Seria BioShock doczeka się zremasterowanej kolekcji?
Oczywiście, że się doczeka - w końcu nie ma to jak sprzedać odgrzewanego kotleta na nowe i piękne (acz niezbyt nowoczesne) konsole.
Nigdy nie rozumiałem czemu każdy narzeka na "odgrzewane kotlety"...
Nie są to jedyne gry, które wychodzą na nowe konsole, ale ciężko też aby co chwila wychodziła jakaś nowa gra AAA, której produkcja trwa średnio 3-5 lat. Jest przecież Bloodborne, Fallout 4, Forza 6, Wiedźmin 3 i można wymieniać dalej a remastery tylko rozszerzają bibliotekę a nie ją tworzą.
Inna sprawa, że może niektórzy nie mieli okazji jeszcze zagrać w te gry a teraz będzie to dla nich możliwe a producenci nie zmuszają siłą do kupowania tych "odgrzewanych kotletów".
Bioshock (zwłaszcza 1 i 2) - od strony technologicznej - jest po prostu brzydki, więc na dobry remaster bym się nie obraził. Tylko nie w formie podbicia do wyższej rozdzielczości i 60 FPS, ale bardziej w stylu Gears of War Ultimate Edition - stara gra zrobiona od nowa.
Tutaj fanowski projekt, przenoszący Bioshocka na Unreal Engine 4:
https://www.youtube.com/watch?v=XTysmqulFwI
Można się rozmarzyć ;].
Console remaster race
Nie rozumiem skąd takie zdziwienie u Państwa? Obecnie coraz rzadziej spotyka się ciekawe produkcje i coraz trudniej twórcom gier tworzyć tzw. "perełkę", która zaspokoiła by potrzeby wymagających graczy. Dlatego twórcy uciekają do odświeżonej graficznie produkcji, bo albo pracują nad nową grą i potrzebują więcej czasu (oraz środków pieniężnych) albo nie mają obecnie żadnych pomysłów na nowy produkt i muszą na czym zarobić.
To już nie te czasy gdzie grę robił zespół kilkuosobowy i potrafił stworzyć taką grę, która miała ciekawą fabułę, potrafiła sprawić, że gracz ciągle w nią grał (bo zawsze odkrywał coś nowego) i zadziwiła niejednego gracza pod względem rozbudowanego scenariusza i rozwiązań. Teraz produkcja to koszt idące w milionach dolarów oraz armia programistów, która nie potrafi stworzyć dobrej optymalizacji argumentując krótkim terminem produkcji lub po prostu "kupią nowy sprzęt bo trzeba napędzić rynek". W dodatku coraz trudniej zadowolić gracza weterana, który w swoim bagażu doświadczeń ma niejedną grę i pamięta takie tytuły jak m.in. Deus Ex, System Shock 2, Baldur’s Gate, X-COM, Fallout, Half-Life, Ultima, Dungeon Keeper i ciągle szuka czegoś nowego, czegoś lepszego od nich (oczywiście tych gier jest znacznie więcej i ciężko byłoby mi tutaj wymienić je wszystkie). Zaznaczam, że obecnie też zdarzają się gry tzw. perełki np. Mass Effect, The Last of Us, GTA V, Destiny, Dishonored a nawet tytułowy Bioshock - ale publikacja takich gier jest bardzo rzadka, bo jak już wspomniałem wcześniej, obecnie coraz trudniej zadowolić gracza a także większość rozwiązań i kierunków już została zaprezentowana wcześniej i programiści mają problem ze stworzeniem czegoś nowego.
Choć od pewnego czasu zauważyłem, że gry z kategorii niezależnych potrafią być takim nieoszlifowanym brylantem - wprowadzają powiew świeżości, są bardziej ciekawsze, wciągające i ponownie pokazują, że mamy jeszcze programistów którzy potrafią zaskoczyć niejednego gracza.
Wracając do głównego wątku - jeżeli odświeżą Bioshock na engine Bioshock Infinity to być może zagram raz jeszcze ale... zapewne jak wielu innych graczy, nadal czekamy na kolejne perełki, które pozostawią swój ślad w produkcji i wyznaczą kolejne kierunki twórczości w grach.
Wiedziałem że gdy wejdę w ten temat to od razu zobaczę komentarze płaczków :P
Przecież remastery nie powstają zamiast nowych gier, tylko przy okazji. Jak ktoś nie grał w dany tytuł na last-genie to teraz będzie miał na to okazję z lepszymi doznaniami. Jeżeli natomiast ktoś w tytuł grał to go nie kupi, proste.
Coś mi się wydaje że ludzie czekają na takie newsy żeby sobie ego podbijać...
Po co remaster w przypadku tak młodych produkcji? Pewnie nie zauważymy nawet różnicy. Remaster jest potrzebny, ale w przypadku WarCrafta I oraz Duke Nukem 3D, ale nie w BioShocku.
laksus - Jeśli Ubisoft tworzy każdą kolejną część Assassin's Creed w przeciągu 3-5 lat, to prace nad jedynką musieliby rozpocząć w 1985 roku.
