20. urodziny Quake’a – gry, która wstrząsnęła światem FPS-ów
Pamietam jaki to byl dramat jak moje 486 SX-25 nie moglo pociagnac tej gry.
I byla to moja pierwsza gra gdzie uzywalem mouselook.. co z reszta strasznie dziwne mi sie wydawalo.
Legenda.
Nigdy nie zrozumiem fenomenu tej przeciętnej gry praktycznie bez fabuły.
Jak dla mnie Duke Nukem 3D grywalnością bił Quake na głowę a nie miał tej przełomowej grafiki!
Brak fabuły to jest właśnie jedna z tych wad, o których pisałem, a którą dopiero naprawiono w Quake'u II. Tak czy owak, Quake był po prostu bardzo grywalny w multiplayerze, a po wydaniu QuakeWorlda upowszechniło się granie przez Internet. Poza tym łatwość tworzenia map i modowania sprawiała, że społeczność mogła wykazać się kreatywnością. Tu nie chodzi o to, że Quake był wybitną grą, bo miał mnóstwo wad, ale z pewnością był grą przełomową w gatunku. :)