Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Dwa razy ten sam poziom, czyli znienawidzony backtracking - DEKONSTRUKTOR #10

27.01.2016 16:36
1
TruLuvv
7
Legionista

No,no Kacper... bardzo dobry material.

27.01.2016 16:52
Sajmon154
😍
2
1
odpowiedz
Sajmon154
61
SSR

Znowu nie chce się ładować :(

27.01.2016 17:24
3
odpowiedz
zanonimizowany1075831
1
Junior
Image

To nie Po wino się powtarzać i tyle BTW Istnieje podejrzenie że Nier Automata Ma wyjść na Komputery Lub XONE. W internetach piszą że nowe dzieło Platinum games ma też trafić nie tylko na ps4. Na razie trzeba czekać aż japoński developer poda dalsze informację

27.01.2016 18:02
4
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Far Cry staje sie jednym wielkim backtrackingiem,

27.01.2016 18:33
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
mirra893
76
hikikomori

Jakoś nigdy uważałem backtrakingu za wadę. Powiem nawet, że backtracking bardzo mi się podobał w serii Legacy of Kain, a zwłaszcza w Soul Reaver 2. Dostawaliśmy jedną krainę, którą oglądaliśmy w trzech różnych okresach historycznych. Trochę podobnie było w Ocarina of Time, albo Chronno Trigger. Najlepsze jest, że w miejscach, gdzie natrafiliśmy wcześniej na coś ciekawego, chcemy sprawdzić co jest teraz.

28.01.2016 11:52
Matysiak G
5.1
1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Bo to był backtracking zrobiony dobrze.

01.02.2016 12:36
Enc0re123
5.2
Enc0re123
22
Chorąży

Stary dobry soul reaver :3 Tam było to normalne, bo często świat zmieniał się wraz z kolejnymi wydarzeniami i trzeba było tak krążyć, ale ciągle z postępem fabularnym. Mogliby wydać całą serię w fullHD ..

27.01.2016 18:35
sk1991
👎
6
3
odpowiedz
sk1991
11
Legionista

Dragon Age II Backtracking

post wyedytowany przez sk1991 2016-01-27 18:36:03
27.01.2016 18:40
7
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Nienawidzę backtrackingu w grach. Już chyba wolę zabugowaną grę niż BT ;)

27.01.2016 18:46
FanGta
8
1
odpowiedz
FanGta
173
Generał

Najgorszy pod tym względem to był chyba Alan Wake American's Nightmare - myślałem, że gra mi się nie zapisuje, że cały czas w kółko robie prawie to samo w tej samej miejscówce, a to zrobione specjalnie, z lenistwa twórców.. I jeszcze Ori Blind Forest mi sie przypomniał

post wyedytowany przez FanGta 2016-01-27 18:48:33
27.01.2016 18:47
9
odpowiedz
zanonimizowany1128809
17
Pretorianin

Zawsze cieszy mnie głos Kacpra , gdy siadam przed laptopa z jedzeniem i włączam meteriał.

27.01.2016 19:50
JaspeR90k
👍
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Backtracking w pierwszym Dead Space to przykład jednego z najlepiej zrobionych backtrackingów w grach.

29.01.2016 08:44
👍
10.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Popieram.

27.01.2016 20:00
😁
11
1
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Synchroniczne łacze 100mbit, a filmik z GOLa ma problem zeby sie odpalic i podzialac przez 3 sekundy ;D. Gratulacje!

27.01.2016 23:32
12
1
odpowiedz
Ebon_Hawk
9
Legionista

lubię backtracking na zasadzie jak to nazwałeś "budowanie małego otwartego świata". gdy akcja gry cały czas toczy się w jednym miejscu (np. Silent Hill czy Arcadia Bay z Life is Strange) przechodzenie tymi samymi ulicami według mnie nie jest niczym złym a co więcej - twórcy na bieżąco w przypadku tych tytułów dbali by pojawiało sie coś nowego.

