Evolve przechodzi na model free-to-play
"a w ramach mikropłatności będziemy nabywali dodatkowe postacie, potwory, bronie i skórki" - a to nie było tak przypadkiem od dnia premiery? Mnie Evolve zraziło pazernością ich twórców. Gra w podstawce była już strasznie droga, a cena dodatkowej zawartości także odstraszała.
Niecałe dwa miesiące po premierze o grze która jest projektem stricte sieciowym zrobiło się totalnie cicho, więc trzeba przyznać że w obliczu nikłej popularności Evolve, 2K Games i tak długo czekało ze zmianą modelu dystrybucji. A pamiętam jak na E3 w 2014 roku gra zgarniała prawie wszystkie nagrody dla najlepszej gry targów...
Tej gry i tak już nic nie uratuje.
Niecałe dwa miesiące po premierze o grze która jest projektem stricte sieciowym zrobiło się totalnie cicho, więc trzeba przyznać że w obliczu nikłej popularności Evolve, 2K Games i tak długo czekało ze zmianą modelu dystrybucji. A pamiętam jak na E3 w 2014 roku gra zgarniała prawie wszystkie nagrody dla najlepszej gry targów...
Z dużej chmury, mały deszcz.
Oddawać pieniądze. W free to play na pewno nie będę grał.
Kolega Buggi ewidentnie nie uważał na języku polskim, więc chyba trzeba mu przypomnieć. Mianowicie:
"we" piszemy przed wyrazami, które zaczynają się od spółgłoski "w" lub "f", a potem mają jeszcze jedną spółgłoskę, np. we Francji, we Włocławku, we Wronkach (źródło: słownik PWN). Stąd też pisze się "We free to play", bo po wyrazie "we" są dwie spółgłoski (f i r). Pomijając już fakt, że w ten sposób łatwiej się mówi - spróbuj powiedzieć "w Włoszech". :P
No to ciekawe, co z ludźmi, którzy wydali kasę na grę. Wydymają ich bez mydła? To, że gra przejdzie na f2p albo zwyczajnie umrze było pewne, przy takiej liczbie DLC nie ma się co dziwić.
A co ma z tymi ludźmi być? Kupuje się gnioty to ich sprawa, jakie wydymanie, niby z zwrot kasy czy coś, ha ha, zapomnij.
Przecież ta gra to jest już dawno trup, posiadacze i tak nie mieli po co w to grać, multi trup.
Właściwie to powinni się cieszyć, bo kasy im nikt nie zwróci, a f2p może sprawić, że znowu będzie z kim pograć, gdyby nie to, nadal byłaby bezużytecznym trupem.
"a w ramach mikropłatności będziemy nabywali dodatkowe postacie, potwory, bronie i skórki" - a to nie było tak przypadkiem od dnia premiery? Mnie Evolve zraziło pazernością ich twórców. Gra w podstawce była już strasznie droga, a cena dodatkowej zawartości także odstraszała.
Jak wyjdzie za darmo to sprawdzę na Steamie.
Tak kończą sieciowe strzelanki, ktore nie posiadają singla. Nikt juz nie chce płacić, za kilka postaci i niewiele map skoro w modelu f2p sa podobne gry. Boje sie żeby za 2 lata Overwatchnie skończył podobnie, bo to dobra gra.
Gra jest nudna i schematyczna, widać to już było w wersji beta.
Zamiast rozbudować tryb "versus" który zaprezentowali w L4D ( min. 4 vs 4, cały czas do przodu, nie arenki, zadania wykonywane po drodze, losowe środowisko ) zaczęli wydziwiać i wyszło takie nie wiadomo co. I jeszcze ten bezczelny model sprzedaży.
Falantil sry ale bzdury gadasz :P niby w CS masz singla ? Albo w quake, unrealu ? No chyba, że walka z botami Cię zadawala ...
Co do samej gry chciałem kupić ale widząc ceny za grę, edycje deluxe itd zapaliła mi się w głowie czerwona lampka ... I miałem racje za pakiet łowców 50 pln za skórkę potwora i mapę prawie 80 o0 dziękuje postoję. F2P w końcu sobie zdali sprawę że lekko przegięli pauke ? (błąd celowy)
@Gorn To już kwestia gustu, a patrząc na ilość osób które grają/grały w te gry to wielu się z tobą nie zgodzi.
Chciałem kupić, ale zawsze jak się do tego zabierałem to kupowałem coś innego. Teraz będę miał świetną okazję by przetestować.
Już jakiś czas temu użytkownicy gryonline dobrze przewidywali, że ta gra przejdzie na model free2play.
A ja jestem mega zadowolony z tej wiadomości. Zawsze chciałem kupić ale czekałem na dobrą okazję bo grałem w bete/alphe i bardzo mi się spodobało. Przynajmniej teraz będzie więcej ludzi grało xD.
