs gry i sterowanie to już inna sprawa. Da się zrobić osobny interfejs tak jak Diablo 3. Czas pokaże.
Widać że od ostatniej prezentacji twórcy mocno popracowali nad animacjami towarzyszącymi walce i wykrywaniem kolizji między obiektami.
Czemu wrogowie zawsze przy śmierci łapią się za brzuch i tak dziwnie umierają? Głupio to wygląda.
Ciekaw jestem czy gra wyjdzie w całości czy każdy akt wydadzą osobno. Bo jednak gra miała już wyjść w 2015 roku, przesunęli już premierę o 2 lata, więc powinni KC wydać w całości...
pomysł fajny.. ale te walki... wcale nie są takie fajne... grałe mw alphe jakis czas i świat bardzo mi się spodobał a nawet mini questy.. ale system walki to jest strasznie przekombinowany i nie chodzi mi o trudność walki ale o przyjemność której tutaj nie ma za dużo
Mam dostęp do tej gry i boję się o walkę z więcej niż jednym wrogiem, a także o optymalizację gdy więcej zacznie się dziać, u mnie z udostępnionej wersji na wersje działa co raz wolniej.
boję się o walkę z więcej niż jednym wrogiem
W jakim sensie?
Świat jest absolutnie przepiękny, ale wszystko inne to nadal wielka niewiadoma. Walka wygląda trochę lepiej niż ostatnio, ale gra nadal wygląda bardziej jak symulator zwiedzania średniowiecznego świata niż prawdziwy erpeg, ale poczekamy, zobaczymy.
Pachnie mi to No mans sky, tzn. ambitny projekt, ogromny hajp i ogromne oczekiwania, a wyjdzie sredniak i banka peknie w momencie premiery. Chcialbym sie mylic, ale naprawde nie widze tu fajnego gameplaya. Ladne widoczki i niby realistyczna walka (pytanie czy realistyczny znaczy przyjemny do grania) to troche malo aby pociagnac cala gre.
A propos realizmu:
Nie sądzę, by tu groził scenariusz NMS, która w oczach wielu miała być "wszechgrą". Devowie KC: D jasno, klarownie i wyczerpująco informują w kolejnych nagraniach, ku czemu idą, co chcą osiągnąć. A chcą osiągnąć najwyraźniej nie "wszechgrę" mającą się podobać każdemu, a coś skierowanego do ściśle określonego i specyficznego targetu - graczy ceniących przede wszystkim historyczną akuratność, realizm i autentyzm. Kto inny może dla przykładu nie docenić realistycznego systemu walki nawet, gdyby okazał się dobrze zrobiony. Tacy - owszem.
Chcecie mi powiedzieć, że rycerze tak naprawdę nie turlali się w czasie walki jak słynny szermierz Geralt z Rivii? :)
Turlali się tylko ci po próbie traw i ci co nie spodziewali się Hiszpańskiej Inkwizycji.
Czy gra będzie w polskiej wersji językowej ? (Na ps4)
Wreszcie coś nowego w systemie walki, mount & blade przetarł szlaki a KC go ulepszy mam nadzieję. NA VR + jakiś wiimote pewnie byłby szał immersyjny :)