Powrót do przyszłości, czyli pierwsze wrażenia z Quantum Break na Xbox One
Przenikające tekstury broni przez modele wrogów,
Broń jest wciąż elementem dekoracyjnym. Modele fizyczne w grach to wciąż geometria jak z Minecrafta. Konsolowe CPU o wydajności między Core2Duo, a Core2Quad na więcej nie pozwoli.
Brak możliwości zniszczenia źródeł światła,
Niszczenie źródeł światła wymaga dynamicznego oświetlenia, co pociąga za sobą ogromny wzrost wymagań względem GPU. Statyczne oświetlenie i geometria w parze z 8 GB RAM obecnym w konsolach pozwala wypalić w teksturach wszystkie efekty oświetlenia z Global Illumination włącznie. Mamy dzięki temu lepiej wyglądające lokacje kosztem ich statyczności.
Brak AI,
To jest akurat wina samych graczy. Zrobienie sensownego i sprytnego AI to najmniejszy problem. Wystarczy prosta maszyna stanów, która odpowiednio rozstawia przeciwników tj. jeden ostrzeliwuje, pozostali flankują. Problem w tym, że takie AI psuje rozrywkę, szczególnie przy użyciu pada, gdzie nie da się biec i celnie strzelać. Gracz ma być łowcą, a wrogowie mają mieć inteligencję zombiaków i być mięsem armatnim.
Fizyka? - bohater kopie 20-30 kilowe traczki jak piłkę.
Kontrolery postaci nie są oparte na silniku fizycznym, tylko ruch jest liczony na podstawie wejścia z pada. Interakcje z obiektami na silniku fizycznym tworzy się ręcznie tj. w momencie gdy następuje kolizja postaci z obiektem fizycznym, nadaje się temu ostatniemu siłę odpowiadającą wektorowi prędkości postaci. Z tym, że ten wektor nie jest częścią silnika fizycznego, tylko składową algorytmu opisującego poruszanie się postaci. W ten sposób obiekty fizyczne nie wpływają na zachowanie się postaci gracza czy NPC. Innymi słowy fizyka pełni tylko funkcje dekoracyjne.
Stworzenie kontrolerów postaci opartych w pełni na silniku fizycznym tj. nie sterujemy położeniem postaci bezpośrednio, a jedynie poprzez przykładanie siły do postaci jest bardzo trudne. Ciężko stworzyć grywalny kontroler w ten sposób, ale to już wynika z tego, że gracze są przyzwyczajeni do bardzo nierealistycznych zachowań obiektów w grach. Jak chociażby zatrzymywanie się w ułamku sekundy, czy bieg z prędkością 60-100 km/h.
Nie ważne czy dzień czy noc reflektory pojazdów oślepiają.
Patrz punkt ze statycznym oświetleniem:)
Nie tego oczekiwałem po grze Remedy.
A mnie w niczym nie zaskoczyli. To po prostu zwyczajna rzemieślnicza robota. Praktycznie zerowa kreatywność, tylko powtarzane do znudzenia, sprawdzone rozwiązania. Te dodatkowe moce też niczego nie wnoszą tak naprawdę.
Jednak postawcie się w sytuacji Remedy. Firma tej wielkości nie może pozwolić sobie na ryzyko w postaci niesprawdzonych mechanik. Żadna gra AAA nie wprowadza rewolucyjnych zmian, bo z punktu finansowego nie ma to sensu. Gry tego typu sprzedaje marketing, a nie jakość wykonania i innowacyjność. Gracze, którzy oczekują rozwoju gier już dawno przenieśli się na PC, gdzie nowych pomysłów jest cała masa.
A czy możecie po prostu wrzucić materiał "Gramy" zamiast miliona "wrażeń"?
4:21 little finger :P a swoją grogą o której zaczynacie pracę, bo ja widzę, po tym materiale że po 8 rano :D
Gadka jak gadka- jest ok, ale ten gameplay to już porażka...był on na god mode czy na najniższym poziomie, bo aż się nie chce tego oglądać. Walą w bohatera jak do kaczki, ten nabiega prosto na kule i nic...jak już coś pokazywać to raczej dobrego niż taką kaszanę.
przecież recenzenci zawsze grają na najniższym poziomie tak było od zawsze a potem się wypowiadają jaka jest mechanika w grze i ai przeciwników i to jest zawsze śmieszność tych ocen z MC. Chciałbym widzieć jakiś portal który ocenia grę po skończeniu jej na hardzie.