Tej gry i tak już nic nie uratuje.
Grałem w zamkniętą bete i mi się to dość podobało. To co zniszczyło tą grę to kosmiczne ceny za samą podstawową grę, i masa dodatkowej zawartości za srogą opłatą. Szkoda ludzi co dali po kilkaset złotych na ten produkt.
Gry oparte na modelu płatnym w takim trybie gry, to paradoks. Biedni gracze, którzy zostali wychędożeni bez łoju.
Kurwa serio płaciłem 40 euro żeby teraz było to za free
ja pierdole oddawać moje pieniądze złodzieje... Najpierw EA mnie oszukało z Bf Heroes a teraz to.
Ciesz sie, bo dzięki temu w tym trupie będzie z kim grać.
A jak kupujesz gnioty to Twoja sprawa.
jak mniej niż 2 godziny jesteś w stanie odzyskać kasę jak więcej to zapomnij chyba że sąd ale wtedy więcej wydasz na adwokata.
Taka swietna produkcja, ktora w moich oczach tracila im blizej byla jej premiera az wkoncu czar prysl po premierze. Czy F2P cos pomoze? W jakims stopniu napewno podniesie popularnosc no bo za darmo kazdy wezmie i sprobuje ale ile z tych ludzi zostanie. Ilu z tych ludzi ma dobra zgrana grupe z ktora mozna by grac czesto....niewiele. Coz, powodzenia Evolve na nowej drodze zycia :)
Z jednej strony jestem zadowolony, bo może nareszcie będzie sobie można fajnie pograć bez czekania 15 minut. A co do straconego hajsu to i tak nie mam bólu dupy bo Evolve'a kupiłem za hajs z wydropionej kosy.
Gra okazała się niewypałem, więc nic dziwnego, że chcą przejść na model z mikropłatnościami
No, to przynajmniej sobie teraz to ogram, bo wcześniej zawsze była jakaś inna gra na którą wolałem wydać pieniądze :D.
Jak gra po 2 latach trafia na przeceny i zamiast 60 kosztuje 2 ojro to tez podnosicie krzyk ze was wydymano?
Zamiast sie cieszyc ze gra ma okazje dostac druga szanse i zastrzyk graczy to pokrzykiwanie.
Kiedy tylko zobaczyłem pierwszą zapowiedź tego tytułu i dowiedziałem się na czym polega rozgrywka, to pomyślałem sobie: "To się nie przyjmie".
Sam pomysł wydał mi się troszkę toporny i nudny. Choć miał niejaki potencjał, to jednak polowanie w czteroosobowym zespole na jedną, wielką paskudę szybko się nudzi. Jest dobre na chwilę, albo jako odskocznia, ale w dobie tylu gier sieciowych nie potrafi zatrzymać gracza na dłużej.
Wiadomo że teraz robienie płatnych sieciówek jest zaledwie chwytem marketingowym, by wyciągnąć więcej kasy na start od naiwnych. Potem i tak przechodzą na model F2P z mikropłatnościami, który wysysa z graczy znacznie więcej niż jednorazowe kupienie gry, a następnie gra przestaje być wspierana przez deweloperów, którzy zostawiają ją na pastwę cziterów i botów. Taki tytuł dryfuje jeszcze przez jakiś w odmętach sieci, czekając na naiwnych, którzy skuszą się kolorowym banerem z migoczącym F2P na przedzie. A po kilkunastu godzinach rozgrywki zorientują się, że wieje nudą, są bugi, brak optymalizacji, cziterzy i ogólnie syf, a na maile do supportu odpisuje bot.
To się po prostu bardziej opłaca. Sklecić na szybko jako taką sieciówkę, wycisnąć co się da i zostawić ją na pastwę losu, niż się nią należycie zajmować. Teraz jest przesyt. Za dużo tego wszystkiego. Gracze się wykruszają, nudzą, grają w wiele gier po trochu. Trudno ich zatrzymać. Starzy gracze mają już swoje ulubione tytułu w które grają od dawna i nowe traktują tylko jako ciekawostkę.
fajnie napisane tylko podaj proszę jeszcze tylko jakieś tytuły co powyższą ścieżką skończył swój żywot.
@Dzienciou
Żeby daleko nie szukać: Ghost Recon Phantoms.
Niekiedy takie gry nie są całkowicie porzucane przez deweloperów, ale też ich wkład w późniejszym czasie staje się minimalny, a gra żeruje na mikropłatnościach. Ghost Recon Phantoms zaczynało się naprawdę obiecująco, ale deweloperzy szybko zorientowali się, że gracze mają za dużo, więc zmienili politykę, czyniąc z tytułu gniot p2w, gdzie cena wszystkich dodatków wynosi około siedmiuset euro.