widzę ktoś tu zyskał motywację do tworzenia dekonstruktorów po podsumowaniu najlepiej ocenianych filmów za ubiegły rok ^^

post wyedytowany przez Ebon_Hawk 2016-01-27 23:34:10
28.01.2016 08:52
Raiden
13
odpowiedz
Raiden
145
Generał

Ahhh te growe doświadczenia. Jako doświadczony gracz myślę, że to moje doświadczenie ma jakiś wpływ na doświadczenie. Mam nadzieję, że doświadczeni twórcy wiedzą jak kreować doświadczenie i doświadczenie zdobyte w tym filmiku pozwoli mi inaczej patrzeć na doświadczenie dot. backtracingu w grze - doświadczę pewnych gier na nowo, chociaż z doświadczenia wiem, że doświadczenie jest poniekąd pochodna doświadczenia w poznawaniu i poruszania się po grach.

28.01.2016 11:25
Little Joe
😡
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Little Joe
193
Silent Man

Wiedźmin 1 i bagna! ARGH!! Do dzisiaj pamiętam jak już zmęczyłem wszystkie poboczne questy, chciałem ruszyć główny wątek dalej, wracam z bagien a tu koleś na grobli z wykrzyknikiem na głowie i że chce żebym coś tam ubił na... bagnach. Myślałem że za przeproszeniem je*nę...

Potem jak jeden z pierwszych "gejmplejów" Wiedźmina 3 był na bagnach to mnie zgroza ogarnęła.
Ale tu całe szczęście okazały się fajną, klimatyczną miejscówką. ;)

29.01.2016 14:19
14.1
Matmax_57
63
Centurion

Porównaj sobie teksturowe płaskie bagna z Wiedźmina 1 a bogate w detale i cieszące oko piękne bagna w Wiedźminie 3 ;)
Jak dla mnie największa wada pierwszego wieśka to własnie backtracking ... gdyby jeszcze system walki i grafika były lepsze to napewno bym wracał do tej gry a tak to ... tylko 2 i 3 mają sens ponownego przechodzenia.

28.01.2016 11:45
15
odpowiedz
Blaadee
92
Pretorianin

Gry w których Backtracking mi się podobał:
- Ori and the Blind forest
- Metal Gear Solid 1/2 !
- Dark Souls (genialne poczucie jedności świata)
- Silent Hill <3

I tak naprawdę w jednej grze tego nie znosiłem...
- Devil May Cry 4 .....

post wyedytowany przez Blaadee 2016-01-28 11:46:18
28.01.2016 12:13
xsas
😍
16
1
odpowiedz
xsas
190
SG-1

Dragon Age II to chyba powinien być synonimem złego backtrackingu...
Takiego recyklingu, to chyba w mało której grze jest.

28.01.2016 12:17
raziel88ck
17
1
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Legacy of Kain: Defiance - okropny backtracking

Legacy of Kain: Soul Reaver 1 i 2 - udany backtracking

28.01.2016 12:37
Stalin_SAN
18
1
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

Subtelny backtracking jest spoko, przypomina mi się moment z Half-Life'a 2 gdy w czasie powstania w C17 wracamy pod ten sam dworzec gdzie zaczęliśmy grę, zniszczone miasto w ogniu, wszędzie toczone walki, rebelianci ściągający propagandowy breencast, to daje do zrozumienia jak wiele zdążyliśmy nabroić podczas gry :]

28.01.2016 15:41
19
1
odpowiedz
Baalnazzar
146
Generał

Backtracking jest ok jeśli nie jest nadużywany i dobrze wykorzystany. W grach RPG jest właśnie miłe to uczucie gdy wracamy w stare miejsce, i potwory z którymi się męczyliśmy nie mają teraz szans. Czuje się wtedy ten progres w rozwoju postaci. Dużym plusem jest też, w przypadku skondensowanych otwartych światów, poznawanie otoczenia i zapamiętywanie go. Poruszamy się wtedy po nim naturalnie, bez patrzenia w mapkę. Ale żeby przyjemnie się zwiedzało bez minimapek, to świat musi być dobrze rozplanowany.

28.01.2016 15:45
20
odpowiedz
YourEnemy
26
Chorąży

Backtracking w grze Blaster Master, na NES'a, jest udany.

