Testujemy betę The Division na PC – optymalizacja i pierwsze wrażenia
Grafika jest dobra? Niby nie ona ponoć jest najważniejsza, ale tutaj w ciągu 3 lat zafundowano taki downgrade, że na początku myślałem, że to leci na Xboksie 360.
Ubi mnie pozytywnie zaskoczylo ! Po Siege to juz drugi raz... Mam RS Siege i bede mial The Division na PC>
Na dzień dobry rozłączyło mnie dwa razy z serwerem przy cutscence pokazującej sterowanie, a poza tym wszystko działa jak do tej pory, mam pozytywną opinię o becie, ale to pewnie przez to, że w The Devision wychodzi mi jakoś strzelanie (od nie dawna śmigam na PS4).
Zawsze się ktoś tak tłumaczy. Grafika skopana to nie jest tak ważna.
Ogarnijcie najpierw na swoich złomach to co ta gra oferuje, a później płaczcie o downgrade.
https://imgur.com/a/uOMQA
Z Tomb Raiderem to chyba aktualnie najładniejsza gra na rynku.
Na paru screenach myślałem że to Saints Row 2
Najbardziej mi się podoba w The Division realizm. Przeciwnik może dostać 5 headshotów, ale biegnie dalej.
Ta gra to takie Diablo z karabinami.
Już w internetach dużo napisali o "bullet sponges" w tej grze.
Oglądałem wiele materiałów z XO, i strasznie słabo to wygląda.
Wasze ulubione słowo: immersja, jest żadna w tej grze.
Człowieku czy w tej grze kiedykolwiek mówiono o realizmie? Tak jakbyś czepił się świętego Wiedźmina, że potworów na raz mieczem nie zabija... Ma być to rpg, czy więc wyobrażasz sobie żeby wszyscy przeciwnicy ginęli za jednym uderzeniem miecza? xoxo
to jest MMO RPG... Idz do wszystkich tematów wowa, SWTOR, TESO, GW itp gier i pisz tam że Ci się nie podoba bo przeciwnik po 5 strzałach czy 30 cięciach w kombosie mieczem nie pada martwy, tylko traci 8730 Hp z 15527 HP ....
Jeśli gra stosuje realistyczną grafikę i otoczenie to oczekuję, że strzelanie też takie będzie. W Borderlandsach może sobie boss brać 500 strzałów na klatę, W Wiedźminie też, bo tam nie bez powodu są magia i potwory. Jak gra odwzorowuje szczegółowo Nowy Jork, różne przedmioty znajodwane na ulicach, czy sytuację po wybuchu zarazy to oczekuję też od niej realizmu w gameplayu.
@komenty: Co za różnica jaka jest grafika, patrz na gatunek, RPG = przeciwnicy mają xxxxx HP. Jak Ci zrobią Wieśka 15 za 40 lat i będzie miał grafikę ultra hiper realistyczną to nagle zaczniesz oczekiwać, że wieśniak/potwór ma zginąć od jednego machnięcia mieczem w głowę?
Pograłem kilka godzin, jest fajnie i przyjemnie, ale gra szału nie robi. Grafika jest ładna, nic poza tym. W grze nie ma nic twórczego i nie było efektu "WOW" tak jak widziałem tą grę pierwszy raz. W Dark Zone bez dobrej ekipy jest słabo. Jak na razie się wstrzymam z kupnem, no chyba, że pojawi się dobra ekipa to może się zastanowię nad kupnem.
Pewnie to tylko moje zdanie, ale obejrzałem dwa filmiki z gameplayem i w zasadzie już mi więcej nie potrzeba. Znudziło mnie samo oglądanie tego. Pomysł by poświęcać godziny na strzelanie do zakapturzonych kolesi o wytrzymałości słonia opancerzonego kevlarem jakoś mi się średnio widzi.
Czy ja dobrze widzę. Przeciwnicy zniknęli z polu widzenia ale nic tam. Śledzimy ich nadal przez ściany. Po co czity jak twórcy sami dają WH dla idiotów, żeby nie było za trudno.
Pewnie, czyli CoD: AW, CoD:BOIII, R6:S, BF'y z oznaczeniem wrogów itp też wsadźmy do tego wora.
Bo można śledzić.
