Graliśmy w Paragona – MOBA nowej generacji na Unreal Enginie 4
Zapowiada się interesująco.
Wcale nie jestem pewnien czy bez kolorowych postaci MOBA będzie fajna, ale w sumie to ciekawe, że ktos się na to zdecydowal.
To wygląda tak obłędnie i ma taki piękny setting, że aż żal, że to kolejna gówniana moba.
Najgorsze jest to, że trzeba będzie grać z Pecetowcami. Na padzie może i można bez problemu rywalizować z myszkami(nie raz widziałem jak w BF4 ludzie na padach dymali myszkowców), ale z oszustami używającymi różnych czitów już nie bardzo.
calkiem mozliwe ale jeszcze niewidzial zeby w esporcie ktos z myszki sie na pada przesiadl :)
@Ejim - tak szczególnie w bijatykach, grach sportowych, ścigałkach, slasherach czy platformówkach :)
będzie to pierwsza moba w którą zagram ;]
myslalem ze chodzi o paragon czyli dowód zakupu , pozatym jacy konsolowcy a xbox one????
Wiem, że dopiero alfa, ale patrząc przez pryzmat Doty 2 wygląda mi to już słabo. Dla przykładu- gość wciska B by wrócić w kilka sekund do bazy, a potem zasuwa z buta z powrotem, jeszcze ta kamerka zza pleców jak w Gearsach- w Dota 2 teleportacja to osobna mechanika, która może być stosowana w wielu sytuacjach czy całych taktykach.
Być może w otwartej becie spróbuję, ale jeśli nie nabierze głębi, to napewno nie zostanę na dłużej.
Nie każda MOBA musi być tak hardkorowa i tak niewiele wybaczać jak Dota 2. A kamera jak w Gearsach jest akurat super!
To używanie, oprócz klawiatury i myszy, mózgownicy w czasie grania jest dziś nazywane hardcorem? Spoko, w każdym bądź razie rynku to oni tym nie zwojują- tak jak piszą inni, marnują ogromny potencjał i zasoby, z których mógłby powstać jakiś fajny tytuł AAA.
Wszystko zależy od kart jakich użyjesz. TP jest również dokładnie jak w DOTA, czyli tylko do budynków swoich. Jest też B czyli darmowy teleport do bazy z racji braku kurierów. Recall jest potrzebny, gdyż karty można wykupić tylko w bazie.
Gram i jest to bardzo fajny powiew świeżości w stosunku do pozostałych MOB. Cała mechanika dżungli jest ciekawa z racji wielopoziomowości.
to bedzie lol gdzie bedzie widac bohatera jak w typowej grze tpp zapowiada sie bardzo interesujaco a chyba najbardziej do pogrania zacheca grafika ktora bedzie przepiekna zagram w nia napewno ale ocenie dopiero jak zagram a zrobie to napewno. Oby tylko bylo duzo postaci do wyboru jak wlasnie np w slynnym lolu
Postaci na razie jest trzynaście, a tylu co w LoL-u szybko bym się nie spodziewał. Pamiętaj, że LoL jest już rozwijany od siedmiu lat.
@WildCamel
w lolu na start było jakieś 35 więc taki argument, że lol rozwijany od lat niezbyt udany
Tylko, że w LoL to w prostej linii potomek pierwszej Doty, więc z tej gry wziął nie mało.
Zdecydowanie nadużywacie słowa: fotorealizm. Do prawdziwego fotorealizmu w grach jeszcze z 20 lat. W3 był fotorealistyczny? Nie był!
Wygląda ślicznie - tyle mogę powiedzieć!
Cała reszta to już tylko żal, niestety :(. Żal, że taki świetny engine jak UE4 marnuje się w kolejnej mobie, których na rynku są już setki. Żal, że zdolni ludzie z EPIC, stworzeni wręcz do robienia produkcji AAA z porządnym singleplayerem, "multikiem" i "coopem" (ten w "gyrosach" jest wręcz perłą w koronie tej produkcji) klepią kolejną "darmową" (co za tym idzie - ograniczoną) grę multi ;/ Szkoda :(
Patrząc na wcześniejsze gry EPIC, widząc jaki potencjał ma UE4 nawet w tak paściastym gatunku jak MOBA, wiedząc jak utalentowani ludzie pracują w tym studio mogę sobie wyobrazić jaką kapitalną grę (z trybem singleplayer, nie tylko multi) byliby w stanie zrobić przy porządnym budżecie i w normalnym modelu 60$ za grę... I wtedy jeszcze bardziej mi szkoda :(
Twoja niechęć do moby aż wylewa się z tego postu. Przyćmiewa to fakt że jest to jak na razie najbardziej popularny gatunek w który zagrywają się dziennie miliony ludzi. Co do reszty wypowiedzi mogę się z tym z godzić. Ta gra jest tylko ładna ale nie jest to rzecz ani rewolucyjna ani rewelacyjna. Wręcz przeciwnie słabsze kompy tego nie pociągną, a to ogranicza liczbę odbiorców bo nie oszukujmy się w grach f2p liczy się o ilość graczy jeśli ma to przynieś zysk gdyż nie każdy grający będzie w to pompował pieniądze. Tak jak przedmówca uważam że lepiej by było gdyby porostu skupioną na grach singlowych, atak to ja nie wróżę jej żadnej przyszłości (cud będzie gdy wyjdzie z open bety)
60$ jako normalny model to tylko na konsolach ;) Po za tym gry singleplayer nie dają takiego zysku jak te nastawione na multi.
