Graliśmy w XCOM 2 - kolejne starcie z kosmitami przynosi sporo nowości
Słyszałem, że wcielamy się w samego John Cena. Mam nadzieje, że autor nie oszukuje co do jakości 2. Oczekuję na nią z utęsknieniem a międzyczasie pogram sobie w XCOM Long war (mod na nexusie dla zainteresowanych, polecam)
Wyjdzie to w ogole na konsole?
@Mwa Haha Ha ha - póki co wiemy jedynie o wersji na PC. Kosolówki nie są ani potwierdzone, ani całkiem skreślone... ale biorąc pod uwagę to, co działo się w przypadku Enemy Unknown i Enemy Within, prędzej czy później PS4 i X1 zapewne także grę otrzymają.
"Od zwycięstwa ludzkości minęło dobrych dwadzieścia lat"
Nie, w linii czasowej XCom 2 ludzkość wojnę z jedynki szybciutko przegrała, a XCom został rozwiązany.
Nie mogę się doczekać.
juz poprzednia odslona byla przednia, szczegolie z dodatkiem i MODem LW... teraz z opisow jezeli dodali wszystko to na wysokim poziomie, a nie zabrali dobrych elementow ktore juz byly, to bedzie to dla mnie gra roku 2016, czyli taka przy ktorej spedze wiele godzin...
Znowu jakieś peany zamiast rozsądnego tekstu:
"Po prostu Enemy Unknown niemal „wszystko robiło dobrze” "
Bzdura. Nieraz wykazywano cały szereg ograniczeń i uproszczeń względem pierwowzoru. A najgorszy w tym wszystkim był brak warstwy strategicznej.
"żadna gra z serii XCOM nie może obejść się bez sensownej warstwy fabularnej."
To też bezsens. Niektóre części serii były wyraźnie słabsze od innych.
Najgorzej czyta się m.in. takie teksty, w których autor wydaje się być zaślepiony przez własne emocje. Tak to może dobrze wychodzić, gdy się pisze o idolach nastolatek do Bravo Girl, a nie w portalu, którego czytelnicy oczekują rzetelności.
@Soul33 - nie chcę Cię martwić, ale ze swoją krytyką XCOM-a niestety jesteś raczej w mniejszości ;) Gra doskonale broniła się praktycznie każdym elementem.
Co do rzetelności i peanów - jeżeli coś świetnie działa, to pisanie o tym, że "świetnie działa" jest prostym przekazaniem "tego jak jest" a nie "tekstem zaślepionym przez emocje". Oczywiście nie musisz się z tym zgadzać i podzielać entuzjazmu, ale nie zmienia to faktu, że nowości w XCOM 2 są w większości tym, czego oczekiwali fani może nie tyle całej serii, co przynajmniej poprzedniej części.
I wierz mi - jestem ostatnią osobą, która ekscytuje się byle czym ;)
Oj tam pecetowy exclusiv, na maka też będzie.
@Luc
Może pan Soul wyraził się trochę zbyt "ofensywnie" o zapowiedzi, jednak nie mogę się z nim nie zgodzić. Ogólny wydźwięk jest wystarczająco "optymistyczny", by zapaliła się czerwona lampka co do jego wierzytelności.
Ujmę to tak, kiedy na premierę XCOM: EU pojawiły się: i recenzja, i filmy na Tvgry opowiadające o tym jak dobry jest ten reboot, kupiłem grę na premierę. Wielkością mojego rozczarowania można by było zapełnić dziurę budżetową, gdyż tak nużącej gry taktyczno/strategicznej nie pamiętam. Na trudnym poziomie gra przechodziła się sama, z moim minimalnym udziałem. Gdzieś pod koniec kampanii odinstalowałem i odpaliłem klasyka, który szczerze mówiąc jest dalej niesłychanie grywalny.
Ale przejdźmy do meritum, cieszę się, że gra jest na zasadzie "więcej, lepiej, ładniej", ale to raczej nie zmieni listy moich zastrzeżeń.
Czy mimo systemu "skradania", przeciwnicy dalej dostają darmowy ruch, by graczowi nie było za łatwo?
Czy pociski które nie trafią, dalej krzywdzą tylko murki i ściany?
Czy ilość wyposażenia dodatkowego dalej zależy od talentów i ulepszeń?
