Quake Champions | PC
I kolejna seria wraca :D mam nadzieję, że poza multikiem będzie jakiś przyzwoity single w tym
Głównym bohaterem trailera jest ziomek z Q1. Mam nadzieję, że będzie single w stylu właśnie 1. Szkoda, że poszli w sieciówkę, Quake'owi należy się w końcu konkretny restart :)
Napisali że "Obecnie brak planów wydania w Polsce" To bardzo ciekawe, może to za sprawą kiepsko sprzedających się gier ID-Software jak np Rage, dlatego wydawcy w Polsce trochę obawiają się kolejnego Bubla ID-Software. Jeśli chodzi o nowego Quak'a sieciowego trudno mi cokolwiek powiedzieć
gdyż sam trailer nie pokazuje jak gra w istocie wygląda. To mi wygląda na kolejną odsłonę Quake III Arena która w sumie zła nie była ale nie była to też rewelacja żadna. Oczekuję od nowego Quak'a jakichś innowacji. Zobaczymy, czas pokaże.
Ja tam lubię Quake'a choć podobno kto gra w KŁEJA TEN JEST PEJA ale i tak zagram.
Przepisze komentarz spod pierwszego newsa...zobaczymy ile obaw się potwierdzi, oby jak najmniej!
"Możemy również spodziewać się unikalnych wojowników o różnych umiejętnościach i stylach walki."
WTF ?! Jakie skille/umiejętności ?! Przecież...to jedynie skill danego gracza powinien być to co różni graczy, a nie to czy wybraliśmy tą czy inną postać! I co to za widok za ściany ?! Ja pier...kto te gry robi ? Przecież Quake jest królem gier FPS multi właśnie ze względu na swoje idealne możliwości wyznaczające standardy.
Pamiętajcie kto produkuje tą grę - Bethesda..zbroja dla konia xD
Przecież Quake Live miał abonament, nie dało się na początku kupić samej gry jako takiej. A potem przeszli na Steam i...ludzie bulili kasę, ale statsy poszły się j...do kosza. Już widzę sprzedaż skórek, broni , a może masz jedną paczkę ammo na mapę, ale jak zapłacisz to dostaniesz drugą xD
Takie żarty, ale przecież widać, że to nie będzie klasyczny Quake w nowej odsłonie, w nowej skórze, dostosowany graficznie do współczesnych czasów. To ludzie byli siłą Quake, mody CPMA, DeFRaG i inne..to siła sceny, fanów była siłą Quake. Nie widzę tego żeby gra ponownie na wiele lat miała tak dużo fanów, tak oddanych, którzy stworzą tak wiele.
Na cholerę styl MOBA...Overwatch to taki pół FPS, FPS w stylu MOBA, skille, jakieś ulti, broni nawet nie trzeba podnosić, ammo się nie kończy, a gdzie strafejump, tricki ? Idą na kasę, ale wbrew pozorom gdyby dali ludziom Quake 3/Arenę, sprzedali ją za 50-60$ i pozwolili na mody, na prywatne serwery + powiedzmy na Steamie...ale nie, już widzę dodatki oczywiście płatne jak do Fallouta xD Na razie 90% obaw, a 10% szans, oczywiście pewnie ci którzy mają gdzieś starego Quake, a są wychowani na ostatnich CoDach, na LOLu i innych grach z miejsca mogą kupić taki styl. Nie potrzeba nam kolejnego FPSa w stylu Overwatcha, raczej przydałby się wreszcie udany powrót klasyki, każdy miałby coś do wyboru z tego co lubi.
No to składamy kompa pod nowego Quake Champions!
Procesor Intel Core i7-5960X, 3.0GHz, 20MB, BOX (BX80648I75960X)
ASUS GeForce ® GTX 1080 Founders Edition 8GB GDDR5X VR Ready
2 takie karty w SLI
Płyta główna ASUS Z87 PRO – GAMER
http://www.komputronik.pl/product/248229/Elektronika/Sprz%C4%99t_komputerowy/Asus_Z97_PRO_GAMER.html
Pamięć RAM :
Savage Memory Black - 64GB Kit* (4x16GB) - DDR4 2666MHz CL15 DIMM
http://www.hyperxgaming.com/pl/
Zasilacz : DARK POWER PRO 11 | 1200W
http://www.bequiet.com/pl/powersupply/477
Dysk Twardy : Seagate Barracuda Sata 3,5” 2TB
Lub SEAGATE 3TB ST3000DM001 SATA III
BitFenix Nova - obudowa
Lub
OBUDOWA BITFENIX SHINOBI XL WINDOW BLACK
http://sklep.hard-pc.pl/p7941,obudowa-bitfenix-shinobi-xl-window-black.html
lub
Cooler CPU
Thermalright Macho X2
https://www.morele.net/chlodzenie-cpu-thermalright-macho-x2-752963/
Napęd i nagrywarka DVD - Napęd LG SuperMulti GH24NSD1 RBBB
https://www.morele.net/naped-lg-supermulti-gh24nsd1-rbbb-767616/
lub
Napęd LG SuperMulti GH24NSD1 RBBB czarny
http://www.agito.pl/naped-lg-supermulti-czarny-gh24nsd1-rbbb/pd/DJX81YBBM/
Monitor - ASUS ROG PG348Q [G-Sync]
http://www.komputronik.pl/product/304075/Elektronika/Peryferia_PC/ASUS_ROG_PG348Q_G_Sync_.html
Fajnie, że złożysz sobie tak potężny sprzęt do grania, ale... zachowaj to dla siebie, bo mało kogo interesują takie posty. Widzisz ?
Pora kupić sobie dziś chleb
Chleb rycerski:
http://www.biedronka.pl/pl/product,id,16543,name,chleb-rycerski-500-g
Przecież ty takiego kompa nigdy nie będziesz miał bo ci rodzice nie kupią, skończ fantazjować.
Marzenia są wspaniałe, ale jak robisz zestawienie nowego kompa, to wrzuć człowieku do niego dysk SSD a nie jakieś stare śmieci, barracuda, śmiech na sali :)
Ano dobra nie ma sprawy, chciałem po prostu być przydatny a chleb oczywiście kupię.
Jest jeszcze jedna kwestia, otóż jest duże grono osób mało zorientowanych jeśli chodzi o komputery stacjonarne i kupują jakieś gotowe zestawy które są tak naprawdę mało wydajne dlatego też służę pomocą, wybrałem optymalne komponenty i dobre podzespoły. Taki standard jak na dzisiejsze czasy. Chętnie służę mimo tego... jak to ująłeś "mało kogo interesują takie posty" otóż nie przesądzajmy sprawy, na pewno znajdą się tacy którym spodoba się moja konfiguracja.
