Fallout 4 – oficjalne wymagania sprzętowe
Błehehehahaha. Chyba ich uszy swędzą. Z taką grafiką to w minimalnych powinien być Core 2 Duo i GF 8800.
I oczywiście polskiego dublingu ni ma... To się nazywa konsekwencja. Oblivion napisy, Fallout 3 dubling, New Vegas napisy, Skyrim dubling, Fallout 4 napisy. Więc kolejny TES będzie miał dubling?
Jak widać minimalne wymagania sprzętowe nie są specjalnie porażające i gra bez problemu powinna uruchomić się na kilkuletnim sprzęcie.
Lol.
Zapewne chodziło ci o Dubbing, nie o "Dubling". To, że nie ma Polskiego Dubbingu, to może być dla niektórych zaleta. Ja osobiście wolę oryginalną ściężkę dźwiękową lub po prostu Wersje Kinowe. 8GB Ram to standard, więc zaskoczki nie ma. Ale jak znam życie, to i na 4GB się uruchomi.
"I oczywiście polskiego dublingu ni ma..."
Właściwie rzecz biorąc to co rozbijanie się po stolicy Irlandii ma wspólnego z Polską i grami w ogóle?
Co do narzekań na wymagania - GOL-owi specjaliści od programowania gier jak zawsze są słodcy. Powinniście się zebrać wreszcie i otworzyć własne studio, z taką wiedzą sam Carmack przychodziłby do was na praktyki.
EDIT: Szlag by to, Mephistopheles musiał mnie wyprzedzić...
Już jedna taka gra była nazywała się COD:Ghost. A jak się okazało wymagała mniej niż 2MB. Tutaj lepiej nie będzie.
Te zalecane to chyba jak sobie zainstaluję 500 różnych modów. /s
Z wymaganiami co do procesora to polecieli ostro, robią reklamę. Jak każda większa gra.
Te zalecane to pod 4K?
Ja nie wiem co gra klasy AAA to zawsze i7 XD przecież praktycznie nie ma różnicy między i5. A za każdym razem podają ten procek, nie rozumiem po co tak usilnie je reklamują. Chyba że chodzi może o nagrywanie materiałów video. Zresztą to co widziałem, to nawet połowa tego to za dużo.
Nieźle, kompletnie minimalnych nie spełniam. Wątpię żeby wymagania były tak wysokie bo dodali skomplikowane algorytmy obciążające komputer, a grafika jak już widzieliśmy szału nie robi. Także dla mnie to tylko zawyżanie wymagań, stwierdzam tak jak siedzę na swoim zdezelowanym krześle, że spokojnie zagram na tym sprzęcie.
AMD radeon 6870
Phenom x4 810 2,6GHz
6GB RAM
Chyba że będzie taka blokada jak w COD Ghost. Chociaż nie grałem w niego także nie mam pojęcia, czy to było aż tak restrykcyjne.
Jak nie pójdzie to to oleje, już dawno przestałem gonić za sprzętem, kupiłem sobie konsolę na wypadek tytułów na których naprawdę mi zależy, ale jak na razie nie miałem z tym problemów. Nawet Wiesiek 3 w tych pierwszych patchach chodził na wysokich w niższej rozdzielczości.
Fallout ani inne gry Bethesdy wg mnie nie nadają się na konsolę, cholera wie jak to będzie z modami, a bez modów te gry są... no cóż, bezpłciowe.`
:DD Ha! Mistrzowie optymalizacji i mistrzowie wzruszającej fabuły
Te wymagania zalecane to aż nad to. Chyba, że grafika aż tak ostro poszybowała do góry (W co wątpię). Mogli już dać gtx 980 na reklamę..
Akurat Fallout 4 moim zdaniem nie jest wart zainteresowania, wymagania mnie mało obchodzą, bo to będzie przeciętna gra.
I znowu żale pcmr, jak pod prawie każdym newsem o wymaganiach wysokobudżetowych aaa. Takie życie, wymagania rosną i będą rosły, a gadki o pc na całą generację już można sobie włożyć między bajki, a to dopiero 2 rok nowej generacji konsol.
Akurat mam tyle GB RAM. :P
Dodatkowe pamięci RAM nie są trudne do uzyskanie, gdyż są dość tanie.
Wazne żeby była XD
@baksleszek fajnie prawisz, szkoda że wymagania nie pokrywają się z grafiką i fizyką. Bo gra wygląda słabo i te wymagania są irracjonalne. I nie powiedziałbym że ta gra w ogóle ma cos wspólnego z nową generacją od strony graficznej.
Mająca 2.5 roku karta w zalecanych wymaganiach a i tak źle. Nie wiem na jakich złomach grają narzekający, ale muszą to być naprawdę zabytki.
Wymagania zaskakująco niskie :)
Lol, jeżeli nie wiecie że słowo dubling jest zamiennikiem słowa dubbing to znaczy, że za mało czasu spędziliście w internecie.
Takie życie, wymagania rosną i będą rosły
A nie ma podstaw, żeby rosły.
a gadki o pc na całą generację już można sobie włożyć między bajki, a to dopiero 2 rok nowej generacji konsol.
Oczywiście, że pod koniec 2013 można było złożyć PC który spokojnie dociągnie do końca generacji. Złożenie kompa, który 5 lat później dalej ciągnie nowe gry to nic niezwykłego. Ba, mój złom z 2010 ciągle ciągnie nowe gry w 2015 i to w 1080p a nowe konsole przecież wyszły.
Wymagania zaskakująco niskie :)
Lol, gdzie ty masz oczy. C2D, 4 GB ramu i GTX 260 to niskie wymagania.
kęsik-->no przykro nam, że masz stare padło ale autentycznie te wymagania są niskie. Ty z jednej strony płaczesz, że konsolę hamują rozwój a z drugiej chcialbyś całe życie grać na tej swojej gównianej karcie. Zainwestuj te 500 zł w jakąś grafikę. Komp z minimalnych wymagań to kilkuletni sprzęt za grosze.
no przykro nam, że masz stare padło ale autentycznie te wymagania są niskie.
Napisałem wyżej jakie to byłyby niskie wymagania. Takie jak GTA V to są niskie. F4 wygląda jak wygląda i nie ma prawa wymagać takiego sprzętu.
Ty z jednej strony płaczesz, że konsolę hamują rozwój a z drugiej chcialbyś całe życie grać na tej swojej gównianej karcie.
No nie całe życie. Nie było takiego przeskoku w grafice aby wymieniać kartę. Tym bardziej, że nowe gry działają i to nawet w 1080p. Tylko z jakimiś lewymi bublami jak Unity czy Batman są problemy.
Komp z minimalnych wymagań to kilkuletni sprzęt za grosze.
No i spoko tyle, że taki sprzęt powinien być w rekomendowanych.
