Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Czy DirectX 12 jest tym, na co czekali pecetowi gracze?

15.11.2015 19:40
1
diablo500
5
Legionista

matko, nie da się tego oglądać i słuchać

15.11.2015 19:45
👍
2
odpowiedz
netpiko
6
Legionista

Tak wszystko fajnie, ale słyszałem też że hakerzy próbują przerobić DirectX 12 do Windows 7
Ciekawe czy im to się uda.

15.11.2015 19:53
HETRIX22
3
odpowiedz
HETRIX22
203
PLEBS

[2] Jasne, próbują przerobić coś co jeszcze nie miało premiery... ciekawe gdzie to słyszałeś.

Btw. wiadomo, że gry robione z myślą o wykorzystaniu dx12 będą chodzić lepiej, ale jak ze starszymi grami?

15.11.2015 19:57
4
odpowiedz
zanonimizowany1128809
17
Pretorianin

Kacper, jak zawsze świetny materiał, niestety player jaki był taki jest.

15.11.2015 20:02
5
odpowiedz
Drakii
5
Junior

Niestety DirectX'owi ciągle daleko do OpenGL'a.

15.11.2015 20:38
6
odpowiedz
khmer
63
Pretorianin

Problem w tym, że instalacja windows 10 zastopowała i tylko lub aż 25 % użytkowników posiada nowego windowsa. Dlatego gry, które miały wyjść w tym roku na PC z obsługą dx12 zostały opóźnione o prawie rok, gdyż producenci boją się wydawać gry które będą dobrze działały tylko dla 25 % użytkowników. Wciąż 75 % graczy to windows 7 a jak wiadomo produkowanie gier nie jest tanie. Niestety ale robienie gier pod dx12 powoduje że posiadaczom dx11 gra będzie działała o wiele gorzej. Żaden producent nie zdecyduje się na hejt ala Batman.

15.11.2015 21:22
7
odpowiedz
Paczis
36
Pretorianin

Kacper jako jedyny na tvgry trzyma poziom. Super materiał i wszystko fajnie :)

15.11.2015 21:38
8
odpowiedz
jazon88
26
Chorąży

Nie spodziewajcie się ze wprowadzeni dx12 bedzie rewolucyjne. Tzn. Będa gry ktore będą chodzić duzo lepiej na dx12 niz na dx11 ale bedzie dużo gier ktore beda chodzić przecietnie na dx12. - Dlatego, ze na dx12 dużo wiecej zależy od tworców gry. A skoro wielu tworców nie radzi sobie dobrze teraz z optymalizacją to wątpie aby poradzili sobie z tym na dx12. Wymaga to znacznie wiecej pracy od tworcow gry. Ponadto nie bedzie mozna bledow tworcow gry poprawić nowa wersja sterownika jak jest obecnie. Wniosek jest taki, moim zdaniem niskopoziomowe API dla PC to bedzie porażka, będzie to roznie chodzić na roznych PC (rozne CPU i GPU) i bedzie roznie chodzic w roznych grach. Raz dostaniemy dobrze dostosowana gre pod dx12 a innym razem słabiej i bedzie problem. Nierówny poziom optymalizacji gier bedzie wiekszy niz teraz.

15.11.2015 22:08
9
odpowiedz
Włodek18
32
Centurion

Pieprzysz, cała czwórka na tvgry jest zarąbista

15.11.2015 22:10
e-szuler
10
odpowiedz
e-szuler
30
Chorąży

zajebisty materiał

15.11.2015 22:10
Gen_Ponury
11
odpowiedz
Gen_Ponury
40
Chorąży

Świetny materiał, a i komentarze widzów na poziomie. Za wyjątkiem tego pierwszego (diablo500), który zrobił z siebie pajaca. Nie rozumiem skąd u niektórych takie zamiłowanie do dzielenia się swoją głupotą.