Dlaczego się nie zastanowisz, nie przemyślisz swojej wypowiedzi bez żadnego pokrycia i argumentacji, zanim ją wyślesz?
Było by o wiele czyściej na czacie!
W świecie gry jest zaawansowana technologia i masz urządzonko wykrywające wrogów, coś jak sonar, ale jego użycie jest raz na kilkadziesiąt sekund, chyba, że ich oznaczysz klawiszem.
Gra zawsze jest niestety dopasowywana do największej grupy docelowej - idiotów. Siedzę w branży związanej z rozrywką i niestety to są twarde fakty: te WH to wszystko ułatwienia dla idiotów bo inaczej gra by się nie sprzedawała. Zapewne Ci idioci mnie zminusują własnie, ale to jest prawda...
Odpuszczam, jak większość tytułów Ubisoftu. Już tylko AssCreedy kupuję i to bardziej z przyzwyczajenia i dla grafiki, bo gameplayem na kolana nie rzucają.
Takie ubozsze graficznie Gears of War. Ziew
Jaka elokwencja :)
Graficznie razem z nową Larą Croft to pierwsze pozycje obecnie.
Ale cóż czego wymagać od uboższego użytkownika.
@Sajmon154
Wysilasz się w tym wątku, jakbyś sam musiał sobie wmówić, że ta gra to nie jest przeciętniak. Koń, jaki jest każdy widzi.
Nie musisz wciskać ludziom ciemnoty.
Nie wciskam, gra wygląda prześlicznie w 2K.
Wystarczy popatrzeć na nie kompresowane zrzuty z gry.
Jasne np. z tymi autami co mają hammery przypominać się nie postarali bo tekstura jest mega kanciasta, ale już takie wozy policyjne czy te duże wojskowe ciężarówki są bardzo szczegółowe i dobrze wykończone kosmetycznie.
Nie jest to E3 ale jest bardzo dobrze.
"Grafika jest dobra? Niby nie ona ponoć jest najważniejsza, ale tutaj w ciągu 3 lat zafundowano taki downgrade, że na początku myślałem, że to leci na Xboksie 360."
Miałem podobne wrażenie :O Mamy ponoć taki sprzęt, NVIDIA serwuje nam podobno takie kombajny że heeeej a dostajemy takie produkty? Stary jak świat i genialnie - moim zdaniem - zoptymalizowany Crisis 2 graficznie potrafi zamordować ten tytuł.
Ale pomijając grafikę, to taka sobie no strzelanka jak wiele innych. PÓKI CO ja jestem zniechęcony bo zjadłem ten HYPE który zaserwowano na początku i miałem chyba za duże oczekiwania. Poczekam, może zmienię zdanie...
P.S. dzięki za materiał. Arasz fajnie opowiadasz (rym celowy)
Ubisoft ze swoją genialną serią Tom's Clancy zmasakrował konkurencję. Najpierw fenomenalny Rainbow Six Siege teraz The Division, wspaniałe nowoczesne gry na miarę 2015-2016 roku.
Ubi jak zwykle ma najlepszy cover system który miażdży nawet MGS 5 a z tego z GTA 5 robi pośmiewisko. Gram na ultra i IMHO grafa jest fantastyczna, udźwiękowienie vs Siege słabsze. Dynamiczne pory dnia, mgła to poezja, nowoczesny silnik gry, nocą NY wygląda obłędnie. No i nareszcie się doczekałem MMORPG bez magii i fantazy.
Zgodzę się z Sajmon154, negatywne opinie pisali chyba ci których nie stać na sprzęt do grania w tytuły AAA, grają całe życie w disko polo (czyt. CS, LOL). No ale cóż miliony much lubi kupę...
Innym wytłumaczeniem jest to że ich nie stać na gry AAA albo grają na ustawieniach default zamiast na Ultra, możliwe że w ogóle nie czają cover systemu, być może to ich pierwsze zetknięcie z serią Tom's Clancy w życiu.
Jak się całe życie gra pajacem w berecie z animacja z 1990 roku po sraczkowatej mapie z kartonu, strzelając z biodra i skacząc jak zając to czemu się dziwić.
Jak się te swoje całe życie gra małymi dziewczynkami z plecaczkiem z misiem, gdzie trawa jest tak zielona że już bardziej zielona być nie może i tą dziewuszką tłucze w główki sarenki to z kim my rozmawiamy?
