No Man's Sky otrzyma nową zawartość w ramach darmowych dodatków DLC
I to sie chwali. Gra tania nie jest, wiec jakby dorzucili jeszcze DLC to byla by przesada.
Chociaz co ja wiem, EA robi to od lat a ludzie tylko przyklaskuja. Jakby dobry nie byl Battlefield, to masa DLC dla mnie zabila ta gre i juz 4 czesci nie kupilem, po tym co robili z 3.
Olbrzymi świat, a my nie możemy w nim spotkać żadnego z graczy ?, bez sensu i myślę, że po pierwszych zachwytach gra straci na popularności jak tego nie zmienią.
Jeżeli mieliby wprowadzić multiplayer, to gra automatyczne straciła swoją najwieksza "zaletę", czyli losowo generowane światy i wszyscy gracze mieliby jeden ten sam schemat.
Wszyscy gracze mają ten sam schemat, świat nie jest generowany losowo a proceduralnie. Jak wylądujesz na planecie X, którą ktoś inny znalazł to zobaczysz to co on widział.
A co, to już w każdej grze musi być multi, inaczej gra to ścierwo i zdechnie po tygodniu? Już i tak są takie cuda jak coś w rodzaju multi w nowym Batmanie od Telltale, gdzie każdy zdrowo myślący człowiek widziałby w tej grze tylko singla.
Niedługo do Syberii 3 wsadzicie multiplayera, bo przecież nie da się grać w grę samemu...
Wiesz, multi w grze opartej jedynie na eksploracji i zbieraniu kamieni, czy roślin, to troszeczkę co innego, niż multi w grze nastawionej czysto na fabułę.
Tak czy siak żadnego multi by nie było, bo co to za wielki mp jak co najwyżej byś mógł spotkać ducha z interakcją ograniczoną do czatu.
Chociaż teraz mnie zastanawia jak to jest z tym odkrywaniem w tej grze skoro to single, czy to serwer z góry ma całą mapę galaktyki, a gracze tylko odkrywają kolejne części?
Czy może to już jest jakoś w grze zapisane?
Czy w ogóle są, osobiste, zupełnie inne galaktyki jeżeli gramy bez neta?
Czy pierwszy odkrywca po prostu "odpala" procedurę generowania proceduralnego i to się zapisuje na serwerze?
Ale jeżeli tak to znaczy, że grając bez neta, będziemy mieli zupełnie inne środowiska na planetach, ale czy to będą te same planety w tych samych miejscach?
Też się nad tym zastanawiałem.Wydaje mi się że po prostu twórcy podczas produkcji wygenerowali świat, i każdy ma go narzucone.
Mylisz troche pojęcia. Swiat jest generowany proceduralnie a nie losowa. Tj mają formułę która odpowiada za wszystko. I formuła działa zawsze tak samo. Na serwerze zapisuje sie jedynie nazwq nadana przez gracza
Procedury (formuly) odpowiadaja za tworzenie sensownych (odpowiadajacych naturze) systemow planetarnych i samych planet, lacznie z wystepujacymi na nich formami zycia itp., nie za stworzenie calego obszaru gry przy pierwszym uruchomieniu. Zreszta wystarczy, ze gdziekolwiek jest zaimplementowany chocby jeden random number generator, i procedury stworza kompletnie inny wszechswiat dla kazdego gracza.
Grzmismyk
Nie może się zapisywać tylko nazwa, bo wtedy każdy by miał inaczej wyglądającą tą samą planetę, a tak chyba nie jest?
To by nie miało sensu, a że od początku promują to generowanie to gdzieś ono musi być prawda?
Kaszanka9
Tak jak pisałem ja i kolega wyżej. To nie jest losowe generowanie świata. Formuła użyta do tworzenia świata działa u każdego w ten sam sposób i tworzy zawsze te same światy u każdego użytkownika z racji tej samej formuły/wzoru.
Grzmismyk --> Ale masz cos na poparcie tej tezy, czy tylko tak ci sie wydaje?
Poczytaj chocby o tym czym jest slynnna Superformula, (ponoc) uzyta do generowania planet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
By choosing different values for the parameters ;\displaystyle a,b,m_;1;,m_;2;,n_;1;,n_;2;,n_;3;; ;\displaystyle a,b,m_;1;,m_;2;,n_;1;,n_;2;,n_;3;;, different shapes can be generated.
Oczywiscie w grze na 100% jest uzyta jakas autorska implementacja, ale zeby wszystko zostalo wygenerowane identycznie u kazdego gracza WSZYSTKIE parametry wejsciowe do kazdego wywolania procedury MUSIALYBY byc takie same. Masz jakis konkretny powod by uwazac, ze tak jest? Bo ja nie widze zadnego sensu w takim rozwiazaniu, skoro rownie latwo mozna wygenerowac rezultaty unikalne.
Niezbyt wiele wiesz o programowaniu, prawda? Bo inaczej mialbys pojecie czym jest "generowanie proceduralne", i ze procedurom i funkcjom zdarza sie posiadac parametry wejsciowe i wyjsciowe..
Nie ma czegos takiego jak RNG jest generator liczb pseudolosowych i to wszystko na co stac współczesne komputery.
Odnosnie powtarzalności liczbe pseudolosowa (wzaleznosci od stosowanej procedury) nozna generowac na bazie seeda ktory gwarantuje powtarzalność.
Dla mnie bomba, że nie ma multi, bo znów byłyby klany, rajdy srajdy itp... a ja chciałbym pograć w otwartym świecie bez debili, którzy mają frajdę żeby powkur...c innych w grze.
Fajnie jakby darmowe DLC stały się standardem, a nie tylko wyjątkiem pośród season passów po 60$.
Nie ma powodów do obaw o darmowe DLC. Wszyscy, którzy kupią Season Pass do No Man's Sky, dostaną każde wydane do gry DLC za darmo.