Enderal: The Shards of Order - premiera anglojęzycznej wersji gigantycznego moda
Ten moment gdy uświadamiasz sobie, że modderzy potrafią zrobić lepszego moda do gry niż Bethesda całą grę...
Po 3 godzinach gry mogę stwierdzić że Bethesda powinna spalić się ze wstydu przy tym modzie - graficznie wygląda świetnie, dubbing też całkiem niezły, dobrze napisane rozbudowane dialogi a w dodatku mroczny klimat świata aż wciąga, po zagraniu w tego moda nie ma dla mnie już powrotu do Skyrim.
Ten moment gdy uświadamiasz sobie, że modderzy potrafią zrobić lepszego moda do gry niż Bethesda całą grę...
że ci nie wstyd takich głupot wypisywać
a z tym sie akurat zgodze. Dla mnie Skyrim byl tylko odswiezonym Oblivionem ze szczatkowa warstwa fabularna.
To akurat wiadomo od dawna. Wystarczy wspomnieć ich patenty: bezręka postać w prologu Skyrima, "bobas" w Fallout 3 czy tramwaj, który jest czapką też w FO3. Gdyby byli grupą modderów pochwaliłbym pomysłowość i zaradność. Ale na Viveka! To przecież profesjonalne, bogate, liczące kilkaset osób studio! Z drugiej strony po co się starać skoro ludzie kupią wszystko co wyjdzie spod szyldu Bethesdy.
Niestety muszę się zgodzić z zdanie @dj_sasek i @sebogothic. Lubię gry Bethesda i może są dobre, ale są dalekie od ideału.
Gothic 1-2, Wiedźmin 3 i Fallout: New Vegas są zdecydowanie lepsi od gry Bethesda. Taką jest prawda.
Twórcy Nehrim znają się na rzeczy. :)
@paul181818
Nie. Tak samo jak w przypadku Dishonored, Bethesda była tylko wydawcą.
@paul181818 - Nie, Fallout: New Vegas jest od Obsidianu. Tak ciężko sprawdzić w Encyklopedii? Produkcje na poziomie New Vegas są poza zasięgiem Bethesdy. Oni po prostu nie mają talentu, a gry sprzedają bazując na marce i kłamstewkach Todda, a nie na jakości samych produkcji.
Powiem wam, że Bethesda w duzej mierze wymaga od gracza "wyobraźni" - spójrz świat jest olbrzymi, możesz robić co chcesz - oczywiście w granicach tego co ci oferujemy, czyli eksploracja i zabijanie - w momencie gdy ktoś zarzuci im mase błędów, npc padające jak bezwładne laleczki czy wiele bugów to automatycznie pojawia sie jeden fan który rzuci "WIELKI ŚWIAT, WIELE MOŻLIWOSCI, IDZIESZ GDZIE CHCESZ, ROBISZ CO CHCESZ". - tylko pamiętaj, nie mozesz zabic dzieci.
Niestety w pewien sposób - jak na mój gust - upośledzili Fallouta, własnie taką poprawnością polityczną.
Nigdy nie zrozumiem oh i ahów nad ich produkcjami - ale nie powiem tez, ze są złe - grunt, że moderzy mają co robić.
I chyba tylko przy trzeciej częsci tes'a (poprawcie mnie jesli sie myle) postarali się o bogatą treść świata, nie tylko sam świat - moze wynikało to z tego, ze nie wszystkie kwestie były zdubbingowane.
Już w sumie kończąc - tworzą gry na jedno kopyto - z kazda nową generacją (i mówie tu o ich technologii), upraszczają swoje produkcje coraz bardziej.
jacy wy wszyscy madrzy... po pierwsze moderzy dostaja cala mechanike za free, nad ktora siedzieli tworcy skyrima. obstawiam, ze gdyby dac z rok albo dwa lata to mielisbysmy mega tytul a nie swietna mechanike gry i grafe, z duzymi brakami fabularnymi. wydawca pogania, developer zasuwa. a banda ignorantow tylko krytykuje. gdyby nie developerzy i to co zrobili (samo stworzenie toola do modowania to kawal czasu i srodkow) to byscie nie uswiadczyli zadnego moda.
@omatkoicorko - Zdajesz sobie sprawę, że niemal cała mechanika ze Skyrima w tym modzie została zmieniona? Wymagasz, żebyśmy klękali przed Bethesdą i dziękowali im za fanowskie mody, które nawiasem mówiąc są lepsze od ich wszystkich produkcji stworzonych po Morrowindzie? Bitch, please...
