Just Cause 3 trafiło do sprzedaży. Optymalizacja największym problemem
Ciekawe czy wyjdzie kiedyś gra, która nie będzie potrzebowała dziesięciu patchy, a będzie dobrze zoptymalizowana i płynna w dniu premiery?
Kolejna piękna kaszana. Co druga gra w ogóle nie powinna być wydawana. Po cholere biorą się za robieniem gier jeżeli nie umieją jej odpowiednio przystosować do obecnych platform. Pal licho PC, ale wersja na Xboxa One to dopiero kpina.
Ale o co afera? Na PC gra działa bardzo dobrze. Jak się kupiło przestarzałe konsole to takie są tego efekty. Patrząc jak działają gry na PS4 i XO mam wrażenie, że w środku mają Core2Duo:)
core2duo mam i najnowsze tytuły mi ciągną na min.bez problemu więc nie przesadzaj...
Spokojnie, Likfidator to idiota :)
Zastanawiam się nad zakupem konsoli i po raz kolejny po którymś z kolei newsie na temat premiery jakiejś gry okazuje się, że gra ścina nowym xboxie, kiedy na PS4 chodzi płynnie w lepszej rozdzielczości. Już nie mam wątpliwości, co do tego jaką konsolę wybrać. :)
Takie gry powinny z marszu dostawać -5 za optymalizację.
paul oren's te bajki to dzieciom na dobranoc mozesz opowiadac , ja mam tez c2d i NIC juz na nim odpalic nie mozna , nawet heroes 7 sie wiesza po odpaleniu , reszta gier sie nie odpala , wymaga lepszego procka .
Straszny syf ten XBoner1, bardzo mnie cieszy że tak ledwo ciągnie ten szmelc. Tylko PS4 !!
Wersja PC działa tak samo jak PS4 na konfiguracji gtx750ti, proc i3, detale high w 1080p. Nie wiem dlaczego ostatnimi czasy tak słabo dopracowane gry wychodzą, szczególnie na konsolach. Microsoft i Sony powinni bardziej rygorystycznie podejść do twórców. Za czasów PS3 i Xbox360 mieli bardziej porządną kontrolę jakości finalnych produktów, teraz takie coś chyba nie istnieje. Nie wiem jak można dopuścić na konsoli (czyli zamkniętej architekturze) do takiej wydajności i aż tak poważnym spadku klatek. Do tego jeszcze Xbox One działa w 1600x900... Obecna generacja na każdym kroku przynosi wstyd.
A co do oceny GOLa to jedna z najbardziej trafionych, bo poza "EXPLOSIONS & EXPLOSIONS!!" - cytując zwiastun premierowy - to mało jest innych ciekawych rzeczy.
Jak tak dalej pójdzie to w przyszłym roku gry na Xboxa One, aby utrzymać mniej więcej 30 kl/s będą musiały działać w 720p... Żenada.
Wersja PC działa tak samo jak PS4 na konfiguracji gtx750ti, proc i3, detale high w 1080p. Nie wiem dlaczego ostatnimi czasy tak słabo dopracowane gry wychodzą, szczególnie na konsolach.
A co w tym dziwnego skoro Sony, a w szczególności Microsoft wypuścili na rynek sprzęt o tak mizernej mocy obliczeniowej.
Wersja PC działa tak samo jak PS4 na konfiguracji gtx750ti, proc i3, detale high w 1080p.