Nie chciałem Cię urazić :) Ale sprzęt o którym piszesz jest zbyt wygórowany finansowo dla przeciętnego gracza. Uważam, że spokojnie wystarczy klasę gorszy lub dwie do płynnego grania bo sama Twoja karta to koszt ponad 3000zł, a sugerujesz SLI co już daje ponad 6tys. Tak czy owak pomagaj innym i tak 3maj :) Ja sugeruję:
Najtańsza płyta z socketem 1150
i5 4690
8gb ddr3
GTX 970 lub r9 290
Dysk Sata III od 500gb do 1tb
Jakiś tam napęd DVD na satę
Taki zestaw jest duuuużo tańszy, a wszystko pójdzie od wysokich po ultra. Pozdrawiam :)
No to fajnie że odpisujesz. Ta Twoja konfiguracja jest OK. Pozdrawiam :)
Ten Twój zestaw nie jest zły, jednakże myślałem o naprawdę mocnym sprzęcie tak aby mi służył przez długie lata. Pomyśl o nowych grach na takich silnikach graficznych jak Unreal Engine 4 czy Cry Engine 4. Ten drugi jest wręcz doskonały a przy tym mocno wymagający stąd ten mój pomysł na SLI oraz GTX 1080. Pamiętasz pewnie starego Crysisa? Wtedy jeszcze nie było takich kart które obsługiwałyby taki silnik graficzny i stąd wielu graczy było sfrustrowanych że gra miała liczne spowolnienia i źle się grało. Teraz mamy Pascala i inny drogi hardware więc nie ma problemu ze znalezieniem tylko pieniędzy brak. Dziś bardzo łatwo coś kupić o ile ma się pieniądze ale znacznie trudniej coś sprzedać. Tak to już jest.
I tak nie masz tego sprzętu.
MrDoomMarine
I nigdy mieć nie będzie, szkoda klawiatury strzępić na niego i jego dziecięce marzenia.
----> MrDoomMarine
No więc tak, mówisz o jakimś tam starym moim wpisie czy o tym aktualnym? Bo tego nowego to faktycznie nie mam... jeszcze...
No więc źle napisałem, chodzi mi oczywiście o sprzęt - tego nowego nie mam jeszcze ale w przyszłości może, kto wie...
@silicon sprzęt teraz nie służy na długie lata, bo koncerny nie miałyby zysku :) Twój config jest zaiste mocarny, ale za rok do dwóch będzie już w zalecanych wymaganiach w nowych grach lub nie daj Boże w minimalnych :) Na długie lata to są konsole, choć długo to też pewnie nie potrwa. Ale masz rację, kasy na to nima więc kompa trzeba składać mądrze, a nie najdrożej :) Pozdrawiam
OK, zgodzę się z tym. Natomiast konsole mają to do siebie że nie są kompatybilne wstecz, otóż co to znaczy że nie są kompatybilne wstecz? Ano to że powiedzmy na PlayStation 4
nie uruchomisz gry która jest przeznaczona i obsługiwana przez PlayStation 3. Dla mnie powinno być tak, iż wszelkie gry z poprzednich wersji czyli starszych konsol powinny wejść na najnowszą PS 4 a niestety tak nie jest. Teraz weźmy odwrotnie, rozumiem że najnowsza gra przeznaczona pod konsolę najnowszą PS 4 nie wchodzi na starsze konsole i tu bym się z tym zgodził, natomiast starsza gra powinna normalnie wejść na PS 4 a jednak tak nie jest. Popraw mnie jeśli się mylę.
...I stąd człowiek jest zmuszony kupować starsze konsole dla starszych gier. To celowy zabieg ze strony producenta Konsoli żeby więcej zarobić, tak mi się przynajmniej wydaje.
Czekam i nic mi więcej nie potrzeba, żaden single nie daje tyle frajdy co gra w multi. Quake to najlepszy fpp multi i do dziś pykam w QuakeLive. Ta gra się nigdy nie nudzi.
Czy gra ma się ukazać w normalnej, pudełkowej i płatnej edycji, czy to kolejny eksperyment a'la Quake Live?
Tego się właśnie obawiałem, gra będzie bazowała na świetności Quake III Arena i nie będzie w niej nic innowacyjnego i nowatorskiego, ot taka rąbanka niewiele lepsza od nowego UT. Szkoda.
Czego oczekiwałeś? Jetpacków? Tytanów? 2 wojny światowej? Quake to quake, czysty Arena Shooter których teraz można ze świecą szukać.
Oczekiwałem że gra będzie zupełnie inna niż Q3 a to jest jak Q3 tyle że z lepszą grafiką a to mi nie pasuje.
Nawet jeśli Quake Champions posiada wyżej wymienione przez ciebie opcje to wcale nie powoduje przez to jego atrakcyjności i jest to nietrafiony pomysł który nie ma prawa się spodobać a może spodobać się jedynie jakimś desperatom którzy nie mają własnego życia a jedynie są nerdami komputerowymi którzy bywają bezkrytyczni i łykają każdy szajs. To coś nie stanowi o jakości produkcji a jedynie o wyciągnięcie kasy od graczy.
Jak na Dooma czekałem to na Quake Championship nie czekam ponieważ to będzie gra jedynie wieloosobowa, z Singlem w starym stylu możemy jedynie pomarzyć, gdyby Zrobili Singla i dodatkowy Tryb Multi to czemu nie, a tutaj co zrobili?? następny Quake w którym jedynie będzie chodziło o zdobywanie Skila umiejętności i innych rzeczy. Ja jestem na nie ponieważ nie Dali w sumie gra jeszcze nie wyszła ale nie dadzą za pewnie żadnego wątku Fabularnego dla pojedynczego gracza i to mnie Boli. Nie chce tutaj za bardzo bredzić ale mnie się wydaje że gra sprzeda się bardzo słabo chyba że znajdzie się masę Fanów z Quake 3 Arena
hmmmmmm wielka szkoda wolał bym kontynułacje quake 4 albo porządny remake quake 1
Nie chcę Quake'a na multi. Na marginesie powinni na 20-lecie serii zrobić tak jak z Dukiem - wydać na nowo starą grę z jakimś dodatkowym epizodem. I bardziej bym się z tego cieszył niż z Championsa.
Zajebioza!!! Twórcy czytają w moich myślach!!!
Na taką gre czekałem całe życie nareszcie!!!
Wkońcu porządna firma która nie słucha frajerów i idzie własną oryginalną drogą tak jak powinno być!!!!!
Koniec z frajerskimi grami w jakieś misje fabuły itp!!!!
Prawdziwa konkretna strzelanka bez żadnego pierdolenia!!!
Już teraz daje 10/10 bez dwóch zdań!!!
Prawdziwy Quake nareszcie powróci i rozkurwi system!!!
Nie przesadzaj, gra będzie co najwyżej średnia. Nie podoba mi się te ustrojstwo, w grze nie będzie nic nowatorskiego ot taka strzelanka i zero oryginalności.
Cóż, siliconie, Quake to taka seria, że nowatorskie rozwiązania spotkałyby się z krytyką. Właśnie dlatego uwielbiam Quake'a III - dynamiczna strzelanka bez udziwnień. Co do samej Quake Champions, wolałbym ujrzeć Quake'a z kampanią singleplayerową w klimacie Q1, Q2, a jeśli chodzi o multi to Quake Live i ostatnia reedycja serii w Premium Games w zupełności wystarczy.
