Co z tą optymalizacją? - sprawdzamy Call of Duty: Black Ops 3 na PC
nie ma problemu z optymalizacją...
Wystarczy z poziomu pliku cfg, wyłączyć mesh w obu opcjach (la procesorów i5 bo je zamęcza).
Zmniejszyć domyślny zasięg widzenia który jest ustawiony na max, jesli komuś sprawia większe problemy).
Wygładzanie cieniowania też z max na medium czy low przepisać i tyle (jeśli ma się mniej niż te 8-10 gb ram lub ma włączoną masę innych programów podczas gry).
Ustawić najwyższy profil RAM i chodzi, lata, brzęczy, buczy jak superman.
Mam wam film wrzucić?
Gram płynnie na najwyższych ustawieniach w wersji 3.7.x.x
Fps Górną blokadę mam na 100 i podczas Multiplayera oscyluje między 80 a 90 fps a w singlu 70-80.
Jedyne spadki które, zanotowałem to momenty gdy na większej otwartej przestrzeni zacznie się wymiana ognia pomiędzy 7 lub więcej graczami.
Na steam jest taki sam ból ludzi... Każdą grę zaczynam od odpalenia na chwile a potem wyjścia i zabawą w configu.
Każdy sprzęt jest inny pomimo że może być taki sam na papierku, więc trzeba konfiguracje testować pod niego.
Gram ze znajomymi i jakoś wszyscy po 20-30 minutach przy pliku cfg, nie mają najmniejszych problemów ani nie narzekają że coś nei działa.
Przecież w obecnej dobie gier to podstawa, dają nam tyle opcji, możliwości i konfiguracji pod siebie i to w łatwo dostępnym pliku.
Trzeba znać opcje i nimi manipulować z poziomu lokalizacji instalacyjnej.
Sajmon154 można się z Tobą jakoś skontaktować? Chodzi mi właśnie o tą manipulacje z poziomu lokalizacji instalacyjnej o której nie mam pojęcia... :/
Nie no to są już kompletne jaja. Przecież ta gra chodzi na PC jak "przepraszam, że powstałam". To co się ostatnimi czasy dzieje z rynkiem PC skutecznie mnie zniechęca, ale nie tylko do PC, a całej branży. Niech ta branża się wreszcie ogarnie!
Sajmon154 [2]
nie ma problemu z optymalizacją...
Jest i to ogromny, na steam jest prawdziwa opinia na temat gry = nieoptymalizowane gówno, i twoje bzdury tego nie zmienią.
Masz mega sprzęt sporo mocniejszy od konsoli, a musisz grzebać, żeby w ogóle działało niby ok.
Nie działa gówno i tyle, nie po to ktoś kupuje, żeby w czymkolwiek grzebać, są opcje w grze reszta kogoś wali.
Ale nie przyszedł znawca i znowu to samo co z batmanem, nie ma problemu, jasne, ludzie sobie wymyślili, dla zabawy narzekają zamiast grać, dla zabawy wystawiają niskie recenzje, gówno zrobili, leją ci na twarz, a ty twierdzisz, że deszczyk pada.
[2] Skoro gra wygląda jak wygląda i mimo tego ma problemy z działaniem na takim sprzęcie, to jest słabo zoptymalizowana...
Jeśli coś wyłączałeś/zmniejszałeś, to nie grasz na najwyższych.
Jak widać grafika tragedia, optymalizacja tragedia. Skad się bierze zdziwienie i hejt? Normalne call of duty jak co roku, a i tak jakiś oszołom zaraz zacznie pisać, ze grafa lepsza niż w Battlefieldzie:D
To jest zadziwiające, że już na pierwszy rzut oka wersja na ps4 wygląda lepiej.
Mam podobny sprzęt jak redakcja i jakoś u mnie idzie u nich ponoć problem.
Tak zmieniałem te opcje których nie ma w menu w grze a są w pliku konfiguracyjnym
To samo było z wiedźminem, z WD, po to twórca zamieszcza plik konfiguracyjny jako osobne cfg w folderze a nie gdzieś poukrywane w kodzie byśmy mogli z niego korzystać.
