Rise of the Tomb Raider – pierwsze recenzje wersji PC oraz porównanie ustawień graficznych
A to nie pudełkowa edycja ma premierę w "piętek"? ;-) Bo na Steamie pisze jak byk, że:
Dostępne: 28 stycznia
Ta gra zostanie odblokowana za około 21 godz.
więc proszę mnie nie straszyć, bo już się wystarczająco naczekałem przez te kilka osób na krzyż, co to się zdecydowały zakupić Xbox One, jakby nie mogły po prostu i po ludzku kupić sobie Plejstejszyn, a najlepiej PC :D
Różnice między x1 i pc zaledwie kosmetyczne, zauważalne dopiero po przybliżeniu i wskazaniu palcem.
Czterordzeniowy Intel Core i5 i GTX 960 by mieć grafikę jak z x1 lol.
GOL się pomylił, taki zestaw zalecają do lepszych wrażeń, aczkolwiek nie podali dowodów na wymagany i5.
No to już bardziej realne, ale w dobie olewania optymalizacji na pc rzeczywiście można się machnąć. Nie zmienia to faktu, że wymagania są dość zawyżone do tego co oferuje grafika, takie przynajmniej mam wrażenie.
w podsumowaniu DF mamy takie coś:
The Xbox One version of the game was clearly optimised to operate at its best on a closed platform and as such, it's not actually possible to fuly duplicate console settings here. The closest match requires a meaty system to get the job done - an i5 quad with something along the lines of a GTX 960 to hit 1080p30 on high settings.
czyli i5 i gtx 960 to najbliższe temu co dawal xone. Oczywiście w 1080p.
We recommend a Core i5 quad-core processor for this title and a GTX 960 for a better-than-console experience
Czyli nie, brak dowodu na koniczny i5, zresztą na gpu też, wyniki mam z pclab.
"Czterordzeniowy Intel Core i5 i GTX 960 by mieć grafikę jak z x1 lol." Nigdy nie będziesz miał grafiki jak z XO bo PC ma przewagę już na starcie choćby w kwestii cieni których na PC jest więcej i są dynamiczne pod wpływem wiatru nawet na low, wtedy po prostu są w niższej rozdzielczości. Zupełnie poza tym jest jeszcze " Miękkie cienie słońca" którego nie ma wcale na XO i poprawia i tak dynamiczne występujące większej liczbie cienie z PC, jak ma się do tego XO? Tekstury mogą być w medium ale dzięki Filtrowanie anizotropowe będą ostrzejsze niż na XO a fpsa zjedzą może jednego. Teraz zaczynają się exkluzywne dla PC efekty których tylko włączenie sprawia że XO RotTR robi się po prostu brzydszy na pierwszy rzut oka: Teselacja, HBAO+. Gra zawsze będzie wyglądać lepiej na PC nawet jeżeli postawisz tylko na jeden z nich.
--->baksleszek - no faktycznie pc vs. xo
http://i.imgur.com/1CiA44B.gif
http://i.imgur.com/h5REskl.gif
zgadnijcie, co jest co ?
Te zrzuty to bzdura, obie wersje mają 1080p, więc niemożliwe jest takie rozmycie.
Po za tym co ty znowu porównujesz? Znowu będziesz się ośmieszał i porównywał 4k ultra do xone?
Ty zauważyłeś co on napisał czy tak po prostu bezmyślnie odpowiadasz?
Swoją opinię wydałem na podstawie oficjalnych materiałów wideo z artykułu, słabej jakości, małe gify anonima z neta mnie średnio interesują.
Na drugim gifie widać ściemę z kilometra.
Jeden screen został zrobiony gdzie to Lara jest bliżej obiektu i widać ją na screenie, ten drugi screen jest zrobiony najprawdopodobniej w momencie gdzie Lara jest daleko od obiektu i dlatego ten obiekt ma mniej detali, w dodatku został rozciągnięty do rozmiaru pierwszego, dlatego słabiej się prezentuje.
--->kaszanka - co nie zmienia faktu że wersja XO kończy się na 1080p, a PC w 2016 zaczyna się praktycznie od 1080p. Zupełnie odrębną kwestią jest moc przeznaczona na pure hair, czy dynamiczny pył, wiatr ilość detali w oddali. Nie przeczę wersja na XO wygląda naprawdę dobrze, sam mam i sam ją skończyłem, ale wersja PC zapewne wielu z nas zachęci do przejścia tej gry jeszcze raz :)
co nie zmienia faktu bla bla bla, że znowu wklejasz kompletne bzdury i znowu opowiadasz bzdury...
No co za hipokryta, najpierw wrzuca kłamliwy materiał, a potem pierdzi dobrotliwą opowiastkę, że wersja pc zapewni wiele rozrywki
idź być trollem gdzie indziej
--->kaszanka9 - widzę że nie umiesz czytać ze zrozumieniem, ale to już w sumie wiedziałem wcześniej ;)
No optymalizacja raczej mizerna.
Ale GOL źle przeczytał z DF, gtx 960 oraz i5 zalecają do lepszych wrażeń niż konsola
We recommend a Core i5 quad-core processor for this title and a GTX 960 for a better-than-console experience
A co do i5 to nie podano żadnych testów jakby był on wymagany, także ostatnio DF schodzi na psy.
optymalizacja jest akurat dobra na 780 można mieć w maksymalnych ustawieniach w 1080p ok. 50 fpsów, a ta kara dzisiaj kosztuje ok. 800 PLN. 970 wyciąga powyżej 60.