Rok 2016. Dx12
Przenikające tekstury broni przez modele wrogów,
Brak możliwości zniszczenia źródeł światła,
Brak AI,
Sztuczne animacje,
Fizyka? - bohater kopie 20-30 kilowe traczki jak piłkę.
Nie ważne czy dzień czy noc reflektory pojazdów oślepiają.
Nie tego oczekiwałem po grze Remedy.
Pierwsze materiały przedstawiały lepszy koncept gry jak i bohaterów, MS gdzieś w połowie drogi zmienił plany: podmienili tekstury, modele zmienili rozgrywkę, dodali aktorów aby zrobić z tego na siłę coś interaktywnego.
Prezentuje się tak, jak tego oczekiwałem. Szykuje się spoko strzelanka od Remedy. Mam nadzieję, że Fabuła też będzie jako tako się trzymać, choć ta filmowość tutaj może być plusem. Jak wyjdzie biore to na Łana, ale czekam też na info odnośni wersji PC, bo chyba konkretnej daty jeszcze nie ma, albo przynajmniej nie zauważyłem by była.
Przenikające tekstury broni przez modele wrogów,
Broń jest wciąż elementem dekoracyjnym. Modele fizyczne w grach to wciąż geometria jak z Minecrafta. Konsolowe CPU o wydajności między Core2Duo, a Core2Quad na więcej nie pozwoli.
Brak możliwości zniszczenia źródeł światła,
Niszczenie źródeł światła wymaga dynamicznego oświetlenia, co pociąga za sobą ogromny wzrost wymagań względem GPU. Statyczne oświetlenie i geometria w parze z 8 GB RAM obecnym w konsolach pozwala wypalić w teksturach wszystkie efekty oświetlenia z Global Illumination włącznie. Mamy dzięki temu lepiej wyglądające lokacje kosztem ich statyczności.
Brak AI,
To jest akurat wina samych graczy. Zrobienie sensownego i sprytnego AI to najmniejszy problem. Wystarczy prosta maszyna stanów, która odpowiednio rozstawia przeciwników tj. jeden ostrzeliwuje, pozostali flankują. Problem w tym, że takie AI psuje rozrywkę, szczególnie przy użyciu pada, gdzie nie da się biec i celnie strzelać. Gracz ma być łowcą, a wrogowie mają mieć inteligencję zombiaków i być mięsem armatnim.
Fizyka? - bohater kopie 20-30 kilowe traczki jak piłkę.
Kontrolery postaci nie są oparte na silniku fizycznym, tylko ruch jest liczony na podstawie wejścia z pada. Interakcje z obiektami na silniku fizycznym tworzy się ręcznie tj. w momencie gdy następuje kolizja postaci z obiektem fizycznym, nadaje się temu ostatniemu siłę odpowiadającą wektorowi prędkości postaci. Z tym, że ten wektor nie jest częścią silnika fizycznego, tylko składową algorytmu opisującego poruszanie się postaci. W ten sposób obiekty fizyczne nie wpływają na zachowanie się postaci gracza czy NPC. Innymi słowy fizyka pełni tylko funkcje dekoracyjne.
Stworzenie kontrolerów postaci opartych w pełni na silniku fizycznym tj. nie sterujemy położeniem postaci bezpośrednio, a jedynie poprzez przykładanie siły do postaci jest bardzo trudne. Ciężko stworzyć grywalny kontroler w ten sposób, ale to już wynika z tego, że gracze są przyzwyczajeni do bardzo nierealistycznych zachowań obiektów w grach. Jak chociażby zatrzymywanie się w ułamku sekundy, czy bieg z prędkością 60-100 km/h.
Nie ważne czy dzień czy noc reflektory pojazdów oślepiają.
Patrz punkt ze statycznym oświetleniem:)
Nie tego oczekiwałem po grze Remedy.
A mnie w niczym nie zaskoczyli. To po prostu zwyczajna rzemieślnicza robota. Praktycznie zerowa kreatywność, tylko powtarzane do znudzenia, sprawdzone rozwiązania. Te dodatkowe moce też niczego nie wnoszą tak naprawdę.
Jednak postawcie się w sytuacji Remedy. Firma tej wielkości nie może pozwolić sobie na ryzyko w postaci niesprawdzonych mechanik. Żadna gra AAA nie wprowadza rewolucyjnych zmian, bo z punktu finansowego nie ma to sensu. Gry tego typu sprzedaje marketing, a nie jakość wykonania i innowacyjność. Gracze, którzy oczekują rozwoju gier już dawno przenieśli się na PC, gdzie nowych pomysłów jest cała masa.