@baksleszek - pan znawca się odezwał... Wytłumacz zatem 2 rzeczy. Co w tej grze wymaga takiego procesora z zalecanych? Jakieś zaawansowane obliczenia fizyki? Efekty cząsteczkowe? Zdaje się, że wiesz doskonale skoro rzucasz takie stwierdzenia. To pierwsza rzecz, a druga. Wytłumacz nam jak port konsolowy z konsoli, która przez najbliższe 3-4 lata nie będzie miała żadnego upgradu podzespołów, może wymagać coraz więcej od analogicznej konfiguracji PC?
Te wymagania to jakaś bzdura jak w battlefroncie, nikt nie chce kupować 16 GB bo i po co to specjalnie zawyżają, zdaję sobie równiez sprawę że część ludzi dokupi sprzęt no i część dzieciarni pociągnie rodziców za portfel niestety. Twórcy są co raz bezczelniejsi jeśli chodzi o prawdomówność dotyczącą wymagań dla gier.
Nie zagramy bez 8 GB pamięci RAM
Tak jak w Battlefronta redakcjo gdzie na ultra nawet 5GB nie wykorzystuje? Proszę nie siać propagandy... W końcu nie żyjemy w Rosji.
i tak pewnie zawyżone!
8GB DDR3 kosztuje około 200 zł, po co tyle płakać na forum? Jeśli Wam to nie pasuje to nie kupujcie gry. Jak Wam pasuje to kupcie i nie płaczcie. Jak Wam nie pasują minimalne wymagania to nie kupujcie, jak Wam pasują to kupcie. To jest bardzo prosta sytuacja.
Nie ma tragedii... mój półtoraroczny PC ma 16 GB RAMU, procek i grafa wypada mi niestety pomiędzy i5-4670K i GTX970. Na medium ruszy :)
No to pograłem...
A podobno miał byc stary silnik i nierewelacyjna grafika...
@Maxs - bo to jest stary engine. Co prawda nieco zmodyfikowany, ale to wciąż ten sam toporny Creation Engine.
@Meno1986 - jak na Ultra na tym sprzęcie nie ruszy to to będzie kpina nie optymalizacja. Niby Battlefront też miał podobne, a mi na tej samej konfiguracji co twoja śmiga średnio na 80 fps.
8GB powaliło ?,na ustawieniach ultra z tymi wszystkimi pierdołami wykorzystuje max 3-4GB a nie 8GB,ja mam 4GB DDR2 i starszy pc ale nowe gry odpalam na minimalnych i jakoś chodzą,ciekawe czy to odpale.Albo nie umią porządnie zoptymalizować gry albo słabo pamięci o większych pojemnościach się sprzedają i chcą zwiększyć sprzedaż.
Szkoda że nie ma szans na aferę pokroju VW dotyczącą zdupnych wymagań nowych gier, chociaż może...
Co w tej grze wymaga takiego procesora z zalecanych? Jakieś zaawansowane obliczenia fizyki? Efekty cząsteczkowe?
Nie wiem i nie wiem po czym wnioskujesz, ze powinienem wiedzieć. Ja stwierdzam fakty: wymagania gier na pc rosną i tyle. Nic nadzwyczajnego, zawsze tak było, że z czasem komputer nie wystarczał, trzeba było kupić nowe podzespoły, a tu nagle oburzenie. Wczoraj się urodziłeś, albo przesiedziałeś ostatnie 30 lat pod kamieniem czy co, że cie to tak szokuje i oburza?
To pierwsza rzecz, a druga. Wytłumacz nam jak port konsolowy z konsoli, która przez najbliższe 3-4 lata nie będzie miała żadnego upgradu podzespołów, może wymagać coraz więcej od analogicznej konfiguracji PC?
Znowu mam wrażenie, że dopiero co się obudziłeś po rozpuszczeniu z lodowca. Zawsze tak było przykładowo: 7 generacja to od 2005r do 2013r, gry z roku 2005r miały mniejsze wymagania niż te z 2013r. Programiści uczą się jak najlepiej wykorzystywać moc konsol (optymalizacja) do tego są jeszcze aktualizacje software samych konsol jak i gier. Dzięki temu gry na konsolach działają coraz lepiej i wyglądają coraz lepiej, wystarczy porównać sobie gtaIV i gtaV na x360, niebo a ziemia, ogromny postęp.
Jednocześnie twórcy i wydawcy wysokobudżetowych aaa mają w poważaniu rynek pc, zwyczajnie go olewają i zamiast optymalizować wolą zwiększać wymagania, bo przecież gracz i tak kupi kiedyś nowy hardware, po co się wysilać, dochody z gier pc i tak są niższe niż tych z konsol.
@elathir
Ale jaja. Co prawda nie ma niższych, ale prawie takie same (odrobinę większe).
Wymagania wiedźmina 3:
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.7 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza
Wymagania fallouta:
Minimalne: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 550 Ti/Radeon 7870 lub lepsza
Wychodzi na to, że gra powinna oferować grafikę podobną do Wieśka :P Na HD7870 w Wiedźmina 3 można było pograć w Full HD w 30 klatkach na medium.
@Ozzy83 -> [26] Dokładnie. Każdy to wie, że 8 GB jest od dawna standardem do zalecane wymaganie sprzętowe. Prawdziwy zmartwienie będzie dopiero tylko wtedy, jeśli mamy słaba grafika, a wymaga procesor 5,0 GHz i 8 rdzeni albo lepsza karta graficzna.
Zalecane :
karta Ok. 1450 zł "R9 290x 4 GB"
Proc Ok. 1350 zł "Intel Core i7 4790"
+ reszta
To mało ?!
Bez komentarza ....
Zawyżone na pewno... Bez jaj, taki wiedźmin miał 6gb, a moim zdaniem ładniejszy
@Maxs ja teraz kupiłem żonie żelazko,żeby zakupić ram 2x8 Gb bo mi juz 8 nie wystarcza.
Mam do sprzedania 2 pamięci ram 2x2GB kingston hyperx 1600 w dobrej cenie.
Przecież już dawno 8GB ramu to standart,nawet nie myśle jak to jest posiadać mniej przy win 7 64.Teraz ram jest tani ,16GB za 340zł można kupić więc o co ten szum?Jedynie zawsze mnie zastanawia dlaczego podają tak zawyżone CPU?Ja przy swoim w kilka gier w ogóle nie miałem prawa zagrać(FX 6300 OC 4,3Ghz)a wszystkie gry gram w fhd ze średnio 60FPS. Zawsze w nowych grach są zawyżone wymagania,ogarnijcie się.Jedynie co mnie przeraża to sama cena gry!Kupię za kilka miesięcy w jakieś normalnej cenie bo 150zł nie mam zamiaru wydawać.
