Kingdom Come: Deliverance - zobacz rozgrywkę z targów E3
Mój hype na te grę coraz bardziej maleje. Sam nie wiem dlaczego.
@Ezaxsu -> Może to przez downgrade grafiki? A może brak info o ciekawe questy? Kiepskie SI przeciwnicy i system walki w porównanie do Mount & Blade 2? Albo wersja konsolowa? Albo kazali nam czekać zbyt długo? :/
Nie ukrywam, że mam pewne wątpliwości, kiedy oglądam ten ostatni gameplay. Nie chodzi o grafiki gry, a raczej brakuje "coś", co miał Wiedźmin 3 w reklamy (trailery i gameplay). Czyli interesujące postacie i sceny. No, ten system walki nie robi mi wrażenie po tym, jak zagrałem w Wiedźmin 3 i Dark Souls. A szczególnie nie widzę obiecana bitwa i oblężenia (tysiące przeciwnicy), a Mount & Blade 2 jakoś daje radę. :/
Ale nie tracę nadzieję. Mają jeszcze czas na dopracowanie gry. Czas pokaże.
Animacje i płynność przechodzenia z pozycji trzymania klingi z góra/dół/boki jest jeszcze bardzo sztuczne i nie realistyczne a do tego uderzenia nie dają poczucia mocy trzymania w dłoniach topora a praca nób podczas walki daje wiele do myślenia. Mają jeszcze sporo roboty więc dobrze że przełożyli i wyjdzie coś z tego oby ;) !
Przykład tej gry wydaje się potwierdzać moje mniemanie, że "hajp", zwłaszcza sztuczny, ale to nie ten przypadek, na dłuższą metę bardziej szkodzi niż pomaga. No, ale nie da się tego uniknąć gdy finansuje się prace crowdfundingiem. Od początku była mowa o RPG, ale miałem nadzieję na coś bardziej a la sandboks otwarty na twórczość graczy. Ta nadzieja zbladła. Co do walki, byłbym zdumiony, gdyby udało im się stworzyć naprawdę dobry system, nie widziałem takiego dotąd, nie przy pełnej, bezpośredniej kontroli nad bronią. To chyba dopiero VR może zmienić.
Po mojemu gra może stanowić punkt wyjścia, platformę zbierania doświadczeń i ogarniania podstaw dla znacznie dojrzalszej kontynuacji, o ile się wystarczająco dobrze sprzeda. To zaś poniekąd, zwłaszcza w przypadku produkcji raczej dla niszowych hardkorów, zależy od jej żywotności, a tej bym upatrywał w moddingu i sandboksowości. Jeśli zabraknie takiego aspektu - marnie to widzę.
jedyne co robi na mnie nadal dobre wrazenie to oprawa graficzna chociaz przydaloby sie wiecej "brudu" bo jakos te sredniowiecze wyglada zbyt sterylnie - troche lajna, jakas kaluza czy rynsztok i wygladaloby to autentyczniej ;)
co do reszty to <Rydygier> trafnie wszystko podsumowal.
Moi drodzy porównujecie Kingdom do Wiedźmina 3, albo WB w temacie walki...Serioooo?
Warband, czy inne MB w tym dwójka nie mają ładnego, a tym bardziej realistycznego systemu walki. Jest uproszczony do wszelkich granic.
Za to wiedźmin...no proszę Was, Kingdom ma być symulatorem rycerza, a nie zręcznościówką. Wszystkie postawy widoczne na filmie są prawdziwe. Postawa górna, dolna i tak dalej. (Byłem w rekonstrukcji przez kilka lat). Tak samo dźwięk żelaza uderzającego o pancerz. Najbardziej zbliżony do prawdziwego niż gdziekolwiek indziej. Walka nie jest dynamiczna bo nie powinna być. Odwiedźcie kiedyś jakieś bractwo rycerskie i załóżcie zbroję + pomachajcie ,,jedynką" przez pół minuty . Jakby Geralt o tym wiedział, to by po 2 minutach pełzał po tych swoich pląsach w pancerzu :3.
Wydaje się to takie puste i bez "życia ". Jak jakiś benchmark i nic więcej. Co do walki, to prezentuje się nieźle. Wiadomo, że taki W3 w tym aspekcie mu nie dorównuje.
Jakoś tak pusto i sterylnie to wszystko wygląda. Widoczki nadal ładne, budynki i ich wnętrza również, ale reszta już dobrego wrażenia jak kiedyś nie robi. Brak życia w tym świecie, nawet na tej arenie nie słychać okrzyków publiki, a odgłosy walki brzmią jakby walczono drewnianymi mieczami. System walki też wydaje się jakiś taki mało płynny, jakby składał się z mikrotur. No i nie czuć ciężaru broni, nawet jak oponent zmienia postawę podczas walki to ten mieczyk z taką lekkością podnosi, to opuszcza. Na którymś z ostatnich gameplayów było widać walkę kilku postaci naraz co wyglądało tragicznie, więc nie potrafię sobie wyobrazić jak będą wyglądały wielkie bitwy. Już chyba w Mount & Blade 2 wygląda to lepiej.
Niby mają jeszcze czas, bo przesunęli datę premiery, ale jeśli mam być szczery to im dalej tym ta gra wygląda mniej ciekawiej. A powinno być chyba na odwrót? Nawet graficznie już tak nie lśni, co oczywiście można tłumaczyć optymalizacją pod konsole. A przecież chyba jeszcze nie ogarnęli dialogów i wielu innych elementów. Mimo wszystko mam nadzieję, że dopracują te wszystkie elementy, więc i tak prawdopodobnie nie obejdzie się bez jeszcze jednej obsuwy. Gra niby ma się ukazać w trzech częściach, każdy rozdział osobno, ale zważając na fakt, iż akt pierwszy miał ukazać się jakoś na jesień 2014 roku to mogliby już wydać od razu pełną grę.