Gram od 30 lat, teraz na i7 i GTX970 i widzę to co widzę, a nie kieruję się modą na hejt na EA czy Ubi, nie piszcie mi tu bzdetów. Grałem 5h i ZERO zwiechów.
Jak coś te firmy spartolą to spartolą ale sorry - nie tym razem.
Ubi pozamiatał takie są fakty.
Śmieszny jesteś. Gra działa bardzo dobrze na MSI r290x 8gb. Ale to nudna kupa jest i tyle. Jaka moda moda na hejt EA czy Ubi?! Co ty bredzisz?! Jak odwalają kaszane to ludzie hejtują proste. Tak jest prawda. Nie będzie nikt nikomu wciskał nieprawdy, lewaku.
Myślę, że nie potrzebnie napisałeś prawdę bo dzieciaki z GOLa i tak nic nie kumają poza Wiedźminem. Zapomnieli, że grają (albo nawet nie grają) w betę. Że to fragment gry, jakiś tam procent. Tak samo śmigam na ultra i - pomimo tego, że ogólnie jakoś mam gdzieś fajerwerki z ekranu - zwróciłem uwagę na to, że gra wygląda świetnie. Zima, noc! - jest genialna, mgła i światłocień - do tego co mega mi się podoba - kiedy pada śnieg - osadza się i zostaje na ubraniach - taka pierdółka, ale niesamowicie cieszy. Nie pamiętam żebym gdzieś to widział jeśli chodzi o gry.
Gigantyczny plus na to, że wreszcie mmo bez fantasy,. Nareszcie, lubię mmo, ale fantasy - lub sf - mnie już zmęczyło. Tutaj mam coś innego i szczerze polecam.
Ja tą grę traktuję jak swojego rodzaju MMO. Gra się przyjemnie. Z tego co wiem tekstury w pełnej będą lepszej jakości.
Gram na Xbox One I graficznie jest rewelacja. Ten sypiący śnieg, mgła, efekty świetlne, cieniowanie jest klimat.
Pre-order już czeka na konsoli, ale obawiam się przemierzanie tego świata na piechotę nie będzie zbyt czasochłonne. Jednak ja jako "fan" NYC zwiedzam każdą ulicę, każdy zakamarek i jest super :)
na moim kompie i5 2500 k 4.3 ghz i radeonie r 280 na ustawieniach high mam 40 -50 fps-ów
moj filmik testowy https://www.youtube.com/watch?v=lAhlF2Xpcgs
Downgrade jest, ale że ktoś porównuje to do gier z Xboxa 360? Trzeba być ślepcem albo specjalnie hejcić, bo to gra od Ubi, więc norma.
Grafika nie jest na poziomie z E3, ale wygląda ŚWIETNIE. Obok Tomb Raidera to jedna z ładniejszych obecnie gier i pisanie, że downgrade jest wielki albo porównywanie do WD to już w ogóle kpina. Ogarnijcie się ludzie albo idźcie po okulary.
Mnie bardzo wkurza, że przypadkowe trafienie kogokolwiek od razu zmienia cię w rogue. Raz mi palec drgnął i strzeliłem raz, goście myśleli, że ich atakuję i mnie zabili, mimo, że nie strzeliłem ani razu po tej wpadce, dając jasno do zrozumienia, że jestem friendly.
Tak samo w czasie walki - ruszałem pomóc ludziom zabić rogue'ów i przypadkiem trafiałem kogoś z broniących się i od razu sam zmieniałem się w rogue - wszyscy wtedy atakowali mnie. Do friendly fire powinien być jakiś przełącznik - jak nie chcesz atakować przyjaciół to wyłączasz tą opcję i walczysz tylko z rogue'ami albo jak ktoś cię zaatakuje.
Poza tym gra jest po prostu przeciętna - nic nowego, nic specjalnego. Do tego nudnawo - powtarzalne misje, niezła grafika, nudnawy rozwój ekwipunku który polega tylko na zwiększaniu armora lub HP/DPS i w zasadzie tyle. Bieganie z A do B i robienie tego samego. Mi po 5h gra się przejadła, a to raptem 2 dzielnice - gdzie tu przechodzić całą fabułę na kilkanaście h? Poza tym myślałem, że graczy będzie można spotkać cały czas, a widzimy ich tylko w hubach i w strefie DZ która robi jako pvp zone, po mieście jak chodzimy to są tylko boty. Na plus fakt, że nie ma żadnego doczytywania między strefami single a multi, wszystko jest super płynne - ale bywa to też myląc bo nie wiesz czy osoby na mieście to boty czy gracze i czy możesz ich zaatakować. Jedyna wskazówka to brak nicku, aczkolwiek niektórzy mini-bossowie mają swoje nicki pomimo bycia botami.
