Doczekaliśmy się w końcu ostatniego, ale zarazem największego dodatku do gry Wiedźmin III. Poza oczywiście niesamowitą przygodą, zupełnie nową lokacją, z zupełnie nowym środowiskiem, dostaliśmy także najnowszy patch z numerem 2.12
Tym razem poza CFG (2.12) postanowiłem dodać też najważniejsze i moim zdaniem najlepsze modyfikacje do gry jakie pojawiły się i są dostępne oraz działają z patchem 2.12
CFG – tym razem opiszę tylko najistotniejsze z punktów ponieważ każdy kto grał w Wiedźmina III i zna poprzednie tematy praktycznie wszystko już zna sam.
Screeny w pierwszym momencie będę dodawał w formie screenów dodawanych z poziomu GOLa, popem uzupełnię o linki do screenów 4K
CFG jest umieszczony w …/użytkownicy/…./dokumenty/The Witcher 3/user.settings (po zmianach zaznaczamy tylko do odczytu)
W opcjach w Wiedźmin III ze względu na brak dodanych wartości w Matrix w katalogu Wiedźmin III niektóre wartości będą jeśli wejdziemy w opcję figurować jako low (ponieważ brakuje skali, nie zmienia to jednak faktu że są to wartości powyżej Uber). Tym razem też nie będę opisywał co znaczy, co tylko w obok w nawiasach będą pokazane wartości dla uber. Wszystkie nawiasy do skasowania. Tym razem CFG tylko dla wartości powyżej ultra więc jeśli ktoś ma uber i ma zapas mocy może zmienić wartości na poniższe)
Mój CFG – wszystko zostało przetestowane
[Gameplay/EntityPool]
SpawnedLimit=300 (uber 150)
[Hidden]
HasSeenDLCMessage=true
HasSetup=true
HasSeenEP1WelcomeMessage=true
uiVerticalFrameScale=1
uiHorizontalFrameScale=1
[Localization]
RequestedSpeechLanguage=
SpeechLanguage=PL
RequestedTextLanguage=
TextLanguage=PL
[Viewport]
VSync=true
Resolution="3840x2160" (rozdzielczość gry)
FullScreenMode=2
VSyncThreshold=0
OutputMonitor=0
[Hud]
MinimapRotation=false
MinimapFocusClues=true
NPCNames=false
Minimap2Module=false
MessageModule=false
BossFocusModule=false
ItemInfoModule=false
HudSize=0
HudVisibility=ture
QuestsModule=false
HorsePanicBarModule=false
ConsoleModule=false
WolfMedalion=false
OxygenBarModule=false
EnemyFocusModule=false
HorseStaminaBarModule=false
MinimapTracksWaypoints=false
ControlsFeedbackModule=false
BoatHealthModule=false
[Budget]
TerrainTileMipDataBudget=100
TerrainTileMinTimeout=2
TerrainTileTimeout=10
OcclusionQueryAdditionalMemory=5
TerrainTileLoadingTimeout=5
[ContentManager/Mods]
MaxNameLength=64
Enabled=true
[Audio]
Subtitles=false
[LoadingScreen/TCR]
ShowProgress=true
[Game]
DoNotPauseWhileStopped=false
[Scripts]
DebugScriptsForceFlush=true
DebugScriptsLogDir=
[PostProcess]
SharpenAmount=2
MotionBlurPositionTreshold=0.05
MotionBlurRotationTreshold=1
SSAOSolution=2
[Input]
PadVibrationEnabled=true
KeyboardCooldownSpeed=0.1
InvertCameraXOnMouse=false
InvertCameraYOnMouse=false
CameraAutoRotX=true
InvertCameraX=false
UIMouseSensitivity=1
CameraAutoRotY=true
RightStickCameraSensitivity=1
InvertCameraY=false
RightStickAimSensitivity=1
MouseSensitivity=1
SteamController=0
ForceDisablePad=false
[DLC]
DlcEnabled_dlc_010_001=1
DlcEnabled_dlc_015_001=1
DlcEnabled_dlc_005_001=1
DlcEnabled_dlc_007_001=1
DlcEnabled_dlc_013_001=1
DlcEnabled_dlc_004_001=1
DlcEnabled_dlc_006_001=1