Nope. Za Digital Foundry:
" Nasz budżetowy GTX 750 Ti ma jednak kłopoty i wykazuje spadki do minimum 23 FPS, nawet przy cieniach obniżonych do wysokiej jakości (choć pomaga podkręcanie). "
Trzeba ciut mocniejszego sprzętu. Pełna zgoda co do kontroli jakości - to już kolejny duży multiplatformowy tytuł (po W3 i F4), który na starcie zalicza na konsoli/konsolach konkretną wtopę. Ewidentnie Sony/MS obniżyły loty jeśli idzie o certyfikacje. Natomiast oczywistym jest, że nie jest to wina sprzętu - to zawsze jest wina dewelopera/wydawcy nieważne czy mówimy o skopanej wersji PC, czy konsolowej czy tabletowej. Najładniejszy do tej pory sandbox (Infamous Second Son) po wyłączeniu locka chodzi na PS4 grubo powyżej 30 klatek. Ja wiem, że przy exie deweloper jest w stanie się bardziej przyłożyć niż przy "multiplatformie", ale to w żadnym wypadku Avalanche nie usprawiedliwia.
Lekko zaczyna też przerażać skala problemów - wycieki pamięci* w wersji konsolowej? Przy zamkniętej architekturze? No to są jaja, że MS przy czymś takim daje certyfikację. Kilka lat wstecz - nie do pomyślenia.
*A jak potrafi to życie utrudnić to ja wiem - właśnie kończę na PC Wasteland 2 w wersji Director's Cut. Jeśli gram dłużej niż 2 - 2,5 godziny to loadingi wydłużają się niemiłosiernie, a framerate z praktycznie stałych 60, potrafi spaść o połowę, a nawet polecieć do 20. Pomaga wyłączenie i włączenie gry ;-). Ech, takie widać czasy - konsole nie tylko dostały pecetowe gry, ale i pecetowe problemy ;-).
dj_sasek [12]
Wersja PC działa tak samo jak PS4 na konfiguracji gtx750ti, proc i3, detale high w 1080p. Nie wiem dlaczego ostatnimi czasy tak słabo dopracowane gry wychodzą, szczególnie na konsolach.
Też nie rozumiem skoro w ps4 siedzi taki trochę lepszy nawet 7870, wygląda na to, że APU w konsoli nie potrafi wykorzystać w pełni GPU.
JaspeR90k [13]
A co w tym dziwnego skoro Sony, a w szczególności Microsoft wypuścili na rynek sprzęt o tak mizernej mocy obliczeniowej.
Tak czy siak na eurogamer są testy i3 + 750ti i w większości tytułów osiągi są takie same lub lepsze niż na ps4, które to ma 7870, więc coś tutaj nie gra.
------------
A co do błedów na XONE, 900p nie ma nic do tego, w czym by niby to miało pomóc, przecież jak byk widać, że to nie jest sprawa optymalizacji, a jakiegoś wycieku pamięci, gdy z czasem jest coraz gorzej, zaczyna się przedłużać i różne systemy padają albo działają coraz gorzej. Według mnie to jest bardzo proste do poprawy, coś przeoczyli i tyle.
lordpilot [14]
No, ale spadki do 23 fps chwilowe czy na stałe w konkretnej lokacji?
No i pupa. Liczyłem na JC3, bo dwójka to jedna z moich ulubionych gier. Niestety wygląda na to, że priorytetem dla Avalanche był Mad Max. A tak się cieszyłem, żd chodzi jak marzenie, więc JC3 też powinno :s
A na GTX 750 Ti gra działa na wysokich w FULL HD w 30-40 klatkach :) Tak samo przy GTA V (ULTRA) Wiedźmin 3 (mieszanka nisko-średnio-wysokich) Battlefront (Średnie). I to wszystko w FULL HD. #PCMASTER(STEAM)RACE!
