Witam Wszystkich serdecznie
Już niedługo ukończę pracę nad grą (Symulatorem Bitew Morskich) i chciałbym poprosic o opinię na temat tej gry.
Gra jest połączeniem symulacji i strategii czasu rzeczywistego o tematyce bitew morskich rozgrywających się podczas II Wojny Światowej.
Gra stawia na realizm oraz oferuję zarówno samodzielne starcia jak i dynamiczną kampanię.
Demo gry (na Windows) jest do pobrania z mojej strony:
www.nbsim.co.uk
Znajdziecie tam również zrzuty ekranu uwzględniajace elementy dodane później i nie przedstawione w demo tj. stocznia.
(czyli kreator okrętów) oraz recęzje gry wystawioną przez portal SUBSIM.
Do tej pory powstała też, zupełnie nowa mapa świata.
Ta gra została wybrana do dystrybucji na Steam dzięki Greenlight lecz nie jest jeszcze dostępna w Early Access.
Raz jeszcze proszę o opinię i góry dziękuje.
Witam ponownie,
Ze względu na to że strona gry jest w języku angielskim,
poniżej zamieszczam krótki opis gry w ojczystym języku.
Akcja gry umieszczona jest w czasiue działań militarnych na morzu, podczas II Wojny Światowej.
Gra składa się z dwóch warstw:
Górnej - dowodzisz całą kampanią na morzu, wysyłasz okręty i konwoje ze wszystkich dostępnych Ci portów. Kontrolujesz przepływ zasobów pomiędzy alianckimi portami i robisz wszystko żeby zaopatrzenie było nieprzerwane. Zasoby w każdym z portów zmieniają się wraz z upływem czasu jak i sytuacją militarną na lądzie.
Jeżeli grasz jako przeciwnik strony alianckiej, zadanie Twoje polega na wyśledzeniu i zatopieniu jak największej liczby statków oraz przeszkadzaniu im w szybkim i bezpiecznym dotarciu do portów.
Jeżeli dojdzie do kontaktu to dochodzimy do drugiej warstwy gry czyli bitwy:
W tym momencie zaczynasz dowodzic poszczególnymi statkami biorącymi udział w bitwie. Wyznaczasz cele, sterujesz ogniem, kontrolujesz uszkodzenia okrętu itp.
(Demo do tej częsci gry znajduje się na mojej stronie)
Po zakonczeniu bitwy wracasz do warstwy górnej. Jeżeli w bitwie utraciłeś okręt to nie pojawi sie on już w danej kampanii. Jeżeli okręt został uszkodzony to jest naprawiany w porcie i wykorzystywany ponownie w grze.
Dodatkowym elementem gry jest możliwość stworzenia okrętu z dowolnego kraju i umieszczeniu go w grze.
Jeżeli do tej pory, np. zastanawiałeś się jak włoski pancernik typu Littorio sprawdził by się w bitwie to teraz masz okazję się o tym przekonać.
Wchodzisz do "Stoczni", wprowadzasz wszystkie niezbędne parametry okrętu, budujesz, wodujesz i sprawdzasz w bitwie. :-)
Gra odbywa się w czasie rzeczywistym, ale oczywiście, jest możliwość przyspieszenia tego czasu.
Pogoda wykorzystana w grze oparta jest o rzeczywiste dane historyczne zgromadzone przez NOAA.
Chętnie odpowiem na pytania,
pozdrawiam
Witam
Pracę nad grą powoli dobiegają końca.
Przewidywana data publikacji - koniec lata 2017.
Pozdrawiam
W skrócie Rule the Waves w realiach II wojny?
Ostra nisza, możesz napisać do Tima Stone'a z RPS, może wspomni coś we Flare Path - https://www.rockpapershotgun.com/2015/07/17/the-flare-path-rule-the-waves/
Ciekawe. Nie wiem, czy się skuszę, ale pochwalam, powodzenia życzę.
Rozumiem, że gra nie jest jakimś być albo nie być dla żon, dzieci i całego studia, nie ma terminów, kredytów. Jakkolwiek interakcje w rozgrywce są nawet ciekawe radziłbym poważnie popracować nad warstwą wizualną. Za historyczne zdjęcia czy nagrania dostępne na pęczki, się nie płaci. Gra musi mieć immersję.
Dziękuje za wypowiedzi.
T-bone - Z RockPaperShotgun już się kontaktowałem, ale się im przypomnę.
Secretservice - gra zawiera kompletne nagrania radia BBC z całego przebiegu wojny, oraz artukuły o poszczególnych wydarzeniach.
Za historyczne zdjęcia niestety się płaci, chyba że ma pan dostep do jakiś źródeł do których ja nie dotarłem. W takim razie bardzo proszę o udostępnienie linków.
Dziękuję i pozdrawiam
Gra jest już dostępna na Steam Early Access:
https://store.steampowered.com/app/936980/Naval_Battles_Simulator/