Dziś premiera Anno 2205. Niby w przyszłości, ale trochę po staremu
Pierwsze recenzje bardzo pozytywnie oceniają produkcję, przyznając jej często 8 – 9 punktów w dziesięciostopniowej skali.
A na forach narzekanie.
Nie widzą mi się te futuryzmy w serii Anno. Zdecydowanie bardziej wolę gry z - w przenośni i dosłownie - przeszłości, zwłaszcza 1701 i 1404.
@up - Są standardowe "negatywy" za Uplay, za Ubisoft, za Season Pass ale tez ludzie narzekają że zbyt łatwa, że nie ma swobodnego budowania, że nie ma multi... Ja najpierw obadam czy w ogóle mi ruszy. :)
Ja bym chciał miska tego co najlepsze w 1503 i 1404, tak mi się marzy ;)
Jak dla mnie dwie najlepsze odsłony, w 2070 grać próbowałem ale jakoś tak co chwila się odbijałem.
@Zorpen No właśnie wiem, ale tam 100zł drożej ;/ To ja tego nie rozumiem
A na forach narzekanie.
Ci co lubia to graja, reszta narzeka na forach. Standard :)
Co ty pieprzysz Zorpen - 'P.S. Uplay works fine. I don't have issues with it.' to jest dla ciebie narzekanie - wcale nie narzekają na to - z negatywnej recenzji bynajmniej- na STEAM narzekają głównie na gameplay i spieprzenie tego co było siłą serii - budowanie ponoć w wyznaczonych miejscach i spieprzenie gospodarki zasobów, brak normalnego trybu ciągłego - ponoć są misje które uprzykrzają, brak multi ...coś w tym stylu- jeżeli dobrze zrozumiałem - a negatywy się sypią od fanów serii, którym wcześniejsze odsłony się podobają
rękami i nogami jestem za opinią elathira - 1503 i 1404 były świetnymi grami.
a Rainstadowi zależy pewnie na sprzedaży Anno - zapewne ma zakaz podawania złych informacji.
Ja czekam na jakąś recenzję obiektywnego polskiego gracza bo słabo rozumiem angielski i mogłem coś przekłamać
a Rainstadowi zależy pewnie na sprzedaży Anno - zapewne ma zakaz podawania złych informacji.
że komu o co chodzi?!
jednak chyba źle zrozumiałem angielską recenzję -jednak da się stawiać budynki -czyli nie w wyznaczonych miejsach- tak jak w klasycznym anno, jedynie są jakieś ograniczenia
@Cezareusz da się stawiać budynki gdzie chcesz, ale jest kilka takich (kopalnie, stacja odsalania wody, elektrownia pływowa), które możesz postawić jedynie tam gdzie pozwala na to gra. Zapewne o to chodziło w recenzji, którą czytałeś.
Wczoraj pograłem parę godzin i dla mnie jest rewelacyjnie.
Budynki da się stawiać tylko w wyznaczonych miejscach? No trudno żebyś kopalnie postawił na morzu...
Ograniczenia są takie same jak w poprzednich odsłonach. Niektóre budynki mają wyznaczone miejsca, i miejsca te są jak najbardziej logiczne.
Zależności "ekonomiczne" jak dla mnie są bardzo dobrze rozwiązane. Modularna budowa budynków produkcyjnych to coś czego mi brakowało w poprzedniej części.
Utrzymanie bazy na księżycu jest strasznie drogie. Trzeba mieć naprawdę dobrze rozwinięte miasto na ziemi.
Owszem gra jest "troszkę" inna niż poprzednie odsłony, ale nie znaczy to że jest zła.
1.Największa zmiana - to brak przeciwników na mapach. Jesteśmy tylko my, dlatego nie ma multi. Mamy dostęp jedynie do rady światowej, jak w A2070 i tyle. Możemy tam sprzedawać swoje towary, głosować ale nie ma jako takiej konkurencji.
2. Mapy wydają mi się mniejsze, mamy mniejszy wybór wysp bo są 3-4, na których możemy produkować te same surowce. Został zlikwidowany podział wysp ze względu na rzadkość produkowanych surowców i w związku z tym jest największa zmiana. To właśnie na to sporo osób narzeka. Każda wyspa ma określone z góry miejsca na kopalnie, bazy wodne które możemy przeznaczyć na przemysł albo na elektrownie. Dla mnie to nie ma różnicy, bo i tak wcześniej mogliśmy budować kopalnie tylko w określonych miejscach aby mieć największą wydajność.
3. Surowce są bez limitu. Patrząc na to ze i tak priorytetem były badania na kopalnie odnawialne to nie rozumiem tego narzekania. ale to mi też akurat pasuje gdyż w końcu mamy okres nanotechnologiczny a nie średniowiecze gdzie były problemy z głębokim kopaniem.
4.Nie ma statków, stoczni. Walki prowadzimy tylko na określonych mapach i to nie sa obowiązkowe. Nawet handel między sektorami jest automatyczny, a za utrzymanie go po prostu płacimy z dochodu.
5. Zostały wprowadzone rzadkie surowce, które uzyskujemy z misji dla NPC lub z aplikacji mobilnej. Służą one nam do rozbudowy fabryk; zwiększenie wydajności, zmniejszenie kosztó utrzymania, zużycia prądu, zapotrzebowania na ludzi.
Reszte opisze po powrocie z pracy. ;)
Anno 2205 jest jak setlers online albo anno online tyle że z ładniejsza grafiką. To jest gra na tablety albo na www a nie na PC
Jestem tak strasznie zawiedziony tą grą, ci go grali w poprzednie części czują to samo co ja.
Czego nie ma w nowym anno a było w poprzednich częściach ??
-Brak map single jest tylko krótka kampania fabularna. Jeśli można nazwać to kampanią po 6h-9h mamy już wszystko zabudowane a potem nie ma co robić. W sumie jest to 11 instancji (małych mapek) 9 pod zabudowe + 2 do walki. Wyspy w tej grze są tylko po to aby wyglądem nawiązać do serii anno, ponieważ równie dobrze mogło by ich nie być towary pieniądze pomiędzy wyspami w tym samym obszarze klimatycznym przepływają automatycznie.
- Brak trybu multiplayer
- Brak możliwości budowania okrętów (pojazdów) dostajemy pare statków w strefie walk i tyle (możemy je ulepszać :) )
- Brak rywalizacji pomiędzy czym lub kimkolwiek
- Brak atakujących nas przeciwników (w tym piratów)
- Brak graczy komputerowych mamy swobodne budowanie na małych wyspach
- Brak możliwości wymiany surowców pomiędzy graczem a komputerem (innymi frakcjami )(jest tylko rynek światowy pomiędzy graczami, w sumie w tej grze do niczego nie potrzebny)
- Brak możliwości postawienia w dowolnym miejscu portu
- Brak murów wieżyczek obronnych. Bo i przed czym mają nas bronić ?