Z batmanem tez problemu nie miałem, po prostu zjadła dużo ramu (do 12 GB), na 4 dni od brata pożyczone te same kości ram (2x4gb) co by było 16 Gb i batmana przeszedłem bez problemów.
Co do opinii na steam.. większość osób wydających opinie ma przegrane 0,5h (lub nawet nie am gry), czyli intro i myszkowanie w menu, moze pierwsza misja w kampanii więc nierzetelne.
Dwa , osoby którym chodzi jeszcze nie wystawiły w w większości pozytywnej opinii bo są zajęci graniem. Ostatecznie będzie pewnie 75% pozytywów do 25% negatywów gdy osoby grające w końcu wystawią rzetelną i prawdziwą opinię nie uprzedzoną hypem nienawiści do serii cod, tudzież tym że akurat ma problem, którego nei potrafi rozwiązać. Jakby teraz każda gra bezproblemowo wychodziła. Zawsze zawodzenie, wiesiek, DS, SC, gta, bf... zawsze to samo, jad musi być jak się nie ogarnia.
Ja od czwartku miałem tylko przerwę dzisiaj żeby pójść do roboty plus pare godzin snu a tak to kampania a potem 16h w multi.
Więc sorry, teraz coraz częściej gry będą wychodziły jako szablon (przynajmniej na to się zapowiada) a twórca udostępni plik cfg do naszej dyspozycji w ten sam sposób jak to redzi zrobili. (gracz ma wtedy większe możliwości kontroli żeby dopasować wyniki do osiągów sprzętowych).
na gtx 680 gra choidzi na high, mesh medium, smaat1, 7i jest 50-60 fps w kampie i ok 70 w multi. wiec...
Czyli powtórka z Batmana. To już jest szczyt szczytów, by na PC za ponad 5000 zł gra chodziła tak źle, po jakiego grzyba oni wydają takie szmiry? Nie widzą, że gra jest w tak fatalnym stanie, że nie nadaje się do wypuszczenia na rynek?! Ale no tak, czego się spodziewałem po Activision, które już od dłuższego czasu przekonuje nas, że traktuje gracza PCtowego jak szmatę - to już zaczęło się od CoD MW2 i wypuszczenia niegrywalnego multiplayera na PC (brak serwerów, stawianie serwera na komputerze jednego z graczy [tzw. hosta] = masakryczne opóźnienia i niegrywalna gra dla wszystkich oprócz hosta, niedziałający matchmaking w przypadku grania w parę osób, itd.), teraz co rok odwalają podobne szopki. Przypominam, że CoD Black Ops 1 też był niegrywalny na niektórych konfiguracjach (u mnie po wymianie karty graficznej na dużo lepszą gra zaczęła chodzić tak tragicznie, że o jakiejkolwiek grze nie było mowy) i z tego co wiem, nie naprawili tego do dziś dnia!
Dyletanci z Infinity Ward nie potrafią gry zoptymalizować na PC. Komputer prezentowany jest o wiele potężniejszy niż PS4, ale gra wygląda praktycznie tak samo, a chodzi nawet gorzej. Może to kwestia jakichś patchy.
Oczywiście ze to kwestia drobnych poprawek.
Skoro gra na 2 takich samych komputerach potrafi odmiennie działać u jednego na full u drugiego ledwo jak krew z nosa.
Ich konfiguracja musiała gdzieś źle się potoczyć i tyle.
Większość kombinacji sprzętowych a szczególnie pod i5, (zapewne) są lekko "trefne" , dlatego jak się samemu pogrzebie w konfiguracji (nie w menu gry) to można wyjść an prostą pod swój sprzęt i wszystko działa.
Na steam są na forum tematy gdzie ludzie tłumaczą co i jak, na reddit'cie jest pare tematów z przykładowymi configami dla różnych połączeń i5 + gtx XXX. Dla chcącego nic trudnego.