OK, niektórym wiele do szczęścia nie potrzeba co wcale nie jest złe samo w sobie ale ja potrzebuję wykwintnego dzieła z możliwością kruszenia scnerii (planszy) oraz potężnych broni. Coś panowie z ID-Software powielają stare klimaty a to już dawno mi się znudziło i przestało być grywalne.
po prostu nie wierzę....
dostaliśmy MEGA Wolfensteiny, całkiem dobrego DOOMa, chociaż trochę mu brakowało, to i liczyłem, że Quake'a wskrzeszą, tia... kolejny multiplayerowy syf, kolejna gra do kosza, widać marzenie o kontynuacji czwórki nadal pozostaje marzeniem...
trzy razy się udało, za czwartym zje'b'ali
THAT IS CORRECT!
No zgadzam się Quake Champions nie ma w sobie nic nowatorskiego i nic szczególnego ot taki odświeżony Quake 3.
Zastanawiam się czy twórcy nowej sieciówki Quake Champions mają nas graczy za durniów? albo za frajerów którym wciska się frajerski towar. QC jest bublem którego nie kupiłbym nawet jakby mieliby mi dopłacić.
To że ty wolisz singla w quake'u nie znaczy że wszyscy tego chcą. Król shooterów musi wrócić na scenę e-sportową, dlatego dostajemy QC. Dla prawdziwych weteranów serii którzy spędzili tysiące godzin grając duele, ctfy i defrag ;)
Zdecydowanie wolałbym unreal tournament, Ale też świetnie.
Liczę że będzie czysty gameplay i rozwalka a nie levelowanie, expienie by zdobyć broń jak to w dzisiejszych czasach
Zapraszam na nowo utworzoną grupę na FB poswięconą Q Champions (kilka lat prowadziłem już grupę QuakeLive)
https://www.facebook.com/groups/725606940940235/
Pozdrawiam
No nieeee ja nie chce zadnych uniejetnodci specjalnych dla postaci :( fail
sory ale nie na takiego quake czekałem gra oparta na modelu free to play z ograniczeniami , będzie to coś pokroju quake arena , nie mam nic do quake 3 arena nawet fajnie się grało.
ale nie widzę free to play nowym quake to nie androd by takie gówno wprowadzać
Każdy kolejny trailer utwierdza mnie w przekonaniu, że z Quake'a, którego pamiętam zostanie tylko nazwa i postaci. Sama gra wygląda bardziej jakby Bethesda chciała mieć swojego Quackwatcha.
Nie moge doczekac sie tej gry, gdyz duzo gralem w q3 arena OSP-CPMA (dla wtajemniczonych). Gra bardzo dynamiczna, to o co chodzi - pojedynki miedzy graczami. Kupuje w ciemno i z niecierpliwoscia oczekuje dnia, kiedy to nowy QuaKE zawładnie graczami na calym świecie. Ta gra uczy sprytu oraz reflexu. naprawde godna polecenia w ciemno ! :D
No niestety, w betę nie da się zagrać. Cały czas wyskakuje błąd, muszę dać grze 0.
Właśnie dlatego beta jest zamknięta, by tacy jak Ty nie mogli jej testować. Skoro już otrzymałeś ten klucz, to zrozum że po to właśnie są testy, by wyeliminować wszelkie błędy, a nie by grę oceniać tak nisko w trakcie tworzenia. Ja też miałem problemy, ale po dwóch update'ach gra w koncu chodzi jak trzeba i daje radę ;)
Jezeli jestescie fanami multiplayera z Q2 i Q]I[A ten szajs was zawiedzie mowie to po zagraniu w beta. Juz samo istnienie sklepu wykrzywilo mi gebe w niesmaku. Bedzie to wyludzacz kasy jak wiele free to play kitu ktory zeruje na sukcesie poprzednika. Tak mi smutno ;[
Dobry schooter, lepiej mi się gra niż w nowego unreala. Duże podobieństwo do quake live z ulepszana grafika. Optymalizacja też według mnie dobra, mam stałe 120 fps na ultra. Dziś rano serwey działały bez problemu
Lol o czym ty piszesz? Chyba graliśmy w 2 różne gry. Jeśli w ogóle grałeś.
Piszę o życiu stadnym surykatek w południowej części Tanzanii. A w Quake nie grałem tylko zgaduje tak a nuż trafię i ludzie nie kapna się że ściemniam
No właśnie. To najpierw zagraj, a potem pisz.
Udało mi się zagrać. Na chwilę obecną mogę napisać, że gra odbiega za bardzo od starego Quaka. Jest powolna jak Unreal, optymalizacja gry jest mierna. Overwatch wygląda ładniej lub tak samo i śmiga u mnie doskonale. System dźwięku jest zły. Nie potrafiłem za cholerę usłyszeć ani razu czy ktoś jest za mną, z lewej strony czy gdziekolwiek. Na razie nie wygląda to najlepiej. No i po cholerę wypuszczają to na jakimś durnym bethesda launcherze zamiast na steamie? Oni chyba już całkiem chcą wykończyć tego quaka.
Obawiałem się trochę, że zwolnią tę grę do poziomu UT, ale cholera.. Ta gra jest jeszcze szybsza od starego Q3. Odpalając QC poczułem się z 10 lat młodszy (wtedy kończyłem grać w Q3). Optymalizacja świetna, a wizualnie gra wygląda solidnie (bez niepotrzebnych świecidełek, w końcu ta gra ma chodzić w jak najwyższych klatkach dla jak najszybszych reakcji). Twórcy mówili o tym, że gra ma być pod esport i ten aspekt jak na tą chwilę jest nieco wątpliwy, bo twórcy mają sporo do poprawy przy balansie rozgrywki. Póki co zapowiada się dobry arena shooter, ale czy gra będzie warta zachodu okaże się przy najbliższych testach co ujawni w jakim stopniu twórcy słuchają społeczności.
Jeśli wszystko co napisałeś było sarkazmem to zgadzam się.
Optymalizacja może i ok, ale gra jak na ta chwilę ma sporo błędów. Kilka razy wywaliło, zanim doczytałem mapy, innym problemem był jakiś bug pożerający pamięć ram. Raz grasz bez problemu, innym razem pojawia sie komunikat systemu o małej ilości pamięci. Do tego dziwne lagi podczas rozgrywek.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, szukałem alternatywnego strzału dla dostępnych broni, ale nie znalazłem. Za to head'y dostawałem o d niektórych tak niespodziewanie, jakbym myślał że grają w tą grę od miesięcy.
studentinio - sarkazm, bo ktoś się bawił w gierce lepiej od ciebie? Idź się przebiegnij. Jedyna mapa, która daje radę to przerobione Q3DM6. Reszta przerośnięta i to zwalnia mocno rozgrywkę.
mktiger - fakt, zarządzanie zasobami systemu mocno kuleje. Zlikwidowali 100% zużycie GPU w menu? Nie grałem w ten weekend.