Tak się zastanawiam, co ludzie by tak naprawdę od tej gry chcieli. Ktoś pisze, że strzelanie do botów, Arasz pierdzieli o braku rewolucji... Ale hola hola, to co wy od tej gry oczekujecie? Na czym ma polegać ta rewolucja? Na latających świniach zamiast przeciwników-ludzi? Na plecakach odrzutowych? Nie rozumiem. Zrozumcie, że źródło oryginalności już dawno się wyczerpało. Skoro Arasz tak namiętnie powtarza ten "brak rewolucji" to proszę o grę od kilku lat, która taka jest - rewolucyjna. Tylko bez wyskakiwania z jakimiś indie-popierdółkami. Co wy bycie za rewolucję chcieli i urozmaicenie w strzelance? Serio?
Czego by chcieli ? a no ciekawszych misji pobocznych które by polegały na nieustannym zmienianiu miejsca pobytu naszego bohatera,więcej budynków do których można wejść,więcej proceduralnie generowanych zachowań npców(i ich decyzji) naprzykład: grzebanie w samochodach za pożywieniem,rabunek ludzi/mieszkań,kłótnie itp.W ięcej zatarć pomiędzy frakcjami w the division (pve,pvp) i widoczność tego.Ludzie oczekiwali więcej części miast które były w zwiastunach,uwypuklenie elementów eksploracyjnych(podchodzisz do biurka i wchodzisz w interakcje która powodowała by zrzucenie wszystkiego z biurka i wybranie użytecznych przedmiotów) i więcej interakcji z przedmiotami w budynkach(podnosisz butelke ale okazuję się że jest pusta takie klimatyczy przykład a pomysłów jest dużo),większa destrukcja otoczenia(na E3 fajnie tynk odpadał od zamurowań i mówili coś o możliwości niszczenia ścian ),ulice są puste (mało śmieci,ubrań,martwych zwierząt), no i przedewszystkim tej grafiki.
^
Polecam pograć dłużej w betę i na spokojnie się porozglądać, bo wszystko to w niej jest.
Akurat pod względem różnych szczegółów graficznych gra wypada "rewolucyjnie".
,ulice są puste (mało śmieci,ubrań,martwych zwierząt)
dami hawx - chyba inną grę widziałeś :)
Trudno, żeby były martwe zwierzęta (i tak można je zabijać) bo media powiesiłyby psy! :) na ubisofcie, ale mało śmieci...? Puste ulice? Proszę cie... :) Ulicami cięzko jest przejść, tak są zawalone
Ubrania też się walają z rozwalonych walizek wszędzie
Jak grafika nie ważna? Przecież tym właśnie ubi się chwaliło... Może warto rozliczać ubi za to co mówi i zapewnia!? Aktualnie zrobili taki sam downgrade jak w przypadku Watch_dogs, może trochę łagodniej. Ale znowu to zrobili! Warto o tym wspomnieć, a nie usprawiedliwiać, że to strzelaninka i w ogóle...
Nikt nie napisał, że nie jest ważna i że downgrade`u nie ma, ale porównywanie gry do grafiki z Xboxa 360? Poza tym, trochę konsekwencji ludzie.
Jak się okazało, że Wiedźmin 3 jest po downgradzie i to ZNACZNYM, to jakoś nie było takiego hejtu. Ba, usprawiedliwiano wszystko KOMPRESJĄ FILMIKÓW (XDDDD). Tutaj wychodzi nowy tytuł, z ładną grafiką, nawet bardzo - nie to, co na E3, ale też nie tak źle jak w przypadku WD. Rozlewa się tutaj hejt, ale wiadomo dlaczego - ubi. Od razu widzicie logo tej firmy i dostajecie krwawienia odbytu. Konsekwencji trochę. Ja wiem, że ten tzw. forumowy patriotyzm przeważa, ale nie róbcie równych i równiejszych.