Ja powiem krótko; ) dla tego mam konsole bo nie muszę się martwić chwilę przed premierą o wymagania systemowe. Po prostu wkładam płytę i gram ;) dziękuję i dowodzenia
@Masterczolki może i płytę wsadzisz ale graficznie nie powala. Lepiej dać za kompa 6-10k i cieszyć oko niż kupić konsolę a na starość ślepy chodzić.
może i płytę wsadzisz ale graficznie nie powala. Lepiej dać za kompa 6-10k i cieszyć oko niż kupić konsolę a na starość ślepy chodzić.
Gratulacje, wyparles bizona z mojej sygnaturki!
O ile na konsoli będzie dało się swobodnie grać. Przy takiej grafice taki poziom optymalizacji na PC nie wrózy wcale dobrze dla edycji konsolowych.
u mnie na średnich ruszy,jednym problem mmam karte grafiki,bo posiadam gtx 550 ti ale 1 gb a nie 2 gb,wiec moze mi lekko scinac
Ja pierdykam. Jeśli to są dla Was wysokie (mówię o rekomendowanych, bo minimalnych to szkoda komentować), to proponuję zmienić branżę, na ślusarstwo np, albo wrócić do ZX Spectruma ;)
Powinno ruszyć na Radeon 7770 HD (R7 250x)1gb, procesorze 3.5x4GhZ 6 rdzeni i 4GB Ram. Co ja się boje Battlefront mi ruszył na średnich w HD w 40 FPS-ach, a Fallout 4 ruszy na wysoko-średnich w HD :)
@baksleszek - no to skoro na konsolach potrafią lepiej zoptymalizować i jak to nazwałeś "wykorzystać moc konsoli" to na PC też powinni, więc nie pierdziel jak ktoś narzeka na wysokie wymagania sprzętowe jak gra jest słabo zoptymalizowana. Tym bardziej, że teraz konsole są niczym innym jak zamkniętą architekturą PCtową. Więc wymówki poprzedniej generacji tu nie działają.
w maszynce której Wiedźmak 3 idzie mi nan najwyzszych ustawieniach Fallout 3 idzie na srednich
kto mi wyjaśni ten paradoks
Co się stanie jeśli mam 4 GB RAMu? Założą jakąś blokadę? :D
@Hydro2 gdybyś jeszcze wiedział o co chodzi. Wymagania, wymaganiami, mi tam lata w każdej chwili mogę wymień komputer, natomiast one nie pokrywają się z realiami, te wymagania są nie logiczne co do wyglądu gry. Gdyby wyglądało do dobrze, to nikt raczej by nie narzekał, że wygląda jak wygląda, to juz wręcz szantaż na kupowanie zbytecznego sprzętu. Mi jeszcze żadna gra nie sprawiła problemów na ułtra poza jedną WD. więc i ta gra mi spokojnie pójdzie. Natomiast wkurza mnie to, że tak kłamią. Przykładem może być chociażby BFSW gra która teraz ma bete, niby na ułtra miało wymagać 16gb ramu, fajnie, natomiast na żadnej mapie nie ciągnie mi nawet 5. Albo ten F4 ma optymalizacje godną GTA4
@Single może być ze nie odpalisz w ogóle gry, ale moze być tez tak, że nawet jak odpalisz to wywali z gry albo będą slaidy.
Co to za sensacja? A kto ma dzisiaj mniej niż 8gb na kompie? Neandertalczycy technologiczni?
Skad możesz wiedzieć jak wygląda gra, skoro Yt nie oddaje nawet 70% jej wyglądu w max detalach w 1080p? Mam na myśli filmiki bez kompresji w 1080p
skoro na konsolach potrafią lepiej zoptymalizować i jak to nazwałeś "wykorzystać moc konsoli" to na PC też powinni
Powinni, ale tego nie robią, bo optymalizacja kosztuję pieniądze i czas. Na pc tyle nie zarobią co na konsolach, więc olewają temat, a gracze i tak kupią nowy hardware by pograć.
Bez jaj, ale Ty tak serio? Oglądałem tysiące filmików z grami i już można było ocenić jak gra będzie mniej więcej wyglądała i nigdy się nie myliłem. Można sobie zresztą porównać wieśka 3 do tej gry z tą kompresją na yt. Widać gołym okiem co wygląda lepiej.
No można - rzeczywista gra ;)
Wymagania rzeczywiście nie za wysokie. a z tym ramem to bez przesady, 8GB to dzisiaj standard żeby mieć w kompie ;)
Jeśli ktoś jest zainteresowany grą, śmiało może klikać w ten link będę bardzo wdzięczny :D
"https://www. [ link zabroniony przez regulamin forum ] /r/przedsprzedaz-fallout-4"
@djyanush
Standard, standardem, ale do malucha raczej nie wlewa się paliwa rakietowego.
8GB DDR3 kosztuje około 200 zł, po co tyle płakać na forum? Jeśli Wam to nie pasuje to nie kupujcie gry. Jak Wam pasuje to kupcie i nie płaczcie. Jak Wam nie pasują minimalne wymagania to nie kupujcie, jak Wam pasują to kupcie. To jest bardzo prosta sytuacja.
Typie, ty i paru innych najwięcej ujadających w tym wątku jakie te wymagania sa niskie, nam nie chodzi o to że są wysokie same w sobie tylko że twórcy bezczelnie zawyżają wymagania robiąc z graczy głupców, Battlefront 16GB ramu potrzebuje ale chyba na ultra w full hd i ultra ledwie do 5GB dociąga, komuś tam na łeb kowadło spadło że takie wymogi zapodał... Do tego nie wspomnę że w zalecanych jest GTX 970 na któym gra wyciska 70-80 fpsów na podkręconaj z 80-100, także takie baje że wymagania rosną bo gry są co raz ładniejsze można dzieciom z piaskownicy opowiadać a pewnie w dzisiejszych czasach nawet one takich bredni nie łykną.
Z battlefrontem to fakt, te 16gb to z gwiazd wzięte - gra nawet 8 nie wykorzystuje na ultra. I raczej jeszcze taka gra nie wyszła co by to 8 gb w pełni wykorzystała.
Ale co to za zawyżanie chłopie? To nie jest 6700k (które powinno być w zalecanych) i gtx 980ti. Gtx 780 to karta prawie trzyletnia, a 8 gb ram miałem w 2010 roku. Ogarnij się ;)
Gtx 780 to karta prawie trzyletnia, a 8 gb ram miałem w 2010 roku. Ogarnij się ;)
Wymagania nie z tej ziemi, biorąc pod uwagę, że gra jest robiona na tym samym silniku co Fallout 3 a wygląda też nie najlepiej :D.
Przykro mi, ale mylisz się. To nie jest ten sam silnik ;)
A właśnie że jest to ten sam silnik. To Gamebryo, trochę podrasowane ale w dalszym ciągu to ten sam silnik. Może dorzucą obsługę dx11 (np. volumetric lightning o którym mówili).
Wymagania strasznie na wyrost. Zabezpieczają się przed tym co spotkało np. batmana.