DlcEnabled_dlc_001_001=1
DlcEnabled_dlc_008_001=1
DlcEnabled_dlc_011_001=1
DlcEnabled_dlc_002_001=1
DlcEnabled_ep1=1
DlcEnabled_dlc_014_001=1
DlcEnabled_dlc_009_001=1
DlcEnabled_bob_000_000=1
DlcEnabled_abob_001_001=1
DlcEnabled_dlc_012_001=1
DlcEnabled_dlc_003_001=1
DlcEnabled_dlc_016_001=1
DlcEnabled_dlc_011_002=1
[Gameplay]
Difficulty=3
EnableUberMovement=1
[LevelOfDetail]
SwarmHideDistance=400 (200 dla uber)
DecalsHideDistance=180 (80 dla uber)
DimmerHideDistance=160 (60 dla uber)
DynamicDecalsHideDistance=120 (20 dla uber)
StripeHideDistance=160
[General]
ConfigVersion=2
[LoadingScreen/Editor]
Disabled=false
[LoadingOverlay/TCR]
FadeOutCooldownExtraTime=1
FadeInSpinnerTime=1
NoninteractiveSpinnerTime=3
FadeOutSpinnerTime=1
NoninteractiveEndCooldown=1
[Visuals]
AllowClothSimulationOnGpu=false
InventoryBgColorScaleB=0.036
InventoryFixedLuminance=0.25
InventoryBgColorScaleG=0.034
MovieFramerate=30
GammaValue=1
InventoryBgColorScaleR=0.02
[Rendering]
GrassDensity=2400
DecalsSpawnDistanceCutoff=10
GlobalOceanTesselationFactor=128 (48 dla uber)
UseDynamicWaterSimulation=true (brak wpisu w CFG)
CascadeShadowFadeTreshold=1
HairWorksGlobalWidthLimit=5
CascadeShadowDistanceScale2=4 (1.5 dla uber)
MaxTextureAnizotropy=16
HairWorksGlobalDensityQuality=1
TextureMemoryBudget=1800 (800 dla uber)
CascadeShadowDistanceScale3=2 (1.5 dla uber)
HairWorkstGlobalDensityLimit=2
TextureStreamingHeadsDistanceLimitSq=100
MeshLODDistanceScale=1
ScaleformTextureUnstreamDelay=2.5
DecalsChance=1
TerrainReadAheadDistance=1200 (200 dla uber)
HairWorksLevel=2
TerrainScreenSpaceErrorThreshold=1.6
TerrainScreenSpaceErrorThresholdFar=3.5
TextureStreamingCharacterDistanceLimitSq=225
MaxTerrainShadowAtlasCount=4
TextureStreamingDistanceLimitSq=40000
HairWorksGlobalDetailLODFactor=1
TextureMipBias=-1.25 (-1 dla uber)
HardwareCursor=true
TextureInFlightBudget=128
TextureInFlightCountBudget=12
PreserveSystemGamma=false
TerrainErrorMetricMultiplier=6
CascadeShadowmapSize=4096 (3072 dla uber)
CascadeShadowDistanceScale0=16 (1 dla uber)
MeshRenderingDistanceScale=1
CascadeShadowQuality=4 (1 dla uber)
HairWorksAALevel=8
CascadeShadowDistanceScale1=8 (1 dla uber)
[Input/Gestures]
EnableSwipe=true
EnablePan=true
EnableGestures=true
EnablePinch=true
[LoadingScreen]
FadeInTime=3
SkipShowWithAnyKey=true
GameRevealTime=3
SkipHideDelay=3
SkipInputDelay=0.25
FadeOutTime=1.5
SkipAutoshow=false
[Engine]
LimitFPS=60
[Rendering/SpeedTree]
GrassGenerationEfficiency=0.005 (0.075 dla uber)
GrassDistanceScale=6 (1.5 dla uber)
FoliageDistanceScale=6 (1.8 dla uber)
FoliageShadowDistanceScale=256 (54 dla uber)
GrassRingSize=33554432 (16777216 dla uber)
[Gameplay/BoatCamera]
BoatLocalSpaceCamera=false
[Save]
ShowCompatWarning=true
[Kinect]
Kinect=true
[Foliage]
MaxVisibilityDepth=48 (24 dla uber)
Uwaga:
GrassDistanceScale=6 (1.5 dla uber)
FoliageDistanceScale=6 (1.8 dla uber)
Dwa powyższe wpisy mają największy impakt na wydajność więc warto sprawdzić wartości zwiększając stopniowo do 6. 6 są to wartości które pozwalają utrzymać 60 fps w 4K na 5960X 4.9GHz / 2x Titan X (1535/8000). Dla 970 najlepiej nie przekraczać wartości 3.