Poza tym, w innym poście piszesz, że siedzisz w tej branży, a totalnie przemawia przez Ciebie niewiedza, dlaczego gra nigdy nie wygląda tak jak na E3. Dokształć się oglądając filmik quaza na ten temat, bo wstyd.
Należy oficjalnie postawić sajmona koło legolasa w panteonie irytujących-wszystko wiedzących uzytkowników.
O kurczę aleś dołożył do pieca.
Jakim trzeba być człowiekiem by pisać sobie posty ujmujące innej osobie dla własnej satysfakcji?
Dobrze że już (przynajmniej) skończyłeś te swoje tyrady homoseksualne.
Jak to co?
Był user co w 2 tematach o The Division pisał wypowiedzi o tym jak bardzo ktoś lubi gdy go tyłek boli skoro daje się znowu ****** ubisoftowi, że downgrade, że ściemnianie, "rozmazana kaszka z mleczkiem" itd.
Ty miałeś pod tym swoje wypowiedzi, też przeciwko mojej osobie jakim to musze być fanem UbiSoftu.
Tzw. Wtórowanie.
Chciałem wrzucić link do obu tematów, ale widzę że administracja już wulgarne i obraźliwe posty tamtego użytkownika zdjęła, a razem z nim zniknęły "pododpowiedzi" na posty.
Jeszcze się ostała druga cześć tyrad zamieszczonych przez CyberTron, ale mam nadzieję że i to zniknie szybko.
mój boże, jaki ty jesteś biedny umysłowo
brawo, dołączasz do gamersofta i legolasa blokowanych przeze mnie
Ogolnie tez mi przeszkadza to o czym pisal @pieterkow z tym ze mialbym to gdzies gdyby nie fakt ze po strzeleniu w kogos lub zabiciu wszyscy widza nas na mapie, powinni to rozwiazac inaczej tak jak np w lineage 2 zla karma--- >im wiecej tym wieksza szansa na dropniecie wszystkich itemow wlacznie z tymi na sobie. W tej chwili gdy kogos zabijesz to nie ma szans sie ukryc bo wszyscy lataja za toba a nawet jesli ich zabijesz to twoj lvl rogue sie zwieksza i musisz czekac jeszcze dluzej aby byc "czystym"
Te wszystkie wallhacki zabijaja fun z gry, nie mozna zastawic zasadzki tak aby druzyna przeciwna niczego sie niespodziewala, zabic kogos zabrac jego sprzet i spokojnie sobie uciec, psuje to strasznie klimat survivalowy. Jak dla mnie to jest najwiekszy problem w grze, reszta jest bardzo przyjemna :)
Ehh, możesz dodać do podstawowego "pulsu" rozszerzenie, które w trakcie jego użycia ukrywa Cię przed innymi graczami (tzn przed ich "pulsem").
Jakoś nie widzę problemu by uchować się od statusu "Rouge" .
Zamknięta uliczka z jednym wejściem, lub dach.
2 w zespole nabija sobie poziom 5 Roug'a a 2 nie. Potem chowamy się w tej uliczce/dachu, a nasi koledzy z zespołu którzy nie są rouge stoją przy nas tak blisko by nie dało się do nas strzelać/rzucać granatów itp.
Jeśli ktoś zechce w nas strzelać sam staje się wtedy rouge i nasz zespół może go zlikwidować bez wydłużania sobie samemu czasu "Rouge" .
W godzinę w ten sposób nazbieraliśmy robiąc to na zmianę w zespole po ponad 12 tyś DZ $ co wystarcza na obkupienie się w fioletowy sprzęt i żółtą pukawkę.
Ten sajmon to taka typowa maskotka jednej gry która z dupy się pojawia w okolicach premiery a potem nagle znika z forum. Taki legolas 2.0. Bezkrytyczne podejście do gry która w zasadzie jeszcze nie wyszła, pewność jak wielkim rewolucjnym hitem dana gra będzie. Do tego obrażanie wszystkich dookoła, szczególnie tych którzy się z nim nie zgadzają.
Zobaczcie na jego posty, wszystkie w tematach o The Division.
