DayZ - Bohemia zdradza plany na 2016 rok
Bardziej wiarygodnie wyglądałby tytuł - DayZ - Bohemia zdradza plany na 2023 rok
Wow, GOL napisal nieco wiecej niz artykul z pcgamera na ktorym oczywiscie sie wzorowano. http://www.pcgamer.com/dayz-dev-diary-details-new-features-and-reflects-on-early-access/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=pcgfb
Oczywiscie news napisany w taki sposob, aby podniecic hejtujacych cebulakow. Autor newsa nie powinien byc stronniczy, nie jest to profesjonalne moim zdaniem. Tym bardziej, ze prawdopodbnie jak widac nie zna sie na developingu gry. (gry AAA potrafia byc 5 lat w produkcji), dayz jest w faktycznej produkcji troche ponad 2 lata. Cud, ze zostal chociaz wspomniany ostatni status report i wrzucone jakies screeny.
Zaskoczenie. Jestem pod wrazeniem. Nie bedzie w przyszlym roku tak rozbudowanej i dajacej mnostwo mozliwosci gry. Jedyny nextgen obok wiedzmina. Te marne korytarzowe gierki na wolne konsole moga sie chowac. Dayz to doskonaly przyklad czemu warto nie robic gier pod konsole. Ogromny rozbudowany, roznorodny swiat z multiplayerem, swietna grafika, innowacyjnym pomyslem. Mozna by sie rozpisywac GOTY 2016.
"Ogromny rozbudowany, roznorodny swiat... swietna grafika..."
No ArmA 2 rzeczywiście robiła wrażenie w 2009.
No nie zapominajmy, że wersja konsolowa też jest w produkcji.
Miałem kiedyś ogromne nadzieje co do DayZ, niestety rzeczywistość szybko sprowadziła oczekiwania do poziomu podłoża.
Łosiu Nooo powoli dochodzą do poziomu moda sprzed 3 lat :)
W jakim aspekcie? Opinia nie poparta zadnymi argumentami. Jedyne co bylo lepsze na rzecz moda z 2012 to to, ze byly helikoptery. System ekwipunku, przerobiona mapa z otwartymi wszystkimi budynkami, lepsza plynnosc, jakosc modeli, zombie i miliony przedmiotow na mapie spawnujace sie po stronie serwera nie gracza. Ekonomia lootu, ktora moga dynamicznie kontrolowac. Mozna by wymieniac w czym SA przoduje wzgledem moda.
T_bone
"Ogromny rozbudowany, roznorodny swiat... swietna grafika..."
No ArmA 2 rzeczywiście robiła wrażenie w 2009.
Grafika robi ogromne wrazenie patrzac na ogrom mapy i mozliwosci jakie gra daje. Nie ma i nie bedzie na konsolach drugiej tak rozbudowanej gry. Na konsolach mozna robic tylko napompowane efektami w 30fps korytarzowe strzelanki. Jestem pewny ze bedzie problem przeniesc 1:1 wersje pecetowa dayz na konsole, zapewne wywala polowe najwazniejszego contentu, obniza grafike do minimum i zredukuja liczbe zombie i graczy.
Ci co hejtuja dayz nie sledza developmentu tej gry. Odpala tylko gre raz na pare miesiecy i na tej podstawie oceniaja... Radze posluchac np. producenta Briana Hicksa, nie raz tlumaczyl skad sie wziely takie opoznienia i jaki faktyczny potencjal tkwi w dayz. Nie ma drugiej takiej gry i dlugo nie bedzie.
Dayz wyznacza nowe standardy multiplayerowych sandboxow, mozna to porownac z pierwszymi fpsami ktore powstaly lata temu. Ciezko znalezc tak rozbudowana gre z takimi mozliwosciami opowiadania i przezywania historii. Unikalna ogromna gra, na konsolach nic sie takiego nie pojawi przynajmniej do przyszlej generacji.
Ta gra nigdy nie bedzie skonczona i nigdy nie "wyjdzie". Zawsze bedzie w niej cos zmieniane i na tym polega jej urok.
Ja to bardziej jestem ciekaw, gdzie są te killery DayZ o których się ciągle mówiło, bo ponoć miało być ich mnóstwo np. ten od Sony, czy np. gra od twórców WarZ (a jaki bubel wydali i jaka jest ich kolejna gra każdy widzi), czy np. Miscreated, no i niestety żaden z tych projektów nie przeskoczył różnorodnością DayZ.
DayZ jedyną wadą jaką posiada to zbyt wolny developing i późno spełniane obietnice. Każda rzecz jest poprawiana, ale trwa to za dużo czasu. Moim zdaniem jest to wina topornego silnika gry z którym męczą się twórcy implementując nowe rzeczy. No ale z drugiej strony nie mielibyśmy Chernarusi+ i całej tej otoczki symulacyjnej na innym silniku.
Ostatnio wszedłem do gry i było w sumie spoko. Jeszcze tylko zmienią system animacji, żeby nie było takiego drewna jak w Armie i w sumie da się grać. Reszta to kwestia updatów, nowe auta czy konstrukcje.
Mimo tych wszystkich zrozumiałych narzekań, to DayZ jest chyba i tak najlepszą grą z tych wszystkich suriviali jakie się ostatnio pojawiają na lewo i prawo.
Wszystko pięknie ale patrząc na tempo developingu to raczej nie wcześniej jak w 2017 wyjdzie...
Ja tylko przypomnę plany Bohemii na rok 2015 https://www.gry-online.pl/newsroom/dayz-plany-rozwoju-gry-wersja-beta-pod-koniec-2015-roku/zf15bf1
Aż przykro patrzeć jak Bohemia męczy się z tym nieszczęsnym DayZ. Wieczne problemy i ciągłe odwlekanie wszystkiego w czasie tak można opisać cały proces deweloperskim tej gry. Bohemia powinna rzucić w cholerę DayZ i skupić się tylko na dalszym rozwijaniu Arma 3 lub zacząć pracę nad kolejną częścią tej serii.
Ile czasu można cisnąć jednego kloca? Tu jest potrzebny środek na przeczyszczenie. O ile sytuacja ze Star Citizen jest zrozumiała bo trzepią na nim dobrą kasę, to tutaj jest coś nie tak.
Zielone - dodane.
Nie oszukujmy się nad grą nie pracuje całe studio, a jedynie jego część.
Jeżeli mam do wyboru DayZ, które "prorocy" przewidują na 2017 rok lub CoD / BF, które wychodzi co roku i jedyne co się zmienia to modele broni to sory, ale bardziej w DayZ wierze niż innowacyjność wymienionych gier - przynajmniej póki nie wrócą do WW2, a teraz przepraszam - wracam do DayZ Moda.