Przydało by się i na PC, choćby po to żeby pierwsza część dostała takie "ficzery" jak osiągnięcia czy DLC. NA polską wersję nie ma co liczyć, żadna część na konsolach poprzedniej generacji nie została spolszczona a na PC choć spolszczenia były dostępne na premierę (1&2) potem zostały wycofane (bioshock 1 z cda i steam są już po angielsku tak jak i B2 po przesiadce z GfWL stracił polski język). Niech się konsolowcy modlą o 60 FPS, bo jeżeli nie będzie im dane w takim standardzie poznać tych gier tylko żal :(
@Persecuted - Nie zgodzę się, Bioshock jest wciąż piękny ale oczywiście na odpowiednim sprzęcie (dziś niemal każdy PC da radę z ultra/1080p/60FPS):
http://goo.gl/QL7hxp
http://goo.gl/aHGhS5
http://goo.gl/QBTOk7
@Kamook
"a na PC choć spolszczenia były dostępne na premierę (1&2) potem zostały wycofane (bioshock 1 z cda i steam są już po angielsku tak jak i B2 po przesiadce z GfWL stracił polski język)."
Na Steam można spokojnie zagrać w wersję polską:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=200470421 - Bioshock
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=189591148 - Bioshock 2
@modrzew - Dzięki, akurat wiem i tak właśnie ją ukończyłem, brakowało Polskich znaków chyba tylko w automatach, nie mniej oficjalnie Polskiej wersji już nie ma :(
@Kamook
To prawda oficjalnej polskiej wersji nie ma, a szkoda. Myślałem, że nie wiedziałeś o nieoficjalnych poradnikach dot. spolszczenia dlatego wrzuciłem linki, a teraz je już pozostawie dla tych co może jeszcze nie wiedzą, a chcieliby zagrać w ojczystym języku :-)
@Kamook
Tiaaa, piękny, zwłaszcza te rozmazane tekstury, kanciaste obiekty, kwadratowe cienie, ostre krawędzie... Bioshock nadal wymiata od strony artystycznej, ale technologicznie jest odrażającym dinozaurem, który już w dniu premiery zalatywał stęchlizną. Nic dziwnego, gra śmiga na podrasowanym UE 2.0... Tutaj zwyczajnie nawet najbardziej "odpowiedni" sprzęt nic nie da.
Tylko Infinite jako tako się pod tym względem broni, ale też nie można powiedzieć, by w pełni wykorzystywał moc UE 3.0 (warto tu dla porównania rzucić okiem choćby na Batmana AK). To raczej coś w stylu: "można patrzeć bez odruchu wymiotnego".
=====
@raziel88ck
Remaster pierwszego WarCrafta oznaczałby przepisanie gry na nowy silnik, a więc stworzenie nowych animacji, modeli, tekstur, efektów, odgłosów, fizyki itd. Innymi słowy, należałoby zrobić grę od zera, wzorując się na pierwowzorze.
Pytanie - po co? Po co tworzyć właściwie nowy produkt i jednocześnie ograniczać swoją wizję całości, trzymając się kurczowo skromnej koncepcji oryginału? Lepiej stworzyć zupełnie nową produkcję (choćby w formie remake'u), z nowymi pomysłami i założeniami, a także nowoczesną i dostosowaną do dzisiejszych standardów rozgrywką i oprawą.
Właśnie dlatego lepiej jest remasterować gry wiekowo średnie (lub wręcz całkiem młode), a nie te archaiczne i anachroniczne. Tym pierwszym wystarczy zazwyczaj nowa (lub ulepszona) oprawa i niczym (albo prawie niczym) nie odstają od dzisiejszych standardów. Te drugie najczęściej są już tak zatęchłe, że ich odświeżenie wymagałoby gruntownych zmian także w zakresie samej rozgrywki (inaczej byłaby mało atrakcyjna). Coś takiego się zwyczajnie nie opłaca... Możesz zrobić remaster Wolfensteina 3D na CryEngine albo Unreal Engine 4, ale nie spowoduje to, że rozgrywka nabierze głębi i stanie się dla współczesnych graczy atrakcyjna jako coś więcej, niż tylko sentymentalna podróż do przeszłości...
Dla mnie każda część Bioshocka się broni graficznie... Może to właśnie przez ich artystyczny wyglad ale lokacje wyglądają cudnie.Przeszedłem wszystkie części z czego jedynkę 3 razy. I szkoda tylko, że nikt nie zrobił spolszczenia do dodatku do 2 Minerva,s Den bo fabuła podobno super. Będę musiał się zabrać po angielsku ale wielu rzeczy pewnie nie zrozumiem...
> raziel88ck
laksus - Jeśli Ubisoft tworzy każdą kolejną część Assassin's Creed w przeciągu 3-5 lat, to prace nad jedynką musieliby rozpocząć w 1985 roku.
Przewaznie gadasz z sensem, ale tutaj dojebales ...
Ubi nie od dzis posiada dwa zespoly produkujace na zmiane AC. Taki Unity, powstawal od 2010 roku:
https://en.wikipedia.org/wiki/Assassin%27s_Creed_Unity#Development
[17]
Tak długo produkowali i takie gówno im wyszło. Nagroda nobla dla tych państwa.