Taa, już widzę bóldupców jak powyżej, którzy czekają tylko na takie newsy. Z pewnością Xbox One nie daje rady bo gra zbyt wymagająca, dziwne, że inne tytuły bardziej zaawansowane graficznie i pod względem wielkości, różnorodności, złożoności świata działają bez problemu a nawet z lepszym framerate niż na PS4 (np Wiedźmin 3). W 900p ze skalowaniem, ale bez problemu. Po prostu olewka ze strony devów i tyle, tak jak kiedyś PS3 dostawało po dupie przez trudne programowanie a Xbox 360 miał lepiej działające i wyglądające gry tak teraz XOne jest olewany bo słabsze bebechy więc nie będą się rzucać i tak kupią. Oby nie, bo to jest spartaczone jak Batman na PC. Dziwię się MS, że nie pilnuje tego w jakim stanie te gry od studiów z zewnątrz wychodzą, jakoś te licencje dostają by wyszło na daną platformę więc mogliby się zainteresować w jakim stanie to trafia do sprzedaży, działa to maksymalnie destrukcyjnie na wizerunek konsoli.
@lordpilot - ps4 minimum 25 klatek, pc o takiej konfiguracji minimum 23 klatki. Moim zdaniem bardzo zbliżone do siebie wyniki. Tym bardziej, że spadki te nie są ciągłe tylko sporadyczne. No i nie ma takich kwiatków jak na XOne.
@kaszanka9 - spadki są sporadyczne, zazwyczaj jak wysadzasz mosty lub inne rzeczy wymagające fizyki.
@legolas93 - wersja XOne po prostu nie przeszła chyba żadnej kontroli jakości, to raczej niemożliwe że spadki poniżej 20 fps przy 900p są tak częste. Winna jest optymalizacja, albo jak napisał kaszanka9 wyciek pamięci, bo bebechy powinny to uciągnąć w 900p na poziomie PS4. Ale co się dziwić jak wersja PS4 z racji większej ilości sprzedanych urządzeń jest priorytetowa coraz częściej.
Microsoft i ich Xone dostaje po tyłku od początku generacji. Żaden ex ich nie ratuje. Cóż skoro się chciało odtwarzacz multimedialny zamiast maszynke do gier, to teraz wychodzi.
W Skyrimie na PS3 była podobna sytuacja co z JC3 na XONE - tyle że tam po dłuższym czasie grania FPS'y potrafiły spaść do zera.
Jeśli chodzi o optymalizację to ostatni Battlefront jest przykładem, że się "da".
@legolas93
Masz stare wiadomości. Patch 1.10 do Wieśka pokazał, która konsola działa w stałych 30fps'ach przy full hd, bez żadnego skalowania. Jakby tego było mało to PS4 dziś otrzymał odblokowany rdzeń.
@czekoladowyjoe
Zgadzam się, ale nie zapominajmy o Mad Maxie, który jest grą tej samej firmy a optymalizacja też mogłaby być przykładem. Pewnie, może w MM jest mniej tych obiektów, ale znowu nie aż tak dużo.
Jaki wstyd stałych 30 klatek nawet nie ma na konsolach. To ma być nowa generacja? ;d
Vegost - na twoim złomie nie będziesz miał nawet 10, więc co suszysz zęby trollu? :)
Meh, a miało działać jak Mad Max a tu kolejny bubel. Dobrze, że są inne nowe gry które mój 6 letni złom ciągnie.
Też nie rozumiem skoro w ps4 siedzi taki trochę lepszy nawet 7870, wygląda na to, że APU w konsoli nie potrafi wykorzystać w pełni GPU.
Tu raczej chodzi o CPU w konsolach. Nawet najsłabszy i3 jest bardziej wydajny niż Jaguar w konsolach. GPU tu nie pomoże.
Znowu? Ile to już było?
Przestańcie z tym hd 7870 w ps4, siedzi tam obcięte hd 7870 z dodatkowo zmniejszonymi taktami z 1Ghz do 800Mhz, to gpu ma wydajność hd 7850.
Ktoś teraz pomyśli jak ma wydajność hd 7850 to dlaczego właśnie tego gpu tam nie wsadzili? Odpowiem wam, większe gpu po odpowiednim zmniejszeniu taktów i vcore ma lepszą sprawność energetyczną względem mniejszego układu.
Bez sensu.. Po co wypuszczać taki złom skoro nie możne płynnie grać ;/