[b/]Mody wrzucamy do folderu /The Witcher 3/Mods
Jeśli nie ma stworzonego katalogu Mods należy go stworzyć i tam wrzucać mody po rozpakowaniu w katalogach dla przykładu nazwa /Mods/mod….
Zamieszczam na tę chwilę tylko modyfikacje wpływające na jakość obrazu w grze, oraz poprawiające wygląd niektórych postaci.
MODY :
1.The Witcher 3 HD Reworked Project by Halk Hogan PL
Mod podmieniający wiele tekstur na tekstury wysokiej rozdzielczości, twórcą jest Polak
(jeden z najlepszych obecnie dostępnych modów do Wiedźmina III)
Link : http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?
2. Super Turbo lighting Mod by Essenthy
Mod poprawiający jakość oświetlenia, działa we wszystkich regionach
Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/657/?
3. Increased LOD by sjbox
Mod poprawiający LODy (jedno z największych bolączek Wiedźmina III) można zaobserwować od 10-40% zależnie od regionu zwiększenia zasięgu detali obiektów budowlanych i budowli
Link : http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/949/?
4. Next Gen Stones and Misc by Boostin4kix
Mod zmieniający tekstury kamieni i elementów bliskiego planu
Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1495/?
5. Lore-friendly Witchers by DazzlingDjango
Mod który przybliża nam wygląd Geralta z trailerów E3
Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/390/?
6. Next Gen Novigrad Reloaded 2 by Boostin4kix
Mod zmieniający nawierzchnię drogi w Novigradzie
Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1373/?
7. New hair for Yennefer by Vmars
Mod zmieniający włosy dla Yen, moim zdaniem bardziej oddaje jej książkowy pierwowzór oraz wygląd z trailera początkowego
Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1442/?
8. Hair - increase LOD distance shift by Rivianbleidd
Mod pozostawiający LOD włosów w oddali na NPCach
Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/504/?
9. Next Gen Novigrad Reloaded 1 by Boostin4kix
Mod poprawiający pozostałe drogi w Novigradzie
Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1360/?
10.Eredin VGX Armour by Rustine
Mod który naprawia zbroję Eradina znaną z E3
Link: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1319/?
2. Pozostałe przykładowe screeny - screeny z dodatku zamieszczę później, lokacja ma jeszcze bardziej przesunięte LOD, więc wygląda naprawdę nieźle.
No nie wiem, drzewa, rośliny, cienie na dalszym dystansie są naprawdę biedne w wersji bez modyfikacji...
AIDIDPI - prawda ale i tak jest 10-30% bardziej przesunięty zrobiłem test dla porównania, najlepiej to widać jak wyłączy się DOF, jest lekko przesunięte względem Valen, ale dopiero po modach jest w miarę okey.