15.11.2015 23:27
12
odpowiedz
zanonimizowany1114028
6
Legionista

Wszystko pięknie i fajnie... ale jest jedno ale WYMAGANY WINDOWS 10 BY MÓC MIEĆ DX 12 i tu się zaczynają schody... ponieważ Windows 10 pod względem prywatności nie ma zbyt pochlebnych opinii niż poprzednie jego edycje to więc jak z M$ i jego szpiegowaniem jest? czy rzeczywiście wyłączając wszystko co jest podane na tacy przez M$ bez zaawansowanego informatycznego skryptowania do serwerowni M$ nie będą wysyłane informacje typu co mam zainstalowanego na dysku, nie będą wysyłane do niego zdjęcia jakie władowałem na dysk i jakie pliki?.
No i najważniejsza rzecz jak będę korzystał z innej przeglądarki internetowej niż te od M$ to nie będą też do niego wysyłane dane jakie wklepałem na tej innej przeglądarce? typu hasła, loginy i numer karty kredytowej/ debetowej?
Bo to trochę mnie martwi właśnie że twórcy gier ostatnimi czasy tak się rozleniwili z optymalizacją gier że jak sobie popatrzą na statystyki pobrań W10, mogą po jakimś czasie zdecydować że już np. nie będą robili gier dla W7 :/ co mnie bardzo martwi

15.11.2015 23:32
Patryx0
👍
13
odpowiedz
Patryx0
151
Look for the Light

Przydatne, krótkie acz treściwe info. :)

16.11.2015 00:14
14
odpowiedz
komenty
69
Senator

MonsterRipper - masz rację, że szpiegowania w Windows 10 jest dużo - właśnie dlatego jest darmowy. Ale robione jest to w celach reklamowych - Microsoft nie zbierałby twoich haseł, bo by z tego miał więcej problemów niż korzyści. Po drugie - są już przygotowane programy blokujące funkcje szpiegowskie Windows 10 - poczytaj sobie np. o "destroy windows spying". Po trzecie - Windows 7 też już nie jest bezpieczny. Ostatnie aktualizacje wprowadziły do niego podobne szpiegowanie, które funkcjonuje w Windows 10. Poczytaj sobie o poprawkach KB3075249 i KB3080149.

16.11.2015 00:39
topyrz
👍
15
odpowiedz
topyrz
77
O_O

Brawo!
Nie spodziewałem się tak merytorycznego technicznie materiału na TVGry. Odrobiłeś lekcje Kacper.

@up
Słowo klucz "telemetria", która jak zauważyłeś pojawiła się w łatkach do 7, 8, 8.1 i jest w 10.

@HETRIX22
Jasne, próbują przerobić coś co jeszcze nie miało premiery... ciekawe gdzie to słyszałeś.
Już coś takiego w sieci krąży. Czy działa, nie sprawdzałem.

@khmer
... Dlatego gry, które miały wyjść w tym roku na PC z obsługą dx12 zostały opóźnione o prawie rok, gdyż producenci boją się wydawać gry które będą dobrze działały tylko dla 25 % użytkowników...
Producenci już od lat nie boją się wydawać kiepskich portów czy niedorobionych technicznie gier.

16.11.2015 00:53
16
odpowiedz
yareqp
19
Chorąży

MonsterRipper idź zawróć kijem Wisłę. Albo jeszcze lepiej stwórz lepszy nieszpiegujący system operacyjny wykorzystujący DX12. Chyba jednak szybciej by Ci poszło z Wisłą. I nie strasz ludzi wmawiając im że wolność to anonimowość.

16.11.2015 01:59
17
odpowiedz
Spiff
10
Legionista
Image

Jak już jesteśmy przy wątku DirectX 12 to może ktoś mi wytłumaczy - niestety za bardzo się nie znam na tym - sprawdziłem, że niby moja karta (Geforce 820M) wspiera DX12, ale jak patrzę przez DXdiag to ciągle mam wersję 11.3... Czy muszę coś zrobić, aby to "naprawić"? Mam niby najnowsze sterowniki od NVIDIA. Czy moja karta jednak nie może mieć tej wersji? Czy odpowiednie sterowniki dopiero wyjdą z czasem?

Jest szansa, że jeszcze mi to wskoczy na 12, czy przy tej karcie nie ma co na to liczyć?

