Otwarta beta Tom Clancy's The Division od dziś na PS4 i PC
Czeka mnie zatem miły wieczorek z piwkiem w ręku. Grałem podczas poprzedniej bety i gra bardzo mi się spodobała.
Grałem wczoraj na One, i jest sporo łażenia, choć gra ładnie wygląda, ale oczywiście obiecywali na E3 cuda nie widy, a wyszło jak zawsze. Ściągnąłem preload na PC i PS4 by porównać dziś opcje graficzne, bo feeling i odbiór gry będzie ten sam. Podoba mi się design miasta, ale wszędzie trzeba z buta zapierdalać, w te i nazad. Trochę to długo trwa. Ale taka specyfika MMO pewnie :)
Jest, to wiem. Ale tak po prawdzie to nadaje się tylko do szybkiego powrotu do bazy.
Szkoda miejsca na dysku na tego szrota.
Cool story.
Ja się trochę zawiodłem liczyłem na coś lepszego. Gra nudna, grafika szału nie robi aczkolwiek jest dobrze ale w porównaniu z tym co pokazywali to przepasc (grałem na najwyzszych detalach i się pytam gdzie jest ten śnieg interaktywny). Dark zone jest bez sensu zbiera się tylko te przedmioty i do heli i w kółko to samo. Jak dla mnie to granie w pojedynkę w tą grę nie ma sensu jak już to tylko w co-opie ale i tak się znudzi po 2 tygodniach jak nie szybciej. Szkoda a tak czekałem, mam nadzieję ze nie spieprza GR wildlands.
Ghost Recon: Wildlands to będzie zupełnie inna gra kolego, mnie się podoba, co prawda gram w pojedynkę (bo można), ale trafiłem na wkurwiającego buga a mianowicie po przylgnięciu do karetki moja postać się dostała do jej środka :P
W becie, to dogrywanie tekstur i pop-up na Gejstejszyn 4 to jest wkurwiajace. Chce kupic pelniaka na PS4, i mnie to odrobine wkurza. Dark Zone w becie to tez czysty random i chaos, kazdy na kazdego i czatowanie blisko wejscia. Bezsens.
a co ty myślałeś po PVP ?? ze każdy będzie friendly dla każdego i różowe kucyki ?? matko jedyna ,oczekiwania niektórych graczy to poziom gimbazy
Pozatym w pełnej wersji nie będzie czekania przy wejściach bo DZ będzie 4x większa
Gram n PC. Wczoraj do 18 wbiłem 8 lvl poszedłem (z matchmakingu) do DZ. Miałem szczęście i trafiłem na fajną grupę, na tyle ok, że z mniejszymi lub większymi zmianami personalnymi biegaliśmy razem do 23. Szczerze - komunikacja się przydaje, wbudowany system komunikacji działał świetnie, fajne jest to że działa na zasadzie "local" a nie "group". Bywało, że biegaliśmy w dwie pełne grupy. Na prawdę - jak trafi się na fajną ekipę jest frajda. I nie zawsze jest "każdy na każdego", u nas Rogue pojawiali się dość często, ale nie na tyle żeby stało się to problemem. Zresztą, sami też polowaliśmy parę razy. Słowem - póki co, jest dość ok, zobaczymy jak będzie po starcie.
zainstalowalem i jak właczam to bialy ekran , kilka razy wlaczylo to przed menu , trzeba klucz do tej gry czy co?
Pograłem jakieś 6 godzin i uczucia mam mocno mieszane ale po kolei:
GRAFIKA ZDECYDOWANIE NA PLUS: grafika jak na otwarty świat jest wyśmienita, oczywiscie duzo zalezy od pory dnia i oswietlenia oraz pogody ale na razie nie ma ładniejszej gry z otwartym swiatem, silnik obsłyguje duzą ilosc geometrii przez co na mapie jest bardzo duzo zróznicowanych obiektów. Silnik nie ma problemów z volumetrycznym oświetleniem i fajnie jest że swiatło otoczenia często wpływa na efekty (para, dym itp). Liczone odbicia w wodzie też robią swoje.
INTERAKTYWNOŚĆ ŚWIATA BARDZO NA MINUS: engine jest bardzo ograniczony jesli chodzi o interaktywnośc otoczenia, podczas gry miałem przypadek że wszedłem pomiędzy lekkie ogrodowe plastikowe krzesełko a scianę i juz nie wyszedłem, nie mogłem krzesełka przesunąć ani rozwalić, było niezniszczalne i nieprzesuwalne, musiałem wyjść z gry bo utknąłem na dobre. W grze bardzo niewiele obiektów jest interaktywnych i poruszanie sie w terenie jest mocno ograniczone (mozna tylko w wybranych miejscach), czyli raz mogę wejść na dany murek a innym razem na taki sam murek juz nie mogę wejść...to bardzo zaburza immersję gry i nie ma sie co łudzić tego raczej nie poprawią (zapomnijcie o akcjach rodem z DYING LIGHT ..pod tym względem ta gra wygląda jak produkcje zrobione 8-10 lat temu.
AI PRZECIWNIKÓW TO JAKAŚ KPINA: generalnie można podzielić AI (czyli sztuczną inteligencję) przeciwników na dwa rodzaje: AI które działa w normalnej strefie i AI które działa w Dark Zonie
- w normalnej strefie przeciwnicy biegną radośnie po najkrótszej linii w twoją stronę (no chyba że są związani walką z jakimis osobami/npcami)
- w Dark Zonie przeciwnicy generalnie chowają się za murkiem i strzelają z jednego punktu (z wyjątkiem tych którzy walczą wręcz)
zapomnijcie więc o porządnym gameplayu z flankowaniem i przemieszczaniem takim jak np w serii Uncharted, tutaj przeciwnicy to debile, zdarza się czasami że dostają zwiechy i nie robią nic (wtedy wystarczy do nich spokojnie strzelać z pewnej odleglosci).
STRZELANIE Z BRONI: trochę plusów i troche minusów ale ogólnie zle nie jest, podoba mi sie ze bronie potrafią mieć specjalne atuty (np gdy hp przeciwnika spadnie do 30% to pistolet zadaje większe obrażenia itp), czuć też różnicę w strzelaniu z broni lekkiej (pistolety maszynowe) i ciężkiej (karabiny) ...wyczuwalna jest różnica w parametrach (accuracy itp), nie podoba mi sie to że kamera czasami ustawia sie tak że postać zasłania to co powinno być widoczne (czyli np przeciwników), poruszanie pomiędzy osłonami mogłoby być bardziej dopracowane i dawać więcej możliwosci.
Ogólnie grę oceniam jak bardzo wczesną alphę, zróżnicowanie przeciwników (sztuk dwie, czasami trzy) i ich głupie zachowanie nie daje radosci z grania na dłuższą metę, sam grind przez jakis czas będzie dawał jakąś tam frajde ale potem szybko zacznie nudzić, gameplay jest po prostu strasznie prosty i ubogi. W Darkzonie nie ma prawie nic do roboty , w normalnej strefie są przynajmniej jakies misje (nic specjalnego ale zawsze), jest wiele miejsc gdzie brakuje jakiejs aktywnosci (np kanały), odnosze wrażenie że twórcy nie wiedzą do konca co z tą grą zrobić i jak ją rozwijąć bo na mój gust to gra jest na razie w bardzo wczesnym stadium i twórcy potrzebują wiele czasu na dopracowanie całosci.
Ogólnie 6/10 za grafikę 9/10 (odjąłem punkcik za brak interaktywnosci swiata,czyli chodzisz po dekoracjach "przyspawanych" do podłogi)