Ale porównanie zrobiłeś z Velen, a w Tusą niemal widać gołe tereny z drzewami 2D., nawet u mnie pomimo przesunięcia cieni traw i roślin. Dlatego dobrze jest używać DOF, mniej rzuca się to w oczy...ale ogólnie nie wygląda to super, o ile grafika na pierwszym planie jest świetna to jak przyjdzie podziwiać widoki to już widać że jest dość biednie...
dla mnie akurat grafika w dodatku jest za kolorowa czuje się jakbym był w jakimś disney world, ale to początek wiec może z czasem będzie aspekt mroku jak w trailerach, dodatek zarabisty
Testowałeś może config na jednego Titana? Wydaje mi się, że opcje dotyczące cieni też bardzo mocno wpływają na wydajność. Szukam odpowiedniego balansu, który da mi 60fps na 980ti (1552/8100) i 4790k (4.8) w rozdzielczości 1980x1200.
tak poza wpisami:
GrassDistanceScale=6 (1.5 dla uber)
FoliageDistanceScale=6 (1.8 dla uber)
dużo także zabiera:
GrassRingSize=33554432 (16777216 dla uber)
CascadeShadowmapSize=4096 (3072 dla uber)
Osobiście do 1920x1080 proponowałbym te pola wpisać tak:
GrassDistanceScale=4
FoliageDistanceScale=4.6
GrassRingSize=16777216
CascadeShadowmapSize=3072
Moim zdaniem zostawiając pozostałe jak jest powyżej + te zmiany powinno być dobrze, możesz popróbować, sprzęt masz bardzo mocny jak na 1080p.
Dziękuję Ci.
To będzie punkt wyjścia.
Jeżeli chodzi o rozdzielczość, to czekam na monitory 4k, >120Hz z G-Sync, a to nieprędko...
Zmiana na 1440p mnie nie przekonuje (widziałem, grałem), a czy jest sens kupowania teraz monitora 4K 60Hz, to nie wiem. Opinie są różne.
60Hz nie przeszkadza jeśli nie grasz w sieciowe fpsy, ja różnicy nie widziałem przechodząc z 60 na 144, ale jak wróciłem z 144 do 60 to czułem różnice w celowaniu, ale to jak wyżej jeśli grasz w sieciówki to ma to znaczenie inaczej moim zdaniem nie.
Tak jak Alex pisze w fpsach 144, a 60 klatek to różnica i to spora, szczególnie w celowaniu. Ja kupiłem Acer Predator XB271HKb i gorąco polecam. 4k z gsync robi robote.
Jak zwykle świetna robota. Gra piękna i śmiga aż miło. Przespałem nieco ostatnio temat modów i wreszcie! Łatka poprawiająca LOD. Zupełnie inne wrażenia, jeszcze raz dzięki :)
Ktoś ma sposób na memory leak? Mam 8 GB, gra chodzi perfekcyjnie, ustawienia high, po włączenia zajmuje 2,5 GB. Ale do czasu gdy kilka razy odwiedzę większe miasta.
Wówczas gra zajmuje 7,5 GB i zaczyna wykorzystywać swap file. I to też do czasu gdy zaczyna sie krztusić i potrzebny jest reset.
Problem występuje niezależnie od ustawień graficznych (obniżenie jakości tekstur jedynie nieco wydłuża żywotność gry).
Kombinuje by znaczenie zwiększyć miejsce na swap file ale to chyba nie tędy droga.
Gra która w zalecanych ma 8GB ramu nie powinna sie tak zachowywać?
wejdź do pliku /The Witcher 3/bin/config/base/gc.ini
tam masz wartość
DefaultPoolMemoryTrigger
możesz spróbować zmienić jej wartość na lekko wyższą i zobaczyć jak będzie wyglądać to w miastach.
Mam tam wartośc 2258, troche dużo?
Po za tym nie mam jak to sprawdzić, bo jak pisałem gra chodzi perfekcyjnie. Szkopuł w tym, że wykorzystuje za dużo pamięci, której następnie nie oczyszcza z niepotrzebnych obiektów/tekstur.
Pograj naswoich ustawieniach z 3-4 godziny i sprawdź ile ci gra wykorzystuje pamięci w danej chwili, ciekawy jestem.
super ! dzięki, mam nadzieję że temat dalej będzie rozwijany, czekam na screeny z toussaint. Super to wygląda.
Świetny mod, który działa w wersji 1.21 to The Enhancement System. Dużo więcej rodzajów broni, można nawet ulepszać rynsztunek szkoły Żmii z Białego Sadu. Nowe schematy w losowych miejscach. Polecam obejrzeć filmiki.