16.11.2015 06:14
Odkupiciel
18
odpowiedz
Odkupiciel
35
Centurion

@Spiff Odpowiedź jest bardzo prosta ponieważ masz 2 karty graficzne dxdiag bierze pod uwagę tylko 1 kratę graficzną(zintegrowaną) czyli jakiegoś intela, a nie GForce'a. Musiał byś w biosie włączyć obsługę tylko dedykowanej k.graficznej, aby Ci się pojawiła tam 12 :)

16.11.2015 07:41
19
odpowiedz
sethos
31
Centurion

Jam jest PC Master Race i Cię wywiodę z ziemi konsolowej domu niewoli :DDD

16.11.2015 08:40
Zdzichsiu
20
odpowiedz
Zdzichsiu
141
Ziemniak

Ten Direct to takie wymuszenie instalowania Windowsa 10.

16.11.2015 09:59
21
odpowiedz
sucharzewski
28
Centurion

Mam nadzieje, ze Bannerlord wyjdzie z obsluga directx 12. Juz widze te bitwy z kilkoma tysiacami jednostek hehe

16.11.2015 10:08
22
odpowiedz
zanonimizowany1132929
12
Generał

Już widzę jak żaden pecetowy exclusive tego nie wykorzystuje, bo sie nie opłaca robić na te platformę gier z grafiką lepszą niż na konsolach.

16.11.2015 10:40
elathir
23
odpowiedz
elathir
103
Czymże jest nuda?

@Samson1899, w zasadzie wszystko co wychodzi i na PC i na konsolach ma grafikę lepsza na PC.

16.11.2015 10:46
24
odpowiedz
zanonimizowany1132929
12
Generał

Mam na myśli gry exkluzywne. Te które żadna konsola nie ograniczy peceta.

16.11.2015 11:38
Adrianun
25
odpowiedz
Adrianun
122
Senator

Myślę, że jeszcze trochę czasu upłynie, nim DirectX 12 stanie się standardem.

16.11.2015 13:08
26
odpowiedz
Kacperpol
64
Konsul

@diablo500
Puknij się w łeb w końcu jakiś bardo dobry materiał.

16.11.2015 14:17
27
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Dx12 powinno szybciej wchodzić na rynek bo jakość grafiki najładniejszych gier na konsole zaczy doganiać low z peceta, a to mi się nie specjalnie podoba

16.11.2015 14:20
😁
28
odpowiedz
zanonimizowany652110
37
Generał

Hydro2 - Dx12 powinno szybciej wchodzić na rynek bo jakość grafiki najładniejszych gier na konsole zaczy doganiać low z peceta, a to mi się nie specjalnie podoba Otrzymujesz tytuł największego idioty na tym forum!

16.11.2015 14:43
29
odpowiedz
Grave
64
Pretorianin

@Drakii - właśnie na razie jest na odwrót... UE4 już eksperymentalnie wspiera DX12 i inne silniki robią to samo a co do Vulkana jest cisza...
@jazon88 - nie radzą sobie z optymalizacją w dużej mierze dlatego, że właśnie trzeba było optymalizować pod każdy typ procesora i kartę graficzną oddzielnie! Teraz optymalizacja będzie ujednolicona i nawet optymalizowanie gry pod XBoxOne będzie równocześnie oznaczać optymalizację pod PC! PC zawsze był odszczepieńcem utrudniającym optymalizację, a teraz takim odszczepieńcem stanie się PS4 bo niestety tam Sony wpakowało własne API... A co do słabej optymalizacji, to przy DX12 już na nic się zdadzą tłumaczenia że na PC jest ciężej - jeśli nie będą optymalizować, to nie będą optymalizować pod żaden sprzęt ze względów finansowych...

I rozbraja mnie trochę jak ignorowane jest, że optymalizacja procka też jest ważna... Jak karta trochę niedomaga to można np. zmniejszyć rozdzielczość, ale jak procek niedomaga to będziesz miał mniej fizyki albo tak jak np. w Shadow Of Mordor pod stare konsole okrojony system Nemesis co moim zdaniem jest o wiele gorsze...

Największym problemem jest wymóg Windows 10, bo masa programów po prostu na nim nie działa lub nie działa jak trzeba. Szpiegowanie na szczęście da się zablokować.

