Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 3 miliony kopii w sklepach
Myślałem, że nowy Metal Gear będzie droższy od Wiedźmina 3, ale tu jednak nasza rodzima produkcja jest droższa od nowego Metal Gear.
5mln X 60 $ = 300 mln $. Niech do wydawcy skapnie tylko polowa. 150-80=70 mln przychodu. Niby dlaczego sprzedaż na poziomie 5mln miałaby być dopiero oplacalna, może mi ktoś odpowiedzieć ?.
Wooda: Reklama i marketing potrafi czasami pochłonąć połowe kosztów produkcji gry. Teraz jesli wezmiesz pod uwage, ze produkcja gry to nie miesiac, a kilka lat pracy, często nie 20 osób a 200 i więcej i kazdy bierze miesięczną pensje, to te 70 milionów i ktorych piszesz moze byc malo.
3 miliony ale w polskich to chyba 0. Poza tym tyle wydać na grę a stać ich na nagranie gry na płyty i na PC jest instalator steam, śmiech na sali.
No cóż na pecetach raczej nie zarobią. Do tego fakt, że to tylko wysłane do sklepów. To nie oznacza kupionych kopii. Rzeczywistość jest zupełnie innna.
Byłoby więcej gdyby dało się kupić PCtową wersję w sklepach... Niech będzie tam tylko kod do steam, ale będzie taniej niz na steam. A 250+ PLN (cena steamowa) za grę na PC nie zapłacę...
No cóż na pecetach raczej nie zarobią
No przecież te 440 tys zakupionych kopii na steamie, to nic nieznaczący przychód dla wydawcy.
@ carsonix no mi się zawsze wydawalo, ze jak się ustala budżet dla gry to się bierze wszystkie koszta z tym związane wlacznie z reklama i marketingiem. Wiec w tych 80 mln mysle, ze je również uwzględniono.
@NV_PaVLo
Ta, jasne. Tylko że niewielu z nich ją kupi, więc to i tak bez znaczenia.
Wydaje sie troche malo, jak na dosc znana serie i tytul tego kalibru w ogorkowym sezonie, gdzie zadne inne sensowne gry nie wychodza.
@MorgothWolf
Ja kupiłem chyba za 168 zł.
Wysłane do sklepów nie ma tu wliczonej sprzedaży elektronicznej na konsole.
Jak budżet gry ma XX to w nim jest wliczone wszystko od marketingu po chusteczki.
500tyś na PC kwestia tego ile kosztował ich port tej gry.
500 000 x 60 = 30 000 000, gdyby na port wydali nawet ten 1 milion to są do przodu na wersji PC.
Problem na PC stanowi brak zabezpieczeń anti-cheaterskich dla FOB i przyszłej opcji multiplayer w roku 2016.
Czyli SteamSpy jest wiarygodny? Bo przy sprzedaży Dying Light nie był.
[14]
nie zadne 60$ tylko najwyzej 40$ jak chodzi o steama, istnieja tez inni retailerzy ktorzy liczyli sobie przed premiera jeszcze mniej na znizkach preorderowych i nie sadze zeby sprzedali taniej niz kupili.
@Vegost Te ponad 400 tyś. to są sprzedane kopie...
I oni i tak zarobią dużo. Bo przecież steamspy nie pokazuje dokładnych danych z obecnej chwili. Jeśli steamspy pokazuje teraz ponad 464 tys. to znaczy że na chwilę obecną może być sprzedanych nawet 700 tysięcy kopii (steamspy potrzebuje czasu żeby zliczyć wszystkie sprzedane kopie). Gra cały czas jest na szczycie bestsellerów steama. Więc do końca miesiąca powinien być milion.
@wcogram
Gdzie kupiłeś za 168 zł? Na steamie kosztuje 59,99€ i wolałbym kupić tam gdzie Ty :)
@MorgothWolf
kupiłem na gamecodes pre-order 2-3 tygodnie przed premiera. Obecnie jest on za 239zł lub 197zł. W dniu premiery cena od razu poszła w górę.
jest już crack do tej gry wiec sciongam i gram po co mam kupowywać ?
@masterpete to i tak nie ma znaczenia. Myślisz, że z tych sprzedanych 400 tyś mają jakiś zarobek? Wszystko muszą wyrównać za marketing, żeby nie popaść w długi. Muszą sprzedać xx razy więcej, żeby wyjść na plus. Na razie mamy tylko dane wyjściowe do sklepów. A to jak zwykle zakrzywia rzeczywistość i wszyscy developerzy wycierają sobie tym gębę. MGS nie jest tytułem dla wszystkich. Toteż segment odbiorców jest niewielki. Jak rzeczywiście sprzedają te 3miliony to będzie już coś.
Egzemplarze wysłane do sklepów dotyczą tylko wersji pudełkowych(to są te 3 mln). A na steamie SPRZEDAŁO się już ok. 500 tyś.