The Xbox One version of the game was clearly optimised to operate at its best on a closed platform and as such, it's not actually possible to fuly duplicate console settings here. The closest match requires a meaty system to get the job done - an i5 quad with something along the lines of a GTX 960 to hit 1080p30 on high settings.
alex
60 fps na wysokich to powinno być na gtx 960 i nie porównuj mi tu używek, znowu znalazł się hipokryta z mega sprzętem i nagle wylatuje z używanym sprzętem, a ty kupiłeś używki?
I jeszcze nv ledwo wyjdzie nowa seria to postarza celowo w sterach starsze.
łosiu
Już pisałem powyżej
We recommend a Core i5 quad-core processor for this title and a GTX 960 for a better-than-console experience
I dodatkowo
GTX 960 with a 30fps cap provides an absolutely rock-solid experience, giving us improved levels of consistency over the Xbox One version in terms of performance plus no reduction in resolution on cut-scenes (where the Microsoft console renders at 1440x1080). It even offers some overhead for boosting settings...
Dodatkowo w tym samym tekście pisze, że wersja xone ma braki w ustawieniach, podano tylko, że i5 zalecają, ale nic nie napisali czemu i3 za słabe, od tak sobie stwierdzili.
No nie moja wina, że DF w tym samym arcie w różnych miejscach pisze co innego, ale na pewno nie pisze tego, co wy artykule.
kaszanka9 - w podsumowaniu całego tekstu DF pisze dokładnie to co my. Czyli, tzn żeby wersja PC wyglądała i działała jak Xbox One musisz mieć i5 i GF960. I to jest dla mnie wiążące.
A że piszą różnie w różnych częściach artykułu... no cóż. FAIL :D
Śmiesza mnie opinie "zmiany zaledwie kosmetyczne" Jakie mają być jak nie kosmetyczne xD Mieli dodać nowy tryb? Zmienić modele? Wrzucili do pecetowej wersji to co musieli przytępić w ikspudle i tyle xD Czego się spodziewaliście? Poza tym... Porównywanie grafiki na YT to jedna wielka brednia xD Tuba tak bardzo psuje filmy, że to co widzimy na filmie mało ma wspólnego z grą jeśli chodzi o jakość. Więc... No :D
Ehh, a TR 2013 tak dobrze działa...
W porównaniu do XO bardzo wyraźny przeskok ale wydajność...
Bo to było 3 lata temu? Trzeba iść z biegiem czasu.
A co to ma do rzeczy? TR 2013 oferował o wiele lepszą wydajność na kartach z tamtego okresu niż teraz oferuje TR 2016.
A co to ma do rzeczy, że oferował lepszą wydajność?
Bardzo dobra optymalizacja.
3D (o którym konsolowcy mogą zapomnieć) i już nie będa takie kosmetyczne :P
Na GTX 750 ti z tego co wyczytałem bez problemu medium/high w Full HD przy 30 klatkach z wyłączonymi bajerami np. włosy. Więc sprzęt za około 1600zł. czyli cena XONE. Na ultra wygląda ślicznie, trzeba przyznać.
Alex, patrzyłeś VPN ?
Heloł? Mamy 21 wiek. Trza gry szybko wydawać, żeby piniondze liczyć.
A Wy płaczecie, że za długo czekacie na swoje porty.
Chodzi mi o ironię między tekstami: "szybko wydajemy gry, bo liczymy pieniądze", a "ile można czekać na port, MS dużo zapłacił?".
Wskaż mi miejsce w pecetowej wersji ;>
Skok jakościowy w kwestii oprawy wizualnej względem rebootu z 2013 jest wyraźny. Również wersja pecetowa w pewnych aspektach (jakość cieni, teselacja, pure hair, poziom szczegółowości tekstur) prezentuje się zauważalnie ładniej niż wersja na XONE. Podsumowując Lara Croft na PC wygląda prześlicznie :)
Minimalne wymaganie Rise of The Tomb Raider są wyższe niż rekomendowane wymagania Tomb Raidera 2013 ;] Owszem grafika jest ładniejsza, wrażenie szczególne robią animacje i mimika ale żeby grać na wysokich w fullhd 60fps potrzeba GTX 970 ;/ Poprzednią część można było odpalić na możliwie najwyższych ustawieniach już na 7870
Nigdy nie będziesz miał grafiki jak z XO bo PC ma przewagę już na starcie choćby w kwestii cieni których na PC jest więcej i są dynamiczne pod wpływem wiatru nawet na low, wtedy po prostu są w niższej rozdzielczości. Zupełnie poza tym jest jeszcze " Miękkie cienie słońca" którego nie ma wcale na XO i poprawia i tak dynamiczne występujące większej liczbie cienie z PC, jak ma się do tego XO? Tekstury mogą być w medium ale dzięki Filtrowanie anizotropowe będą ostrzejsze niż na XO a fpsa zjedzą może jednego. Teraz zaczynają się exkluzywne dla PC efekty których tylko włączenie sprawia że XO RotTR robi się po prostu brzydszy na pierwszy rzut oka: Teselacja, HBAO+. Gra zawsze będzie wyglądać lepiej na PC nawet jeżeli postawisz tylko na jeden z nich.
warto wspomnieć konsolowym , że PC od dawna ogarniają rozdzielczość 12K , a pegazusy 4K - wszystko na temat