Kolejną rzeczą, która pewnie niektórych zmartwi jest to, że lepiej przystosowane pod DX12 będą karty które dopiero mają wyjść. Oczywiście obecne karty otrzymają boosta od sterowników, ale nowe będą miały tego boosta znacznie większego plus same w sobie jeszcze mają być mocniejsze tak więc szykujcie się na to, że wkrótce PC będzie ziewał z nudów przy teoretycznie najbardziej wymagających grach...

16.11.2015 15:07
30
odpowiedz
Spiff
10
Legionista

@Odkupiciel: Faktycznie! To pewnie o to chodzi. Tylko mam problem, że w BIOSie nie mogę wyłączyć tej zintegrowanej, bo pod nią bezpośrednio ekran idzie - czy jakoś tak - i nie ma tam takiej opcji. Rotuję sobie kartą, która co ma odpalać. Czyli generalnie ten DirectX 12 mam jak odpalę jakiś tytuł przez GeForce? Tylko dxdiag wyświetla inaczej? Bo teraz nie wiem - wyłączyć tej domyślnej nie mam jak. Czy ten DirectX 12 się pobrał jakoś już, czy przez to, że pierwszej nie wyłączę to nici z niego?

16.11.2015 15:08
31
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

Będzie wsparcie dx 12 dla hd 6970 ?

16.11.2015 15:13
32
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Co Waras: Twoje ps3 zaczyna doganiać low i już kozaczysz ? A tytułu nie będę zabierał tobie ;)

16.11.2015 15:30
33
odpowiedz
12dura
48
Senator

Super materiał, uwielbiam oglądać Tvgry, jedyna prawilna stronka o grach gdzie prowadzący świecą elokwencją i znajomością tematu.

A co do samego Dx12, to jest to czego nam trzeba w dobie prawie niegrywalnych gier na PC, jeśli z tego co zapowiadają wyniknie choćby 50% prawdy to będzie bardzo dobrze, no i nareszcie AMD nie będzie mieć problemów ze swoim feralnym sterownikiem. Oby directX12 nadszedł jak najszybciej.

16.11.2015 15:56
34
odpowiedz
Grave
64
Pretorianin

Spodziewajcie się, że niedługo będzie o wiele gorszy niż obecnie trolling w stylu "PC Mater Race"

16.11.2015 16:10
Cahir_aep_Ceallach
35
odpowiedz
Cahir_aep_Ceallach
18
Legionista

Dlaczego sterowniki wychodzą tak często tylko do kart graficznych? Procesory nie potrzebują takiego "kierowania"?
P.S
Więcej takich filmów! :D

16.11.2015 16:18
36
odpowiedz
TobiAlex
200
Legend

@Drakii
Tylko, że OpenGL to tylko i wyłącznie grafika, natomiast DirectX to kompletnie wszystko. To tak jakby porównywać sam silnik samochodu z całym samochodem.

16.11.2015 16:48
37
odpowiedz
UbaBuba
107
Generał

Kacper - zapomniales dodac kilka rzeczy. DX12 to nie tylko zmniejszony narzut na CPU, co pozwala zwiekszyc wydajnosc gier i/lub scen tzw "procesorowych", ale tez asynchroniczne "shadery" ktore zwiekszyc maja wydajnosc w miejscach zaleznych od GPU. Daje to sporego kopa dla kazdej gry, nawet turowej, o ile developer przygotuje dobrze gre w DX12/Vulkan i nie oleje najwazniejszych funkcji tego API.

Zarowno niskopoziomowy dostep jak i async shaders sa opcjonalne w wykorzystaniu DX12, wiec nie spodziewjamy sie po pierwszych grach duzego kopa wydajnosci. Troche czasu minie zanim programisci w pelni zaczna korzystac z nowych API.

DX12/Vulkan maja sporo innych fajnych funkcji ktore poprawia wydajnosc w specyficznych warunkach, ale w ten temat nie ma co sie zaglebiac poki nie ma gier opartych o DX12/Vulkan.

16.11.2015 16:55
elathir
38
odpowiedz
elathir
103
Czymże jest nuda?