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1112/?
no ten mod jest fajny, są jakieś jeszcze inne ciekawe poza wyżej wymienionymi ? niezłe jest to też że jak się grę skończy i kiedyś wróci to będzie gra na z dwie setki godzin
@A.l.e.X Wielkie dzięki za CFG. Widać wiele różnić w porównaniu do starego, dużo zmian zmniejszających wartości danych komend. Rozumiem, że ich zwiększanie nie przynosiło już efektu?
Kwestia druga, acz ważna. Co z SweetFX? Stosujesz teraz jakiś? Czy same mody na oświetlenie? Jak tak, to bardzo proszę o paczkę tak jak miałeś to dodane w pierwszym swoim temacie.
Pozdro
moim zdaniem lepiej się nie da, ale zawsze może znajdzie się ktoś kto coś doda, lub zmieni, jeśli chodzi o SFX to swojego nie publikuję ponieważ dalej pracuje nad doborem kolorystyki do kolorowego Toussaint, może opublikuję potem, oczywiście screeny były robione przy CFG + RE/ME
Reshade / Mastereffect
polecam do SFX całą bazę
https://sfx.thelazy.net/games/game/970/
i wybrać ten który się podoba, albo pobawić się samemu, ewentualnie zedytować czyjś inny.
Włączenie konsoli i free camera działa na 1.21 --- http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1555/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fwitcher3%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid=1555&pUp=1
o super! mimo że rzadko korzystam to jednak można fajne momenty wyłapać, dzięki.
Sprawdź co do tej pory wyłapałem. A to i tak nie wszystko co wrzuciłem https://www.facebook.com/GeraltBialyWilk/ Miłego oglądania.
Pytanie może nie związane bezpośrednio z tematem wątku, ale czy paczki graficzne (czy jak to nazwać) tj. SweetFX, Vanilla, E3FX obciążają komputer, czy jest to tylko zmiana kolorystyki na jaśniejszą i nie ma wpływu na wydajność?
Szymon_1904 to zależy niektóre mają, a niektóre nie. Z reguły 5-10 FPS. Ale to podają autorzy przy konkretnym modzie i często są dwie wersje FULL (więcej bajerów) i LITE (czyli taka co zmienia kolorystykę bez wpływu na klatki). Kwestia wyboru. Najlepiej sprawdzić samemu, to nic strasznego.
Dołożyłem 8 GB wieć mam teraz 16 gb. Odpaliłem grę i po 3 godzinach mam 15 GB wykorzystywanego ramu i zaczyna się doczytywanie. To jest NIENORMALNE.
A jaka paczka według Was jest najlepsza? Wydaje mi się, że SweetFX wygląda najładniej.
Czyli wersja LITE zmieni tylko kolorystyke bez jakiegokolwiek wpływu na wydajność?
Czy taką modyfikację można później bezproblemowo usunąć? Czy takie modyfikacje nie namieszają czegoś w plikach gry?
oczywiście można zawsze usunąć to są pliki wrzucane do głównego katalogu z grą, a jeśli coś się nie podoba lub nie działa te same pliki należy usunąć / w przypadki wiedźmina pliki wrzucamy do : The Witcher 3/bin/x64/...
całą bazę mas tutaj (wybierz ten preset który ci się podoba najbardziej, albo sprawdź wszystkie)
https://sfx.thelazy.net/games/game/970/
https://www.youtube.com/watch?v=Yd5VonahOuQ
Pojawił się mod podmieniający w Velen i Novigradzie trawę z podstawki, na tą z dodatku.
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1545/?
Ten mod jest bardzo dobry ale jeśli ktoś ma zapas mocy to niech zostawi na 2400, a nie na 400 jak pisze autor moda.