Ludzie, to jest wersja BETA, po to w nia gramy, zeby wiekszosc tych wychwyconych błedów była poprawiona. Ja sie bawie świetnie, a ludzie, ktorzy wymiatają po prostu przesiedli sie z q3 i to nie po kilku latach przerwy, lecz z dnia na dzien. Skill to skill i tyle
Ale wy jesteście żałosni, ci co kojarzą Quake III z dzieciństwa na pewno spodoba im się ta wersja. Wiadomo że wolałbym Quake III odnowioną pod lepszą rozdziałkę etc, ale bywa. Quake champion mi się bardzo podoba, podobają mi się odnowione stare mapy, bronie nadal są takie jakie powinny choć tez odnowione i ulepszone, co do postaci, mam mieszane uczucia, nie potrzebne te nowe bajery mocy pod F wolałbym stare postacie z quake III tylko tez odnowione. Gimbazy szczekają w komentarzach że to następny gniot multiplayer, a przecież tym gniotem też była 3-ka i też grało się multiplayer lub singleplayer nie wiem o co wam chodzi, ale nic nowego polaczki wiecznie narzekają, zróbcie sobie sami gre i grajcie.
Jestem po 1szym dniu BETY. Szczerze, jako stary wyjadacz i fan serii Quake, podchodziłem do tego tytułu lekko sceptycznie. Póki co, wydaje się, że nie potrzebnie. Gra się naprawdę dobrze. Nie oczekiwałem "odświeżonych" wersji, tylko nowego tytułu z zachowaną "grywalnością" poprzedników (głównie mam na myśli q3). I własnie takie coś oferuje nam Quake Champions. Jestem pewny, że grę kupię jak i tego, że spędzę nad nią kilkadziesiąt godzin miłych chwil :)
Witam, tak jak moj poprzednik jestem BETAtesterem i powiem szczerze - gra wymiata (godziny znikają) =). Swego czasu maniakowalem w q3 (osp+promode+ca), po kilku godz gry moge powiedzieć, ze spełniła moje oczekiwania. Nie mozna za bardzo sie na ten temat rozpisywac wiec kończąc napisze : Quake Champions godne polecenia :)
Jeśli ktoś chce zagrać w zamkniętą betę, a nie ma kluczyka to zapraszam - mam dwa nadprogramowe klucze - kto pierwszy ten lepszy. Beta kończy się dzisiaj 30.04.17 o 22.00 - więc czasu jest jeszcze sporo na wypróbowanie - szczególnie, że (moim zdaniem) gra się wspaniale.
C6U9-FB7Q-U6NM-6F3E-H46U
X6U8-PP3F-X9DC-8N8D-U38F
Potwierdzam, że QC jest niezły już teraz w Becie. Gra się bardzo przyjemnie. Wogóle się nie nudzi. Ciągle chce się więcej i więcej. Jak wyjdzie w wersji Gold to może być solidny tytuł na ładnych parę lat. Na chwilę obecną nowy UT nie ma szans.
Dla mnie beznadzieja. Powinni single też zrobić bo nie kręci mnie tylko latanie po zamkniętych lokacjach i pif paf i ile punktów dostałem. 2.0 tylko za grafikę i nic po za tym.
Tak jest prawda :/ tylko było najlepszy gra mega Quake III Arena niż dziwne nowe!
Niestety twórcy tej gierki silą się na stworzenie czegoś nowatorskiego ale tak naprawdę nie jest to ciekawe i nie mają pojęcia o dobrym gameplayu. Zwykła naparzanka w stylu Quake III arena. Quake III Arena nie była złą grą i sam miałem nawet dwie kopie tej gry. Jednakże twórcy Quake Champions postawili na grafikę oraz tanie efekciarstwo na zasadzie "a nuż ktoś da się złapać na tę grę". Nie ma tego złego bo ich konkurent z Epic zrobili jeszcze większego gniota który się zwie Unreal Tournament III oraz ten najnowszy który jest chyba większym gniotem od trójki. Quake Champions nie podoba mi się z innych powodów bo co chwila widzę w zapowiedziach te same plansze, oj chyba nie ma ich za wiele a jak wiadomo połowa sukcesu to świetna klimatyczna plansza. To jest ważne, otóż panowie z ID może i są dobrymi programistami ale sami nie są graczami i tu jest sedno problemu bo Play-Ability jest na niskim poziomie. Quake III Arena w podstawowej wersji jest zwyczajnie nudny a dopiero mody i fajne plansze sprawiają że Quake III jest grywalny w miarę. Myślę że mody DLC do najnowszego Dooma są zdecydowanie lepsze od Quake Champions i jeśli nadal wahasz się na co wydać hajs to zdecydowanie polecam Dooma i dwa dodatki jak : Unto The Evil czy Bloodfall które też za rewelacyjne nie są ale są lepsze od Quake Champions które nie ma w sobie nic innowacyjnego a zatem drogie dziadki zanim kupisz QC mocno się zastanów czy warto.
PUY3-P78B-A7HF-9X8P-D76Y
HEE4-G94U-B6ND-8X2R-H96X
FPM3-F72U-E6CF-8G2N-C88X
dla chętnych, kody do bety
OK, a co to jest do diabła PM? No dobra powiedzmy że to jest skrót od - Prywatny Mail ale pewności nie mam. Postaraj się nie używać różnych skrótów bo potem są niedomówienia.
Spox.
A wiesz może czy finalna ostateczna wersja będzie miała więcej plansz bo ta testowa ma tylko 3 i nawet niewiele broni jest, więc czy finalna wersja będzie miała więcej broni i plansz? Bo jak na razie to bardzo skromniuńko, niewiele tego jest.
Chciałbym was zapytać, czy ktokolwiek wiec coś na ten temat czy w finalnej wersji jest więcej map na których jest przeprowadzana rozgrywka? Bo wersja testowa ma ich bodajże 3 . To samo dotyczy broni bo jest tu tylko 6 rodzajów. Więc czy finalna wersja będzie posiadała więcej broni i plansz? Ktoś coś wie na ten temat?
Gra wg podanych wymagań ma zajmować 50 GB, więc raczej na pewno będzie tego więcej.
Od jutra są otwarte testy:
https://www.gry-online.pl/newsroom/otwarte-testy-techniczne-quake-champions-rusza-12-maja/z819545
Pograłem trochę i na chwilę obecną jestem zawiedziony. Myślałem, że dostanę mocnego następce legendarnego quake 3, ale ta gra nie dorasta mu do pięt.
Po pierwsze w grze jest całkowicie spartolona optymalizacja. Możliwe, że jest tak tylko teraz i później to zmienią. Na razie wygląda to tak, że gra tnie na mocnym sprzęcie na high detalach (nowy doom chodzi mi na full bez zcin). To samo na low detalach też zcina, a wygląda niemal identycznie. Dźwięku w ogóle się nie da ustawić, czy ktoś gra na słuchawkach czy na głośnikach 7.1 to jeden pies bo i tak będą mieli te same ustawienia. Nie słychać kroków graczy, ledwo co słychać komentatora, w ogóle jakiś słabo dobrany głos ma.