Nabuhodonozor24
8GB DDR3 kosztuje około 200 zł, po co tyle płakać na forum? Jeśli Wam to nie pasuje to nie kupujcie gry. Jak Wam pasuje to kupcie i nie płaczcie. Jak Wam nie pasują minimalne wymagania to nie kupujcie, jak Wam pasują to kupcie. To jest bardzo prosta sytuacja. Typie, ty i paru innych najwięcej ujadających w tym wątku jakie te wymagania sa niskie, nam nie chodzi o to że są wysokie same w sobie tylko że twórcy bezczelnie zawyżają wymagania robiąc z graczy głupców, Battlefront 16GB ramu potrzebuje ale chyba na ultra w full hd i ultra ledwie do 5GB dociąga, komuś tam na łeb kowadło spadło że takie wymogi zapodał... Do tego nie wspomnę że w zalecanych jest GTX 970 na któym gra wyciska 70-80 fpsów na podkręconaj z 80-100, także takie baje że wymagania rosną bo gry są co raz ładniejsze można dzieciom z piaskownicy opowiadać a pewnie w dzisiejszych czasach nawet one takich bredni nie łykną.
Typa to sobie w domu poszukaj, napisałem jeden post w tym temacie i jakoś nie widzę w nim żadnego ujadania. Jak masz problem to nie kupuj gier od tych wydawców którzy robią z ciebie głupca. To jest bardzo proste. Jak ja bym poszedł do sklepu i ktoś by mnie obraził to bym tam już nie wrócił.
Coraz czesciej wychodzi na to, ze kupujemy mocniejsze sprzety po to aby tworcy mogli szybciej i taniej wypuscic gre...
Azakal - niskie to mało powiedziane. Najbardziej zniszczyła mnie wypowiedź, że to wymagania do 4K :> Do 8 od razu z MSAAx16, detalami na ultra i 144ma klatkami ;)
Pożyjemy, zobaczymy. Zwykle nie biorę udział w sporach pc vs konsole. W tej chwili gram na pc, ale na konsolach tez swoje wysiedziałem (miałem PS2 a potem x360), i nie widzę sensu w zakupie konsoli nowej generacji. Moj obecny pc to złom (phenom II 955 podkrecony do 3,8, r9 270x 2Gb i 8Gb ramu), a gram bez problemu w wieśka 3 na high i z padem od xone, nowy MGS smiga w 60 klatka w ustawieniniach high, chyba że zaczne większa zadymę z duż ilością eksplozji, w tedy jest pomiędzy 40-50 fps. Zobaczymy jak bezie z falloutem.
Hydro2 => Bzdura czlowieku. Niskie to te wymagania by byly, gdyby gra prezentowala lepsza oprawe. Po tym co widzialem na gameplaych spodziewalem sie, ze w zalecanych bedzie grafa ze sredniej polki, a min ramu ze 4 giga. 780 to nie grafa ze sredniej polki, ze sredniej polki to masz gtx'a 760-960 lub rdka 270x/380.
Gdyby pasjans w win10 wymagal 8 giga ramu to tez bys napisal ze wymagania niskie bo miales 8 giga juz w 2010? No wlasnie. Niech pokaza cos godnego tych wymagan, to nie bede mial nic przeciwko. Od 2 lat czekam na pretekst do upgrjedu sprzetu, ale nie zrobie tego dla gry, ktora wyglada srednio-dobrze.
No chyba, ze bedzie jak z battlefrontem - wymagania zapodali kosmiczne, a gra i tak dziala dobrze na maszynie do pisania.
Moje zdanie na tematy wydajności może być nieco odmienne od wcześniejszych komentarzy, gdyż grałem w Fallout New Vegas na staruszku z Pentium D + 4 GB pamięci. Jeśli chodzi o grafikę to ładna, większość tych tzw. nowości i tak w pewnych momentach były już zawarte we wcześniejszych częściach ale coś mi się wydaje że grywalność Fallout 4 spowoduje to że jednak będzie warto kupić ten tytuł. W końcu chyba jak na razie ma najwięcej z klimatu post apokalipsy w porównaniu do proponowanych przez innych wydawców produktach. Być może jednak te 4 GB Ramu będzie pasowało grze a to spowoduje, że z pewnością większa ilość ziomów zasiądzie do zabawy.
Gtx 780 to karta prawie trzyletnia, a 8 gb ram miałem w 2010 roku.
No i? Fallout 4 powinien chodzić na ultra 1080p/60 na 660. To, że 780 to 3 letnia karta nie ma nic do gadania.
A po ci było to 8GB ramu w 2010 skoro nawet teraz gry nie wykorzystują więcej niż 6? Ja kupiłem 6GB w 2010 i kumpel od kompów był zaszokowany po co mi tyle ramu. 8GB ramu w minimalnych wymaganiach to kryminał.
Wymagania są z kosmosu i tyle. Rekomendowane powinny wyglądać jak minimalne, w minimalnych C2D, 4GB i GF 8800. Koniec tematu.
Gra spokojnie ruszy na 5-letnich komputerach które wtedy nawet wtedy nie były jakieś high endowe.
i5, GTX460 i 8GB RAMu nawet w 2010 nie było niczym nadzwyczajnym, ot taki odpowiednik dzisiejszego kompa za 2500zł.
Ale na GOLu i tak płaczą że wymagania z dupy.
Dobre.
A w następnym odcinku: CZEMU MI NIE RUSZY NA 6600GT, ATHLONIE XP 3800+ i 512MB RAMU!!!!!!!!11 SKANDAL!
Jak zawsze podane wymagania są z tyłka, bo stawianie obok siebie i5-2300 i Phenom II X4 945 oraz i7-4790 i FX-9590 to jakaś farsa, bo rekomendowany FX-9590 jest porównywalny z podanym w minimalnym wymaganiu i5-2300, a Phenom II X4 945 przegrywa nawet z i3-2100, więc gdzie tu logika? Jak zawsze gdy gra wyjdzie okazuje się, że konfiguracja z procesorem Intela jest mocno zawyżona, a AMD zaniżona. Podobnie było w Wiedźminie 3, w przypadku którego minimalnie wymagany i5-2500K produkował więcej klatek od rekomendowanego FX-8350 (na i5-2500K stałe 60 klatek na full detalach), a minimalnie wymagany Phenom II X4 940 produkował ponad 2 razy mniej klatek niż podany obok i5-2500K.
"Lepiej dać za kompa 6-10k"
Co kurwa? Już lecę wydać 20k na komputer stacjonarny a by pograć w port z konsoli. Pecetowe łby są jednak śmieszne. Wydają miliony monet na sprzęt a na końcu okazuje się, że ich giereczki i tak oprócz tekstur, rozdzielczości i płynności niczym się nie różnią od wersji na konsolę. 6-10k. Nosz kurwa twoja mać.