Napisałeś o aktywności kosmitów i o wpływie tych "traitów" na kampanię, ale "od teraz musimy się martwić o znacznie więcej niż tylko wygrywanie na polu bitwy" jest dla mnie nie zrozumiałe. Filmiki sugerują, że aktywności generują specjalne misje by je zatrzymać, ale to dalej misje taktyczne, chyba że trzeba będzie np. przeskanować 3-4 lokacje statkiem na mapie.
A co do statku i mapy, mamy dostęp do całej mapy czy do prowincji jak na filmiku, a misje będą generowane w ich obrębie.
Na koniec. DLACZEGO DODATKOWA KLASA, WYPOSAŻENIE I MISJE FABULARNE SĄ DLC NA PREMIERĘ?
PS: Wykraczając poza temat, decyzja Firaxis dotycząca fabuły spotkała się z chłodnym przyjęciem, gdyż dla osób które poświęciły swój czas by skończyć kampanię, info o tym, że przegrali zabija całą satysfakcję z jej ukończenia. Mam nadzieję, że fabuła 2 wynagrodzi im to w jakimś stopniu.
@Jakubmaster - macie obaj pełne prawo do bycia sceptycznym względem tekstu zapowiedzi ;) Spisałem własne wrażenia, przy grze bawiłem się fantastycznie i odniosłem wrażenie, że wszystkie najistotniejsze zmiany udało mi się w tekście zawrzeć - ocenę tego, czy XCOM 2 wciąż Was interesuje i to jak wielkie nadzieje w nim pokładacie, zależy tylko i wyłącznie od Was. Absolutnie niczego nie narzucam, ale sądząc po swoim przypadku - ci, którzy dobrze bawili się EU i EW, przy "dwójce" także spędzą przynajmniej kilkadziesiąt udanych godzin.
Jeżeli komuś poprzednia, nieco inna od oryginału sprzed kilkunastu lat formuła się nie podobała - w tej części także niczego dla siebie nie znajdzie.
Pojawi się multiplayer ?
Nie czytam nie chce sobie spoilować :P
Ale gdybym miał ufo 3 miech przed premierą też bym bawił się wyśmienicie :p
A co do tego hura optymizmu, nie przerzedzaj z tą mniejszością. Reboot był przyjemny, ale do ufo było mu daleko.
Była to bardziej fabularyzowana gra taktyczna niżeli strategia jak stare ufo.
Luc.Golabiowski
Trochę mało w recenzji na temat nowego systemu zwiadu. W jaki sposób to będzie działać konkretnie? Będzie klasa zwiadowcy, którego pole widzenia będzie np. większe od niektórych wrogów, dzięki czemu zauważymy ich podczas poruszania się tą postacią? Mam nadzieje że będzie system z dwoma polami wykrywania -jedno które odkrywa fog of war i pokazuje poruszające się czerwone kropki, które oznaczają wrogów, natomiast brak jest informacji o rodzaju wrogiej jednostki i jej zwrotu[w którą stronę się patrzy] i drugie które odkrywa już całkowicie jednostki, natomiast to pole miałoby mniejszy zasięg i ryzykowałoby się wykryciem zwiadowcy i rozpoczęciem walki.
[15] Dokładnie tak to wygląda na filmie. Z wyprzedzeniem omijanie skryptów przeciwnika, ale tam nadal są skrypty jak w najdawniejszych rtsach, bo system walki był i jest skopany u podstaw.
@secretservice
No właśnie na filmie tak to nie wygląda. Odsłaniamy przeciwnika w całości i widzimy gdzie się patrzy, gdzie następnie pójdzie, i wiemy gdzie nie wejść aby nie rozpocząć walki. Wg. mnie trochę to skopali i wygląda to dosyć kiepsko -drużyna zawsze pierwsza odkrywa przeciwników, gra przez to wygląda na dość łatwą, przynajmniej w porównaniu do poprzednich xcom. Jaki więc sens ma zwiad w tej grze? W XCOM Long War mamy czujniki ruchu, skanery które można rzucać aby odkryć mgłę wojny, mamy dedykowaną klasę zwiadowcy który może ukrywać się przechodząc od pełnej osłony do pełnej osłony.
Świetnie się zapowiada, więcej tego samego, ale w lepszej formie, a nie ma rzeczy na siłę dodanych. :)