Sama gra jest nieczytelna i nie bardzo da się coś w niej zmienić (nie ma konsoli, żadnych cfg - nie te czasy jak widać), nie da się zmienić rodzaju celownika czy jego rozmiaru, nie da się wymusić danego modelu postaci dla innych graczy, modele broni wyglądają bardzo mizernie, niektóre modele postaci zlewają się z tłem itd. pewnie dlatego będzie w grze sklep by zmieniać sobie tego typu detale za $$$
Sama rozgrywka jest rozczarowująca. Ustawili jakieś limity na prędkości dla poszczególnych postaci, przez co veterani quake mogą sobie zapomnieć o strafeowaniu, bo po prostu niektórymi postaciami się nie da, przez co co lepsi grają tylko tymi najszybszymi i widać to po tablicy wyników. Balans między postaciami też kuleje, jeden zaczyna z 50 życia, podczas gdy inny ma ponad 125. Umiejętności postaci nie przemyślane i chyba specjalnie dodane do gry by zrobić namiastkę konkurencji dla overwatcha, też są bardzo niezbalansowane. Jedna postać ma maphack, inna niewidzialność i niewrażliwość na wszystko. Najgorsze do tej porty co jest w tej grze to to, że modele mają różne hit boxy. Jest to absurdalne rozwiązanie bo jeśli ktoś weźmie chudy mały model to zawsze będzie tyrać gościa co weźmie duży szeroki, zakładając podobny skill graczy. Bronie też jakoś źle przeskalowane pod względem zadawanych obrażeń. Balans rozgrywki spartolony.
To że grę trzeba instalować z jakiejś nieznanej platformy to przemilczę. Na razie faza beta czy tam alpha. Wiem natomiast, że nie ma dnia by gra i sam launcher się nie zawiesił. Muszą to jeszcze bardzo dopracować. Jednak nie widzę sensu wprowadzania swojego launchera dla jednej gry i robienia sobie niepotrzebnie konkurencji w postaci steama i battle.net
Z tego co wiem to gra ma być F2P i pewnie płatnymi dodatkami do kupienia w sklepiku. Na chwilę obecną jeśli ta gra aspiruje do bycia konkurentem dla overwatcha - to nie ma żadnych szans.
Swoją droga na screenach tutaj zamieszczonych gra wygląda inaczej niż to co widzimy we właściwej grze :X
@Vipermagi
A co, by Quake`owi przyszło z prezentowania tego samego po raz trzeci? To oczywiste że id Soft musi wprowadzić kilka cech współczesnych arena shooterów, bo i współcześni gracze się zmienili. To w większości młodzi ludzie, którzy nie mieli kontaktu ze starym Quake`iem i znają głównie OW, Palandis itd. Poza tym te nowoczesne zmiany są i tak niewielkie, bo pod spodem to dalej identyczna mechanika co w Arenie z 1999.
A zmiana statystyk? Dobry sposób na zróżnicowanie gry. Gdy jedna postać jest szybka to jednocześnie traci na żywotności. To oczywiste że progracze będą wybierać szybkiego bohatera, bo mają lepszy refleks i zwinniej unikają kul. Jednocześnie jednak takiego koksa możesz zmieść jedną rakietą. Widać tez że id Soft mocno bawi sie balansem, bo gram już 3 tydzień i różnice są dostrzegalne.
Z tego co mi wiadomo to płatności ograniczają się jedynie do wykupienia bohatera na stałe i nabycia większych skrzynek ze skórkami. Wszystko inne możesz kupić za walutę i kryształki zdobyte w grze.
Nowa platforma Beth? Fakt, jest subtelna i wiotka niczym kombajn. Wymaga sporo pracy, jednak jest to sposób by Steam czy Origin nie miały monopolu. Ubi swoją platformę ma i działa oraz wygląda ona (przynajmniej u mnie) całkiem zgrabnie.
Co do grafiki, to może i nie powala, ale mi na średnich wszystko ładnie wszystko śmiga. Poza tym przy tej prędkości i tak mało co zwracam uwagę na detale. I przyznaję, dźwięki oraz komentator są chyba najsłabszą stroną i raczej niewiele się w tej materii zmieni.
Quake spróbuję być kolejnym e-sportowym shooterem, choć jak dla mnie to jest to porywanie się z motyką na słońce, gdyż mają niesamowicie dużą konkurencję ze strony, na przykład CS:GO. Sądzę, że próba będzie dobra, aczkolwiek nie przyjmie się jako pełnoprawna e-sportówka a jedynie zapaleńcy będą w nią grać po kilku latach. Mam nadzieję oczywiście, że się mylę bo trójkę uwielbiałem i mam nadzieję, że ta część poprawi jej braki i wbiję się do mainstreamu.
Wątpię w to. Gra ma całkiem inną mechanikę. Nie ma w niej żadnej dynamiki, a to wyróżniało zawsze Q. To jest bardziej Unreal 4 lub Overwatch niż Quake. Twórcy chcą przez to przyciągnąć nowych graczy, ale starzy raczej będą zawiedzeni i wątpię w to żeby najlepsi duelowcy z QL albo Q3 przesiedli się na QC. Chyba że sponsorzy dadzą sporą gotówkę. Patrząc na to z drugiej strony nowi mają teraz większe szanse, np. w duelu - nowe mapy, różnorodność postaci. W QL nie grając dueli na co dzień zwykły gracz nie ma łatwo, a nowy jest miażdżony. Mimo wszystko trzeba jeszcze długo poczekać na rezultat tego kłejkowego eksperymentu.
CS:Go nie obrazajac ludzi którzy w to grają to najbardziej przereklamowana i prymitywna gra w jaka grałem. Różowe skiny, brak przycelowania z broni!, gracze używają 5 broni z wielu dostępnych bo reszta się nie nadaje, to już naprawdę lepiej gra mi się w tego quejka.
Że co? Nie ma w niej żadnej dynamiki? No bez przesady. Ta gra jest dynamiczna i to w sporym stopniu, może nie tak jak poprzednie części Quake'a, ale nadal jest.
jak dla mnie, to tak płatne postacie to nie porozumienie, wolałbym kupić grę niż bawić się w kupowanie dodatków, tym bardziej, że te postacie mają zdecydowanie lepsze staty i umiejętności, niż jedna darmowa. Po drugie, za małe obrażenia zadają te bronie, jak już na dwóch się trafi to nie mal jest się na przegranej pozycji, a ciężko już z jednym, pomijając że jedna postać ma 100hp, a inna 150 + wszystkie tarcze to już nie wspomnę, lub po prostu inne są wyraźnie szybsze. Albo mam wrażenie, albo chcą z te gry zrobić kolejnego overwatcha, aniżeli prawdziwego queika, Tak czy owak obecnie 4/10 można jeszcze jakoś dać, bo jest słabo, bardzo słabo.
Dobrze brązuje, ze płatne postacie maja ogromną przewagę, 3x trafiłem tak, że w moi teamie była jedna ta sama darmowa postać, a w przeciwnym same kolosy i z za każdym razem rozgromieni.
A najgorszy to jest model F2P gardzę tym modelem płatności, będzie wręcz zalew cheaterów, jakby grę się kupowało, to byłby marginalna część i gówniarzerii tez by było o wiele mniej.