A ja jestem trochę zmartwiony. Boję się, że developerzy w dużej mierze nie podołają temu zadaniu, lub tez wydawcy bojąc się wzrostu kosztów z bardziej wymagająca developerką narzucą pozostanie przy DX11. Powiedzmy sobie wprost, na PC dalej mamy problemy z kosztami optymalizacji, i z tego powodu wiele wydawców niechętnie chce wydawać część gier na ten rynek. DX 12 zdecydowanie poprawia możliwości optymalizacji, ale równocześnie może zwiększyć koszt wytworzenia silnika na PC.

W rezultacie dużo tutaj zależy od tego jak proste narzędzia dostarczą twórcom gier twórcy silników graficznych. Na ile trudniej będzie pisać gry pod Unreal Engine na DX 12 niż DX 11. Jak różnica będzie niewielka to faktycznie zapowiada się super. Jak natomiast DX 12 będzie dużo bardziej wymagające dla programistów piszących samą grę to może nie być tak różowo i efekt może być wręcz odwrotny.

16.11.2015 18:06
39
odpowiedz
jazon88
26
Chorąży

@elathir
I tu jest pies pogrzebany. Moim zdaniem dx12 będzie dla twórców trudny i kosztowy. W skutek czego część twórców całkowicie oleje PC - obecnie jeśli gra jest multiplatformowa to tylko 20% w porywach do 30% to sprzedaż PC. Więc sobie przekalkulują, ze po co mają ponosić dodatkowe koszta dla tych 20% i oleją. Mniejsze studia z mniejszą ilością zasobów też polegną, zostaną tylko Ci więksi których będzie stać na to aby zrobić dobrze gre na PC. Z dx12 za to będą się musieli użerać twócy gier typowo na PC jak strategie. Musimy pamietać, ze tworcy gier kochają konsole, na nich robią gre pod konkretne podzespoły i na nich zarabiają tak naprawdę. Utrudnianie im pisania gier na PC to jest ryzykowny pomysł. Oczywiście dx12 na tez sporo zalet największa to chyba uwolnienie CPU w koncu, ale mozna by to spróbować zrobi bez problemów z pisaniem gier.

16.11.2015 18:14
elathir
40
odpowiedz
elathir
103
Czymże jest nuda?

O olanie rynku PC się akurat bym się nie bał, co bardziej o to, że oleją te nowe rozwiązania. To nie jest tak, że są na nie skazani.

16.11.2015 18:16
41
odpowiedz
Juchas
5
Legionista

zajebisty materiał!... wszystko zrozumialem a gdybym szukal informacji i szukal czytał i szukal i czytal to dwa to w dwa dni nie wiem czy bym ogarniał...

16.11.2015 19:27
42
odpowiedz
Mattey
11
Legionista

Bardzo dobry materiał!

16.11.2015 19:57
43
odpowiedz
zanonimizowany1009228
27
Pretorianin

To co mówisz jest bardzo skomplikowane i tego jak na razie nie ogarniam, ale kiedyś na pewno to ogarnę i okazuje się, że wiedza o grach i komputerach jest skomplikowana i trudna od zrozumienia.

17.11.2015 00:14
44
odpowiedz
wariat111111
28
Chorąży

Szansa na więcej fps z tego samego sprzętu jest dobrą wiadomością , może mój sprzęt już da rade obsługiwać rozdzielczość 4k w ultra jakości bo na konsolach to dopiero za dziesięć lat zobaczymy w ps6 na pewno nie w 4 i 5 . Warto pobierać windows 10 ?

17.11.2015 00:43
Va5syl
45
odpowiedz
Va5syl
29
Centurion

No i tutaj rodzi się pytanie. Czy nie będę mógł grać w masę gier - bo windows 10 - czy w końcu ogarną tego windowsa i będzie mi działał na kompie (reinstalowałem go trzy razy i za każdym razem się coś pieprzyło) czy Microsoft pozwoli na oficjalną istalację dx12 za namową graczy (co jest niemożliwe, bo w końcu dx10 nie był dostępny na xpku)

17.11.2015 01:03
Suzaku666
46
odpowiedz
Suzaku666
14
Legionista

Bardzo fajny materiał. Dzięki :)

17.11.2015 01:19
47
odpowiedz
ToSin
18
Legionista

Uwielbiam tę serię, bo dzięki niej staję się mądrzejszy. Kacper najlepszy, najfajniejszy :P
Szkoda, że DX12 nie będzie poprawiało optymalizacji starszych tytułów, może wtedy Wiedźmin 3 by mi poszedł XD

17.11.2015 10:19
mackal83
48
1
odpowiedz
mackal83
150
Konsul

Bardzo ciekawy materiał.Sam directx to moim zdaniem wytwór microsoftu mający na celu zmuszanie użytkowników do kupowania coraz to nowszych wersji windowsa.

