Recenzja dodatku After Dark do gry Cities: Skylines - po zmroku lepiej nie wychodzić z domu
Taki znakomity dodatek ma tak niską ocenę?! Przecież gracze ocenili go na 9,4.
Natomiast krytykowany przez graczy WRC 5 też dostał "siódemkę", mimo iż gracze ocenili grę na zaledwie 4,9. Gdzie tu logika...?
Lukdirt - na tvgry.pl pojawił się kiedyś materiał na temat ocenia gier i myślę, że warto go obejrzeć, aby zrozumieć realia panujące w tej kwestii.
Generalnie dobra wiadomość że wszystkie minusy mogą zniknąć z czasem:
- wymagania: patche&sterowniki
- mody: wygładzanie kompatybilności z czasem
- cena: wyprzedaże
Trochę za niska ta ocena. Jedyny poważny zarzut to to że zawartość warsztatu w "większości całkiem wiele z nich po prostu nie współpracuje z dodatkiem i stają się one kompletnie bezużyteczne". Sam mam ponad 2 GB budynków i modów i jedyna wada to to że niektóre z nich nie świecą w nocy. Wszystkie mody działają bez problemów, nawet zapisane wcześniej miasta wczytują się o co się martwiłem. CS To chyba najbardziej niedoceniona gra tego roku.
Jak to jest, że w grze strategicznej woda wygląda ładniej niż w Wiedźminie 3?
Bo tutaj nie lubią Cities Skylines, podstawka też dostała zaniżoną ocenę i to bardzo - napisałem nawet skandalicznie zaniżoną. Dlaczego nie lubią? Nie wiem a jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi, Paradox nie wykupuje hektarów reklam jak EA więc jest jak jest, ewentualnie panuje tu jakiś strach a może niepisana zasada że "młokosowi" więcej niż 8pkt nie dajemy, może dopiero Cities Skylines 2 albo 3 docenią..
Niemniej jako megafan Cities Skylines jestem nieco rozczarowany nie tyle After Dark samym w sobie a tym że nadal nie ma tramwajów i niezbyt satysfakcjonującym uzupełnieniem pt budynki europejskie (modowe budynki z Workshopa np od kowkamurki są dużo ciekawsze i ładniejsze)
ps. After Dark należy się ocena 9 ale dałem dychę dla przeciwwagi do nieuczciwej (albo jak wolicie baaardzo subiektywnej) siódemki pana recenzenta.
ps2. Kupiłem After Dark bodajże 2 dni po premierze za 41zł skąd te 50zł? Dla dodania dramaturgii?
gerth - Czy ocena 8,5 to jest ocena zaniżona? Może właśnie to, że jesteś "megafanem", trochę zaburza Ci racjonalne patrzenie na tę notę?
After Dark na 9? Za kilka budynków, cykl dnia i nocy czy ciekawe rozwiązania w kwestii transportu? Za coś, co mogłoby być dużym DLC? No błagam, trzymajmy się Ziemi - to niezły dodatek i absolutnie temu nie przeczę, ale trochę za drogi. Oficjalna cena to 49,99 złotych, to że jakiś sklep zażyczył sobie 41, to już jego wewnętrzna sprawa - no chyba nie sądzisz, że będziemy odnosić się do kilkunastu cen w różnych sklepach?
@ElMundo:
1) Zgadzam się że After Dark jest o 1,5pkt słabszy od podstawki tyle że podstawka powinna otrzymać 9,5pkt, wtedy wszystko by grało.
2) Najlepszy city-buider w historii został tutaj bardzo surowo oceniony, i bardzo niesprawiedliwie. Cities Skylines, gra która jest o dwie długości przed Simcity 3000 i Simcity IV i wręcz nieporównywalna z Simcity V otrzymała ocenę zaledwie 1,5pkt wyższą od kaszanki EA.
Jestem właściwie pewny że w redakcji nie ma fanów tego typu gier więc granie "w takie coś" to męka, zostali spece od Battelfielda i GTA, szkoda.
3) A propos jeszcze oceny 7,0 - taką ocenę dostała niegrywalna kaszanka pt Simcity V - przez ograniczenie obszarowe przypomina bowiem bardziej Sapera albo jakąś platformówkę na komórki a nie epickie simcity. Ta atcade'owa gierka nie ma nic wspólnego z symulatorem miasta. Prawdziwy symulator miasta to Cities Skylies: debiutant wyznaczył standardy!!! (np. dzielnice, użyteczność wręcz nie do przecenienia)
4) Tak, jestem megafanem Cities Skylines ale nie mam 5 lat i mój zachwyt do tej gry wynika z tego co w niej jest i co oferuje a nie z gimbazowego fanbojstwa. Ale rozumiem Was, grając 3h w przerwie między CoDem a WoTem trudno było dostrzec cały potencjał gry i wszystkie niuasne i - uwaga- ZALEŻNOŚCI i sprzężenia: w tej grze decyzje rzutują typu: za dużo szkół = za jakiś czas będą padały tartaki i farmy z braku parobków itd itp, długo by pisać. Zwykle nie rzucam się co do ocen (każdy ocenia jak chce) ale w tym przypadku uważam że popełniliście duży błąd. Zresztą pokazują to oceny na świecie gdzie Cities Skylines w naprawdę bardzo wielu redakcjach otrzymywało oceny 95%, 10/10 itp, niższe oceny sporadycznie - w tym właśnie od Polaków (gol i cda to jedne z najsurowszych ocen)
5) Cena AD jest OK ponieważ dodatek NIE JEST KONIECZNY - część rzeczy (w tym kluczowych jak cykl dnia i nocy) dali za darmo - i warto było wspomnieć o tej polityce Paradoxu: zauważ że wiele aktualizacji i dodatków Cities Skylines jest za darmo (np miasta europejskie). Więc: ważniejsze aktualizacje są za darmo a "exkluzywne extrasy" za dodatkową kasę: najwięksi fani (jak ja) zapłacą te 10euro, reszta pod choinkę dostanie dodatek w promocji pewnie już za 25zł. Polityka Paradoxu powinna być wymieniona w plusach - choć nie jest bezpośrednio związana z dodatkiem to jednak plusem jest to że część rzeczy i to kluczowych (np cykl dnia i nocy) został dodany za darmo, prawda? Powiedziałbym nawet że sumarycznie bardziej chwalebna jest polityka Paradoxu z darmowymi aktualizacjami niż może nieco zawyżona cena extrasów.
Bardzo fajnie, że gra jest i będzie dalej rozwijana. Gry takiego pokroju bardzo brakuje tera, a Skylines fajnie tę lukę zapełniło.