I na szczęście że kupiłem nowy komputer bo Fallout 4 to mój cel życiowy. ^^
i7 4790k
GTX 980
16 GB RAM
Wchodzą do tego wątku co jakiś czas żeby poczytać tą gównoburzę. Najlepsze są wypowiedzi łebków (mam wrażenie, że da się często odczytać wiek tych użytkowników) "Ja kupiłem taki komputer. Ja kupiłem taką konsolę. Taaaak. "Kupiliście".
@marcing805 a jednak kupiłeś gtx 970, nie szkoda ci było kasy? Miałbyś ps4, różnicy przecież nie ma.
Podobna sytuację miałem z W3, kiedy zobaczyłem minimalne wymagania i okazało się, że moja grafa nie spełnia wymagań (Radek 7790 1GB). W związku z tym wstrzymałem się z zakupem Wieśka w dniu premiery i zakupiłem go dopiero jak miałem pewność, że komfortowo zagram. No i gram w FullHD na medium (jedne suwaki na low inne na high, uber) i gra mi się wyśmienicie :)
Podobnie będzie z Falloutem na którego czekam - zakupie go miesiąc po premierze, jak będę pewny, że moja konfiguracja da radę. Wam polecam zrobić to samo :)
@mateo91g
Jak już było powiedziane niejednokrotnie, aktualne gry na PC to porty z konsol, w których twórcy nie przykładają się do optymalizacji, więc logiczne okazuje się, że 8 słabszych rdzeni może radzić sobie równie dobrze co 4 mocne, ponieważ w PS4 i XO mamy słabiutkie, ośmiordzeniowe AMDki. Więc jeśli gra pierwotnie była tworzona pod architekturę procesorów AMD, to będzie sobie dobrze radzić na innych modelach z tej samej rodziny.
Tak mi się przynajmniej wydaje :)
O co ta burza? W minimalnych mamy kilkuletnie procesory i karty graficzne a jeśli chodzi o zalecane, to też dupy nie urywają. Poza tym już wszyscy powinni się przyzwyczaić, że wymagania są prawie zawsze zawyżane. Daję sobie uciąć lewą dłoń, że Fallout 4 poszedłby na moim poprzednim kompie czyli Athlonie X4 420, GTS 450 1GB i 4GB RAMu. Jak będzie mi się chciało to wyciągnę go z szafy i przetestuję na nim F4 jak ją kupię.
Panowie i Panie bez spiny moim zdaniem Fallout 4 "pójdzie" nawet na sabszym sprzęcie, i nie myślę wcale o min ustawieniach.
Tu chodzi o stosunek wymagania/grafika. I tak mniej więcej takie same wymagania dla wiedźmina, który wygląda cudownie nie dziwią, i są w pełni akceptowane, ale dla F4, który wygląda dość przeciętnie już tak. A to znaczy, że po prostu optymalizacja została położona. I co z tego, że mam komputer, na którym spokojnie pogram, marnej roboty twórców pochwalać nie będę. Ta sama kwestia co przy Heroes 7, graficznie słabiej niż 6 a wymagania sporo wyższe. Co z tego, że nie są szczególnie kosmiczne w porównaniu do Wiedźmina choćby, ważne, że są kosmiczne w porównaniu do oferowanej jakości.
[85]
Po pierwsze - bogatemu wszystko wolno.
Po drugie - PS4 to złom pod względem wykonania. Gównianej jakości plastik, wrzeszczący wentylator, trzeszczący i rozlatujący sie pad.
Po trzecie - na PC mam gry, których nie ma na konsolach plus ceny gier i moźliwość podłączenia pad od X360 i Xbone
Nie każdy wybiera PC, bo grafika. Ta platforma ma od groma plusów. A, że 970? Patrz punkt pierwszy.
Prawo Poego w pełnej okazałości.
kurcze a mogli podać 16GB na min i 32GB na rekomendowane, to dopiero komedia byłą by w komentarzach. Od czasu 64bit, skyrim miał tylko 32bit, nie było szans na większą ilość modów niż 3.2-3.4GB bo gra miała fajny zwyczaj wyjścia do pulpitu, w 64bit nie ma żadnego ograniczenia, a że 8GB wydaje się wartością rozsądną to bardzo dobrze że w końcu ktoś przygotowuje grę tak aby było jak najmniej ekranu load.
A założycie się, że gra będzie śmigać na C2D 3.0 GHz, karcie 1GB i 4GB RAMu?
PS4 to złom pod względem wykonania. Gównianej jakości plastik, wrzeszczący wentylator, trzeszczący i rozlatujący sie pad.
trololo
Widzę, też się w dupie przewraca, ciśniesz wszystko i wszystkich
Moi drodzy, chcę wam zwrócić uwagę, iż nie potrzebnie panikujecie. Pamiętacie, gdy podczas instalacji skyrima jakiś programik sprawdzał czy nasz pc się nadaję? Ja miałem gpu gt9600, cpu nie pamiętam. Sam program powiedział mi, że tylko karta dźwiękowa spełnia wymagania, zainstalowałem mimo tego i okazało się, że mogę go puścić na low/medium w grywalnych klatkach. Gdy zainstalowałem SKSE (mod optymalizujący grę) to gra szła mi na medium/high z maksymalnym zasięgiem widzenia.
"Rekomendowane: Core 2 Duo 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 7 GB HDD, Windows XP/Vista" - to wymagania F3 - skoro F4 jedzie na tym samym, maślanym silniku to powinny być minimalnie większe jak w przypadku modów na tekstury, efekty i modele. O to czy pójdzie się nie boję bo póki co na moim starym kompie nie było gry która by nie śmigała w 1600x900 na high wliczając W3 a mam 4gb ram i 650ti B 2gb. Co innego gdyby bez 8gb ram nie dało się zainstalować F4 to by było lekko zasyfiałe.
@Dargh
Nie, Fallout 4 nie jedzie na tym samym silniku co trójka. Jest to mocno zmodyfikowany kod ze Skyrima i nie ma chociażby ładowania przy wejściu do danych obszarów, co już w tym momencie mocniej obciąża sprzęt (pamięć).
EDIT: Chyba powienienem przekleić swojego posta z gramu/poly, żeby niektórzy załapali, dlaczego podaje się teraz 8GB RAM i dlaczego wymagania nie są zawyżone, jak gra odpala się na komputerze z 4GB...
Henrar - powinieneś :) Anyway - to zabawne patrzeć, jak "postępowi" przy każdym wątku gdzie wymagania sprzętowe wykraczają ponad coś co ma 3 lata się plują. Komedia :)
Co do wymagań 8 G Ram w minimalnych i w zalecanych można przeboleć. Jednak znowu podali w zalecanych procesor i7 jak na i5 również będzie działało dobrze tak samo było u mnie z Mad Max gram na ustawienia ulta. Karta graficzna w zalecanych amd jest zawyżona i to jest pewne mi Wiesiu 3 grałem na ustawieniach wysokich i grało się komfortowo i nawet na ultra dało się swobodnie grać. Nie wiem jaki cel mają producenci w zawyżaniu wymagań ale prawdopodobnie chodzi o wyłudzenie kasy. Ja ma amd r7 370 4g i na razie daje nawet z wymagającym grami sobie daje rade. Zobaczmy jak wypadną testy po premierze gry.
