Black & White 2 – 10 lat boskiej gry Petera Molyneuxa
Co jakiś czas wracam do B&W2 i zawsze świetnie się bawię. Polecam wszystkim którzy nie grali!
Warto dodać, że ta seria wpisuję się w typowo PC-towy trend przekraczania kolejnych granic technologicznych. B&W 2 miało spore wymagania w swoim czasie i nie chodziło tylko o grafikę, ale również o mechanikę gry. Wiele rzeczy względem części pierwszej zostało usprawnione.
Niestety po B&W 2 coraz mniej gier było skłonne przekraczać jakiekolwiek granice. Nawet dziś B&W 2 wyda się świeży i interesujący, a przecież nasze PCty są kilkadziesiąt razy wydajniejsze niż wtedy.
Chciałbym zobaczyć co też można zrobić w gatunku God Games dysponując nowoczesnym 4-rdzeniowym CPU oraz wydajnym GPU na którym można przeliczać AI o nieosiągalnej w tamtych czasach złożoności.
Kolejną rzeczą jest też to, że dzisiaj B&W 3 miałby zdecydowanie łatwiej na rynku niż wcześniejsze odsłony! Dystrybucja cyfrowa pozwoliła na rozkwit wielu zapomnianym gatunkom, a mimo to God Games wciąż pozostały nietknięte. O Godusie nawet nie ma co wspominać.
Dobrym przekładem jest Cities Skylines, które osiągnęło rewelacyjną sprzedaż jak na budżet i marketing jakim dysponowało. Dziś rynek dla RTSowatych sandboxów jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej, a w dodatku jest to nisza, gdzie gier jak na lekarstwo.
Dziwi mnie też to, że Microsoft nie wykorzystuje potencjału jaki drzemie w B&W. Ta seria mogłaby w końcu wkroczyć na konsole, gdyż te w końcu pozwalają na save'y wielkości setek MB oraz mają tony RAMu na tworzenie w pełni modyfikowalnych światów. Kinect jest też wymarzonym sposobem na interakcję z chowańcem, a czy jest lepszy sposób na pokazanie potencjału Hololens niż gra boska?
Nie zapominajmy też, że gry strategiczno-ekonomiczne przeżywają drugą młodość dzięki tabletom i urządzeniom mobilnym. Nawet jeśli mowa o prostych klikadłach, to ogólna mechanika gatunku jest znana rzeszom graczy casualowym. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że B&W w swojej klasycznej formie byłby bardziej przystępny dla niedzielnego gracza niż korytarzo-osłonowe strzelanki.
Zróbcie przypomnienie Arcanum. Niech młode gimby zobaczą co to prawdziwe RPG. Z High Res do dzisiaj można grać i grać.
Świetna gra, od paru lat nie mogę przestać do niej wracać, pierwsza część była świetnym pomysłem ale błędy na każdym kroku nie dały mi jej skończyć, może kiedyś będzie B&W3 trzeba czekać!
Black and White to jedyna gra, która jest wręcz stworzona pod Kinecta. Gdyby zrobili to dobrze i wydali BW3, to chyba kupił bym dla tej gry nowego xboxa.