Sudden Strike 4 | PC
Walki między czołgami na 50-100 metrów? Jak tak to szykuje się kolejny naciągany nierealistyczny gniot jak w COH2.
Jak zrobią znowu 3D chłam zamiast się skupić na dobrze wykonanym 2D to strzelą sobie w kolano. Zrobią taki sam błąd jak HOI4 od paradoxu, idą w 3D a gry wyglądają w tym 3d właśnie gorzej niż w dobrym 2D. To jest jakby plagiat Company of heroes, gry dla gimnazy. Ogólnie lipa się zapowiada i najbardziej uderza to, że pomimo porażki SS3, którą właśnie obrandzlowali jako 3d nadal nie wyciągnęli wniosków, że poważniejsze strategie powinny być 2D bo można to zrobić lepiej i efektowniej.
To że strategie nie są już robione w 2D to czasami duży błąd. Gry w 3D to mogą sobie robić większe firmy. Np taka Twierdza 3 gdyby zrobiono ją w ładnym 2D to napewno wyszło by to jej na lepsze.
A to @Zalewany nie widziałeś RTS w 2D?
Poza tym od kiedy to grafika 3D świadczy o dobrej strategii?
Poza tym od kiedy to grafika 3D świadczy o dobrej strategii?
Gdzie ja takie coś napisałem? Miałem na myśli, że duży wydawca/twórca raczej nie zrobi dzisiaj gry w 2D bo nie będzie ryzykował, że gra przez to nie zostanie zauważona przez gimbograczy, którzy patrzą najpierw na grafikę. Dlatego właśnie napisałem (a raczej miałem na myśli), że jak ktoś miałby zrobić dzisiaj strategię w 2D to raczej byłaby to gra indie/niezależna.
Sam grałem w pierwsze Suddeny, Close Combat czy choćby Twierdzę Krzyżowiec i te tytuły zjadają niejednego dzisiejszego RTSa będącego w 3D.
Ta gra skręciła za mocno w stronę odrealnionego Company of Heroes 2. Ja wiem że trzeba sprostać oczekiwaniom współczesnych dzieciaczków ale nosz kurwa. Z tego co widać na trailerach to piechota jest tylko dodatkiem dla pojazdów zmechanizowanych. Panie zapomnij Pan że jak w SS2 większość to piechota była, dzieciaczki bardzo lubieć czołgi.
Wygląda na to że nadal najlepiej się prezentuje Men of War Assault Squad 2 gdzie na pół mapy mają zasięg czołgi i działa.
Grałem kilka dni temu w Sudden Strike 2 Wojnę o Zasoby nic się nie postarzała a taki odrealniony Blitzkrieg 2 mocno. Aż sprawdzę SS3 bo nigdy nie grałem tylko jedynka i dwójka.
CoH 2 odrealniony? Wg mnie pod uwagę bierze więcej aspektów, choćby linie zaopatrzeniowe i utrzymanie terenu, co nie pozwala graczom trzymać jednostek w bazie i tylko czekać "na ostateczne starcie". W SS kilku piechurów nie ma szans z żadnym samotnym czołgiem, natomiast w CoH odpowiedni balans tych dwóch różnych jednostek pozwala choćby podejść piechurom do maszyny i ją uszkodzić. W CoH świetnie jest też rozwiązana kwestia ostrzału z broni maszynowej czy artylerii - ogień jest zmasowany, ale niecelny, co przyszpila piechotę, ale nie eliminuje jej zupełnie. Już nie wspomnę o pro graczach, którzy potrafią świetnie wykorzystać mechanikę gry i obrócić szalę zwycięstwa na swoją stronę w pozornie beznadziejnym momencie tzw. comeback. Pamiętam też niejedne ponad godzinne starcia na środku mapy, który to środek był przeorany pociskami i razem z przeciwnikiem tkwiliśmy w impasie, okopani na pozycjach, gdzie o zwycięstwie decydowały subtelności... Ah, piękna gra, trochę w nią grałem aż usunąłem, bo za dużo czasu jej poświęcałem. A SS4 też uważam za bardzo dobrą, nieprzekombinowaną i lekką grę, która mnie przyciągnie na chwilę, bo jednak poprzednie osłony przy tej wypadają dziś nieco topornie i wymagały większego zaangażowania.
Czekam niecierpliwie, kolega wyżej ma troche racji z tymi czołgami, ale mam nadzieje że gierka będzie fajna. W SS3 nie grałem bo na win 7 i 10 jakiś błąd wyskakiwał ;/
SS 1 i SS2 to najlepsze gry strategiczne w jakie grałem, masa możliwości żeby poruszać głową, szczególnie fajne przy rozgrywkach z ludźmi. Dopiero potem po nich powstał Blizkrig i Heroes, według mnie te gry to żenada grywalność zero wygrywa ten co klika szybciej kompletny bezsens pod katem grania w strategie.