Fallout 4 raczej na większości sprzętów "pójdzie". Prawdziwe pytanie jednak brzmi - czy zmodowany Fallout 4 pójdzie? ;)
@aope
Przekleiłem w innym temacie. Pewnie zrobię to tutaj jeszcze jak zobaczę kolejnych narzekaczy/panikarzy.
Gdyby ta gra jako min wymagałaby gtxa 660 i 4gb ram bym jej kijem nie dotknął ;)
@Mr. ZW: SKSE to nie "mod optymalizujący grę" a SKyrim Script Extender czyli program rozszerzający ilość skryptów dostępnych Skyrimie. Nic to do optymalizacji nie wnosi, jeśli już to w drugą stronę. SKSE daje nowe możliwości modderom poprzez to, że dodaje ci nowe skrypty, które wykorzystuje się modach. SKSE nie przyśpieszy ci gry w żadnym stopniu, co najwyżej jak dorzucisz mody, który tego wymagają np. SkyUI czy jakieś inne to może się zdarzyć, że zacznie gorzej chodzić ale to zależy tylko i wyłącznie od modów a nie od samego SKSE. SKSE zainstalowany na vanilli absolutnie nic nie zmienia i nic nie daje, po prostu nie ma sensu.
@Hydro2: właśnie dlatego Howard & co. aż tak zawyżyli wymagania :)
Co do tych obszarów bez ładowania - jak ktoś uważnie przyglądał się temu filmikowi z zamkniętej bety na Gamescomie to widział co dzieje się w momencie otwierania drzwi, co sugeruje, że jednak jakieś ładowanie jest. Obstawiam, że nie będzie tak różowo jak to Howard pokazywał.
Nigdzie nie jest wprost powiedziane, że ładowanie zniknie. Więc nie zniknie, bo na pewno nie omieszkali by się tym pochwalić.
@elathir było wyraźnie zaznaczone, że znikną ekrany ładowania podczas wchodenia do budynków. Streaming w tle nadal będzie, ale to potrafił już Oblivion (i działało to tam średnio, zwłaszcza na X360 podczas grania z płyty).
Nie nie było. Howard powiedział, tłumacząc i cytując: "Nie będzie ekranu ładowania podczas wchodzenia do Bostonu i będzie wiele budynków, podczas wejścia do których nie będzie ekranów ładowania."
Nigdzie nie jest powiedziane, że znikną całkowicie. Po prostu ogranicza ich ilość na tyle na ile mogą.
Dokładnie. Będą dalej okna ładowania tylko będzie ich po prostu mniej. Na uwadze trzeba mieć też to, że kłamczuszek Todd potrafi nieźle ściemniać, jak pamiętamy nie wszystkie obiecywane rzeczy trafiły do finalnych ich produktów oraz jak się przyjrzeć np. beta Skyrima - nie wszystko okazało się do końca zrobione. Oczywiście nie zdążą ze wszystkim i oczywiście będą ucinać zawartość, pytanie tylko ile z tych wspaniałych rzeczy faktycznie utrzyma się i nie wyleci przed premierą gry, bo znów będą goniły ich terminy.
@elathir
Czyli wciąż lepiej niż było (zresztą na gameplayach ekranów ładowania jakoś nie widać*). Przypominam co się działo w New Vegas (miasto podzielone na kilka obszarów, każdy z ekranem ładowania) lub Skyrimie, gdy wejście do miasta było oddzielone ekranem ładowania.
*To, że ekranów ładowania nie widać nie oznacza jeszcze, że gra nic nie ładuje. Gdyby ładowała wszystko na start, to byłby płacz, że gra nie jest zoptymalizowana, bo bierze ogromne ilości RAMu.
Mam wrażenie, że nie bardzo wiecie jak skonstruowany jest silnik Gamebryo pod względem technicznym i obszarów jako takich. Otóż : gry oparte na tym silniku a zwłaszcza seria Morrowind->Oblivion->Skyrim oraz Fallout 3->New Vegas->Fallout4 oparte są na tzw. cellach (exterior cell i interior cell) czyli komórkach, obszarach. Każda jaskinia, każda knajpa, każde większe miasto czy to Megatona czy Biała Grań to oddzielne celle a przemieszczanie się między nimi to system oparty po prostu na teleportach. Nie wyobrażam sobie co może się dziać gdyby cały świat był oparty tylko na 1 cellu, to już nie chodzi o moc komputera ale zwyczajnie takie są ograniczenia silnika i sam silnik tego nie przerobi. Kto modował choć trochę albo przynajmniej bawił się GECKiem czy Creation Kitem (to w zasadzie to samo tylko różnica wersji) ten wie jak jest skonstruowany ten świat. Nie wiem jak chcą tego dokonać ale mam nadzieję, że im się to uda i nie wpłynie to drastycznie na optymalizację gry.
Na gameplayach ekranów ładowania nie widać bo... (uwaga!) gracz nigdzie nie przechodzi z pomieszczenia do pomieszczenia na tych gameplayach więc co ma być widać? Na wideo z zamkniętej bety jest takie przechodzenie z obszaru do obszaru (czyli cella) i tam przez ułamek sekundy ekran robi się czarny. Prędzej to wygląda na wczytywanie z dysku SSD niż cud, miód i obszary bez ładowania. Szkoda, że nie widać co jest za plecami gracza po przejściu - czy rzeczywisty obszar gry "z tyłu" czy tylko tekstura drzwi/przejścia. Z tego co się orientuję gra nie pozwala (bo takie jest właśnie ograniczenie tego silnika) na wcześniejsze ładowanie pobliskich celli (np. w określonym radiusie wokół postaci gracza) , a przynajmniej do tej pory tak było. Obszary główne otwarte (exterior cell) to inna bajka, tam przechodzi wszystko płynnie jedno w drugie) ale nie ma (na tyle na ile wiem a siedzę w tym już kawał czasu) czegoś takiego jak wczytywanie pobliskich interior celli i dlatego wchodząc do knajpy czy domku widzimy ekrany ładowania, a przynajmniej do tej pory tak było z grami na Gamebryo.
@szczypiorofixpw: ja doskonale wiem, jak działa Gamebryo i jego celle.
