Rok z Cities: Skylines – dodatek Snowfall, udane łatki i mnóstwo modów
Racja. Gra w wielu aspektach jest lepsza od najnowszego SimCity z 2013 roku. No, może oprócz jednej ważnej rzeczy - OPTYMALIZACJI. W SimCity gram bez większych problemów na wysokich szczegółach graficznych, podczas gdy w Cities Skylines, nawet jak gram na niskich detalach, gra niewiarygodnie potrafi przyciąć! Zwłaszcza, gdy najadę kamerą na centrum miasta. Wtedy jest zaledwie 10 klatek na sekundę. A grafika przecież nie jest o wiele lepsza niż w SimCity, powiedziałbym nawet, że jest tej samej jakości. Może to wina większych rozmiarów map pod zabudowę? Kto to wie...
Poza tym, dzieło Paradoxu jest o wiele bardziej awaryjne od produktu $lektronic Arts, gra ma bugi i potrafi wiele razy wywalić do pulpitu. Łącznie Cities Skylines zużywa w szczytowym momencie około 3 GB RAMu. To nie jest normalne, żadna inna gra nie żre tyle pamięci.
Mam jeszcze pytanie. Wiadomo, kiedy będą aktualizacje najpopularniejszych modów, żeby były one kompatybilne z dodatkiem Snowfall? Zwłaszcza chodzi mi o ten, gdzie można sobie kupować dowolną ilość kolejnych dzielnic. Bo bez tego modu, miasto można powiększyć tylko do 9 kwadratów, a ja chciałbym mieć wszystkie 32 dzielnice.
Gra zacina Ci przy 9, a Ty chcesz 32? Mały wariat z Ciebie.
Pewnie nie będziesz długo czekał, strzelam że pojawi się najpóźniej w przyszłym tygodniu.
W SimCity miasto zajmuje mniej niż jeden kwadrat w Cities Skylines więc raczej nie ma co porównywać jeśli chodzi o optymalizację. Jeśli gra Ci tak tnie to może warto pomyśleć o aktualizacji sprzętu. 3GB ramu to też nie jest obecnie nic nadzwyczajnego. ;)
kup nowszego kompa a nie grasz na złomie z 4gb pamięci, 4gb pamięci to był szał w 2010 roku a teraz minimum to 16
@SIEDZE
Mam obecnie 8 GB RAM. Rok temu dokupiłem dodatkowe 4 GB.
Może to wina CPU - mam Intel Core i3 540, a to nie jest jakiś demon wydajności. To już nawet kartę graficzną mam lepszą od procesora - Radeon HD 5770 1GB.
Poza tym, nie stać mnie żeby co rok kupować nowy komputer za 5000 PLN...
Muszę też przyznać, że dodatek Snowfall jeszcze bardziej skopał optymalizację. Jak pada deszcz albo śnieg to już w ogóle nie da się grać.
SIEDZE - łatwo mówić, ale wymiana sprzętu nie kosztuje grosze, sporo graczy to uczniowie/studenci którzy jeszcze nie mają stałego źródła dochodów. Stąd też osób z 4gb ramu jest jeszcze mnóstwo, tym bardziej ze jeszcze 3-4 lata temu laptopy i sprzęty przeważnie sprzedawano z taką ilością pamięci a nie każdy może pozwolić sobie na kupno nowego co 2-3 lata.
A uwierz mi, nie każdy ma bogatych rodziców, i nie tylko - zdarzają się też tacy którzy są nie do końca wyrozumiali którzy nawet mając pieniądze nie widzą konieczności kupowania dziecku nowego komputera.
@Lukdirt no to mamy spawcę, takie simy to gry mocno procesorowe. Mój też nie najszybszy Phenom X6 @3,8GHz dostaje mocno na wszystkie rdzenie. Karta graficzna też robi swoje.