Napisałeś bardzo długie wyjaśnienie, ale teraz nie wiem, czy ono miało pogrążyć, czy uratować twórców gry. To co piszesz potwierdza tylko fakt, że mimo 2016 roku i DX12, twórcy dalej robią gry jak 15 lat temu, statyczne światła, dekoracyjne bronie i hitboxy postaci wielkości klocków z minecrafta. W dodatku nikomu nie chce się robić AI. Skoro to takie proste i "wystarczy" zrobić kilka algorytmów, to dlaczego tego nie zrobili? Z lenistwa. Wina graczy? Cóz, nie sądzę, żeby ludzie chcieli grać w grę, która totalnie nie stanowi wyzwania, a nawet jeśli, to wystarczy zrobić tak, zeby poziomt rudności Easy byl easy, a hard włączał te proste algorytmy o których pisałeś i tyle. A twórcom się po porstu nie chce. Żałosne.
Gracze, którzy oczekują rozwoju gier już dawno przenieśli się na PC, gdzie nowych pomysłów jest cała masa. Faktycznie same rowzojowe gry tylko na pc!
https://www.gry-online.pl/gry/farm-expert-2016/z34537
https://www.gry-online.pl/gry/bus-cablecar-simulator-san-francisco/z22de7
https://www.gry-online.pl/gry/firefighters-2014/z33cd9
Wypowiedź typowego jednoplatformowca, co nie ma sprzętu, ale wie najlepiej.
@PanWaras
No ale co, to ze podales 3 przyklady jakichs badziewnych gier na pc, to znaczy od razu, ze juz nie ma innych, dobrych i pomyslowych?
A czy możecie po prostu wrzucić materiał "Gramy" zamiast miliona "wrażeń"?
Myśle tak samo jak ty co to jest za nowa moda na jakieś gadanie o tym co jest a nie jest a w tle po wycinane fragmenty gry chyba przestane tu oglądać bo nudne te filmy jak flaki z olejem. Hed zrób coś z tym :) tak jak ostatnio z ekipą tvgry i gambrim
Nie sposób się nie zgodzić. Mniej więcej tak to teraz wygląda, że "wrażenia" rodzą opinie, a opinie powinny przychodzić od samych widzów, czy to po materiale wideo czy to po zakupie i rozgrywce.
Graficznie jest świetnie. 720p to lekki zgrzyt, bo taki Uncharted 4 wygląda z 3 razy lepiej niż QB i wyświetlany jest w 1080p30k (single, a multi w 900p60k). Rozgrywka wygląda OK, widać że gra jest za łatwa. Fabułą wygląda ciekawie, postacie wydają się charakterystyczne. Czekam do 5 kwietnia, XONE nie mam, ale na pewno zagram na PC, ojj już długo nie grałem na moim blaszaku :) Quantum Break to będzie miły czaso-umilacz do premier takich gier jak Uncharted 4 Kres Złodzieja, Dark Souls III, Doom, Mirrors Edge Catalyst. W styczniu kiedy będą tworzone podsumowania roku, nikt o tej produkcji nie będzie pamiętał. Taka jest prawda.
No to konsola Microsoftu ma wreszcie swoje "The Last of Us". Nic tylko pozazdrościć, hihihi.
Jestem zaskoczony, wygląda lepiej niż się spodziewałem. Lubię tego typu filmowe gry a pomysł z wpleceniem w całą akcję serialu dość oryginalny. Aż żałuję, że nie mam XB1. :)
Rewolucji nie ma ani pod względem grafiki, ani pod względem mechaniki, ale jest pod względem wymogów sprzętowych xD
Mam duże obawy, jeśli idzie o scenariusz. Jak bowiem mawiał idol mojej młodości, grubo ciosany kreską Polcha - Funky Koval: "nie wolno igrać z czasem, wielki mistrzu".
I faktycznie miał rację. Ani w grach ani w filmach nie ma scenariuszy opartych na motywie podróży w czasie, które nie byłyby albo durne, albo niestrawne. Jedyny niebanalny i lekki scenariusz posiada trylogia "Powrót do przyszłości/przeszłości" , a z gier chyba tylko japoński Chrono Trigger.
Dlatego obawiam się.
Natomiast graficznie przecudnie.
Ależ bieda i nuda. Ziewnąłem 3 razy. Graficznie to jakiś 2011. To co się zaczyna dziać w grach wideo zaczyna parodiować same siebie.