28.01.2016 16:03
👍
21
1
odpowiedz
zanonimizowany1111323
3
Junior

Dekonstruktor najlepszy! :) Nikt nie robi tak ciekawych materiałów jak Ty

28.01.2016 16:19
zmudix
22
odpowiedz
zmudix
157
Professor Fate

Co to za muzyka na samym końcu?

28.01.2016 17:42
Ard'aenye
23
odpowiedz
Ard'aenye
70
Pretorianin

Najgorszym Backtrackingiem jakiego było mi dane zaznać, uraczył mnie Dragon Age II. Jedna i ta sama jaskinia, najpierw był tam quest z Magami, później z Bandytami a na końcu było to siedlisko Pomiotów. Ten sam schemat powtórzony dla każdej miejscówki, których było przeraźliwie mało. Nie wspominając o jednym, sterylnym mieście, w którym toczyło się 90% fabuły gry.

28.01.2016 22:44
👍
24
odpowiedz
zanonimizowany1141045
5
Legionista

Świetny materiał, gratulacje dla redaktora.

29.01.2016 09:09
👍
25
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Też nie uważam backtracking za wadę, o ile jeśli jest dobrze zrobiony i umiarkowany. Gothic 1-2 to tylko dobre przykłady.

Dragon Age II to też dobry przykład, jak nie powinno być backtracking w taki sposób.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-01-29 09:18:33
29.01.2016 13:35
Cobrasss
26
odpowiedz
Cobrasss
203
Senator

Jakoś na backtracking nie narzekałem, ale fakt deneruje mnie taki moment w grze zrobisz JEDEN najmniejszy błąd i musisz zaczynać od nowa w takich grach co wyglądają aby ci wybaczyła za błędy.

NP te testy sprawnościowe na zdobywanie licencji w Gran Turismo 4, wyjedziesz poza tor na jeden mini kawałeczek i test nie zaliczony.

post wyedytowany przez Cobrasss 2016-01-29 13:36:47
31.01.2016 15:19
kuba1711
27
odpowiedz
kuba1711
97
Ten post może kłamać?

Bardzo irytowało to zjawisko w Czystym Niebie, pół mapy kazali przebiec z powrotem, by dać jakieś tam ulepszenie czy nagrodę (latać z czerwonego lasu na bagna, by dać ulepszenie do broni, której używa się na początku gry? Nonsens) Dałem sobie z tym spokój i od razu wyrzucałem te pendrajvy z ekwipunku.
Na marginesie, ostatnio muszę po parę razy resetować filmiki, bo po 2-3 minutach całkowicie zanika dźwięk. Czy tylko ja tak mam?

post wyedytowany przez kuba1711 2016-01-31 15:27:51
01.02.2016 11:58
28
odpowiedz
asdowa
34
Chorąży

Styx: Master of Shadows to przykłąd bardzo dobrego backtrackingu fabularnego. Polecam serdecznie.

01.02.2016 12:08
NewGravedigger
29
odpowiedz
NewGravedigger
190
spokooj grabarza

korzystając z wątku

jako, że bardzo lubię gry typu Castlevania, czy Ori.

W materiale poznałem Guacamole.

Możecie podać mi jakie wg was są najlepsze gry w takiej konwencji? Czyli nie możemy się dostać gdzieś na początku rozgrywki, by potem poznać jakiś specjalny ruch. Chodzi mi bardziej o platformówki, bo gry typu silent hill czy resident evil raczej znam

05.02.2016 17:27
Adrianun
😉
30
odpowiedz
Adrianun
122
Senator

Dla mnie backtracking jest w porządku, dopóki jest uzasadniony fabularnie lub wynika z gatunku danej gry!

08.02.2016 20:18
31
odpowiedz
Lemigranto
30
Centurion

Fangotten powienien czesciej robic materialy bo sa bardzo fajnie dopracowane moze nawet by wyszedl na Gramy

tvgry.pl Dwa razy ten sam poziom, czyli znienawidzony backtracking - DEKONSTRUKTOR #10