@Sajmon154 - nadpisze ci dosadnie - puknij się w łeb! Gra ma działać jak należy bez grzebania w configu, to karygodne by gracz musiał się w to bawić by gra chodziła, a jak ci się udało grę doprowadzić do stanu używalności to gratuluję, ale 98% graczy tego nie potrafi, lub o ty nie wie, więc takie gadanie możesz sobie darować. Co do opinii na Steam pisanych po pół godziny grania - rozumiem, że rzetelnie by było jak by ukończyli całą grę, mecząc się z niegrywalnym szajsem i dopiero mogli stwierdzić, że ta gra to techniczny gniot?! Już 10 minut wystarczy by stwierdzić, że nie da się w to grać!!! Nawet po obejrzeniu tego materiału na tvgry jestem w stanie stwierdzić, ze nie da się w to grać, skoro na GTX 980Ti i i7-4790K gra tak chrupie, to co by było na moim GTX 970 i i5-4690K?!
Sajmon154 a po cholere mamy grzebać w pliku .cfg ? Od tego jest wydawca żeby zoptymalizował gre tak żeby działała na różnych konfiguracjach sprzetowych. Na tej konfuguracji która jest podana w filmiku nie powinny mieć miejsca takie spadki fps lub wręcz przycięcia. Możesz sie oszukiwać, że grasz na maksymalnych ustawieniach ale zmieniając wartości w pliku .cfg zmniejszasz jakość grafiki więc już nie grasz kolego na "MAKSA". Twierdzisz, że batman też nie miał problemu z optymalizacją ? Więc dlaczego została twoim zdaniem podjęta decyzja o tym, żeby go wycofać ze sprzedaży na kilka miesięcy ?
Moim zdaniem takie firmy jak NVIDIA albo AMD powinna jakoś to nadzorować. Skoro współpracują z firmą przy wrzucaniu w grę jakąś technologie typu hairworks itd, to mogliby wymagać aby gra na PC dzięki temu była stabilna inaczej nie mogłyby firmy wykorzystywać ich technologii. Przecież ludzie przez takie rzeczy przestają kupować ich produkty..no bo po co mam wydawać 1,5 k na kartę, która da mi tyle co konsola za 1300 zł ? Chciałbym aby wyglądało to tak, że kupuje kartę mocniejszą kilka razy od konsoli i widzę różnicę.
Grałem w betę multika i jakoś działało. Myślałem, że do premiery jeszcze poprawią a jest gorzej? Ehh.
To mnie Arasz wystraszył, kogo obchodzi singiel w codzie? (pytanie retoryczne)
Niektórych obchodzi. Mnie np. Akurat podseria Black Ops miała zawsze niezłą kampanię i fabułę.
Po co mu odpisujecie? Zawsze się znajdzie jakiś jeleń, co będzie twierdził, że u niego działa cudownie, bo pogrzebał w pliku konfiguracyjnym albo od początku nie ma problemów.
Zrozumcie ludzie, to, że u was działa to tylko szczęście. Tak jak w przypadku Batmana czy Unity te gry działały u niektórych względnie dobrze, bo tak, dzięki zwyczajnemu szczęściu. Nigdy nie zrozumiem tego pierdololo, że gracze na steamie to są debile, którzy nie potrafią odróżnić czy gra działa ok czy ssie. Jeśli większość (spora większość) twierdzi, że optymalizacja jest do dupy, to tak jest. To nie jest kwestia tego, że "większość nie zawsze ma rację". To kwestia odczuć.
Miałem kupować tego Black opsa, dobrze, że zrezygnowałem i zamówiłem R6.
Z tego co mi wiadomo lecz mogę się mylić to od części advanced warfare użyto nowego silnika stary porzucono no i to jest w sumie druga odsłona na nowym silniku .
U mnie nie ma takich przycięć mam słabszy sprzęt i to dziwne gra chodzi płynnie i trzyma w miarę 60fps
Z tego co mi wiadomo lecz mogę się mylić to od części advanced warfare użyto nowego silnika stary porzucono no i to jest w sumie druga odsłona na nowym silniku .