@omatkoicorko
Tutaj tak właściwie nie dostali dużo więcej niż dostają korzystając z gotowego silnika (Unity, Unreal Engine) + trochę assetów Skyrima, widać tu nawet że podczas tworzenia walczyli z toporną mechaniką Skyrima - prawie nie możliwe dodanie nowych częsci menu - nowy ekran postaci jest tak właściwie oknem dialogowym czy zbyt mała możliwość modyfikacji drzewek perków. Jakby twórcy moda mieli jakiś większy budżet i trochę więcej czasu to mogliby stworzyć tą grę od podstaw bo talentu im nie brakuje.
@omatkoicorko
przy okazji zdajesz sobie sprawę, że wydawcą i developerem - była bethesda - co prawda dwa różne odłamy, ale jednak bethesda xD
Corpo, corpo? No nie wiem - jestem w stanie usprawiedliwić troike games, którzy byli popędzani przez activision.
Stety albo niestety status Bethesdy, pozwala jej na wypuszczanie zabugowanych, schematycznych tytułów (głownie RPG) - patrz Fallout 4, nikt mi nie wmówi ze F4 to gra 2015 roku xD
Co do narzędzi xD - umówmy się, że trudno jest "rozebrać" pewne gry - i modderzy również, sa zmuszeni pisać własne narzędzia. Co ciekawe jeśliby tak przyjrzeć się skyrimowi to
powstał on na silniku Creation Engine - autorstwa bethesdy- który jesli wierzyć wikipedi bazował na silniku Gamebryo - autorstwa Gamebase Co - tak więc cóż.
Peace<3
Prezentuje się lepiej niż Skyrim. :D Skyrima kupiłem jakieś 2 lata temu i nadal porządnie nie ograłem. Okaże się, że tego moda przejdę szybciej i będę bawił się lepiej niż przy pełnoprawnej grze.
No w sumie przypomina trochę Gothica 3
Skyrima kocham, więc ten mod to tylko kwestia czasu jak zagram.
To dowodzi, że ludzie graja w Skyrima tylko dla modów. Bez nich szybko by o tej grze zapomnieli.
Po pierwszym screenie wygląda jak Far Cry (ten pierwszy, najlepszy) z ulepszoną grafiką :P
niech ktoś mi lepiej powie,czy Będzie można liczyć na spolszczenie tego moda :P
Ich poprzednia produkcja nie została w całości spolszczona, więc raczej polecałbym zagrać w ang. wersję.
Grupa Bratcwo Spolszczenia spolszczająca mody do Gothica chce się wkrótce zająć spolszczaniem tego moda
Ale najpierw muszą dokończyć jeszcze spolszczanie paru dużych modów do Gothica, dopiero potem zajmą się Enderalem, więc to trochę potrwa.
Moglibyście podać przynajmniej sposób instalacji, nie tylko linki do plików, nie instaluje się tego jak zwykłego moda. Instrukcja instalacji znajduje się na oficjalnej stronie moda: http://enderal.com/ na górze wybieracie język i postępujecie zgodnie z krokami.
Świetny ten dodatek, łądnie wygląda, dobrze napisane dialogi, fabuła wciąga i po godzinie-dwóch bije już na głowę Skyrim, muzyka jest klimatyczna i wpada w ucho, absolutnie nie ma się czego przyczepić.
Niech już dadzą spokój tej grze. Przydałby się nowy "Skyrim" z lepszą mechaniką.
A w ten mod można grać swoją postacią z podstawki czy trzeba wykreować na nowo? Jak wygląda dostanie się do tych nowych lokacji?
Nie grasz postacią z podstawki. Grę zaczynasz całkowicie od nowa, jest całkiem nowy system rozwoju postaci (są punkty doświadczenia) z podziałem na klasyczne 3 klasy (wojownik, mag, łucznik/złodziej/zabójca). Gra nie jest wogóle powiązana z uniwersum TES. To tak właściwie nowa gra tylko wykorzystuje silnik i część assetów Skyrima. Twórcy stworzyli nawet swój własny Launcher który pozwala na pobieranie aktualizacji.
Nijak. To całkowicie nowa gra, niepowiązana ze światem TES. Jedynie co mają wspólne to silnik. I bardzo dobrze.
Dzięki! Kurczę, to nie muszę instalować setki modów które miałem, mogę sobie zapuścić tylko tego i zrobić od nowa postać, chyba się skuszę.
