Fallout 4: Vault-Tec | PC
Te DLC oprucz far harbor są żałosne. Po co mi jakieś gówna do robienia jakiś domów mebli i bezsensownych rzeczy z których mało co się korzysta. Bodajrze wyszły już 3 takie niepotrzebne dlc zamiast tego mogli by zrobić jakąś kolejną fabułe.
Ja uważam że budowanie w Falloucie 4 to fajna rzecz zawsze mi tego brakowało w follout3
Wszystkim się nie dogodzi. W Skyrim ludzie narzekali ze nie można zbudować własnego domu i zaczął się wyścig modów które na to pozwalały aż tu nagle dodano tą możliwość w dodatku Hearthfire. W F4 już od samego początku można było zbudować nie tylko dom (czy raczej pełny dziur, kontener z oknami, meblami, itp) tylko pełni funkcjonalna samowystarczalną bazę z uzbrojonymi po zęby mieszkańcami. Kolejny dodatek dał możliwość zbudowania fabryki, a teraz, będzie można zbudować kryptę. Dla niektórych to faktycznie badziewny mod (że nie wspomnę o cenie) ale jednak są tacy który już zacierają rączki i w myślach projektują kryptę i choć sam nie zaliczam się do tych osób, chętnie zobaczę filmiki osób które takowe zbudują.
Jak miło, super ;)
Bawi mnie to że ludzie narzekają że po co taki dodatek, że simsy, że nie warte pieniędzy, a moim zdaniem bardzo ciekawa rzecz, w połączeniu tym bardziej z dodatkiem dającym nam do dyspozycji maszyny do produkcji różnych przedmiotów. To jest grą o otwartym świecie, więc dodatki mają go wzbogacać w kolejne bajery co twórcy właśnie robią. I przestańcie narzekać że drogo, bo 20 zł to moim zdaniem bardzo mało i skoro ktoś miał ponad 200 żeby kupić grę to co za problem dać 20?? Wiadomo, nie chcesz to nie kupuj ale ja kupię z przyjemnością, bo dla mnie od początku brakowało mi możliwości stworzenia własnej krypty. Choć nie powiem, bo Far Harbor to świetny dodatek za który autorom się należą wielkie dzięki, bo teren i fabuła w nim są na najwyższym poziomie
Choć mało jeszcze wiem o dodatku, zakładam że będzie to jakaś odmiana (uzupełnienie, rozwinięcie?) Fallouta Shelter, w którego jeszcze nie grałem, choć mam go na smartfonie.
Mogę też napisać że Vault-Tec świetnie będzie uzupełniać i wzbogacać, wielki świat Fallouta 4 i tak trudny do ogarnięcia..
..no dobra, na ostatni dodatek, wzmacniany fabularnie - bardziej czekam ;)
Wykonałem zaledwie wstępne oględziny zawartości dodatku i oczyściłem teren pod budowę i już na tym etapie postanowiłem dezaktywować dodatek. Nie mam pojęcia jak liczna może być społeczność krypty ale wielkość terenu robi wrażenie i odstrasza. To po prostu nie dla mnie. Z niecierpliwością jednak czekam na pojawienie się projektów innych bardziej zainteresowanych ludzi.
..wcale się nie dziwię, biorąc pod uwagę że mimo mojego zaawansowania w grę i postacie - nie korzystałem z wielu opcji innych dodatków ;) Nie łapałem w klatki bandziorów czy grubego zwierza, nie stawiałem aren do pojedynków. Nie budowałem fabryk z maszynami, stodół, wagonów czy autobusów ;) Wykorzystywałem do zabawy tylko pojedyncze elementy. To jest właśnie ogromna zaleta Fallouta 4 - ten potencjał stworzony do rozrywki, który każdy gracz może ustawić według swoich gustów i chęci, oraz wykorzystać tak jak mu się podoba..
Fajnie byloby, gdyby wypowiadali tu sie ludzie którzy maja cos pozytywnego do powiedzenia o tym DLC jak i o Fallout 4 a nie te zalosne gnidy co tylko pisac ze cos jest 'gówno' umia i nic ich nienawisci nie wyleczy. Chlopaki wypierdalajta.