Nie, to wciąż IW Engine. Zresztą BOIII nie używa silnika AW tylko zmodowany silnik BOII.
@BlowUp
Nie jest to nowy silnik, ale że starego kodu zostało bardzo niewiele (co widać, słychać i czuć). Sledgehamer większość rzeczy napisało od zera łącznie z silnikiem renderujacym. W tym momencie mowienie ze to wciaz iward engine to w duzej mierze mijanie sie z prawda.Ciekawy artykuł na ten temat znajdziesz w archiwum polskiego Eurogamera. Mowa oczywiście o AW,jak jest z BO3 to nie wiem.
Ps.Szkoda,że optymalizacja na PC ssie. Grałem w sporo codow (ale nie we wszystkie) i najlepiej wspominam kampanię z pierwszego Black Ops. Najlepszą fabuła w serii moim zdaniem.
Mam taką samą specyfikację PC-ta. Z tym, że GTX 970 OC Strix II. Skoro takie potwory jak nasze sprzęty sobie z tym tytułem nie radzą, to optymalizacja ssie. Nie wiem, czy kiedyś te komputery jakikolwiek tytuł obsłuży, ale widać jak IW portuję teraz gry a jak robiło to wcześniej - MW2,3.. Zamiast pisać na PC-ty, robi się nędzne kopię z konsol, które są dopieszczane jako platforma docelowa. Żałosne. Teraz wiem, że nie będę kupować nowego CoDa, skoro nie daję mi ona komfortowej rozgrywki mimo b. mocnego sprzętu.
no cóż jak zawsze subiektywne materiały :] równie dobrze można napisać że na TX jednym działa znakomicie, a na dwóch działa wyśmienicie z SSAA w 4K (okolice 100fps). Jakby to powiedzieć używanie tekstur 4K które tankują powyżej 6GB v.ram jest jakby gwarancją czemu 980Ti się dławi na ustawieniach extra i (extra nie równa się ustawieniom z konsoli). Więc albo rybka albo ...
Dla przeciwwagi (BOIII jest bardzo ładny, ładniejszy nawet od AW), SP ciekawa i długa, MP pomyślane z głową nawet mi się czasem udaje coś ustrzelić (więc pochwalę się jeszcze raz)
Nawet mi się czasem uda coś ustrzelić
http://imagizer.imageshack.us/a/img633/338/wwjQBs.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/6128/633PiM.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img910/8327/QBzkAr.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img908/1193/e7rFI1.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/9646/snxe8h.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/1580/EOA8IN.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img903/5444/k0KRM4.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/5829/X9FDo0.jpg
http://imagizer.imageshack.us/a/img907/7139/BHs55L.jpg
Widać, że twórcy gier coraz słabiej przykładają się do optymalizacji gier na PC. Dlaczego? Ponieważ i tak największe zyski będą czerpać z wersji konsolowych! Może u nas tak nie jest, a na zachodzi ludzie częściej używają konsol do grania, niżeli blaszaków. Taka smutna prawda...
U was nie ma crashy, a u mnie są własnie crashe w czasie ładowanie misji, ale nie ma dropów klatek jak u was.
@A.l.e.X Ty co roku bronisz tych kodów jakby to nie wiem jaki kawał gry był. Wymagania są przesadzone co do prezentowanej grafiki. Twoje wypowiedzi są też subiektywne, bo bazujące na Twoim mega sprzęcie (patrz opis). Więc twoje opinie trzeba traktować "specjalnie". Odpal to sobie na pojedynczym GTX 970 to pogadamy inaczej. Gra jest tylko dobra, jak co roku. Ale z uwagi na jej techniczne problemy jeśli ktoś myśli o zakupie, i nie posiada dobrego sprzętu (min. i5 4790 i wyższe, GTX 970-80) narazie odradzam, być może coś połatają...
