Fallout 4 bez płatnych modów
Bardzo dziękuję Bethesdzie, że nie weźmie ani grosza za mody, które ROBIĄ INNI UŻYTKOWNICY :)
@AL DU IN
Nie chodzi o to co weźmie Bethesda, tylko o to że jak ktoś zrobi moda to nie może pobierać za to opłat.
Faktycznie, źle zrozumiałem początek newsa. Przepraszam :)
No tak... jest to 'koncowa' umowa dla UŻYTKOWNIKA blokująca dla niego możliwość zarabiania dla modów.. NIE JEST TO żadna blokada DLA TWÓRCY GRY. Równie dobrze mogą z startu być płatne mody, tyle że ich twórca nawet 1 centa nie dostanie, a całość dla bethesdy..
Na PC nie przejdzie, ludzie to obejdą. Pytanie jak z konsolami? Tam będzie się dało moda po prostu z jakiejś stronki ściągnąć. Ale osobiście jakoś wątpię, by marketing Beci był aż tak głupi. Choć z drugiej strony.....
@legoras: nie wierzę, że jakąkolwiek firmę stać by było na taką bezczelność. Poza tym żeby ktokolwiek mógł legalnie na czymkolwiek zarabiać, musiałby mieć do tego prawo (a w przypadku tego nieszczęsnego eksperymentu tak właśnie było -- Valve miało wszystkie prawa), więc nie dajmy się zwariować. ;-)
Raz już próbowali. I jakby nie patrzeć to Becia zaczęła festiwal drobnych DLC. W rezultacie nie zdziwię się jak spróbują tego na konsolach, ale nie na zasadzie płatności za pojedynczego moda tylko coś w rodzaju abonamentu raczej, czy tam jednorazowego odblokowania usługi. Albo coś w tym stylu.
Obym się mylił. Ale mam dzisiaj podły nastrój, to jestem czarnowidzem :P
Zorpen [2] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13859708&N=1#post0-13859715
Nie chodzi o to co weźmie Bethesda, tylko o to że jak ktoś zrobi moda to nie może pobierać za to opłat.
Ależ oczywiście, że może, i nic z tym nie mogą zrobić, nikt nie może mi zabronić pobierana opłaty za mój czas poświęcony na stworzenie moda, nawet jak używa zasobów z gry, bo czemu nie, każdy kto kupił grę te zasoby już ma, więc w moich plikach moda nawet ich nie będzie, sprzedaję tylko skrypt moda, w 100% moja twórczość.
I nie obchodzi mnie ich umowa, ten dokument nie ma żadnej mocy prawnej, mnie obowiązuje polskie prawo i ich też jeżeli chcą mi cokolwiek udowodnić.
Co innego niewolnicy w USA, tam to się znajdzie sposób na każdego jak masz hajs.
@kaszanka9
Głupoty gadasz.
F4 (jako gra i marka) jest własnością intelektualną Bethesdy. Możesz sobie napisać i 100 skryptów, ale te skrypty modyfikują w mniejszym lub większym stopniu czyjąś własność. Pomijam nawet fakt, że narzędzia w których ten skrypt napiszesz również nie należą do Ciebie. Bethesda pozwala modyfikować Ci tę własność, pod warunkiem że swoje dzieło będziesz rozprowadzał bez żadnych opłat. Proste. Polskie prawo również zabrania ingerowania w czyjąś własność intelektualną bez zgody właściciela, więc tym akurat się nie wybronisz. Kupując grę zawierasz umowę i korzystasz z licencji udzielonej Ci wraz z zakupem. To nie jest oprogramowanie open source, które możesz sobie modyfikować jak Ci się podoba. Dopóki Bethesda nie powie inaczej to czy chcesz czy nie, musisz przestrzegać ich zasad. Nie mówię tu o "czarnym rynku" gdzie będziesz pobierał opłaty pod stołem. Mówię o normalnych i "legalnych" kanałach dystrybucji ewentualnych modów.
Bethesda nie musi na razie pobierać opłaty od moda, wystarczy, że zapewniają swojej nowej platformie dystrybucji cyfrowej wyłączność na mody do swoich gier, a jak wszystko zbiorą w jednym miejscu, kto im zabroni zmienić zdanie i nie tyle przykleić każdemu modowi metkę z ceną, a raczej wprowadzić jakiś niski abonament za korzystanie z pewnych dodatkowych funkcjonalności platformy, w tym pobierania modów? Oczywiście są jeszcze Workshop i Nexus, ale wiadomo, czas pokaże. Bethesda już raz zepsuła rynek zbroją dla konia, ktoś ich powstrzyma przed kolejnym?