17.11.2015 10:53
49
odpowiedz
MaryJane
23
Legionista

Bedzie wsparcie naszych portfeli...juz widze te wymogi gier.

17.11.2015 21:30
50
odpowiedz
Grave
64
Pretorianin

@jazon88 - no weź sobie jaj nie rób! DX12 jest właśnie po to by ułatwić optymalizację! Optymalizacja jest trudna pod PC bo PC mogą mieć różne flaki i to ściąga platformę w dół, a DX12 ma być właśnie na to lekarstwem. Będzie taniej i łatwiej robić gry na PC bo optymalizacja stanie się bardziej ujednolicona pod dowolne komponenty. Skorzysta na tym również XBoxOne - nie tylko na prędkości, ale też po prostu stawiając PS4 mocniej w pozycji samotnego odmieńca poza standardami... W ten sposób Microsoft dosadniej stawia dwie platformy na raz PC i XBoxOne razem przeciwko PS4. Pewnie planowali to od dawna dziady xD

17.11.2015 21:50
51
odpowiedz
MaXXii
83
Generał

Na razie DX12 jakoś obiecująco się nie prezentuję, wiadomo na papierze w Teori zawsze wszystko jest mega fajne i udane, ale w praktyce to już wiadomo jak to jest.

A to że PC nie wykorzystuję swojej mocy to wiadome, konsola potrafi wykorzystać każdy jeden Mb i Mhz, PC nie, wszak mamy wymienne podzespoły. Zamknięta architektura w konsolach jest dobra pod warunkiem..... że jest ona wydajna i przyszłościowa.
To nie będzie aż tak kolorowo jakby się zdawało, bo jakby faktycznie DX12 sprawiał że będziemy wykorzystywać wcześniej nie wykorzystywaną moc przez DX11. To PC za 3K posłużyłby nam 2x dłużej zamiast 2-3 lat np: 4-6 lat (wydajność Konsol).
No i ogólnie wszystko zależy od developera, bo jak oleje sprawę to nici z dobrego wykorzystania DX12. Ogólnie rzecz biorąc DX12 dla kogoś kto tworzy gry to 2-3 razy więcej pracy przy tytule.

Również nie wierzę w bajki jakoby DX12 miałby przyczynić się do wzrostu wydajności na Xboxa One.

18.11.2015 20:00
52
odpowiedz
Grave
64
Pretorianin
Wideo

@MaXXii - "Ogólnie rzecz biorąc DX12 dla kogoś kto tworzy gry to 2-3 razy więcej pracy przy tytule".
No właśnie jest odwrotnie! Ńo faktycznie to jest więcej pracy dla kogoś kto nie chciał w ogóle nic optymalizować a teraz będzie "musiał", ale ogólnie optymalizacja z DX12 staje się łatwiejsza - to jest cel DX12 - żeby było MNIEJ PRACY przy optymalizacji tego poziomu - żeby tego typu optymalizacja stała się bardziej opłacalna (inaczej to by nawet nie miało żadnego sensu). Na pierwszym miejscu skorzysta na tym PC, który cierpiał przez zróżnicowane flaki a na drugim miejscu XBoxOne. Ciężko uwierzyć żeby nie było żadnej poprawy dzięki DX12 zwłaszcza że oprócz PC w tym kierunku będzie spychać wszystkich deweloperów również konsola Microsoftu. Oczywiście nie sposób przewidzieć jak szybko to nastąpi i jak zróżnicowana będzie ta poprawa w zależności od developerów, silników i samych gatunków gier...
Polecam posłuchać https://www.youtube.com/watch?v=47cnFWK0dRM
Na XBoxOne wzrost jest, tyko że statystycznie po prostu mniejszy niż na PC i nic nie wskazuje na to, żeby to były kłamstwa - jest wręcz przeciwnie. A co do pieca służącego 4-6lat to przecież normalka - jak kupisz PC o wydajności w grach podobnej do konsoli, to taki piec pożyje tak samo długo jak i konsola, tyko że ludzie i tak chcą grać na najwyższych ustawieniach, mieć więcej FPS i kupują sobie coraz większe monitory z coraz to większą rozdzielczością więc inwestują w nowe komponenty lub całe komputery... Do tego teraz jeszcze dochodzą oculusy też mocno obciążające sprzęt tak więc nie martw się - ludzie będą kupować nowe karty tak czy siak... Nie spodziewam się żeby specjalnie dla PC była mega grafika podkręcana, ale i tak będzie lepsza bo np. takie rzeczy jak zasięg rysowania to tylko kwestia granic suwaka w menu no i większym standardem zaczną się stawać jeszcze wyższe rozdziałki, 60FPS czy też nawet ubersampling