Jeżeli sobie wygoglujesz listy sieciówek, to sam zobaczysz ile tego jest. Pomijając crapowe tytułu, sporo z nich dalej się trzyma, żerując na naiwności ludzi.
A co było z Aion'em? To już stara gra (patrząc z perspektywy czasu), ale jaki był hype, że oto nadchodzi pogrom dla MMO. Że niesamowicie atrakcyjna siekanina, że niezwykły system walki i w ogóle. Gracze kupili grę, a potem zostali z ręką w nocniku, bo przeszła na F2P. Co prawda za to że ją kupili dostali jakieś premie, jednak po przejściu na F2P pojawiła się masa cziterów, a support jakby zmarniał. Że o balansie pomiędzy klasami nie wspomnę.
Niestety widać typową dzieciarnię f2p.
Traper który nie tropi, medyk który nie leczy.. każdy tylko biega na oślep i strzela do WSZYSTKIEGO.
Ale za to potworem bardzo łatwo się takich niszczy.
Mysle, ze ta recenzja ze steam mowi wszystko o tworcach gry
spoiler start
Well, I'm one of those so-called "founders" who originally bought the game for 79,99 € when it was released. Not to mention the money I spent on additional downloadable content.
I'm not blaming the developers for making "Evolve" a F2P title as this was necessary without a doubt to bring the game back to life. It was literally dead before and hardly possible to find people to play with.
But what I'm really offended by is the behavior of the developers towards their "appreciated founders". Within 234 hours of gameplay I managed to level up 18 of the hunters to elite status - which also unlocked their elite skins. With the switch to F2P my so far achieved progress has been completely erased. My hunters aren't elite anymore. The elite skis are gone. All unlocked badges are gone. I'm level 1 again and "Evacuation" mode - the only mode I played - has been removed from the game. Content that I originally paid for!
What do I actually get as a "founder" in return? Well, I couldn't find any new skins I didn't already own before. Instead of that 18 previously unlocked elite skins are gone. Oh, I forgot. I got the incredible amount of "3000 keys". An amount you can get by playing the game for one hour and that's not even enough to unlock a skin. That's what you're worth as "founder" to the developers.
I would have liked to return to the game before but wasn't able because there weren't any players left. Now the players are back but content I paid for and progress I achieved within hundreds of hours of gameplay simply have been wiped. I actually wished to return to the game but with a kick in the nuts like this that is sold to you as a warm hug this wish just got kicked into the dust.
spoiler stop
Ta recenzja sprowadza się do narzekania jakiegoś człowieka, że spędził X godzin aby nabić max levele postaci i odblokować skórki elite, a teraz wszystkie statystyki zostały zresetowane do poziomu zero. Rozumiem, że to może być dla niego przykre (dla mnie nie - choć też jestem "founderem" od dnia zero), ale w sytuacji gdy gra została kompletnie przemodelowana - mechanika, mapy, większość elementów - zachowanie starych statystyk mija się z celem.
Co do samej jakości Evolve Stage 2 - oceniam bardzo wysoko i bardzo pozytywnie. TRS udało się zachować oryginalną koncepcję walki 4 vs 1 boss, natomiast zmiany w mechanice gry usunęły główne cechy za które niektórzy ludzie krytykowali Evolve. W tej chwili rozgrywka jest pełna akcji od pierwszej chwili potyczki, nie ma biegania za ukrytym potworem, mapy i wiele elementów zostało zoptymalizowanych pod względem balansu - na podstawie doświadczeń ponad roku gry live.
Zdecydowanie polecam. Dla mnie 9/10. Na pewno warto przynajmniej spróbować czy gra przypadnie do gustu.
PS. Scenariusz Evacuation był mocno krytykowany i 98% graczy omijało ("skip map") ten tryb gry w "Quick Play". Jego brak nie jest dla większości ludzi ani zaskoczeniem ani jakąś istotną wadą. Tym niemniej - o ile dobrze pamiętam z patch release - ma zostać ostatecznie wprowadzony do gry nieco później.
Ja na szczęście za full wypas edycję zapłaciłem ok 160 zeta... ruski klucz w czasach kiedy jeszcze STEAM nie groził banami za takie rzeczy więc mam wszystko kupione... Znaczy wszystkie postacie, bo cały progres poszedł sie $#@% a miałem max level i sporo elite postaci wygrindowanych, tak bo trzeba było challenge robić co zajmowało bardzo dużo czasu... i te 3000 kasy to na dobicie, za same loginy czasem dostaje sie polowe z tego... Do tego brakuje filmikow dla kazdej postaci przed pierwsza rozgrywka dla noobow - wiele osob tylko strzela bedac totalnie bezuzytecznym dla druzyny...