[quote]Nie wyobrażam sobie co może się dziać gdyby cały świat był oparty tylko na 1 cellu, to już nie chodzi o moc komputera ale zwyczajnie takie są ograniczenia silnika i sam silnik tego nie przerobi. [/quote]
Silnik nie musi przerabiać świata jako jeden cell, ale może przerabiać dużą liczbę celli, która pokrywa cały świat. Poza tym, Skyrim nie mógł przerabiać więcej niż 11 celli ze względu na bycie 32 bitową aplikacją, która nie może w Windowsie zaadresować więcej niż 2GB RAMu. F4 ma być już 64bitową aplikacją (bo konsole).
[quote]Nie wiem jak chcą tego dokonać ale mam nadzieję, że im się to uda i nie wpłynie to drastycznie na optymalizację gry.[/quote]
Na boga... Optymalizacja gry to właśnie te celle i ekrany ładowania. To o co ci chodzi to wydajność.
To że gra na jakimś sprzęcie (nawet mocnym) nie działa poprawnie nie musi oznaczać jeszcze, że jest niezoptymalizowana.
[quote]Z tego co się orientuję gra nie pozwala (bo takie jest właśnie ograniczenie tego silnika) na wcześniejsze ładowanie pobliskich celli (np. w określonym radiusie wokół postaci gracza) , a przynajmniej do tej pory tak było.
Obszary główne otwarte (exterior cell) to inna bajka, tam przechodzi wszystko płynnie jedno w drugie) ale nie ma (na tyle na ile wiem a siedzę w tym już kawał czasu) czegoś takiego jak wczytywanie pobliskich interior celli i dlatego wchodząc do knajpy czy domku widzimy ekrany ładowania, a przynajmniej do tej pory tak było z grami na Gamebryo.[/quote]
Skyrim i poprzednicy pozwalali na wychodzenie z interior cella na zewnątrz bez ekranu ładowania już nawet na X360, więc zrobienie rzeczy odwrotnej jest do zrobienia, zwłaszcza że teraz nie ma 512MB RAMu do zapełnienia a 5GB.
Zgodzę się co do wydajności.
Co do tego, że Skyrim i poprzednicy pozwalali na wychodzenie z interior cella na zewnątrz bez ekranu ładowania? Co do x360 - nie wiem, nie mam tej konsoli i się na tym nie znam ale to, że to działało na PC - pierwsze słyszę. Bez modów typu open cities? W Morrowindzie można powiedzieć było coś takiego na dobrym sprzęcie, loadingi trwały ułamek sekundy i nieraz nie dało się tego zauważyć.
Zaraz zaraz, mówimy tu o tym czy ma nie być ekranów ładownia w momencie przechodzenia z cella do cella czy o doczytywaniu obszaru w obrębie cella w locie bo to są zupełnie dwie różne sprawy. Todd Howard mówiąc - "no loading screens in most of the Boston buildings" ja rozumiem to tak, że ma to być grupa exterior celli (jak np. open cities w Skyrimie, gdzie np. z cella Biała Grań cały konetent jest po prostu przeniesiony z interior cella do exterior cella + dołożone otwierające się wrota).
Co do architektury x64 - to prawda - mają teraz większe pole do popisu.
Może to wam wszystkim pomoże (usuńcie spacje) : http:// wccftech. com/fallout-4-7-minutes-leaked-gameplay-footage-gamescom/
Zobaczcie co się dzieje jak postać wchodzi do Banku w 3:15. Ekran na chwilę robi się czarny i co? TO NIE JEST CZĘŚĆ EXTERIOR CELLa a po prostu szybki loading kolejnego interior cella. Założę się, że po przejsćiu przez drzwi z tyłu gracza nie widać tego co jest na zewnątrz tylko jest tekstura drzwi. To jest ta różnica, którą staram się wszystkim pokazać.
I ja właśnie tez to miałem na myśli. To, że ekran ładowania trwa ułamek sekundy wcale nie znaczy, że go nie ma. A głównym problemem podziału na interior i exterior celle jest nie czas oczekiwania a brak płynności w akcji. Problemem nie jest to, że wejście do domku zajmuje 3 sekundy a to, że do tego domku nie mogę wrzucić granatu. Czyli nie kwestie czasu a ograniczenia możliwości.
A co moim zdaniem się szykuje i co ma na myśli Howard? To, że wrzuca ile się da do exterior cella, łącznie z całymi budynkami pomniejszymi, jak i interior celle będą dużo większe (np Biała Grań jest Interior cellem, który ma kolejny Interrior cell sklep alchemiczny, a teraz wrzucą to w jednego).
Ale na jakąś rewolucję nie liczę, raczej na ewolucję.
@elathir: no w końcu ktoś kumaty :)
O to mi właśnie chodziło. To że widzę drzwi do banku i je otwieram ale one się nie poruszają i mogę zajrzeć do środka albo np. wrzucić granat i się wycofać tylko jestem teleportowany (nawet w ułamku sekundy) to zasadnicza różnica.
Mogliby zrobić tak, żeby zrobić interior celli jak najmniej a całe miasta wrzucać w exteriory. Da się to zrobić, bo tak robi się open cities ale to zmienia niektóre aspekty samego gameplaya.
Mogli ale jak widać nie zrobili, czyli znów kłamczuszek Todd nakłamał, a przecież znany jest z tego, że potrafi naobiecywać trochę za dużo.
Czyli dalej są ekrany ładowania (ale zgodzę się, że same lokacje mogą być wielkie) tylko są one usprawnione i dużo szybsze. Po to pewnie żądają 8GB RAMu.
@szczypiorofixpw
Co do tego, że Skyrim i poprzednicy pozwalali na wychodzenie z interior cella na zewnątrz bez ekranu ładowania? Co do x360 - nie wiem, nie mam tej konsoli i się na tym nie znam ale to, że to działało na PC - pierwsze słyszę. Bez modów typu open cities? W Morrowindzie można powiedzieć było coś takiego na dobrym sprzęcie, loadingi trwały ułamek sekundy i nieraz nie dało się tego zauważyć.
Działało bez tych modów i na X360 (na PS3 też, ale znacznie rzadziej). Warunek był taki, że interior cell musiał być mały.
Zaraz zaraz, mówimy tu o tym czy ma nie być ekranów ładownia w momencie przechodzenia z cella do cella czy o doczytywaniu obszaru w obrębie cella w locie bo to są zupełnie dwie różne sprawy. Todd Howard mówiąc - "no loading screens in most of the Boston buildings" ja rozumiem to tak, że ma to być grupa exterior celli (jak np. open cities w Skyrimie, gdzie np. z cella Biała Grań cały konetent jest po prostu przeniesiony z interior cella do exterior cella + dołożone otwierające się wrota).
Znowu - wciąż lepiej niż poprzednicy.
Co do architektury x64 - to prawda - mają teraz większe pole do popisu.Co do architektury x64 - to prawda - mają teraz większe pole do popisu.
Tu nawet nie chodzi o architekturę x64 (poprzednie konsole były 64 bitowe) a 64bitową binarkę gry. Na PC Skyrim był 32 bitowy i miał ograniczenie do 2GB RAMu jak każdy inny proces. Na 64 bitowym Windowsie można było zastosować hack, by gra przydzielała 4GB.