Zdajesz sobie sprawę, że można będzie po prostu kupić grę i odblokować wszystko od razu? To po prostu albo-albo plus nieinwazyjne kosmetyczne loot boxy a'la Overwatch. Z tym, że tu możesz zdecydować czy wolisz wyłożyć pieniądze od razu, kupić tylko postacie które Cię interesują lub wyciułać wszystko za chomikowaną walutę w grze. Nie wyobrażam sobie lepszego systemu płatności za grę.
Ale Ty nie rozumiesz. F2P TO NAJGORSZE CO ISTNIEJE!! Chetarzy są bez karni, mogą sobie chetowac ile im się chce, pół biedy nawet gdyby postacie były płatne czasowo. Przy zakupie gry nie byłoby to aż tak proste cheatowanie, byłoby ograniczone do miimum, Ale to akurat nie jedyny poważny problem, jest ich więcej niż na początku się spodziewałem. Obecnie dla mnie ta gra jest skreślona i nie wydaje mi się żeby cokolwiek z krytycznych problemów poprawili, bo to jest zamierzone.
Poza tym dla mnie to jest słaba podróba overwatcha, tylko bardziej mrocznie, ale overwatcha tez nie lubię, przez nie odpowiadający mi styl graficzny, ale overwatch jest o wiele, wiele lepiej przemyślana grą co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości. Chciałem quake gdzie liczy się skill i tylko skill, a tutaj to szkoda gadać.
Pisząc capsem i niestosując się do powszechnie znanych zasad ortografii pokazujesz, że brakuje Ci argumentów. Cheaterzy nie są bezkarni jeśli serwis gry prowadzi odpowiedzialna firma. A Bethesda do takowych raczej należy, bo nie możnaby powiedzieć, żeby ich poprzedni tytuł F2P mianowicie Elder Scrolls Online był opanowany przez cheaterów. Sam Quake Champions jest już w wersji Beta bardzo dobrą grą, a dla takich malkontentów systemu F2P jak Ty jest opcja zakupienia wszystkiego jednorazowo w pudełku. Szukasz dziury w całym i tyle... czy może sprzęt za słaby (albo konsola na której gry nie ma) i zazdrość zżera? No ale to już Twój problem.
Ah i pisząc, że Quake Champions to podróba Overwatcha pokazujesz, że nie grałeś w żadną z tych gier. Bo mimo, że obie to FPSy multi to są one diametralnie różne. A Quake Champions liczy się tylko skill co widać już w fazie bety.
Gram w bete od samego początku, gra jest niesamowita. Łączy wspaniałą rozgrywkę Quake 3 Arena/Quake Live, nowe rozwiązania (klasy postaci, loot boxy etc.) aczkolwiek na tyle nieinwazyjnie, że każdy fan Quake odnajdzie się od razu, a to wszystko spina przepiękna grafika na poziomie ostatniego DOOM-a. Już w chwili ogrywania bety mogę bezsprzecznie stwierdzić, że to najlepszy FPS multiplayer jaki kiedykolwiek powstał.
Gra jest świetna. Z początku trzeba się przyzwyczaić i przestawić z q3 arena,ale trudno,żeby dostać q3 arena w wersji zremasterowanej. Miałem mieszane uczucia,ale po paru dniach bety zakochałem się.To nowy quake,trzeba trochę pograć,żeby go docenić. Daje 9.5.
Ciekawe czy dodadzą doom guy'a wraz z specjalna umiejętnością zabójstwa chwały.
A tak na serio to zagram jak pojawi się tryb bez żadnych umiejętności specjalnych.
Bethesda najwyraźniej zdecydowała się wystawić to na tryb free to play bo od początku wiedzieli ze większości lub przynajmniej części nie spodoba się jak to ktoś tutaj napisał "QuakeWatchowa" otoczka
Miałem negatywne nastawienie po zapowiedziach jako weteran Quake, ale sporo godzin w zamkniętej becie i teraz już kilka w otwartej na Steam przekonało mnie, że to zajebista gierka. Radość ze strzelania i biegania po mapie dla mnie jest niemal taka sama jak w starych częściach Quake.
Niemal każdy czempion ma inny sposób poruszania się co w połączeniu z ich unikatowymi umiejętnościami daje nowe możliwości taktyczne. Fizyka poruszania się ze wszystkich części Quake i modów do nich oraz innych arena shooterów jest obecna w jednej grze.
Chcesz się poczuć jak w modzie CPMA, wybierasz Anarkiego. Innym razem masz ochotę na klasyczny Quake 3 movement? Zagrasz Rangerem. Masz ochotę poslajdować jak w Quake 4? Wybierasz Slash. Jest sporo możliwości, także polecam spróbować.
Pewne rzeczy takie jak timing zostały uproszczone, więc jak ktoś miał problem z liczeniem czasu pojawiania się itemów, teraz ma ułatwione zadanie, bo red (big) armor i megahealth nie pojawia się co 25 i 35 sekund jak w starych częściach Quake, tylko co 30 sekund oba z nich. Można też wybierać spośród trzech broni startowych i zamiast machineguna wybrać nailguna lub shotguna.
Gierka jest w tej chwili w Early Access za 30 euro i dopiero po premierze będzie dostępna na Steam w modelu Free2Play. Jak ktoś chce grać za darmo teraz, to musi ją zainstalować przez Bethesda Launcher. Polecam spróbować czegoś znacznie szybszego niż Overwatch czy CS:GO, bo naprawdę warto.
Do dziś gram w Q3A. Rano zainstalowałem Quake Champions.
To jest dokładnie to czego oczekiwałem :)
Dynamiczna walka i świetny klimat w nowej oprawie.
Ja też pykam w QL do dzisiaj. Miałem betę ale co z tego jak na moim lapku nawet na low nie chciało odpalić, więc nie miałem okazji sprawdzić jaki feeling w porównaniu do Q3A. Mam nadzieję, że to tylko nowe szaty i ciekawi mnie jak rozwiążą te specjale w CA aby nie zrujnować rozgrywki, może nie będą dostępne w tym trybie.
To co mnie odrzuca od gry to: Brak konsoli a tym samym personalizacji ustawień. Brak botów. Zbyt mało map. Słaby balans obrażeń zadawanych od broni. No i chyba najgorsze są mikropłatności. Mam nadzieję, że zostanie to poprawione w finalnej wersji gry. Jak zarazie to tylko grafika jest lepsza niż w Quake III arena, nic poza tym.
To jest beta, ciągle pracują nad tym. Gra ma swoje momenty w zależności od patcha ale wszystkie aktualizacje są wdrażane stanowczo za wolno.
Update 2020 :-)
Po co Ci konsola? To nie Quake 2. Mikropłatności są, ale wyłącznie dla aspektów wizualnych, więc nie przeszkadzają. Boty już są i dla początkujących wystarczą. Co to za zabawa grać z botami, najwięcej umiejętności zyskasz grając z prawdziwym przeciwnikiem. Map faktycznie mogłoby być więcej. Nad balansem broni cały czas pracują, na chwilę obecną jest już baaardzo dobrze. Jedyny minus to skopany dźwięk 5.1 na chwilę obecną, chociaż działał poprawnie przez jakiś czas...