--->gamerX - bo seria od czasu Ghost jest co raz lepsza AW był niezły, ale BO3 jest świetny i nawet warto go kupić tylko dla SP, czy coopa z SP.
--->Slasher11 - wygląda tak jak stworzyli ją twórcy, czyli całkiem nieźle, na pewno od czasu AW jest duży skok w jakości oprawy. O muzyce to nawet nie ma co pisać w każdym Codzie była dobra lub bardzo dobra.
--->Sasori666 - jak w każdej grze nie ma crashy, crashe to są najczęściej indywidualne problemu zobacz dziennik zdarzeń w windows to sprawdzisz co je powoduje.
@A.l.e.X Akurat Ghosts to jedna z najgorszych części jeśli nie najgorsza. Tak naprawdę co roku mamy to samo tylko realia się zmieniają :)
Podobnie jak Sasori666 crashe w trakcie ładowania misji , ale klatki mam stałe. Liczę że patche poprawią to i owo.
A.l.e.X >> u mnie wyświetla mfplat.dll missing na win10 orientujesz się co to oznacza ?
--->gothmok - http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=48231 / ale czemu i dlaczego to nie mam pojęcia.
Ja tam się dziwię, że w ogóle twórcy takich gier jak CoD czy AC wydają wersje PC-towe ale najwidoczniej sportowanie gry jest warte tych kilku sprzedanych kopii.
A.I.e.X>> dzięki przynajmniej szybciej pomogłeś mi od pomocy technicznej :P
Dla Ciebie Alex każda ostatnio gra to jest "niesamowita, gra roku". Jak schrzanili Batmana to było takie samo pierdololo :) Subiektywne materiały, dobre sobie. Gracze na steam też pewnie kłamią :D
SPISEK, PO PROSTU SPISEK.
[37] gratuluje zostales ostatnim forumowiczem, który jego 9/10 dla wszystkiego co się rusza traktuje poważnie.
To jest bot, do tego tępy bot. Widac ze zdania sa składane przez automat.
--->ALDUIN - żaden spisek wystarczy mieć znikome pojęcie o tym ile zajmują skompresowane i nieskompresowane tekstury, poza tym gra daje wybór w menu opcji można sobie wybrać
--->Kiss - to jest modelowy przykład z GOLa nie wiem nie grałem, nie skończyłem, ale się wypowiem :) ostatnio coraz bardziej popularne.
[40]
to jest modelowy przykład z GOLa nie wiem nie grałem, nie skończyłem, ale się wypowiem
Czy ja wypowiedziałem się o ewentualnej ocenie? Wystawilem 2/10? Nie gralem w BO3, tak samo jak w AW i gowno wystawiłem, aczkolwiek moglbym to zrobić zwazywszy na to, ze COD się nie zmienia.
Jedyne co zrobiłem to wysmialem pewnego uzytkownika wystawiającego KAZDEJ nowej grze 9/10 lub 10/10, serio jeszcze nie zauwazyles, ze zostales mianowany na nadwornego clowna? Serio? Lecz się w takim razie, wnioskuje o okulary 25 dioptrii.
i5 4670k oraz gtx770- Przeszedłem z dużym trudem pół misji po czym coś się spierdzieliło do końca i mam mniej niż jedną klatkę na sekundę w samym menu. W Wiedźminie na maksymalnych ustawieniach bez hairworksów mam 30 klatek. Czysta kpina z graczy. Treyarch mówi jeszcze żeby gracze sami to sobie naprawili xd Pierwszy Black ops i MW2 też miały frame dropy ale to jest przesada- Gra jest kompletnie niegrywalna
Dziwne że korporacja porównywalna z Coca Colą albo KFC wypuszczała taki crap. Niech redakcja przetestuje grę na średniej klasy kompie a nie na tytanach na których i tak są frame dropy. Powiedzmy nowy i5 oraz gtx960 i okażę się co to za bardziew
--->Kiss - to jest dokładnie to o czym napisałem, nie oceniłeś ale krytykujesz, a jeśli nie rozumiesz no cóż nie każdy musi wszystko rozumieć :)
--->widzeczolgi - na tym filmie z tvgry gra jest niegrywalna na PC, ale wystarczyłoby im zejść z ustawień i by była, nie wiem skąd pomysł że 6GB v.ram to jakaś wybitnie duża wartość dla dużej wielkości tekstur. Na 12GB problemu nie ma nawet w 8.3MPxach.