Coś pozytywnego powiadasz. Dodatek wprowadza wiele nowych elementów do rozbudowy już istniejących osad. Jako że maksymalna liczebność mieszkańców to 20 osadników na teren (nie zależnie od wielkości) szacowana ludność populacji zamieszkującej kryptę możne wynieść nawet do 80 mieszkańców gdyż znajdują się tam aż 4 warsztaty. Choć sam tego nie sprawdzę (bo moja rozgrywka ma ustawioną za pomocą konsoli realny upływ czasu) osoby które podejmą się budowy w pełni funkcjonalnej krypty będą miały całą masę ludzi na których będzie można poeksperymentować. Natomiast pozostali będą mieli okazję poddać próbie swoje umiejętności budowlane. Kto wie możne sam z czasem spróbuję
Poza tym zdążyłem zauważyć że dodatek ma na początku całkiem ciekawe misje, oraz sporo eksploracji, jako że przestrzeń budowy Krypty (podziemna ;)) jest imponująca pod względem rozmiarów.
Póki co jedynie rozejrzałem się po podziemiach, to miejsce jest OGROMNE, jak komuś uda się całość zagospodarować to doprawdy chylę czoła. Ja póki co nie mam weny na budowę, nawet do końca nie wiem od czego zacząć, pobudowałem trochę podług i ścian na około pierwszej jaskini ale chyba poczekam na jakieś tutoriale jak się za to sensownie zabrać :)
Ja niczego na razie nie budowałem oprócz biurka dla nadzorczyni ;)
Samo poznawanie wszystkich podziemi wraz z czyszczeniem ( z tym też łączą się misje) ..khm, trochę mnie zmęczyło.. ;)
spoiler start
T.zw. odkrywanie i uruchamianie warsztatów sektorowych, pozwala znaleźć dodatkowe wejścia do Krypty (daleko, oj, daleko od głównego wejścia) oraz kopalnię uranu. Wraz z całym wachlarzem zmutowanych stworzeń. Postać na 98 poziomie + plus dwa poziomy osiągnięte lecz nie wykorzystane, miała co robić. Była co prawda bez pancerza wspomaganego bo miała na sobie gadgety z Par Harbor i uznałem że to wystarczy ;) Trochę mi było szkoda że go nie wzięła ;)
spoiler stop
Elementy d budowania domków, w sporej cenie i jakości na poziomie modów z nexusa dodane do RPG są jednym z najlepszych DLC?
Polecam w takim razie Kuchnia na wypasie - akcesoria - do The Sims 4, powinno ci się spodobać :)
Elementy d budowania domków,
Że jak elathir? Czy ty w ogóle znasz te dodatki do F4? Grałeś? Na jakiej podstawie czynisz porównania z akcesoriami do The Sims 4?
Też w nie grałeś? Czy też masz po prostu czystą przyjemność z psucia innym przyjemności z gry?
Trochę hiperbolizuje, ale czy nie jest tak, że ten dodatek jedyne co oferuje to mocno rozbudowane możliwości budowania, nie dodając ani nowych obszarów jak Far Harbor, ani konkretnych wątków fabularnych?
Nie idzie mi o to, że to musi być złe, nie oceniam, ale po najlepszych dodatkach do RPG raczej by się spodziewał elementów RPG. Natomiast po dodatkach do gier polegających na budowaniu dodatków poprawiających ten aspekt.
F4 ma liczne problemy, które można by poprawić (dobrym przykładem jest Point Lookout do F3, kory wiele osób oceniło jako klimatyczny i ciekawy fabularnie), zamiast tego rozbudowują coś, co dla gry RPG ma znaczenie drugorzędne.
By nie było, nie twierdze, że nie maja tego robić, i rozumiem, że może się to podobać osobą lubiącym budowanie w F4. Tylko nie rozumiem, jak można uważać to, za najważniejsza rzecz w RPG, oraz dlaczego taka osoba nie sięgnie po grę polegającą właśnie na tym. Ja mam ten problem z mieszankami, jak F4, że mnogość elementów powoduje ich spłycenie. Jak chcę pobudować wole grę w budowanie, jak chcę RPG to sięgam po RPG. Gry, w których te elementy się miesza spłycają oba. A wbrew powszechnym śmieszkom, simsy budowanie maja naprawdę fajne ;) Choć osobiście wole sięgnąć po np. Twierdzę ;P Nie rozumiem czemu zamiast mało wygodnego modułu do RPG, który z czynności mającej być opcjonalna zrobił obowiązkową becia nie zrobi po prostu porządnej rozbudowanej gry na ten temat? Survival strategia w świecie Fallouta to chyba niezły pomysł, skoro shelter wypalił całkiem nieźle.
nie dodając ani nowych obszarów jak Far Harbor, ani konkretnych wątków fabularnych?
Dodaje wielkie obszary pod ziemią, elathir oraz "konkretne wątki fabularne". Są tam także "elementy RPG", bynajmniej nie "drugorzędne".