Obecnie mam 700h+ w grze, możecie mi ufać ;P Warto zagrać ;P
Już mi działa, ale trzeba przyznać że gra bardzo trudna - pierwszy mecz miałem 3-24.
Wie ktoś może dlaczego nie mogę zmienić jakości tekstur na wysokie/ultra? Moja karta do gtx 1080
Ja mam komputer nowiuśki i działa mi płynnie tylko na niskich ustawieniach.
Od dwóch miesięcy gra wywala na ekranie łączenia z Bethesdą... Szkoda słów i pieniędzy
Dostałem od Bethesdy 2 klucze na steam i Bethesda.net za free plus 1100 platyny, ktoś jeszcze tak dostał, czy ja mam szczęście po prostu ?
To na bank będzie zajebista i godna kontynuacja Kłeja :)
Z CS'em kończę i wracam do Quake bo z taką odsłoną na pewno będzie warto. Gameplaye rozwalają, będzie dobrze. Oby była w tym roku to od razu kupuje. Cena nie gra roli :)
Mam nadzieję że kiedyś też będzie kampania single w jakimś nowym Quake(bo w tym ostatnim to trochę hujnia była na singlu).
Świetna zabawa
youtube.com/watch?v=jxHeae7P-x8&feature=youtu.be
Całkiem spoko im to wyszło. Grafika przyjemna, strzela się niebywale miło, troche przegięty domyślny POV ale do przyzwyczajenia. Co mi się za to nie podoba to konieczność odblokowywania postaci, a są one drogie. Nie ma listy serwerów, niby matchmaking działa poprawnie, ale czasami wrzuci nas na serwer gdzie mamy w porównaniu z innymi wyższy ping. Mamy narzucony tryb gry (gracze głosują jaki tryb gramy instagib lub deathmatch) co jest idiotyzmem, bo gdy mam ochote pograć w deathmatch to po prostu nie mogę i nic z tym nie zrobie. Umiejętności dodatkowe, choć fajne urozmaicenie to wprowadzają lekki dysbalans i powinna być możliwość ich wyłączenia.
Podsumowując sam rdzeń gry jest fajny, ale powinni to i owo po prostu zmienić.
Myslę że jeszcze będzie duzo zmian w stosunku do tej wersji, mnie też wkurza to co pizesz, do tego chciałbym np. móc zapisac jakoś swój config. Ale i tak jest nieźle!
Abilities są fajne jak je opanujesz, nie ma to jak zrobić telefraga Rangerem gościowi na drugim końcu mapy, ja sie popłakałem ze smiechu jak mi to wyszło ;))) Niemniej obecnie walcze z pobindowaniem wszystkiego wygodnie a troche tego jest. Nie wiem gdzie zoom wygodnie wsadzić niestety, bo pod ppm mam skok a pod spacją rakiety...
Brakuje mi natomiast granatnika, zamiast tego jest jakiś dziwny tri-costam, który w zasadzie tylko na krótko-średnich dystansach sie sprawdza jako-tako.
Nic czekam na pełną wersje :)
Bezsprzecznie najlepszy shooter online który jest obecnie dostępny. Dodatkowo podstawowa wersja jest za darmo (chociaż warto wysupłać na Champions Pack podczas Steam Summer Sale). Z każdym patchem gra jest dodatkowo udoskonalana.
Do pobrania za darmo ze Steam lub Bethesda.net, oczywiście można kupić za prawie 400 zł.
Dodatek Pakiet Championów kosztuje teraz około 90 zł.
Odsyłam do https://quake.bethesda.net/pl/news/2EZEoTwy20C8g4MiCOUekC
Problemem tej gry jest fakt, ze nigdy nie miala pelnoprawnej premiery i duzego naplywu graczy w jednym momencie przez co 99% noobow szybko rezygnuje bo zwyczajnie nie ma z kim grac poza elita. Mechanicznie gra jest bardzo trudna jak na standardy obecnego pokolenia casualowych cieniasow co tez nie pomaga w zdobyciu popularnosci. Obawiam sie, ze gra mimo wielkiego potencjalu nigdy nie zdobedzie wielkiej popularnosci.
Panowie dlaczego po ja wiem 15 minutach grania zwiesza sie wszystko czyli ludzik chodzi sam przeciwnicy w miejscu stoja mam karte 1060 6gb i procek i 7 16 gb ram stale 60 fps i temp w normie moze to byc przyczyna wolnego neta czy od serwera?
Dzisiaj doświadczyłem czegoś takiego i nie mogłem w to uwierzyć. :) Na szczęście po chwili doleciało błyskawicznie do końca.
Dzisiaj doświadczyłem czegoś takiego, że jeden typ na forum koniecznie chciał się na screenie pochwalić swoim szybkim łączem. Na szczęście w tych czasach 500 mbps nie robi już na nikim wrażenia. Ufff.
Proszę Cię... Jakbym chciał się pochwalić łączem, to utworzyłbym stosowny temat opatrzony screenem ze Speedtesta lub dopisał się do tematu o łączach internetowych, który latał sobie niedawno po forum. Uwierz mi, że wyciągam sporo więcej niż te steamowe 320 Mb/s. Chciałem po prostu pokazać, jakie absurdy czasami pojawiają się podczas aktualizacji Quake Champions na Steamie.
Jakie absurdy? Zwyczajne działanie sprzętu... Porcja danych aktualizacji jest pobierana, następnie przetwarzana - wtedy połączenie jest jedynie podtrzymywane i licznik 'szaleje' bo transfer jest bliski 0 kbps, następuje pobieranie kolejnej części aktualizacji i wszystko wraca do normy. To samo się dzieje jeśli pobierasz np plik 50GB w jednej części - kończy się pamięć tymczasowa, fragment pliku jest zapisywany na dysk i pobieranie jest pauzowane podczas tej operacj, więc szacunkowy czas się na moment wydłuża. To samo dzieje się jeśli infrastruktura sieci (modem, router, serwer) musi wykonać zbyt wiele operacji - są one kolejkowane, ale nie przerywane - stąd chwilowe liczniki czasu pokazują bzdury. Nie ma się czym podniecać.
Dobra gra i dobrze zoptymalizowana. Można pograć nawet na leciwym sprzęcie. Nigdy nie grałem w Quake ale ta najnowsza odsłona przypadła mi do gustu.
Nie rozumiem tylko zdobywania nowych skórek itp. To coś daje do obrażeń/odporności ?
Z tego co widzę to gra utrzymuje się ze sprzedaży tych skrzynek. Jakim cudem ludzie chcą płacić za takie pierdoły jak kolor ? Przecież na to nikt nawet uwagi nie zwraca.
W grze siedzi około 1200 graczy więc chyba gra nie zarabia na siebie. Dziwi mnie że tak popularny tytuł ma tak mało graczy.