Problemem wydawcy jest to że nie zrobili automatycznego wyboru, lub przynajmniej opisu w menu wyboru jakie ustawienia ile potrzebują v.ramu jak np. w menu wyboru z GTAiV i V. Mogli też automatycznie zablokować wybór tekstur powyżej wartości przewidzianej dla v.ramu karty. Tekstury na PS4 są na pewno z wyboru niska - normalna jakość (ale to już musi ktoś sobie samemu sprawdzić).
Ja jebie, wybitnie pecetowa gra, a oni potraktowali to jako mało znaczący port przy okazji premier na konsole na których obecność fpp-ów z tymi padami to jakiś żart
Alex wszystko prawidłowo. Ja mam 3gb vram a nie mam ani freezów ani drastycznych spadków, oczywiście w ini nic nie zmieniałem ;) Widać, że skylake i sama wydajność gpu nadrabia małą ilość vramu :) Detale extra, render i ekran 1920x1080 z filmowym txaa x2. Przedział fps 45-75, limit klatek 120. Warunek to vsync na off, który sztucznie ogranicza fpsy w grach, więc zawsze wyłączam :) W tej grze dodatkowo wyłączenie vsync podwaja liczbę klatek. Hak tak każdy zawsze to włącza z przyczyn mi nieznanych, to nie dziwota, że narzekacie na optymalizację ;)
Ja nie narzekam, bo zdecydowałem się kupić co innego :D
Właśnie, skoro już ktoś zaczął temat vsync to mam pytanie: Opłaca się to w ogóle w jakiejś grze włączać? Ja to zawsze instynktownie wyłączam, bo zaniża fps, zatem jaki jest cel tej funkcji i czy opłaca się to gdzieś w ogóle włączyć?
Kilku porządnych, reszta śmiech na sali.
I jest tak jak mówiłem, było 52% pozytywnych opini na steam, potem 55%, kolejny dzień minął i jest 57% pozytywnych opinii.
Po prostu ludziom, którym działa lub którzy są ogarnięci i potrafią o to zadbać z początku nie chciało się wystawiać oceny/opinii bo grali.
A teraz weekend się powoli kończy to i pojawiają się oceny, i to od ludzie co przegrali 10+ godzin.
A nocą przewinął się na forum nawet temat z lamentem, dlaczego ktoś powywalał ich opinie.
Cóż steam robił czystki wśród wypowiedzi osób które pisały brednie a nie posiadały nawet gry, lub ci których czas gry wynosił - 0 (z-e-r-o) Było 6,217 opinii/ dziś jest 5,671.
Tryb zombie jest też zaskoczeniem, napakowali tam tyle dobrych rzeczy że trzeba dużo czasu by się w tym połapać.
___
Aaa z pamięci jeszcze dodam:
http://i.imgur.com/RXUjM6U.png
--->ALDUIN - vsync masz po to abyś nie miał screen tearingu, czy flickeringu, generalnie nie wyobrażam sobie aby ktoś grał bez g-sync, czy vs, czy as.
Jak nie wiesz co to screen tearing to masz np. przykład tutaj:
http://www.vichaunter.org/informatica/que-es-screen-tearing
to że VS obcina klatki do odświeżania, to tylko dobrze dla obraz i dla wzroku.
Ok, dzięki :)
Zaprzeczanie temu, że jest problem to zaprzeczanie rzeczywistości. Wiele innych gier nie ma tak niskich ocen graczy nawet na początku istnienia.
A.l.e.X [30]
Wyskakuje błąd o braku pamięci, mimo że raz nie dojdzie do 5GB, a innym razem do 7GB. Jak już odpali to zużywa maks 7,3GB. Jest to pierwsza gra z takim błędem.