Oczywiście jest ryzyko, że zrobią pod publiczkę dla nastolatków, ale po co mieli by kontynuować serię?? Mam nadzieje że zachowają grywalność z SS1 i 2
SS3 niestety sie nie udała, za dużo było błędów, a ta gra pokazuje swoje możliwości szczególnie jak się gra drużynami np 4 v4 .
Czekam niecierpliwie :)
CoH 2 odrealniony? Wg mnie pod uwagę bierze więcej aspektów, choćby linie zaopatrzeniowe i utrzymanie terenu, co nie pozwala graczom trzymać jednostek w bazie i tylko czekać "na ostateczne starcie". W SS kilku piechurów nie ma szans z żadnym samotnym czołgiem, natomiast w CoH odpowiedni balans tych dwóch różnych jednostek pozwala choćby podejść piechurom do maszyny i ją uszkodzić. W CoH świetnie jest też rozwiązana kwestia ostrzału z broni maszynowej czy artylerii - ogień jest zmasowany, ale niecelny, co przyszpila piechotę, ale nie eliminuje jej zupełnie. Już nie wspomnę o pro graczach, którzy potrafią świetnie wykorzystać mechanikę gry i obrócić szalę zwycięstwa na swoją stronę w pozornie beznadziejnym momencie tzw. comeback. Pamiętam też niejedne ponad godzinne starcia na środku mapy, który to środek był przeorany pociskami i razem z przeciwnikiem tkwiliśmy w impasie, okopani na pozycjach, gdzie o zwycięstwie decydowały subtelności... Ah, piękna gra, trochę w nią grałem aż usunąłem, bo za dużo czasu jej poświęcałem. A SS4 też uważam za bardzo dobrą, nieprzekombinowaną i lekką grę, która mnie przyciągnie na chwilę, bo jednak poprzednie osłony przy tej wypadają dziś nieco topornie i wymagały większego zaangażowania.
Pytanie do was - czy znacie jakiegoś RTS-a o II WŚ (ewentualnie czasy współczesne) z nieliniową kampanią, niczym z serii Total War (oczywiście bardzo uproszczoną, ale z oddzielonym trybem RTS i turowym na mapie Europie/świata)?
Dzięki damianyk za odpowiedź, od siebie mogę dodać jeszcze bardzo niedorobioną grę, niestety, War Leaders Clash of Nations. Jeśli znacie jeszcze jakieś gry w takim stylu, to będę wdzięczny za podanie tytułów!
Niestety dużo fajerwerków, mało dobrej strategii, zapewne nawet CoH 2 jest lepszy :(
Ja na ich miejscu skupił bym sie na rozwijaniu 3 części w symulacje pola walki.
W porównaniu do Blitzkrieg 3 wypada to dużo lepiej ale nie jest to to czego ja bym oczekiwał. Mam pewnie spaczony mózg bo ostatnio grałem w Steel Division Normandy 44 i w SS4 razi przedewszytkim widoczność na 10m... DOSŁOWNIE 10m
Grafika pięknia, klimat jest ale strategii w tym zero a mechanika zalatuje latami 90'... Czekam na jakiegoś moda który sprawi że odziały będą widzieć na odległość podobną chociaż do Company of Heroes bo to jest śmieszne...'
A raczej czekam na inną grę... ehh
Wnioskuję z twojej wypowiedzi, że SS4 jest zrobiony w stylu dwóch pierwszych części, czyli (przynajmniej dla mnie) jest dobrze.
Bardziej wypadało by napisać raczej jak gra wypada w porównaniu do poprzedniej części, prawda? :)
Company of Heroes to nie jest, ale wygląda fajnie!
Twórcy tutaj dali totalnie ciała. Sudden strike bardzo ładnie się rozwijał przecież aż do 3 części, która może pomimo małej popularności, ale była jednym z najbardziej realistycznych TRSów okresu II wojny.
Natomiast teraz strzelili sobie w stopę wydając grę arcade, a nie strategie.
Niestety, nie wiem jak bardzo będę się wysilał to nie znajdę w SS4 nic ze strategii.
Do zalet można zaliczyć oprawę graficzną i efekty, na tym kończą się plusy.
Ja jestem zawiedziony po całości, bo oczekiwałem realistycznego RTSa, przynajmniej na miarę WarGame lub Steel Division: Normandy.
Daje 5 jedynie za oprawę graficzną, ale czuję że to zbyt wysoka ocena.
Właśnie zobaczyłem gameplaye z SS3 i łał! chyba musz sobie w to zagrać. Wygląda dużo lepiej to od czwórki
Mnie osobiście gierka się podoba, bardzo mi przypomina Codename:Panzer którego bardzo lubię. Bardzo się cieszę że bliżej jej do Company of Heroes 2 niż do Steel Division: Normandy za którym słabo przepadam.