A ekrany ładowania z gier open-world tak prędko nie znikną, bo najzwyczajniej w świecie wszystkim brakuje RAMu.
PS. Open Cities wciąż nie rozwiązuje problemu przy wchodzeniu do budynków a jedynie do miast.
Tak, wiem. Na szczęście od tego jest CFF Explorer. Działa to na wszystkich grach z Gamebryo poza New Vegas (tam potrzeba specjalnego pliku exe i dll).
W Wieśku jakoś problemu ładowania nie ma. więc czemu miałby i gdzie indziej nie zniknąć? Ale wiem, budynków do których możemy wejść jest stosunkowo mało.
I jakim cudem na Xboxie samo z siebie łączyło celle?Bo jak niby inaczej miało nie być ekranów ładowania. Czy wersja na Xboxa miała inna architekturę mapy niż na PC? ale to dalej nie jest rozwiązanie problemu tylko ominięcie go w kilku miejscach przez większe celle.
W Wieśku nie ma ekranów ładowania bo to całkiem inna konstrukcja silnika. Tworząc gry na danym enginie przejmuje się wszystkie jego wady i zalety.
Co do xboxa i brak ekranów ładownia - nie bardzo w to wierzę. Dla mnie to po prostu bujda.
Wiem, że inna konstrukcja silnika, mi chodziło po prostu o to, że rozwiązanie stosowane w w tym konkretnym silniku jest już przestarzałe (przecież miało ono pozwalać robić masę szczegółowych pomieszczeń pełnych obiektów na małym obszarze w czasach bardzo ograniczonej pamięci, temu np. taki Gothic 3 miał uboższe wnętrza pod względem walających się gratów od Obliviona) i nowe silniki raczej już od niego odejdą na rzecz sprytnego doczytywania fragmentów świata. Jak to ma miejsce właśnie w wiedźminie.
@szczypiorofixpw:
Na PC też to jest.
I nie piszę, że wszystkich ekranów ładowania nie było. Piszę o tym, że części nie było przy wychodzeniu z interior do exterior, co było widoczne, gdy porównywało się wersję PC/X360 do wersji PS3.
To oznacza, że albo silnik jednak potrafi trzymać rzeczy w pamięci, albo ładował je na tyle szybko, że ekran ładowania potrzebny nie był (lub kombinacja obu). Zresztą - to, że silnik czegoś nie potrafi nie oznacza jeszcze, że nie będzie tego potrafił po wsze czasy. Oprogramowanie rzadko stoi w miejscu a Bethesda nie jest ograniczona już licencjonowanym Gamebryo (które nadal istnieje), lecz ma swojego Creation.
A no właśnie nie bo Creation Engine (tak szumnie nazywany od czasów Skyrima) to nic innego jak podrasowany Gamebryo. Tak, to dalej ten sam engine, z nowymi możliwościami ale dalej ma te samy ograniczenia i tą samą konstrukcję. Zmienił się od czasów Morrowinda i to znacznie ale opiera się na dokładnie tych samych zasadach.
Co do ekranów ładowania - nie, to nie o to chodzi, jak zauważył elathir - nie chodzi tu o to czy ekran ładowania pojawia się na 5, 10 czy na pół sekundy ale chodzi o ograniczenia np. czemu nie da się otworzyć drzwi do kanajpy Mortiarty'ego i wrzucić tam granat? O to tu chodzi. Nie ważne czy to trwa ułamek sekundy jak w Morrowindzie czy dłużej. Tu chodzi o teleportację gracza z jednego cella do drugiego i to właśnie widać na tym filmiku, który przytoczyłem.
Wlasnie tak. CreationEngine moze bazować na GameBryo, ale w tej chwili są to już osobne silniki (GameBryo nadal istnieje i jest licencjonowane przez inną firmę niż Bethesda). W przypadku CreationEngine Beth ma znacznie większe pole do popisu.
Co do ładowania - wiem o co co chodzi. Problemem wciąż jest głównie RAM. Inne open worldy omijają ten problem przez mniejszą liczbę wnętrz, ale i tak mają gdzieś ładowanie i oddzielone segmenty.
Owszem Gamebryo dalej jest silnikiem samym w sobie, nie znam szczegółów licencji i umowy między Bethesdą a Gamebase (myślę że nikt poza pracownikami Beth i właścicieli producenta sinika jej nie zna) ale Creation Engine to nic innego jak zmodyfikowany Gamebryo. Czy Creation Kit do Skyrima, GECK (Garden of Eden Creation Kit) do F3 czy NV, albo Construction Set do Obliviona i Morrowinda aż tak się diametralnie różnią? Otóż nie, grzebałem we wszystkich z nich, są pewne usprawnienia i zmiany np. plikach dźwiękowych ale to ma za zadanie uprościć niektóre sprawy przy tworzeniu modów. Większych różnic w exterior i interior celli nie zauważyłem (może poza doczytywaniem terenów w Morrowindzie i tym, że mapy podzielonej na kwadraty) ale to stara wersja. Daję sobie uciąć mały palec u nogi (więcej nie dam :P) że w F4 dużych zmian w kwestiach celli nie uświadczymy - a to co widziałem z zamkniętej bety tylko mnie utwierdziło. Jedyne co mogą zrobić to jak wspominałem, wrzucić więcej rzeczy do exterior celli i w nich stworzyć domki do których można zajrzeć bez ekranów ładowania (jak dom naszego głównego bohatera/bohaterki) gdy wyszedł on z Krypty 111.
Wszystko opiera się właśnie na RAM. Co z tego, że kiedyś w Gothicku nie było ekranów ładowań a tylko doczytywanie w locie, skoro wchodząc do pierwszego lepszego domku stał w nim stół, coś na stole i łóżko, czasem może skrzynia do splądrowania. Nie wiem jaki komp obsłużyłby tą grę, gdyby zrezygnowali całkowicie z interior celli i przerzucili wszystko do exteriorów. Raczej nie da się zrobić tak ogromnego świata, z taką ilością szczegółów i detali w lokacjach bez ładowań obszarów. To nie czasy starej Ultimy gdzie gra o takim ogromnym świecie mieściła się na jednej 3,5-calowej dyskietce.
Myślę mimo wszystko że na minimalnych da radę zagrać na 6 gb ram ;)
Ja myślę ,że na gtx960 i intel core i5 2500k fallout 4 da radę na 4gb ram.W przypadku wieśka 3 się to sprawdziło i nie miałem praktycznie żadnej przycinki.No ale zobaczymy o 24:00 :D
na moim sprzęcie z sygnaturki z automatu ustawiło się na wysokie, przestawiłem na ultra. Da radę płynnie chodzić po mieszkaniu na początku - dalej nie sprawdziłem.