Pojawiło się też sporo innych modów z czasem zaktualizuje pierwszy post o nowe upiększające, polecam na tę chwilę także odnośnie Igni efekt ognia jak z trailerów E3, oraz na zmiany odnośnie oddziaływania wiatru na włosy. Dodatkowo warto też wrzucić moda na 100% użycie wykończenia z dużą ilością krwi, wtedy każda walka ma efektowną końcówkę, a mod nie wpływa na obrażenia więc chodzi tylko o efekt końca.
Jest mod na kabury na miecze dla NPC, włącznie z nowym dodatkiem http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1569/?tab=3&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fwitcher3%2Fajax%2Fmodimages%2F%3Fuser%3D0%26id%3D1569%26gid%3D952
Alex dlaczego niektóre wartości są niższe, niż te które podawałeś w sercu z kamienia??
Ponieważ obecnie to co podałem jest limitem, zwiększanie czegoś powyżej nie zmieniało efektu, moim zdaniem to są maksymalne ustawienia jaka da się uzyskać z silnika gry na tym etapie / bez edytora + reszta to już dodatki z modów głównie te odpowiadające za efekty czy tekstury.
super to wygląda, dodatek taki kolorowy a tu właściwa kolorystyka, czekam na paczuszkę.
Czy ktoś próbował instalować reshade po ostatnie aktualizacji? Po instalacji czas wczytywania gry wydłużył się z kilku sekund do kilku minut. We wcześniejszej wersji gry nie było tego problemu. Czy ktoś też to zauważył i zna rozwiązanie?
ja znam. Są dwie drogi:
1. Jeśli masz wersje GOG to odznacz bibliotece>Wiedzmin 3>DLC> masz 4 pozycje Game Overlay, Free dlc program, Hearts of stone i Blood and Wine. Odznacz Game Overlay i wtedy z katalogu The Witcher 3 Wild Hunt\bin\x64 powinno zniknąć dxgi.dll i d3d11.dll, które używa Reshade czy Sweet FX i wtedy możesz używać np. d3d11.dll z Reshade.
2. opcja prostsza jeśli masz włączony Game Overlay z GOGA to zamiast nazywać z Reshade plik d3d11.dll nazwij go d3d9.dll i bedzie wszystko ok. Savy beda sie ladowac normalnie.
pozdro.
Pierwszy sposób zadziałał. Wielkie dzięki za pomoc
pozdro
Alex a czego używasz na oświetlenie takie jak na screenie? Co tam masz dokładnie?
Nie jestem do końca pewien, ale chyba to ten:
More Blood Mod by KNG:
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1549/?
Alex lub ktokolwiek inny. Mam problem i być może macie pomysł jak go rozwiązać.
Zastosowałem ustawienia Alexa z postu 1 z modyfikacjami z postu 4.1 dla 980ti w 1080p.
Mam ten cholernie irytujący problem z doczytywaniem się roślinności w niedalekiej odległości ode mnie w zależności pod jakim kątem ustawię kamerę.
Zobaczcie proszę na poniższe screeny
imgur.com/97dvtLq
imgur.com/xia9N8p
różnie ustawiona kamera powoduje pojawienie się lub zniknięcie tej kępki trawy w czerwonych ramkach. Jakieś rady?
Dodam tylko, że na standardowych uber ustawieniach problem nie występuje.
ciężko stwierdzić nigdy nie spotkałem się z powyższym problemem, poza tym jest to trawa w bliskiej odległości GrassGenerationEfficiency=0.005 to najbliższa z wartości.
No a tak się dzieje tylko z tym określonym obiektem trawy? Może w Toussaint jest jakiś błąd z tym?
@Alex, poustawiałem różne wartości dla GrassGenerationEfficiency od twojego 0.005 do wartości uber 0.075 - nie pomaga - więc to musi być coś innego.
@AIDIDPl, niestety mam to już od jakiegoś czasu, pogrzebałem w poprzednich wątkach i znalazłem swój post o tym w wątku dla podstawki, miałem to samo w kaer morhen (post 688). No i nie jest to tylko w tym jednym miejscu. Na łąkach kolorowe kwiatki czy inne roślinki potrafią pojawiać się i znikać. Gdy wchodzę w las, to nagle kępy traw znikają i to potrafią całymi seriami.