Jak masz odpowiednią płytę, chłodzenie i zasilacz to za ok 100zł możesz przeskoczyć na i7 i gra będzie dużo dużo lepiej działać :)
@SIEDZE
Minimum 16gb do czego? Gier? Chyba z choinki się urwałeś razem ze swoim pc. ;) Wyłącz połowie śmieci działających w tle i vua la, 6gb(8-2system) na większość gier autorowi posta z palcem w nosie starczy.
Windows 7 Home Premium 64 bit
Komputer mam dwa miesiace po formacie, wiec nie mam zbednych smieci - podczas bezczynnosci system uzywa ok.
1,5 GB pamieci.
Przepraszam za brak polskich znakow, pisze z telefonu kom.
@MadLLama mogę Ci śmiało powiedzieć że moje Cities: Skylines z dodatkami oraz modami (traffic++, network extension project, Traffic Manager President Edition) potrafi zużywać 12 GB ramu - dam przykład 8GB ram świeżo po wczytaniu mapy
Procesor Core i7-2700k ustawiony na 4.2GHz
16GB Ram DDR 3 1866 MHz
Karta GTX 970 od MSi
Cos niesamowitego.
Ale, przy takim sprzecie, plynna rozgrywka przy 30 FPSach powinna byc bez wiekszych problemow ;)
@Lukdirt otóż różnie z tym bywa, mod traffic ++ oraz Traffic Manager President Edition mają opcje zaawansowanej sztucznej inteligencji ruchu drogowego taki bzdet ale ustawiając to na poziom"wysoki" średnio mam ok 15 fps :) przy 9 kwadratach i "zagospodarowanie przestrzeni przemysłowej"
Fakt, zapomniałem, że to ma jednak troche większe mapki niż simcity. Mody pewnie też swój % dodają. :)
Ale jednak mówienie, że minimum 16gb to wciąż wg. mnie głupota, tym bardziej do gier. :)
Co do artykułu:
1. "nie widzimy, jak pojazdy spychają zalegający na drodze śnieg" - właśnie że widzimy...
2. Link do "Isometric Camera" nie działa.
@Lukdirt
1. [link] -developer UI
2. [link] -traffic report tool 2.0
3. [link] -extended road upgrade
4. [link] -Transport Lines Manager 4.5
5. [link] -IPT - Improved Public Transport 3.7.1
6. [link] -Realistic Population and Consumption Mod v7.2
7. [link] -Precision Engineering
8. [link] v10 Bulldoze - pojawiają się problemy ze Snowfall
9. [link] -NoPillars ( v1.1+ compatible )
10. [link] -Sharp Junction Angles
11. [link] -81 Tiles (Fixed for C:S 1.2+) [ Snowfall Compatible ]
12. [link] -Traffic Manager: President Edition - uwaga mod ten może powodować spadki FPS i bugi w grze (nie pojawiające się pojazdy specjalne)
13. [link] -Skylines Overwatch [Fixed for v1.3+]
14. [link] -Enhanced Garbage Truck AI [Fixed for v1.3+]
15. [link] -Enhanced Hearse AI [Fixed for v1.3+]
16. [link] -Network Extensions Project (nowe rodzaje dróg np. 6 pasmowa autostrada)
17. [link] -Traffic ++ v2 (może powodować spadki FPS i bugi
moja opinia Network Extensions Project, Traffic ++ V2, i Traffic Manager: President Edition są tworzone przez różnych twórców i w chwili obecnej się gryzą (crash, brak pojazdów lub ich lewitacja :)) dlatego polecam używać Network Extensions Project + Traffic Manager: President Edition lub Network Extensions Project + Traffic ++ V2( choć tu bym był ostrożny cały steam huczy że ten mod nie działa poprawnie) pamiętaj! zacznij nową grę by mody działały poprawnie - inna sprawa to to że możesz dopasowywać mody do swoich potrzeb w opcjach (budujesz miasto->esc->opcje-> i po lewej stronie powinieneś mieć "ustawienie modów" i listę modów pod spodem tam sobie możesz ustawić co i jak chcesz ( działa to tylko na niektórych modach)
P.S nie wiem czemu ale linki Steama z modami nie działają ...