@sasori666 a bierzesz pod uwagę to że gra powiedzmy zjada te 6-7GB, ale sam Windows pochłania od 1 do 1,5Gb? , dodaj do tego parę programów działających w tle, które zabiorą przykładowo jeszcze 200-400 Mb pamięci i wychodzisz z sumą 8,5 -9 GB.
Twoja sygnaturka natomiast mówi że masz 8 GB.
PS; to też zależy od profilu pamięci.
Bo osiem giga, ośmiu giga nierówne.
Możesz mieć pamięci o taktowaniach 1333, 1600, 1866, 2133 i 2400 MHz, oraz o klasie opóźnień CL8 czy CL9 czy CL10.
Różnice w wydajności potrafią byś nawet rzędu (przyrostu) 10-15%, lub (w przypadku tańszych i niższych klas ram) spadkom takim że gra się zadusi bo pamięć nie nadążny z przetworzeniem informacji.
Nie wiem w czym problem, zmniejszyc ustawienia i bedzie chodzic dobrze. Zawsze to tak dzialalo. Jak za moich czasow wychodzil Unreal czy Quake 2, to trzeba bylo kupic nowy komputer, bo na starym gra w ogole sie nie odpalila, albo byl pokaz slajdow. I jakos ludzie zyli, a dzis sie widze od dobrobytu w dupach przewraca.
Dzisiaj dostaja gre i placz bo chrupie na ultra i trzeba 3 wartosci w configu zmniejszyc. I wielki lament w internecie, ze co to sie dzieje z ta branza.
Pc master race, ta jasne, predzej dzieciarnia grajaca na laptopach starych.
Ludzie z kartami z VRAMem o pojemności 2GB i 8GB RAMu w kompie (bo przecież gry wymagające więcej nie powstaną! :D) mają problem, bo myślą, że na ultra ich sprzęt da radę, reszta sobie radzi. RAM się kończy wszędzie, trzeba dane przepchać przez wąskie szyny PCI/SATA i FPSy lecą na szyję.
Chryste, a pamiętam, jak wszyscy mówili przed premierą konsol, że GF570 i 580 wystarczy na całą generację xD
EDIT: a jak ktoś narzeka, że w grze PCtowej coś trzeba zmieniac lub ustawiać, by działało to płynnie na jego konfiguracji... Może pora zwyczajnie zainwestować w konsolę?
Na moim FX 8350 i 2x GTX970 i 16 GB RAM jedynie tekstury zmniejszyłem z extra na wysokie i gra śmiga w 60 klatkach cały czas, a jest to konfiguracja słabsza od tej na filmie.
Na takim mocnym sprzęcie się tnie?
Przecież ta gra na średnich ustawieniach powinna śmigać przy 8gb ramu, radeon 7700 hd 1 gb i procesorze 4 rdzeniowym 3ghz.Paranoja jak korporacje sztucznie zawyżają wymagania gry.Popatrzcie na cof4 modern warfare .Tragedia to co się dzieje z optymalizacją gier na pc.
Nie rozumiem tych narzekań... Przecież - co można wywnioskować z komentarzy pod niemalże każdą informacją o rozdzielczości/klatkach na konsolach - PCMR już od lat gra we wszystko na pełnych detalach w 4k i minimum 60 kl/s. No to chyba na tych Titanach X jakoś działa? Ktoś się w ogóle zorientował odnośnie jakiegoś przycięcia. Dziwne. No i przecież rok (dwa?) temu komputer za 2k miał wystarczyć na całą generację, a porty błyskawiczne i proste w zrobieniu bo ta sama architektura według specjalistów forumowych. Coś jednak nie tak? Sprzęt za 5k nie daje rady - kolejnemu - portowi z konsoli za 1.4k? Przecież to powinno niezależnie od jakości portu wręcz latać. Bardzo dziwne, pewnie spece od krytyki zachodzą w głowę, no ale "da się grać" nie? ;)
Wiadomo, to konsole hamują rozwój, słaba optymalizacja to też wina konsol. Hahahahahahaha! Najlepsze jest to, surprise, że przeszło rok temu ktoś mi powiedział że za rok to 4K już ma być dostępne dla każdego. A tu się okazuje że PISI EKSTRA MASZIN nawet nie jest w stanie obsłużyć dobrze FHD na ultra :))))
Ładnie was wydomali xD
Głupotą jest sugerowanie po takim materiale, że pecety są słabe albo słabsze od konsol. To raczej słaba jest optymalizacja gier pod nie. Nie jest problemem zrobienie kiepsko wyglądającej gry, która zarżnie praktycznie każdą maszynę.