Patrzcie na to:
imgur.com/gPSoGHj
imgur.com/jc2m2nV
Rozumiem, że moda Ultra Grass 420 nie masz zainstalowane? U mnie takie buble tworzył ten mod.
A jak jest na minimalnych, średnich, wysokich, ultra? Może masz kopie zapasową, czystą plików konfiguracyjnych? Wywal tamte, sprawdź na ultra i ustawiaj na nowo.
Grzebałeś w innych plikach gry niż w Documents/Witcher 3?
Winowajca odnaleziony, GrassDistanceScale
@AIDIDPl, dzięki za trop, ustawiłem wszystkie atrybuty [Rendering/SpeedTree] na standardowe z uber, bo tam problem się nie pojawiał i powoli je modyfikowałem do ustawień Alexa.
Ostatecznie zamiast GrassDistanceScale=4 zmieniłem na wartość 3.3 i jest ok, nic już nie znika.
tak w ogóle to wyrzucenie APEX_ClothingGPU_x64.dll z katalogu bin/x64 daje nawet +30FPS bez straty na grafice. Także warto wywalić. Mi się przez przypadek odrodził plik po weryfikacji. Zapmniałem,że coś gorzej zaczeła gra chodzić.
Witam, ktoś sprawdzał ustawienia A.l.e.X -a na gtx 1080 ile to daje FPS? w 4K oczywiście
Dodam że configi są super, niestety ostatnio ogrywałem wieśka na gtx 970 w 1080p.
Teraz mam zamiar w 4K (monitor już jest) i no właśnie gtx 1080 na którego jeszcze czekam.
PS, którego sweetFX polecacie do 4K tak żeby przypominał kolorystykę z e3?
Myślisz że w Wiedźminie 3 na 4K i ustawieniach ALEXa będziesz miał więcej jak 30?
@dadi82, niestety ale AIDIDPl ma rację. Pierwszy test jaki znalazłem w necie 1080 Strix od Asusa, w rozdzielczości 3840 × 2160 ustawienia Ultra to ok 34-38 klatek. Dorzuć do tego config Alexa i nagle okaże się, że jedna karta przy takim monitorze to za mało.
GTX1080 + monitor fullHD + config Alexa czy GTX1080 + monitor 4K + ustawienia Ultra bez configu Alexa (ewentualnie jakieś drobne zmiany)
Co wybieracie?
PS. Przypomnijcie sobie słowa ludzie z CDPRed, którzy przed premierą W3 mówili, że ta gra potrzebuje bardzo mocnego PC, bo chcą, by za 3-5 lat ona nadal graficznie prezentowała się bardzo dobrze.
"Na GTX 1080 to bez modyfikowania grafiki będziesz miał około 30fps w 4K"
Czyli co na pojedynczym TX jest sporo mniej rozumiem niż 30 FPS, bo przecież 1080 jest wydajniejszy?
A może tutaj nie mają pojęcia co robią [link]
NIe pytałem o poinie ludzi którzy kart nie mają czy nawet Słabszych TXów tylko czy ktoś to sprawdzał. Jak nie to po co piszecie głupoty.
Że po modach Alexa bedzie około 30FPS to z tego sobie zdaję sprawę. Choć ja ustawienia sobie sam zbalansuje żeby mieć te +40FPS. Być może zostanie sam sweetfx i mody to sprawdzę mam nadzieję w poniedziałek.
overclockersclub.com/reviews/nvidia_geforcegtx_1080_overclocking/4.htm
Widzę że linki nie wchodzą.
W każdym razie gtx 1080 na ultra daje 43 FPS średnio (po OC). JAk się wyłączy AA który jest zbędny w 4K i HW to będzie w okolicach 50 FPS.
Oczywiście że nie będę grał na pełnym konfigu Alexa.
Zadałem proste pytanie czy ktoś to testował na 1080 wspomnianym konfigu.
Liczyłem na prostą odpowiedź: Tak jest nie grywalne ~25FPS albo tak ~32FPS.