To są wszystkie dodatki i mody jakie używasz, tak?
Zainteresowały mnie też te suwaki i opcje, które masz na screenie w lewym górnym rogu - też je uwzględniłeś na liście?
Spróbuj podać linki bez "http" lub "www", może wtedy będą widoczne.
A znasz jakiś dobry mod na odblokowanie całego terenu gry (czyli wszystkie 32 kwadraty), który jest kompatybilny z dodatkiem Snowfall?
Oczywiście, wszystkich modów nie włączę ze względu na parametry mojego komputera :)
Wybiorę tylko te, które są dla mnie najciekawsze.
@Lukdirt - te suwaki to mod nr 1. Developer UI
mody na kwadraty :) - all space unlockable lub mod nr 11. 81 Tiles (Fixed for C:S 1.2+) [ Snowfall Compatible ]
w developer UI mamy opcję unlock milestone i unlock progression (po ich kliknięciu mamy możliwość kupna jakiegokolwiek budynku lub kwadratu)
tak to są wszystkie mody których używam wszystkie dostępne na Steam.
Ostatni patch wszystko schrzanił. Wiele budynków i modów z warsztatu wciąż nie jest zaktualizowana i przez to wiele graczy nie może nawet otworzyć swojego miasta na które poświęcili całe miesiące. Nawet po wyłączeniu wszelkich dodatków z warsztatu, starsze zapisy nie chcą się załadować. Zniechęciło mnie to kompletnie do robienia nowych miast. Zbyt wiele czasu poświęciłem na moje poprzednie miasto i wszystko to na marne.
@Lukdirt: Pytasz o mody a gra już teraz Ci przycina.
Twórcy świadomie ograniczyli wielkość mapy, gra trochę wymaga. Poza tym większość zwiech powodują mody które się czasami "gryzą".
No i jeśli chcesz grać z większą liczbą modów to 8GB naprawde może być za mało - to było OK przy podstawce, osobiście do Snowfall i modów dokupiłem 8GB - mam teraz 16GB. Moim zdaniem do komfortowego grania potrzeba teraz 12GB albo grać bez modów i dlc.
Słusznie pisze @Skowron96 - przydałaby się opcja nieaktualizowania gry bo wtedy niektóre mody czy budynki przestają działać (w sumie był wcześniej na to patent - trzeba było ustawić testowanie beta wersji).
Każdy dodatek to wzrost wymagań, trudno żeby śnieg nie obciążał kompa.
Ponadto jeśli chce się korzystać z modów w większej liczbie to trzeba mieć mocny sprzęt, naprawdę:
RAM: do podstawki Cities Skylines wystarczało 8GB, przy Snowfall i wielu modach powinno już być 12-16GB, inaczej gra dogrywa z dysku (wirtualny RAM) i wtedy tnie bardzo. Każda gra która dogrywa.
procek: miałem Phenom II 955BE, taki lub słabszy to sprzęt na którym odpali się Cities Skylines ale bez modów. Do gry z modami przy dużym mieście potrzebny jest procek mocniejszy, u mnie jest i5-4690K i żadnych zwiech ani zwolnień nie mam (póki co)
karta graficzna - zależy w jakiej rozdziałce się gra, gram 1250x770, do tego wystarcza GTX960.
To nowa gra, ogromnie rozbudowana. Pretensje do gry że macie za słabe komputery? Gra nie jest może idealnie ale jest dobrze zoptymalizowana. Gorzej z niektórymi modami - stąd nie z każdego można skorzystać w ogóle a niektóre tylko jeśli ma się mocny sprzęt.
Cities Skylines to gra która skalą i rozbudowaniem przerasta o lata świetlne każdego innego city-buildera, znacznie bardziej rozbudowana niż jakakolwiek część Simcity (Colossal wespół z EA sprawili że chyba już nikt po Simcity płakać nie zamierza )