19.11.2015 12:31
53
odpowiedz
Baalnazzar
146
Generał

Ech... Tak upraszczając - robienie na pieca z DX12 byłoby jak robienie pod konsolę. Ta sama procedura. Ciężej może, ale raz. A nie jak dotąd pod różne konfiguracje. Co w ogólnym zarysie skróci ten proces znacznie. A skrócony proces oznacza większą opłacalność. Tak więc o to nie ma co się obawiać. M$ w ten sposób łączy sobie W10 i X-ONE. Obawy to mogą być tylko o to, czy komuś będzie się chciało robić gry, które z tego skorzystają, czy będą trzymały mniej więcej poziom konsol. Bo jak tak, to zyskamy jedynie stabilne 60fps i dodatkowo parę bajerów graficznych nieznacznie poprawiających grafikę jak to jest teraz, może jeszcze dodatkowo w 4k. A ładne rzeczy to pooglądamy sobie w benchmarkach.

19.11.2015 16:27
EMILL
54
odpowiedz
EMILL
76
8 bit

a propos "wstecznej kompatybilnosci" z kartami graficznymi - czyli jesli mam Radeona 6850 to nie zauwaze skoku wydajnosci? :(

19.11.2015 16:58
55
odpowiedz
Zając2102
35
Centurion

Najlepsze filmy obecnie na TVgry.pl :)

20.11.2015 09:42
Scorpi_80
56
odpowiedz
Scorpi_80
90
Generał

Jest mała nadzieja, że dx12 będzie lepszy i wydajniejszy. Niestety producenci gier często olewają optymalizację. Bardzo ciekawy materiał.

21.11.2015 16:21
57
odpowiedz
Grave
64
Pretorianin

Zobaczcie ile głosów oddano na wsparcie DX12 w stosunku do innych rzeczy https://trello.com/b/gHooNW9I/ue4-roadmap. Na razie nie wygląda na to żeby DX12 miał być olewany...

22.11.2015 22:35
58
odpowiedz
Lukasz20202
19
Chorąży

Ciekawe czy nadal trzeba będzie instalować dx9 żeby grać w gry z dx12.

09.02.2016 16:03
yadin
59
odpowiedz
2 odpowiedzi
yadin
102
Legend

Dokładnie z takimi samymi problemami zmagają się producenci konsol. Tylko że oni wykonują optymalizację po wielu próbach i sprzęt jest w pełni rozpoznanym środowiskiem przez kolejną dekadę. Naprawdę współczuję pecetowym ortodoksom. Można wierzyć w wyższość peceta nad konsolą, ale wiara w wyższość samodzielnego i częstego wymieniania podzespołów to już coś zupełnie innego.

Czasem mnie ktoś przekonuje, że dobry pecet nie potrzebuje ciągłych zmian. No dobra, mogę się zgodzić. Sam jednak pamiętam, że aby mój komputer pociągnął "Splinter Cell", musiałem wymienić kartę graficzną na lepszą. Potem, aby poszedł na średnich "Far Cry", znowu musiałem sięgnąć do kieszeni.

Za każdym razem bawiłem się suwakami w grze, aby tylko mieć jak najwięcej z grafiki i nie mieć zacięć. Doszedłem do wniosku, że płynnie gry będą chodzić tylko poniżej pewnych wymagań. W końcu kupiłem PlayStation i problem raz na zawsze zniknął.