Hejka jak to zobaczyłem to się załamałem oczywiście to nie świadczy o tym że konsole śa mocniejsze od pc , bo wiadomo żę nie są tylko o tym że producenci kładą lache na optymalizacje na pc , sam posiadam i5 haswella i gtx 970 ale kupiłem coda na ps4 i z tego co widze to dobrze zrobiłem , niech producenci się ogarną :) bo na razie średnio wyglądający Cod działa gorzej od super wyglądającego battlefronta w wersji beta :)
a tak działa Black Ops na Ps4
https://www.youtube.com/watch?v=QrbrI-cJFwQ
a tak zombi na podzielonym ekranie
https://www.youtube.com/watch?v=6cF555AoXeM
Dziwne bo ja gram na i5 2300, gtx 970, 10gb ramu i jestem w stanie grać w BO3 na ultra na 2560x1080 i mam całkiem stałe klatki poza cutscenkami bo przy nich to wszędzie spadają klatki. Nigdy nie maiłem takich przycinek jak jest na filmiku. Może to dlatego że zmieniłem parę ustawień w configu... Przed tym to nawet w menu nie potrafiłem kampanii włączyć bo miałem jakieś 2fps. Ale jak zmieniłem jedną rzecz w configu to od tego momentu nie mogę na nic narzekać.
U mnie jak wyłączyłem jakieś transparency i dałem ambienc oclusion na medium to gra śmigała bez praktycznie żadnych chrupnięć (naprawdę super mini przy cutscenkach). A nie mam najnowsego kompa
Cóż, gram na gtx980, 3770k - stałe 127 klatek na sek. non stop (ukończyłem kampanię, gram też MP) Po premierze gry wyszedł pacz, który poprawia m.in. optymalizację na niektórych komputerach. Nie widzę żadnych problemów.
Porównywać ilość fps bez porównywania jakości wyświetlanego obrazu jest po prostu idiotyzmem. Jak wiele osób w tym wątku zauważa, wystarczy wyłączyć jedną czy dwie opcje (które na PS4 są i tak niedostępne, dlatego mamy tam większą płynność) i gra śmiga. Chcecie coś realnie porównywać, to zróbcie na PC ustawienia równe tym z PS4 (no ale musielibyście umieć potrafić rozpoznać, które efekty zostały na PS4 obcięte). Niestety przy porównaniu takim jakie robicie teraz najnowszy PC przegra nawet z PS3, bo tam może być płynniej (to przecież nic, że 80% efektów została z tej wersji wykastrowana). :D
To tak jakby porównywać dwóch biegaczy i narzekać, że jeden słabiej biegnie ale nie brać pod uwagę, że ma na nogach dodatkowo 3kg obciążniki. Zdejmijcie z PC dodatkowe "obciążenie" i wtedy porównujcie, bo inaczej nie ma to najmniejszego sensu.
Z tego co pamiętam, to zarówno pierwszy jak i drugi Black Ops miał tego typu problemy, ale szybko było to naprawiane poprzez patche. W tym wypadku będzie pewnie podobnie.
Ojej, czyzby kolejny zryty porcik dla piss sea? Prawie mi przykro xD.
suckmyjoystick[kropka]blogspot[kropka]com - wchodzic, czytac i sie douczać.