"Ależ bieda i nuda. Ziewnąłem 3 razy"
serek25 w grudniu tamtego roku:
"Fallout 4, świetna gra, dla mnie zdecydowanie gra roku"
"Graficznie to jakiś 2011"
Jeśli Quantum Break to gra graficznie z 2011 roku to co powiedzieć o F4?
Grałem i gra jest średnia taka 6/10
Całkiem ciekawie to wygląda, a połączenie fabularne z serialem daje nadzieję na ciekawą historię.
Jednak czy sama mechanika gry nie będzie zbyt nużąca i powtarzalna? (wchodzisz do pomieszczenia walczysz z małą armią przeciwników o niewysokiej AI, wchodzisz do następnego pomieszczenia itd.) i czy to wszystkie umiejętności jakie posiada bohater?
Alan Wake prezentuje się o wiele lepiej niż Quantum Brake. Tutaj mamy do czynienia z typową strzelanką z dodatkiem zabawy czasem. Na plus na pewno gra aktorska, połączenie z serialem i oczywiście Aidan Gillen. Reszta pozostawia trochę do życzenia
Przez chwilę myślałem, czy to nie wersja z xbox360, jednak nie. Nie mówię złośliwie bo mam obie platformy i znowu zaczynam przeżywać, że gry na konsoli zaczynają wyglądać gorzej od PC (nie mówię tutaj o fps, czy rozdzielczości), tylko o wykonaniu modeli, tekstury itp. tak jak miałem z xbox360 - choć tutaj dalej gram w fight night, i tenis.
Ok, już wiem by ignorować materiały arasza, bo gry mmo ciśnie za mechanikę, a w drewniane fpsy gra na łatwym.
hmm . mam wrażenie że na poprzednich materiałach wyglądało to lepiej graficznie.. jest OK... ale...
Heh, przecież już po pierwszych gameplayach pisałem, że nie będzie to nic nadzwyczajnego. O wszystkim przesądził przeciwnik chowający się za butlą z gazem na jednym z gameplayów... Mamy 2016 czy 1998 rok? Nie dość, że AI jest denne to bohater dysponuje kilkoma czitami, wróć, mocami.
Mnie tam jakoś nigdy nie powalały gry Remedy. Pierwszy Max Payne był ok, druga część była jak dla mnie o wiele lepsza z bardziej satysfakcjonującym bullet-timem. A Alan Wake? Mogę powiedzieć, że dawno nie wynudziłem się tak w żadnej grze. Każdy odcinek zbudowany był wg tego samego schematu: Łażenie po lesie (20 min.) => charakterystyczna miejscówka (5 min.) => Łażenie po lesie (20 min.) => charakterystyczna miejscówka (5 min.) => Łażenie po lesie (10 min.) => Cel naszej podróży i epicki filmik. (10 min.)
Dodatek American Nightmare o wiele bardziej przypadł mi do gustu. Gra była krótka, miała szybkostrzelne pukawki oraz bardziej zróżnicowanych przeciwników niż kilkunastogodzinna podstawka. I do tego genialny Pan Zgrzyt!
PS. A tak w ogóle: skoro twórcy chcą zapewnić filmowe doświadczenie to dlaczego gra nie chodzi w 24 klatkach na sekundę?
Przecież od początku było wiadome czym ta gra będzie.
Liniowa gra akcji TPP.. To mi się bardzo podoba! Coraz mniej takich gier, a to mój ulubiony gatunek.
Mam po uszy open worldów.
Uncharted 4 też będzie liniowy (no moze lokacje beda nieco wieksze i co najwyzej beda dwie ścieżki) i tam na to nikt nie narzeka.
Dla mnie te 2 gry to najlepsze tytuły w tym roku. Dodałbym jeszcze Deus Ex'a ale czytałem jakaś zapowiedz i mieli troche mieszane uczucia.
Niektóre bolączki wyeliminuje wersja PC (niskiej jakosci cienie), a inne są typowe dla tej generacji i prawdopodobnie następnej też. Trzeba naprawdę potęznego sprzętu, żeby to wszystkoe nie dość, ze wyglądało imponująco to na dodatek miało mega skomplikowane ai itd.
FEAR ma do dzisiaj najlepsze ai, aczkolwiek i tak jest ono dosc ubogie.
btw. Na innym portalu recenzent przeszedł już parę rozdziałów i powiedział tylko tyle, że historia jak i sama gra jest rewelacja
W końcu retrognaty w następnym odcinku painkiller
Wątpię, że to będzie hit.
no tak techniczna gra od remedy jest sredniakiem ale za to cieniutki uncharted z zalosnymi quick iventami jest legendarna gra 10/10....