Nigdzie nie napisałem że zamierzam grać na takim konfigu bo wiem że do tego potrzebował bym 1080 SLI
@dadi82, jeżeli będziesz miał okazję potestować W3 na nowym GTX1080, podziel się później swoimi spostrzeżeniami, zarówno w opcji z configiem, jak i bez.
Który model zamówiłes? Sam zastanawiam się nad przejściem za jakiś czas na 1080, więc fajnie by było uzyskać info z pierwszej ręki.
A jeszcze jakbyś miał możliwość testowania w fullHD, to już wogóle było by miło.
Ja swoją opinię oparłem o testy znalezione w necie. Być może twoje jakoś to zweryfikują
Odpaliłem CFG A.I.e.X.a z ustawionym blur na 0+podane przez niego mody na Palit Super JetStream 1080 i na monitorze 2k z 60hz wyciągam 52-60 fpsów, mam spadek do 35 fpsów jedynie jak kręcę myszką wokół Geralta.
Takie pytanie z innej beczki. Mody zaledwie liznąłem nieco, zastanawia mnie , czy niektóre z nich "żrą" się ze sobą?
nie, jeśli zostaną załadowane to nie będą, jeśli wystąpi błąd to znaczy że coś się z sobą gryzie (mody wrzucasz jako katalog do podkatalogu mods więc usunięcie dowolnego to po prostu skasowanie go więc możesz sprawdzać dowolnie)
Kurczę, wybaczcie, że nie ogarniam tematu i nie przejrzę raz-dwa poprzednich tematów, ale takie pytanko:
- czy oprócz wyłączenia tych opcji związanych z Hairworks, jest jeszcze jakiś inny 'magiczny' sposób na wydajność? Z tego co zauważyłem, to zasięg roślinności też mocno obciąża.
Można w ogóle znaleźć jakiś super zoptymalizowany config na fullHD, wystarczy 30 fps, gram na mobilnym sprzęcie, na predefiniowanym 'high' dobija do 60fps na niewymagających obszarach, na 'uber' z foliage na high niestety w bardziej wymagających spada poniżej 30.
Chce się mieć jak najlepiej, choć kurczę to są już takie różnice, że szczerze mówiąc ich nie wychwytuję...
Alex, jako że jesteś Mistrzem Konfiguracji Wiedźmina, mam pytanie...
Otóż walczę z błędem, który dotyczy ustawienia GAMMA. Widać go dobrze tutaj:
Wnętrza w grze są za ciemnie. Niezależnie od pory dnia i nawet przy najjaśniejszym ustawieniu gamma. W czasie konwersacji wszystko jest w porządku. Potem znowu - za ciemno. Gamma się resetuje.
Wiele osób ma podobny problem, ale nie znalazłem rozwiązania. Czy mogę coś zmienić w ustawieniach i plikach konfiguracyjnych, żeby zwiększyć wartość gammy i ją zablokować?
Moja konfiguracja: i7, GTX 1080, 16 GB RAM-u, Windows 10.
Co prawda nie jestem Alex, ale z problemem gammy w nowym Wiesku miałem do czynienia i jedyne, co znalazłem, to:
1.) Problemy z gammą wynikające gry w zmaksymalizowanym oknie zamiast pełnego ekranu(ja tak gram). Wtedy gra korzysta z systemowego ustawienia gammy i w plikach, ani w grze nic nie zmienisz. Należy ustawić gammę w ustawieniach karty graficznej.
2.) W przypadku gry na pełnym ekranie, gdy ustawienia suwaka i opcji GammaValue np. na 1.4 w pliku user.settings nas nie satysfakcjonują, można jeszcze zmienić ustawienia gammy przy róznych "ciemnościach" w pliku rendering.xml w ...\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\config\r4game\user_config_matrix\pc
na poniższe wartości:
<VisibleVars>
<Var id="GammaValue" displayName="gamma" displayType="GAMMA;-4.0;1.0;250" tags="nonLocalized"/>
</VisibleVars>
Myślałem, że mam mocny sprzęt, ale Twój cfg ,A.l.e.X, sprowadził mnie na ziemię ;) he he he...