Po 3 godzinach gry mogę stwierdzić że Bethesda powinna spalić się ze wstydu przy tym modzie - graficznie wygląda świetnie, dubbing też całkiem niezły, dobrze napisane rozbudowane dialogi a w dodatku mroczny klimat świata aż wciąga, po zagraniu w tego moda nie ma dla mnie już powrotu do Skyrim.
Mógłby mi ktoś wyjaśnić w jaki sposób się to instaluje?
Strona tego moda jakoś nie bardzo mi pomaga.
Najpierw musisz mieć zainstalowaną najnowszą wersję Skyrima (DLC i HD tekstury są niepotrzebne).
1. Wchodzisz na stronę www.enderal.com
2. Zmieniasz język na angielski
3. Klikasz przycisk System Requirements
4. Klikasz Installation package
5. Po prawej masz 3 linki do paczki, wybierasz skąd chcesz pobrać(torrent, moddb, nexus) i pobierasz - osobiście polecam torrenta bo to naprawdę duży plik (8GB)
6. Klikasz Launcher
7. Po prawej masz link do Launchera, pobierasz go
8. Launcher wrzucasz do głównego folderu Skyrima który podstawowo znajduje się w steam\steamapps\common (nie jestem pewien czy jest to wymagane)
9. Odpalasz Launcher Enderala, klikasz install, później musisz wskazać plik który pobrałeś w kroku 5
10. Po zainstalowaniu wchodzisz w zakładkę Update i instalujesz aktualizacje
11. Teraz możesz zmienić ustawienia graficzne, polecam wybranie jakiegoś presetu i nie kobinowanie, z jednym zastrzeżeniem - max opcje w Skyrimie tutaj oznaczają coś około Medium
12. Możesz grać
Dzięki za pomoc :) , ale jest kolejny problem gdy klikam na lunchera Enderala to nic się nie dzieje, nic mi nie wyskakuje. Nie wiem dlaczego, najnowszą wersje Skyrima mam.
Super, teraz tylko czekam na PL napisy.
Wiadomo kiedy wyjdą ????
Mało prawdopodobne że powstaną, mod jest ogromny, gdzieś widziałem informacje że wystarcza na 30-100 godzin gry. Nehrim był mniejszy a nie doczekał się spolszczenia.
Bractwo Spolszczenia zapowiedziało, że zajmie się tłumaczeniem tego moda. Ile to potrwa - nie wiadomo. Ale szczerze wątpię, że odpuszczą z tym, więc lepiej poczekać.
Kolejny mod do Skyrima - wielkość tej gry zdecydowanie można mierzyć tym, ile zwykli ludzie są w stanie poświęcić czasu na te mody po godzinach. Chyba wrócę sobie do tej gry.
0 kompatybilności, ale mod ma swój własny Launcher w którym można aktywować mody do tego moda, trzeba zaczekać aż coś się pojawi.
SuperSamuraj
Musisz poczekać aż powstaną mody do tego moda. Zwykłe mody nie zadziałają.
Nie musisz usuwać żadnych modów. Launcher wszystko za ciebie robi i nic nie usuwa.
Może będzie musiał przeinstalować, mi gra nie chciała odpalić mimo tego że Launcher wyłączył i przeniósł mody.
Możecie mi podpowiedzieć, co trzeba zrobić aby uruchomić ten "mechanizm" w opuszczonej świątyni ? Tej co na początku ją znajdujemy jak budzimy się na plaży.
Klikam tę statue i wyskakuje, że coś pominąłem "you are missing st"
Koło jednego ze szkieletów leży klucz, w miejscu w którym podniosłeś księgę umiejętności.
szkoda tylko, że nikt nie wspomniał o tym, że mod się crashuje randomowo co naście minut i że połowa jest po niemiecku
Hm..właśnie dzisiaj udało mi się ukończyć Faalskar. Jestem ciekawy czy dać temu modowi szanse. Ten pierwszy też był zapowiadany jako coś niesamowitego i dużo lepszego od właściwej gry, a okazał się po prostu ok modem, całkiem dopracowanym pod względem fabularnym, ale nic nie zmieniającym w mechanice. Tutaj widzę, że jest lepiej...No nic, zobaczę w wolnej chwili. Przynajmniej są już napisy angielskie.
Zapowiada się bardzo ciekawie. Fakt, że stabilnością, na razie, nie grzeszy, ale łatają go cały czas i updaty są automatyczne.
Trwają prace nad spolszczeniem Enderal. Mam nadzieję, że będą chętni. Może uda się wypuścić jeszcze w tym roku.
Tu można podejrzeć pierwsze TESTOWE screeny
Link do screenów:
imgur.com/a/6WKoe
Dobra wiadomość :)