Ja ogrywam od wczoraj betę na PS4 i jestem bardzo zawiedziony. Graficznie ok nie będę się czepiał bo wiadomo że grę czekał downgrade albo raczej materiały przedpremierowe to bullshoty ale gameplayowo to tylko symulator biegania po ulicach. Brakuje tej grze mocnych akcji i ciekawych wstawek, fabuła też jest sucha i nie zależało mi na NPC'ach (wypowiadam się tylko o prologu). To tylko beta, ale mam wrażenie że to kolejne Destiny, gra specyficzna tylko dla ludzi z mocną ekipą na PvP i raidy. Mocno też okrojona przed premierą i pocięta dla DLC. Tytuł nie dla mnie.
Nie wiem o co wam chodzi odnośnie grafiki! Porównujecie do Tomb Raidera? Sztucznie stworzone, nieistniejące plenery w zestawieniu ze świetnie odwzorowanym rzeczywistym miastem? Ja jestem zachwycony (Xbox One). Miasto po ataku terrorystycznym wygląda neisamowicie. Wszędzie opuszczone samochody, sterty śmieci, zwierzęta wałęsające się po ulicach itp. Najlepiej to widać w misji na stadionie.
Co do Dark Zone, to aby stać się celem wystarczy zabić innego gracza i to jest mega wkurzające. Podchodzi do mnie łebek i zaczyna strzelać i tutaj dylemat - dac się zabić, czy rozwalić mu łeb i ściągnąc sobie na głowę innych graczy? nie powinienem być naznaczony gdy działam w obronie własnej.
No i podsumowując - beta jets mocno okrojona, ale widać że gra ma potencjał. Gdy spojrzymy na cały Manhattan, gdy uświadomimy sobie, że w becie mamy jedynie 1% wszystkich misji, to preorder staje się sprawą oczywistą.
Siema Pany, pytanko takiego typu czy the Division, będzie miało kampanię fabularną dla jednego gracza??
Tak
Mógłbyś podać link do swojej playlisty? :D
A tak poza tym, nie grałem w betę więc niewiele mogę powiedzieć. Grafika nie odgrywa w moim mniemaniu dużej roli, najważniejszy jest klimat i immersja to jednak tak duży downgrade jest nie do pomyślenia. Już drugi raz ta sama sytuacja, na razie daruję sobie Division, zobaczę po premierze ale jeśli nic z tym nie zrobią (albo nie udostępnią możliwości modderom) to nie dam im swoich pieniędzy i to nie dlatego, że grafika mi przeszkadza ale dlatego, że prowadzą taką politykę.
Jak to jest, że Ubi robi downgrade a DCP w Wieśku 3 robili "optymalizację"? :D Śmiech bierze jak patrzę na te podwójne standardy.
No i w takim mieście to by zrobili zabójczego single z mocną fabułą, ale nie, mmo coś tam, się zachciało...
Moje doświadczenia z betą wyglądały tak jak na obrazku. Czytałem, że niektórzy z tym błędem kombinowali z jakimś proxy i wtedy działało, ale nie chciało mi się.
Jest całkiem spoko - w sumie trochę przypomina multi w The Last of US, no ale tam była jeszcze rewelacyjna rozgrywka dla pojedynczego gracza. Tutaj - tak sobie.
Moje trzy grosze: po pierwsze na plus miasto. Ale co do grafiki, to poobniżałem na high jeszcze jeden czy dwa suwaki, żeby było mniej rozmazane wszystko (2x970). Więc miasto zachwyca. Sama rozgrywka wydaje się na początku spoko, jednak im dalej w las tym bardziej wieje nudą. Beta nie zachwyciła fabułą i misjami, może to tak nie będzie wyglądało, trzeba poczekać na pełną wersję.
Z wypowiedzi 2 youtuberów którzy brali udział w tym "specjalnym" przedpremierowym spotkaniu z twórcami w Malmo, to co dostaliśmy w becie to zaledwie 4-6% zawartości finalnej gry.
Zaczynając nawet od tego że wycięto cały początek, który pojawi się w finalnej wersji produktu.
Grę w beta zaczynaliśmy na 4 lvl już w samolocie.
Pominięto całe wprowadzenie, które ma prawdopodobnie miejsce na instancji ulokowanej poza "użytkową" mapą.
Na pierwszy rzut oka prezentuje się poprawnie - grafika wygląda ładnie, a rozgrywka, choć nierewolucyjna, na pewno jest przyjemna!