Nawet nie masz pojęcia, ile kasy potrafią wydać ludzie na elementy kosmetyczne. Każda współczesna gra online takowe posiada, bo to żyła złota. Skórki nie dają żadnych bonusów. Zmieniają tylko wygląd postaci. Co do zarabiania na siebie przez grę, to też mam wątpliwości. Liczba graczy nie powala, ale trzeba pamiętać, że część gra na launcherze Bethesdy. Póki co z matchmakingiem nie ma problemów i podejrzewam, że dopóki takowe się nie pojawią gra będzie utrzymywana.
lepiej by było zrobić quaka fabularnego , ciekawe jakby wyglądała nowsza rozwałka strogów bo DOOM z 2016 jest świetny eternal również zapowiada się bardzo dobrze nowsze wolfensteiny również są świetne pomimo że świat gry jest zmieniony
id Software jest w formie od dobrych kilku lat i to pomimo tego, że chyba nie ma tam już nikogo z oryginalnej kadry. Sytuacja całkowicie odmienna od tego, co się dzieje z BioWare. Tam też niewielu z dawnej załogi zostało, ale jakość niestety się posypała, czy to z uwagi na politykę kadrową, czy naciski wydawcy na kształt tworzonych gier.
Daje 4,5 (3,5+1 z sentymentu) ale to nie jest quake....Z gry zrobiono jeden wielki sklep...Kilka mapek na krzyż-żadnych nie dodają,rozgrywka jest za wolna,brak jakiś dashy żeby odskoczyć przed rakietą,brak jakiegokolwiek wsparcia moddingu (custom mapek itd.),bronie mają jeden tryb strzelania(po latach należałoby coś zmienić - tu dalej UT króluje),i co najbardziej wkurzające (podobnie jak w Doomie 2016) mnóstwo bezsensownego czekania przed meczami tj...Loading,lobby,głosowanie,czekanie minutę,loading,sparing i krótki mecz > repeat...Cienko UT3 wciąż lepszy,szkoda ze epic porzucił nowego UT...
Chyba już za swego życia nie doczekam porządnego dynamicznego arena shootera z pełnym wsparciem (darmowym) moddingu...zamiast tego wszędzie będą wciskać sklepy ze skinami robiąc z każdej gry-legendy fortnite i PUBG shopy zaniedbując i nie rozwijając samych gier a tym samym skazując je na zagładę tuż po premierze...Najlepiej bawiłem się w ostatnich latach w multi Doom-a 2016 ale był on uproszczony jak w quake-u - też żadnych dashy,mała dynamika,wolna rozgrywka...I to wszystko, nic innego wartego uwagi nie wyszło od czasu UT3 w którego dalej bym łoił gdyby nie upadek Gamespy i utrata nabrzmiałych jak męski członek statystyk które obecnie nigdzie się nie zapisują....
Dobrze że się jeszcze wspomnienie zachowało w postaci "cached" version moich statów z jednego z 2 profili niestety tego cienszego drugiego nie da się znależć: http://ut3stats.dfbgaming.com/index.php?page=player&plid=358680563&game_name=ut3pc
Wciąż uważam, że gdyby ID nie wyłożyło lachy na tę produkcję i nie zatrudniła Saber Interactive do tej produkcji mogło być na prawdę fajnie. Rdzeń zaprojektowali ludzie z ID i to widać, resztę spartoliło ukraińskie studio, które pozszywało ich gównosilnik IdTech5 z Saber3D. Uśmiercili Halo Online, uśmiercą niestety też QC choć wciąż trzymam kciuki za tę produkcję.
Na Steram ściągasz za darmo. Nie trzeba nic kupować. Ja nic nie kupowałem i nie czuje żadnego dyskomfortu w grze. Niektóre bronie kupiłem za doświadczenie, ale nie są one lepsze tylko inaczej działają wizualnie.
Tyle lat nie było takich komunikatów. Teraz za często są. Czyżby uśmiercali nigdy niewydaną grę. Szkoda bo gra jest rewelacyjna i nie ma żadnej podobnej konkurencji.
Jestem fanem arenowych shoterów, wychowałem się na Quake 3 arena i Unreal tournament 2004. Quake Champions to ostatni główny przedstawiciel tego gatunku. Grafika i udźwiękowienie bardzo dobre. W grze dominuje duch właśnie klasycznego arena shootera, a jedynym nowoczesnym urozmaiceniem są dodatkowe moce postaci, które według mnie nie są czymś co sprawia że to już nie quake. Moce to drobne urozmaicenie, które łatwo opanować i lekko urozmaicają grę, więc bym powiedział że są nawet na +. Widzę tu niestety inne problemy, które przynajmniej w moim przypadku sprawiają, że nie mam ochoty odpalać tej gry:
-gra się strasznie wolno uruchamia
-jest strasznie mało map
-nie można ustawić zasad gry.
Quake to prosta gra, więc gram w to głównie na zasadzie "dwie rundki i podziękował" niestety samo uruchomienie gry, ładowanie areny i rozgrzewki to 1/4 spędzonego czasu w grze. To już naprawdę lepiej odpalić w 10 sekund Quake 3 arena, trzy kliknięcia i już się strzelasz. Map jest za mało i tyle, szybko się nudzą, a przez to cała gra, nic dodać nic ująć. No i na koniec nie możemy sobie ustalać jakiś konkretnych warunków gry (czasu, ilości fragów, poziomu trudności botów, ilości graczy na mapie, nic). Podsumowując polecałbym poszukać jakiejś mniej popularnej indie konkurencji gdzie mają bardziej pro-konsumenckie praktyki typu warsztaty i edytor map. Albo wrócić do starszych tytułów bo arena shootery naprawdę wolno się starzeją i dziś super się gra w Quake 3 arena mimo brzydoty. Polecam też chociaż spróbować pograć w TeamFortress 2 i Overwatch 2, które pod przykrywką prostych gier dla dzieci mają arena shooterowy klimacik (bardzo szybkie tempo gry, walki na arenach). Quake champions można sobie chwilę pograć, ale żeby siedziało na dysku i grać chwilę codziennie to zdecydowanie odradzam.
Odradzam bo się długo ładuje ??
Jak klikasz w predefiniowany tryb rozgrywki typu Deathmatch w lobby to co Ty tam chcesz ustawiać? Wszystko można sobie skonfigurować podczas tworzenia prywatnego meczu ze znajomymi. Jak nie ograniasz kliknięcia w przycisk ustawień, to nie mam więcej pytań.
Byłem nałogowym graczem Q2 w czasach, gdy w multi grało się jeszcze przez numer tpsa 0202122, potem miałem 100 lat przerwy, a w Quake Champions wbiłem już ponad 1300 godzin (od bety, która się pojawiła bodajże w 2017) i gra mi się baaardzo przyjemnie, choć jestem już stary i cienki jak dupa węża.
Fakt, że da się zrobić customowy mecz, ale jak sam zauważyłeś tylko dla znajomych. Tak, podtrzymuje słowa o długości ładowaniu meczu, już nawet biorąc pod uwage twoje 1300 godzin ugranych to spokojnie można przypuścić, że 300 z tego to siedzenie w lobby i ekranie ładowania