Dla mnie największa zabawa w grach to właśnie współzawodnictwo z innymi ludźmi. Singleplayer mnie nie interesuje i właśnie do takich ludzi skierowana jest ta gra.
Ty za to oceniłeś ją bez próbowania, po obrazkach i gatunku.
PS. AAA to tylko określenie budżetu jaki wydano na grę, wliczając w to 60% na marketing i reklamy. Nie jest to w żadnym wypadku jakiś wyznacznik poziomu i jakości tej gry. Drożej wcale nie znaczy lepiej.
Zapytam kolejny raz, pytałem już o to przy newsach o Paragonie, ale konkretnej odpowiedzi nie otrzymałem - czy Paragon ma być totalnie darmową grą, czy istnieje jakaś szansa, że pojawi się w wersji pudełkowej (choćby w wersji kosztującego do 50 zł starter packa)?
Moba przy takim poziomie animacji i grafiki będzie mało rozbudowana. Pewnie na start 10 postaci do wyboru, po dwóch latach będzie ich 20 i to tyle. To w ogóle nie ma startu do lola czy doty. Smite nawet nieźle wyszedł, ale właśnie grafika i animacje są... takie sobie.
W wersji alfa jest już 12, do bety ma dojść kolejnych 8, a na start ma być już 60.
Tak gra ma być darmowa i bez edycji pudełkowej.
Jest rozbudowana i złożona, nie tak jak DOTA bo jednak wybacz trochę więcej. Sam system kart, a nie sklepu wymaga znajomości silnych i słabych stron przeciwnika, dostosowania się do warunków na mapie. Jak wybierzesz (złożoną przez siebie) źle dobraną talię to i najlepszym bohaterem, skillem czy farmą wiele nie zdziałasz.
Wygląda interesująco. Tylko coś czuję, że ciężko temu tytułowi na PC będzie konkurować z LoLem, HOTS, czy też DOTA2. A to z prostego powodu wymagań technicznych. Co w tekście jest sformułowanie, że nie powala przesadnymi wymaganiami sprzętowymi, ale konkretów brak. Natomiast patrząc po grafice i biorąc pod uwagę, że to UE4, to nie spodziewałbym się tej gry na słabych sprzętach. A wymienione wyżej klasyczne MOBA można odpalić mniej więcej na komputerowym ekwiwalencie tostera.
Nvidia GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 equivalent DX11 GPU
2 GByte VRAM
Core i5 2.8 Ghz
8 GByte RAM
Windows 7/8/10 64-bit
Wymagania rekomendowane.
A tu masz minimalne do gry w 60fps, podobno działa według użytkowników na forum:
Nvidia GeForce GTX 460 or AMD Radeon HD 6870 equivalent DX11 GPU
1 GByte VRAM
Core i5 2.5 Ghz
4 GByte RAM
Windows 7/8/10 64-bi
Jestem mocno zaskoczony wieloma krytycznymi wypowiedziami ?! w mojej ocenie gra jest swietna, a jej zalety bardzo dobrze podsumowal autor artykułu. To znaczy:
- perfekcyjna grafika
- złożoność gry
- nowe rozwiązania + wprowadzenie pewnych zmian na korzyść grywalnosci (np dzielony exp z last-hitów, ludzie koncentrują sie na team-play, a nie podkradaniu expa)
- swietny klimat sf, nie jest nadmiernie poważny, postacie maja duzy ladunek eee... "funu" ;) ale sa wykonane powazniej niz jakies biegajace laleczki w innych mobach ;) i dobrze !
- ciekawa mechanika kart i budowy talii
Rewelacja. Ode mnie równiutkie 10/10 :)
Według osoby, która napisała ten tekst, nie ma na PC gier AAA, trochę dziwna interpretacja, ale co poradzić. :D
Ja też nie rozumiem negatywnych opinii... Przecież to jest obecnie jedna z najbardziej obiecujących gier MOBA. Smite był dobrym pomysłem, ale twórcy za bardzo się pospieszyli i zrobili płaską mapę (nawet Dota ze swoją kamerą z góry zawiera elementy nierównego terenu), nudne skille (ograniczają się głównie do skoku, efektów w kole i przed sobą) oraz bardzo proste, niewiele się różniące itemy do kupienia. Natomiast Paragon już wprowadził wysokości, bohaterowie wyglądają obiecująco, chociaż jak to będzie ze skillami to się dopiero okaże, ale mam nadzieję, że będą podobniejsze do tych z Doty, niż Lola. Karty też są nowością, niestety za dużo o nich nie wiem, bo zagrałem tylko ze 2 mecze (niestety na razie za słaby komp). No i oczywiście to już wg własnych upodobań, ale grafika jest niesamowita i klimat sci-fi klasa. Podsumowując Paragon ma duże szanse zająć miejsce obok Lola i Doty (Lola już chyba niedługo), bo bardzo się od nich różni. Aktualnie tworzone klasycznie MOBA nigdy nie przebiją obecnych pionierów, więc trzeba stworzyć coś innowacyjnego... jak na razie 10/10 dla Paragona!
League of Legends do kosza : D