Rzeczy zdobyte w tym dodatku podnoszą jakość całej gry, łącznie z umiejętnościami. To nie jest tylko "budowanie" elathir.
jak chcę RPG to sięgam po RPG. Gry, w których te elementy się miesza spłycają oba. A wbrew powszechnym śmieszkom, simsy budowanie maja naprawdę fajne ;)
Znam tę grę na tyle, elathir, aby powiedzieć, nie masz racji z tym "spłycaniem". F4 dlatego ma takie powodzenie, że jako "mieszanka" "nie spłyca" a dodaje zabawy i satysfakcji w elementach "RPG" i "budowania".
mam rozumieć, że ten dodatek nie tylko umożliwia zaawansowaną rozbudowę nowej krypty, ale i dodaje nowe rzeczy i możliwości w dotychczasowych osadach z "podstawki"?
ps. dzięki za te nieliczne rzeczowe wypowiedzi o dodatku.
Tak, wildthing - dodaje nowe rzeczy i możliwości w innych osadach z podstawki.
To jest .n.p. wyposażenie krypt, takie jak najrozmaitsze meble i ozdoby .
Możemy zatem w swojej osadzie doczepić do ściany małą pijalnię zdrowej wody. Jak najbardziej działa. Jest wiele innych interaktywnych mebli, zawsze w "lepszym gatunku" niż dotąd używane. Można dobierać. Z tym dodatkiem dostajemy także figurki Vault-Boya, do ustawiania po osadach a także, co mnie rozbawiło dwie rozświetlone choinki, do ustawiania w czasie Świąt.
Jest wiele innych drobnych "atrakcji" lecz oczywiście najdłuższą zabawą są questy, eksploracja podziemi Krypty i jej rozbudowa.
Osobiście dotąd nie miałem cierpliwości jej w pełni zbudować..
Przyznam się, zawsze gubiłem się w Falloutowskich Kryptach a grałem we wszystkie Fallouty :))
dziękóweczka.
i tak kupiłem, nim odpisałeś, bo tak rozumiałem, że podstawowe osady też ubogacę. :D
ale teraz wiem też, że wiele innych fajnych rzeczy dodali.
dzięks, i zmykam dłubać w ziemi. ;)
Ten dodatek powinien być w podstawowej wersji gry. Mam wrażenie że ten element został wcześniej wycięty. Ja go zakupiłem wraz z innymi dodatkami. Jakbym go kupił oddzielnie to dałbym inną ocenę. Daję ocenę 8.0/10 ponieważ zbudowałem nawet fajny bunkier.
Moja ocena 3.0
Nie da się ukryć iż jest to najbardziej rozbudowany dodatek ze wszystkich Workshop.
Chyba najwięcej nowych elementów których budowa, gdy złapiemy bakcyla - dość wciąga, acz składanie poszczególnych pomieszczeń które nie chcą się połączyć dość irytuje.
Wyjątkowo konstrukcyjne DLC posiada mini fabułę. Sztuka czterech postaci ( w tym główny bohater ) w której najbardziej charakterystyczna jest Clem – pozytywny naiwniak służący nam ochoczo do testów.
Kłamstwem jest to iż kopiemy w ziemi by przygotować miejsce pod nasz bunkier. Prawda jest taka że odgruzowujemy istniejące tunele natrafiając na kolejne jaskinie i wrogo nastawione lokatorów. Czasami nawet znajdujemy alternatywne wyjścia na powierzchnie. Po drodze znajdujemy sporo komponentów wiec w teorii nie trzeba martwić się o surowce.
Dla mnie bardzo słaby dodatek ponieważ nie koniecznie tego szukam w Falloucie. Powiedzmy ze moja krypta ma ręce i nogi, ale w porównaniu z dziełami innych użytkowników na filmikach to wygląda jak blaszak przy magazynowy. Wydaje mi się że osoby lubiące budować będą się dobrze bawić
DLC zdecydowanie nie dla każdego, ale według mnie ma swój urok. Spędziłem dobre kilkanaście godzin na budowie krypty. Według mnie o wiele lepsze niż DLC Automatron, które daje jednego średniej długości questa i roboty do budowy.
Największy minus jest taki, że niestety budowanie w Falloucie 4 jest źle zrobione od podstaw i często są problemy z łączeniem pomieszczeń. Trzeba czasem sobie pomagać różnymi sztuczkami żeby coś połączyć.
Oprócz tego DLC nie oferuje w zasadzie żadnych questów. Jedynie około 4 mini zadania na zasadzie znajdź część i zbuduj coś w swojej krypcie. Cała reszta to budowanie własnej bazy, bo w końcu na tym polega ten dodatek.
Appearances
Vault 88 appears in the Fallout 4 add-on Vault-Tec Workshop.
to z dodatku