No i na coś takiego czekałem długie lata! W przyszłości zagrywałem się w Codename:Panzer, to była gra gdzie spędzałem godziny dziennie grając w to nie wykluczone że kiedyś wrócę do tego tytułu. Grałem też inne gry tego typu ale żadna nie była na poziomie Panzer'a.
Gra ma trzy kampanie, po 7 misji w każdej, mogło być ciut więcej. Graficznie jest przyjemnie a sama gra jest kopią wspomnianego Codename:Panzer co jest sporym plusem.
Gra mi się przyjemnie i jest to odskocznia od tych wszystkich premier i gier AAA .
Gra mnie zawiodła i to bardzo. Nierealistyczny gniot. Nie ma nic z klimatu dawnych części (zwłaszcza 2). Porażka i odradzam kupowanie tego .
Pograłem z godzinkę. To co rzuca mi się w oczy to np. cenzura, chodzi mi o nazistowskie flagi, szkoda też że nie można naprawiać czołgu(może tego nie potrafię zrobić xd). Oprawa graficzna bardzo ładna :)
Czy można w jakiś sposób wyłączyć mgłę wojny? (fog of war)
Mgły wojny nie można wyłączyć, to raczej oczywiste.
Co do naprawy to oczywiście można naprawić czołg - albo masz do tego zdolność albo pojazd inżynieryjny.
Bardzo dobra i trudna gra, zdobycie 3 gwiazdek to przynajmniej dla mnie, duże wyzwanie. Bardzo dobrze mi się gra od 10h, 1 kampania prawie za mną. Polecam!
Niestety zawiodłem się i musze przyznać, że np Blitzkrieg 2 już jest lepszy od tego czegoś, bo poprzednie odsłony Sudden Strike były bardzo dobre.
Zgaszam się. Świetna rzecz. Gram w to namiętnie od pierwszej części. Jedna z niewielu gier, kw óte gram na laptopie, a nie na konsoli.
Musze przyznać że gra naprawdę w porządku , polecam .
Na plus zasługuje:
-Oprawa graficzna
-Animacje (min. Latające naboje xD)
-Długość gry (21 misji w kampanii single player )
-Walka
-Fizyka
-Szczegółowo opisana historia wojny
-Realizm
Na minus
-Wolne , mozolne poruszanie się naszych jednostek po terenie , często blokowały się nasze pojazdy między sobą ....
-Wysoki poziom trudności
Zapraszam na całą serię z gry https://www.youtube.com/watch?v=x17PDxyI4AE&t=0s&list=PLVYHO_RNJKKg7BUSpz37mf4g0AucSS8ut&index=2
Jak tylko zobaczyłem tą grę i gameplaye, uznałem ją za godnego następce kochanego przeze mnie Blitzkriega 1, niestety zawiodłem się, da się grać i czerpać fun, ale tej grze bliżej do company of heroes niż do blitza pierwszego.
plusy
- grafika
-zdobywanie gwiazdek za misje (nie wiem czy to plus)
-dźwięk
-zdobywanie jednostek
-zaopatrzenie
-leczenie
minusy
-śmiesznie krótka (po 7 misji na 3 frakcje)
-nieintuicyjne rozmieszczenie klawiszy
-brak możliwości stawiania pól minowych(pól minowych a nie pojedynczych min) i budowania chociażby okopów
-MAŁA różnorodność jednostek
-mozolne przemieszczenie jednostek (tak trudno zrobić kompresje czasu?) które często blokuje siebie na wzajem
-niektóre misje są przesadnie długie (stalingrad) albo żałośnie krótkie (market garden)
-prawie zerowa przydatność p.lotek i stanowiskowych karabinów maszynowych
-niektórych osiągnięć nie da się zdobyć
Ogólnie nie jest to zła gra, ale do Blitzkriega 1 jej daleko
6.5/10 z mojej strony, nie tego się spodziewałem
Bardzo przyjemny w odbiorze RTS. Graficznie bardzo ładna, szkoda tylko, że polegli żołnierze i zniszczone jednostki tak szybko znikają. A zanim znikną, zniszczone pojazdy przesuwane są przez poruszające się jednostki, jakby były wykonane z kartonu. Sterowanie typowe dla RTS, także dość łatwe do opanowania. Dla fanów epoki dostępnych jest sporo filmików historycznych, co stanowi dodatkowy smaczek. Mogłaby być tylko trochę bardziej urozmaicona pod względem ścieżki muzycznej.
Świetna gra, ale może jestem mało obiektywny, bo to typ gry, który uwielbiam.
Według mnie gra jest przyjemna lekka czasem trochę bardziej wymagająca.
Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć gameplay z gry zapraszam na kanał YouTube Około Kulturowo.
Jest tam przedstawiona cała kampania Niemiecka.