To tak przy okazji dyskusji o direct x. Niektórzy będą się złościć lub mi ubliżać. W końcu, gdy tylko wyjdzie jakaś gra, będą nerwowo liczyć i sprawdzać te wszystkie ultra.

post wyedytowany przez yadin 2016-02-09 16:04:42
09.02.2016 16:17
59.1
czopor
124
Konsul

Brzmi jak tłumaczenie sobie, że dobrze się zrobiło kupując konsolę...

Mam pc, wymieniam podzespoły co jakieś 2 lata więc "stare" sprzedają w całkiem dobrej cenie. Koszt ulepszenia niski.

Czy konsola byłaby lepszym wyborem? Nie. Wydałbym na haracz producenta więcej niż na ulepszenie.

Gry chodzą Ci płynnie na ps4 bez "zabawy suwakami" bo i jakości z pc nie masz...

A Dx12 za dużo nie zmieni jeśli dalej będzie jedna wersja gry na wszystko.

09.02.2016 17:06
yadin
59.2
yadin
102
Legend

Przede wszystkim nie tłumaczę się, dlaczego kupiłem konsolę, bo tego się nie wstydzę. Nie mam żadnych kompleksów wobec pecetów. Twierdzenie, że jakość gier na pecety jest dużo wyższa, to kolejny mit wielokrotnie już obalany. Dotyczy to albo rozdzielczości, albo liczby klatek na sekundę. Płacę za gry więcej, ale za to nie wymieniam podzespołów co dwa lata. Wiem, że co włożę do czytnika, to nie wygeneruje mi jakiegoś niedorzecznego błędu na monitorze.

Pecety rozwijają się pod względem technologicznym harmonijnie, a konsole skokowe. Takie rzeczy trzeba zrozumieć. Wybrałem konsolę, bo lata temu zapewniła mi o wiele większą płynność i dała większą wygodę.

Często słyszę utyskiwania ortodoksów, że niższa jakość na pecety to efekt opracowywania gier pod.. konsole. Jestem ciekaw, na ilu komputerach procentowo gra pójdzie na maksymalnych możliwościach? Ręce opadają.

09.02.2016 21:17
60
odpowiedz
12dura
48
Senator

Czemu ten wątek został wyniesiony na główną po tylu miesiącach?

10.02.2016 09:57
61
odpowiedz
maciokoki
35
Konsul

ta też się dziwie.. a myslałem że coś nowego....

10.02.2016 21:13
62
odpowiedz
sylweriks
12
Legionista

Właściwie to, że wydajność pójdzie w dobrym kierunku mogło by znaczyć, że developerzy zaczną robić gry z jeszcze lepszą grafiką oraz wprowadzać nowe rozwiązania do rozgrywki.

Ale bądźmy szczerzy tak się nie stanie, bo obecna generacja konsol na to nie pozwoli. Zresztą podobnie jak poprzednia pod koniec swojego panowania, bo gdy wyszła nowa generacja to gry stały się dużo, dużo ładniejsze.

10.02.2016 22:57
63
odpowiedz
Luke123
10
Legionista

Świetny merytoryczny materiał, dzięki wielkie :)

11.02.2016 16:09
n0rbji
😐
64
odpowiedz
n0rbji
122
Siedzący Byk

Im lepsze efekty graficzne tym gra jest słabsza pod względem fabuły, treści, mechaniki itp... Grafika ma drugorzędne znaczenie. Ba! Nawet dźwięk i muzyka jest od niej ważniejsza. Twórcy powinni skupiać się przede wszystkim na treści bo to jest w grach najważniejsze. Grafika to tylko dodatek uprzyjemniający i miły dla oka. To nie ona tworzy klimat gry. Cały ten wyścig graficzny jest bez sensu. Technologia się rozwija ale to nie grafika powinna być na pierwszym miejscu przy produkcji gier.

post wyedytowany przez n0rbji 2016-02-11 16:11:44
13.02.2016 19:08
👍
65
odpowiedz
DrHouse95
61
Centurion

Clever - widzisz i wiesz :D
Super materiał

tvgry.pl Czy DirectX 12 jest tym, na co czekali pecetowi gracze?